Jongensnamentopic
maandag 13 september 2010 om 13:40
Het is weer tijd voor een nieuw deel!
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
E-mail | redactievivaforum@gmail.com

maandag 30 januari 2012 om 17:37
quote:spitsmuisje schreef op 29 januari 2012 @ 21:54:
Jammer dat Stijn van de baan is!
Namen die ik mooi vind:
Hugo mwah..
Mees vind mijn man niet zo
Tijl Zal ik overleggen
Friso nee
Floris man niet
Ramses ja leuk! nog nooit vangehoord.
Seger vriend in vriendenkring heet zo
Roemer nee
Victor nee
Olivier ( broertje van Stijn heet zo
Rembrandt (Rem is zo leuk!) Rem is leuker dan Rembrandt
Zit hier iets bij voor je?ja wel jammer dat ze me voor is geweest maar ja...
Jammer dat Stijn van de baan is!
Namen die ik mooi vind:
Hugo mwah..
Mees vind mijn man niet zo
Tijl Zal ik overleggen
Friso nee
Floris man niet
Ramses ja leuk! nog nooit vangehoord.
Seger vriend in vriendenkring heet zo
Roemer nee
Victor nee
Olivier ( broertje van Stijn heet zo
Rembrandt (Rem is zo leuk!) Rem is leuker dan Rembrandt
Zit hier iets bij voor je?ja wel jammer dat ze me voor is geweest maar ja...

maandag 30 januari 2012 om 21:47
Ik kom me hier melden! Vanmiddag gehoord dat er een klein jongetje in mijn buik zit!
Wij hebben het nog niet echt serieus over namen gehad, maar in de afgelopen jaren (het duurde bij ons wat langer voor het lukte) zijn we er wel achter gekomen dat jongensnamen voor ons lastig te verzinnen zijn!
Ik heb inmiddels een lijstje, maar ben natuurlijk ook benieuwd naar jullie suggesties.
Ik hou zelf erg van scandinavische namen, maar dat gaat er bij mijn vriend niet in.
We willen dat de naam wel in het engels uit te spreken is, maar echt engelse/amerikaanse namen (ik noem even Jayden, Damian) willen we dus echt niet.
Verder krijgt ons kindje een achternaam met 3 lettergrepen, en dus wil ik het liefst een voornaam van 1 of 2 lettergrepen. (Ik heb zelf 3 lettergrepen in zowel voor- als achternaam, en dat vind ik regelmatig best lang...)
Wij hebben het nog niet echt serieus over namen gehad, maar in de afgelopen jaren (het duurde bij ons wat langer voor het lukte) zijn we er wel achter gekomen dat jongensnamen voor ons lastig te verzinnen zijn!
Ik heb inmiddels een lijstje, maar ben natuurlijk ook benieuwd naar jullie suggesties.
Ik hou zelf erg van scandinavische namen, maar dat gaat er bij mijn vriend niet in.
We willen dat de naam wel in het engels uit te spreken is, maar echt engelse/amerikaanse namen (ik noem even Jayden, Damian) willen we dus echt niet.
Verder krijgt ons kindje een achternaam met 3 lettergrepen, en dus wil ik het liefst een voornaam van 1 of 2 lettergrepen. (Ik heb zelf 3 lettergrepen in zowel voor- als achternaam, en dat vind ik regelmatig best lang...)
dinsdag 31 januari 2012 om 10:08
Cejo, thanks!
Maar ik vind er niets tussen zitten... Er zijn er al 2 die we in onze omgeving hebben, en verder vind ik ze iets te 'exclusief'.
Ik hoef niet perse een top 20 naam (liever niet zelfs), maar wel een die vaker voorkomt.
Ik heb zelf namelijk een naam die bijna nooit voorkomt (oud nederlands), en die mensen daardoor altijd verkeerd schrijven. Sinds de afgelopen jaren trouwens. Mensen kennen de naam niet, denken dan meteen dat het iets 'aparts' moet zijn en dus voegen ze overal maar een extra e of h aan toe.
Heeeel irritant...
Gaat nog een klus worden om een naam te vinden hoor, want ik ben volgens mij echt niet makkelijk!
Maar ik vind er niets tussen zitten... Er zijn er al 2 die we in onze omgeving hebben, en verder vind ik ze iets te 'exclusief'.
Ik hoef niet perse een top 20 naam (liever niet zelfs), maar wel een die vaker voorkomt.
Ik heb zelf namelijk een naam die bijna nooit voorkomt (oud nederlands), en die mensen daardoor altijd verkeerd schrijven. Sinds de afgelopen jaren trouwens. Mensen kennen de naam niet, denken dan meteen dat het iets 'aparts' moet zijn en dus voegen ze overal maar een extra e of h aan toe.
Heeeel irritant...
Gaat nog een klus worden om een naam te vinden hoor, want ik ben volgens mij echt niet makkelijk!
dinsdag 31 januari 2012 om 10:14
quote:Sam32 schreef op 31 januari 2012 @ 05:52:
Steijn vind ik wel heel mooi geschreven. Maar misschien wat onhandig. Aan de andere kant, als mensen het eenmaal weten...
Ook als mensen het eenmaal weten blijven ze het hardnekkig verkeerd schrijven.
Bij mijn naam is dat ook... Maakt niet uit hoe vaak je het goed schrijft of aangeeft hoe het geschreven wordt, mensen maken er altijd iets anders van...
Ik vind Stijn heel leuk, maar Steijn vind ik te gezocht. (Zo van: mijn kind is heel bijzonder en dan is Stijn veel te gewoontjes...)
Steijn vind ik wel heel mooi geschreven. Maar misschien wat onhandig. Aan de andere kant, als mensen het eenmaal weten...
Ook als mensen het eenmaal weten blijven ze het hardnekkig verkeerd schrijven.
Bij mijn naam is dat ook... Maakt niet uit hoe vaak je het goed schrijft of aangeeft hoe het geschreven wordt, mensen maken er altijd iets anders van...
Ik vind Stijn heel leuk, maar Steijn vind ik te gezocht. (Zo van: mijn kind is heel bijzonder en dan is Stijn veel te gewoontjes...)
dinsdag 31 januari 2012 om 11:12
Thanks cejo!
@ Karan
nieuw lijstje dan
Chris --> Staat hoog op het lijstje (is de enige die mijn vriend tot nu toe leuk vind)
Ewan --> Moet ik even over nadenken maar vind m wel leuk!
Flynn --> Te engels
Hugo --> Leuk! Staat op mijn lijstje
Jorick --> Moet ik even aan wennen maar ga m opschrijven!
Jelte --> Vind ik super, vind man te 'Fries'
Lenn --> Nee
Kurt --> Te engels
Mick --> In de omgeving al aanwezig
Sepp --> Weet ik niet, beetje te hip denk ik (Denk aan Sem)
Vince --> Te engels
Aron --> Nee
Bjorn --> Gaaf! (Maar waarschijnlijk te scandinavisch voor man )
CAsper --> Leuk, stond ook al opde lijst!
David --> Zo heet ex... Gaat m niet worden!
Leon --> Leuk!
Kian --> Vind ik een beetje trashy
Lennart --> In de omgeving al aanwezig
Maxim --> Mwah
Morris --> In de omgeving al aanwezig
Nathan --> Leuk
Robin --> Leuk! Die zet ik op de lijst
Seth --> Nee
Silvan --> Nee
Ik zal eens even mijn eigen lijstje posten. (Hmmm... Man zit as we speak met een namenboekje op de bank...)
@ Karan
nieuw lijstje dan
Chris --> Staat hoog op het lijstje (is de enige die mijn vriend tot nu toe leuk vind)
Ewan --> Moet ik even over nadenken maar vind m wel leuk!
Flynn --> Te engels
Hugo --> Leuk! Staat op mijn lijstje
Jorick --> Moet ik even aan wennen maar ga m opschrijven!
Jelte --> Vind ik super, vind man te 'Fries'
Lenn --> Nee
Kurt --> Te engels
Mick --> In de omgeving al aanwezig
Sepp --> Weet ik niet, beetje te hip denk ik (Denk aan Sem)
Vince --> Te engels
Aron --> Nee
Bjorn --> Gaaf! (Maar waarschijnlijk te scandinavisch voor man )
CAsper --> Leuk, stond ook al opde lijst!
David --> Zo heet ex... Gaat m niet worden!
Leon --> Leuk!
Kian --> Vind ik een beetje trashy
Lennart --> In de omgeving al aanwezig
Maxim --> Mwah
Morris --> In de omgeving al aanwezig
Nathan --> Leuk
Robin --> Leuk! Die zet ik op de lijst
Seth --> Nee
Silvan --> Nee
Ik zal eens even mijn eigen lijstje posten. (Hmmm... Man zit as we speak met een namenboekje op de bank...)
dinsdag 31 januari 2012 om 11:14
Het lijstje wat ik gisteren zelf heb gemaakt:
Casper
Chris
Christiaan
Dennis
Hugo
Jelte
Joris
Jorn
Julian
Lucas
Mathijs
Menno
Niels
Onno
Pepijn
Quinten
Rens
Ruben
Sven
Thijs
Tom
Willem
Ik vind zelf Christiaan heel erg leuk, maar vriend wil dus liever Chris (want ze korten het toch wel af...)
Joris, Lucas, Ruben en Thijs staan ook wel heel hoog bij mij!
Casper
Chris
Christiaan
Dennis
Hugo
Jelte
Joris
Jorn
Julian
Lucas
Mathijs
Menno
Niels
Onno
Pepijn
Quinten
Rens
Ruben
Sven
Thijs
Tom
Willem
Ik vind zelf Christiaan heel erg leuk, maar vriend wil dus liever Chris (want ze korten het toch wel af...)
Joris, Lucas, Ruben en Thijs staan ook wel heel hoog bij mij!
dinsdag 31 januari 2012 om 13:40
Haha, klopt wel een beetje Cejo.
Alleen Christiaan is 'te lang', en voor de rest zit het redelijk op lengte.
Wat het engelse betreft: ik vind dat wel meevallen. Er zijn er misschien een paar die moeilijk zijn in het engels, maar de rest daar komen ze in het buitenland wel uit. Mijn naam daar komen ze namelijk totaal niet uit. Ze snappen er niets van. Bij de namen uit mijn lijstje kunnen ze er nog wel iets van maken. Dat er nog iets uitkomt wat er een beetje op lijkt.
En de top 20 namen... Tsja, Thijs en Ruben staan al jaaaaaaren op mijn lijstje, dus vandaar dat die er tussen staan. Lucas weet ik even niet waar die in de lijst staat, maar die vind ik ook gewoon wel leuk...
Alleen Christiaan is 'te lang', en voor de rest zit het redelijk op lengte.
Wat het engelse betreft: ik vind dat wel meevallen. Er zijn er misschien een paar die moeilijk zijn in het engels, maar de rest daar komen ze in het buitenland wel uit. Mijn naam daar komen ze namelijk totaal niet uit. Ze snappen er niets van. Bij de namen uit mijn lijstje kunnen ze er nog wel iets van maken. Dat er nog iets uitkomt wat er een beetje op lijkt.
En de top 20 namen... Tsja, Thijs en Ruben staan al jaaaaaaren op mijn lijstje, dus vandaar dat die er tussen staan. Lucas weet ik even niet waar die in de lijst staat, maar die vind ik ook gewoon wel leuk...
dinsdag 31 januari 2012 om 13:41
quote:Cejo schreef op 31 januari 2012 @ 11:47:
Karan Merijn misschien nog??
Er zit al een Marijn in de familie... Iets te dichtbij ook. Hoewel dat met een van de andere namen ook zo is.
Vind m wel leuk, maar weet bijna zeker dat ie wordt afgekeurd bij mijn vriend.
Bjorn werd meteen al afgekeurd toen ik het zei...
Karan Merijn misschien nog??
Er zit al een Marijn in de familie... Iets te dichtbij ook. Hoewel dat met een van de andere namen ook zo is.
Vind m wel leuk, maar weet bijna zeker dat ie wordt afgekeurd bij mijn vriend.
Bjorn werd meteen al afgekeurd toen ik het zei...
dinsdag 31 januari 2012 om 14:30
Hi Karan! Mag ik me er ook mee komen bemoeien? quote:Karan schreef op 31 januari 2012 @ 11:12:
Chris --> Staat hoog op het lijstje (is de enige die mijn vriend tot nu toe leuk vind) Vind ik ook leuk. Stian is een afkorting van Christian. Is misschien ook nog een idee.
Hugo --> Leuk! Staat op mijn lijstje Já, deze naam vind ik erg mooi!
Jorick --> Moet ik even aan wennen maar ga m opschrijven! Pork, pork, pork... soep eet je met een....
Jelte --> Vind ik super, vind man te 'Fries' geweldige naam, maar ik houd dan ook erg van Fries
Nathan --> Leuk ja, vind ik ook mooi.Overige ideeën: Finn, Kick, Milan, Nick, Yvo, Julian, Yannick, Jim.
Chris --> Staat hoog op het lijstje (is de enige die mijn vriend tot nu toe leuk vind) Vind ik ook leuk. Stian is een afkorting van Christian. Is misschien ook nog een idee.
Hugo --> Leuk! Staat op mijn lijstje Já, deze naam vind ik erg mooi!
Jorick --> Moet ik even aan wennen maar ga m opschrijven! Pork, pork, pork... soep eet je met een....
Jelte --> Vind ik super, vind man te 'Fries' geweldige naam, maar ik houd dan ook erg van Fries
Nathan --> Leuk ja, vind ik ook mooi.Overige ideeën: Finn, Kick, Milan, Nick, Yvo, Julian, Yannick, Jim.
dinsdag 31 januari 2012 om 14:37
quote:Karan schreef op 31 januari 2012 @ 11:14:
Casper leuk!
Chris leuk!
Christiaan ik bedenk me nu dat je zelf schreef dat je een naam met 1 of 2 lettergrepen wilde.
Dennis nee, vind ik een beetje jaren '70/'80.
Hugo leuk!
Jelte leuk!
Joris leuk!
Jorn vind ik een beetje lastig uit te spreken, bekt niet lekker op de een of andere manier.
Julian leuk!
Lucas Leuk!
Mathijs Ik zou voor Matthijs gaan, dus met dubbel t.
Menno ik denk aan Menno Buch....
Niels leuk!
Onno Leuk!
Pepijn Leuk!
Quinten leuk!
Rens Leuk!
Ruben leuk!
Sven leuk, maar je man hield toch niet van Scandinavisch?
Thijs leuk!
Tom Leuk, maar wel wat gewoontjes
Willem Leuk en stoer, maar wel erg Hollands als je schrijft dat je van Engels houdt.
Ik vind zelf Christiaan heel erg leuk, maar vriend wil dus liever Chris (want ze korten het toch wel af...) Dan toch maar Stian doen?
Casper leuk!
Chris leuk!
Christiaan ik bedenk me nu dat je zelf schreef dat je een naam met 1 of 2 lettergrepen wilde.
Dennis nee, vind ik een beetje jaren '70/'80.
Hugo leuk!
Jelte leuk!
Joris leuk!
Jorn vind ik een beetje lastig uit te spreken, bekt niet lekker op de een of andere manier.
Julian leuk!
Lucas Leuk!
Mathijs Ik zou voor Matthijs gaan, dus met dubbel t.
Menno ik denk aan Menno Buch....
Niels leuk!
Onno Leuk!
Pepijn Leuk!
Quinten leuk!
Rens Leuk!
Ruben leuk!
Sven leuk, maar je man hield toch niet van Scandinavisch?
Thijs leuk!
Tom Leuk, maar wel wat gewoontjes
Willem Leuk en stoer, maar wel erg Hollands als je schrijft dat je van Engels houdt.
Ik vind zelf Christiaan heel erg leuk, maar vriend wil dus liever Chris (want ze korten het toch wel af...) Dan toch maar Stian doen?