HELLLUPPPPP!!!!!!!!!!!!!!! Een indrineger

30-01-2012 17:45 133 berichten
Ik ben alleen thuis en ik heb een indringer in de badkamer: een dikke vette spin. Ik durf niet eens in de badkamer te komen. Ik heb de deur dicht gedaan, maar ik moet douchen. Hoe moet ik de indringer weg jagen? (ik dacht dat spinnen niet in de winter kunnen leven?)
Alle reacties Link kopieren
quote:_minny schreef op 30 januari 2012 @ 18:13:

Wat een paniek om een spin trouwens....wat denk je dat ie gaat doen met je? Je opeten?

Tja, wat doe je eraan..

Ik ben van kleins af aan al panisch voor spinnen. En vliegende steekbeesten. En libelles.

Muizen, ratten, slangen; geen probleem!

Maar over die eerstgenoemden ga ik nooit heenkomen, vrees ik.
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik vind ze gewoon niet eng. Heb zelf een tarantula als huisdier gehad overigens. Hartstikke niet eng, hamsters bijten veel vaker, de krengen.
Alle reacties Link kopieren
Wespen, die vind ik wel eng...brrr...
quote:_minny schreef op 30 januari 2012 @ 18:41:

Wespen, die vind ik wel eng...brrr...



Ik vind wespen ook eng, ze kunnen zo gemeen prikken dat je er lang en flink last van kunt hebben.



Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ook licht allergisch voor, insectenbeten. Ga er niet meteen van dood, zoals sommigen, maar heb er enorm last van. Een vlooienbeet veroorzaakt een heel grote rode vlek bij mij ipv een klein bultje. En wespensteken zijn helemaal een ramp...brrr...



Maar voor spinnen ben ik dus niet bang omdat ik daar geen acuut gevaar in zie.
Hebben jullie nou ook altijd dat als je zo'n topic leest, het overal gaat jeuken en je opeens donkere vlekken over de muur ziet bewegen die er niet zijn? Ik wel... brrr... In mijn huis is het nu gelukkig ijskoud (nouja gelukkig...) dus hoop dat die enge beesten daar niet van houden en lekker weg blijven.
Overigens, nog een eng verhaal: ik heb een vriendin die een tijdje in een huis woonde waar belachelijk veel ontzettend dikke spinnen zaten, een soort nestje. Zij zweert erbij dat je ze kon horen lopen op het parket... BAH!
Alle reacties Link kopieren
quote:el_spark schreef op 30 januari 2012 @ 19:08:

Overigens, nog een eng verhaal: ik heb een vriendin die een tijdje in een huis woonde waar belachelijk veel ontzettend dikke spinnen zaten, een soort nestje. Zij zweert erbij dat je ze kon horen lopen op het parket... BAH!



Dat bestaat echt!

Ik heb ook een keer een spin, in huis gehad, die je kon horen lopen.

Echt.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Was trouwens wel laminaat.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:elfje08 schreef op 30 januari 2012 @ 18:15:

Hmm hebben jullie vorige week die reportage gezien op sbs over dat spinnen/slangen en mieren huis?? Daar zou ik pas de kriebels van krijgen!O gatver, heb die aflevering ook gezien. En dat die mensen in dat huis bleven wonen :puke:
Alle reacties Link kopieren


Booooooeeeeh!
Alle reacties Link kopieren
Queenfan is dit de zwarte weduwe?
Alle reacties Link kopieren




Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:enter schreef op 30 januari 2012 @ 17:49:

ik zou gaan rennen, en niet omkijken



Hier heb ik een kwartier om moeten lachen.

Mijn optie? Ik spuit de spin vol met deo. (kan hij of zij mooi voor de dag komen bij zijn of haar tegen geslacht..) Zo wordt hij beduust, soms laat hij los van de muur. Dan er een glas over heen en mee nemen maar.

Oo, een toilet is geen optie, de meeste spinnen kunnen een lange tijd onder water leven of je moet lang genoeg door spoelen zodat je zeker weet dat hij er niet aan jou kant uit komt.



Laatste optie, ogen dicht, denk aan het strand, warm, 30 Graden, het is rustig, op een tafeltje een lekker glas wijn. Naast de tafel een grote hangmat alleen voor jou.

Ondertussen grijp je de spin, gil, spring, dans, doe desnoods de salsa met hem of haar en gooi hem weg.



Dit allemaal voor zo'n kleine moeite.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 30 januari 2012 @ 20:09:

[afbeelding]



En bedankt
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Oh ik had dit topic echt niet moeten lezen! Brr.. overal jeuk en kriebel!

Ik ben zooo bang voor spinnen.
Alle reacties Link kopieren
Spinnen zijn liever dan die stomme knaagbeesten, die zijn pas vals!
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 30 januari 2012 @ 20:09:

[afbeelding]



ach en wee wat erg brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Daar is geen laminaat voor nodig hoor, om ze te horen lopen . Ik heb vloerbedekking met een houten ondervloer en zelfs daarop hoor ik het.

Die beesten maken een raar tik-geluid als ze full speed gaan. Kan het niet goed omschrijven maar ik hoor die krengen dus gewoon.



Die grote zwarte moet ik helemaal niets van hebben. Ik geef ze een naam, Sjon de Spin, dan klinkt het al minder eng .



Een tijd geleden zag ik beweging in het douchegordijn (tijdens het douchen). Wil 'ie over de (natte) muur lopen. Flikkert 'ie op de grond natuurlijk. Ik met Argusogen toekijken. Klimt 'ie weer in het gordijn.

Vervolgens richting (kantel) raam dus ik dacht: mooi, raam open en hop, naar buiten. Kruipt 'ie weg achter het badkamerkastje. Ook goed.



Zit ik vervolgens achter mijn bureau, met blote voeten, zie ik ineens iets bewegen op de muur. Sjon weer . Loopt wederom richting (kantel) raam, ik die weer open gezet, nee hoor, loopt hij op zijn dooie akkertje de andere kant op. Vervolgens niet meer gezien.



Volgende dag roept zoon ineens: 'mam, Sjon zit in de woonkamer'. Ik dacht nog, die maakt een grapje. Maar nee, Sjon zat er echt en had zich lekker uitgerekt op de muur geplaatst. Brrrr.



Toch maar de stofzuiger gepakt en dat klonk als een 'ploep'. Is 'ie ook niet meer uitgekomen. Gelukkig kunnen spinnen niet tegen stof.



En ik weet het, ze doen niets, zijn hartstikke nuttig etc etc., alles best alleen niet binnen .
Alle reacties Link kopieren
Dibbes je beschrijft het zo beeldend
Alle reacties Link kopieren
.
quote:enter schreef op 30 januari 2012 @ 19:52:

Queenfan is dit de zwarte weduwe?



Volgens mij niet Enter, die hebben een ronder achterlijfje met als ik het goed heb, een rode stip erop.



Deze komt vaak voor in huizen en zijn, de horor, ook nog vaak met z'n 2-en.
Ik had laatst een heule grote zwarte renspin. Gelukkig vond kattschenbeest t kreng erg interessant. Die heeft hem dood gespeeld en op 2 poten na opgevroten. Brrrr.
quote:queenfan25 schreef op 30 januari 2012 @ 19:21:

[afbeelding]

Booooooeeeeh!



Deze moet ik dus regelmatig van manlief verwijderen uit het huis.

Staat ie naast me wat van die " ieuw dit is echt een heule grote" geluiden te maken.

Of te roepen hoe eng en vies die beesten zijn... Tja dat helpt wel zeg... NOT!

En ze zijn zo snel... Ik pakte er eens eentje met een plastic beker en een kartonnetje... Hoorde je "plok" toen ie in de beker sprong...



Ik pak altijd een plastic wegwerpbekertje, doorzichtig dan wel, zodat ik de spin met beker en karton naar buiten kan lanceren. Zonder dat ik daarna nog glas moet opvegen.



Dikke vogelspinnen durf ik dan gewoon vast te houden, die zijn niet zo snel... Tenminste, die ik heb vastgehouden dan..
quote:Magdalan schreef op 30 januari 2012 @ 21:46:

Ik had laatst een heule grote zwarte renspin. Gelukkig vond kattschenbeest t kreng erg interessant. Die heeft hem dood gespeeld en op 2 poten na opgevroten. Brrrr.



Bah ja, dan hoor je ze zo knetsjen tussen de tanden en als je dan gatverrrrr zegt kijken de katten je, met de pootjes nog uit de bek, zo aan van "waaaattt?"

"Heerlijke bron van eiwitten en proteinen, duhuhu..."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven