Tja, en dat was het dan....

11-09-2011 20:29 3115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Hier zit ik dan.... 44 jaar oud, een relatie van 25 jaar waarvan 22 jaar getrouwd achter de rug. Hij hield niet meer voldoende van mij..... Wel van zijn jongere collega waar hij nu is...

God, wat voel ik me alleen en wat een pijn.... En ja, ik weet het, zwaar debiel, maar ik hou nog steeds van hem...

Allalone....
hiet heb ik het bijltje erbij neergegooid. ik kan niet meer vechten.. hij weet niet wat ie wil en kan niet kiezen. Nou dan maar niet.. Zij zegt tegen hem je komt maar wanneer je vrijgezel bent.. Ik wacht wel op je.. bla bla. lekker makkelijk voor hem. Hoe het ook afloopt hij heeft er toch een achter de hand. Zo voelt het voor mij. Hij heeft het moeilijk met haar uitspraken, weet zich geen raad en vraagt mij wat te doen. Nou ik weet het niet. Ik kan niet wachten zoals zij, ik ga ben kapot en wil zekerheid.Gisteravond stuurde zij hem een sms met de mededeling dat hij meteen moest komen naar haar om met haar te praten.. Hij heeft het niet gedaan, kan dat niet maken zegt ie tegenover mij. En hij heeft er een ongelooflijke hekel aan dat anderen hem commanderen op zon manier.. Ik wil een vent die zijn arm om me heen doet en van mij houdt onvoorwaardelijk. en niet met een anderwijf achter de hand. Ik vind dat hij maar eens moet kiezen. Man zegt tegen mij dat ik maar een weekendje ertussenuit moet. Alleen een weekend weg. zodat ik tot rust kan komen zegt ie.. Misschien boek ik wel een weekend of een nachtje weg.. Maar ja alles is gericht op twee personen. Zit je dan in je eentje. iemand nog suggesties voor wat leuks?
heb vandaag ook een mindere dag,na wat ik gisteren weer heb ondekt.....

maar ik heb gelukkig wel werk en ben qua inkomen niet afhankelijk van hem,kan mezelf voorlopig prima redden.

ik wacht nog steeds op het verlossende telefoontje van de makelaar waarin hij mij verteld dat het mooie appartement nog te huur is,zou er dan per 1 maart al inkunnen....

problemo,zou het niet een idee zijn wanneer HIJ es een tijdje op zich zelf gaat om zijn leven te kunnen evalueren??

waarom moet jij weg?

en waarom moet hij kiezen?laat het toch daar niet vanaf hangen

JIJ moet kiezen....mannen maken niet gauw de keuze hoor....
zonder tegenslag is er geen overwinning
@habithere, duim voor je!!

@Problemo., is dat inderdaad geen idee? Dat hij weggaat?

Verder gun ik je van ganser harte een vrij weekend, maar denk je dat je tot rust gaat komen als je niet weet wat hij aan het doen is?

Neem een beslissing voor jezelf. Ik weet dat het moeilijk is, maar dit is ook geen leven. Je laat het de hele tijd van hem afhangen.

Zet hem eruit en begin een nieuw leven. Je wordt keer op keer teleurgesteld. Maak een keuze voor jou en de kinderen!
ik zit nu na veel nadenken op het volgende punt... Ik wil hem dolgraag dwingen tot een keuze, maar ik kan het niet! Ik wil niet diegene zijn die hem in rare bochten gaat laten dwingen. Je wilt me met heel mijn hart, of je wilt me niet. Ik kan er niet meer tegen. Ik ga kapot. Zij zegt te wachten tot ie vrijgezel is... Nou ik kan niet wachten, dat doe ik al maanden en het heeft mij maar weinig opgeleverd. Ik ga uit alle macht proberen een plek voor mij en de kids te krijgen, en ga dan weg.. Ik zeg niet dat het over is, maar het voelt niet goed dat hij nu niet zegt ik hou van je en wil je niet kwijt...

zit alweer te janken hier.. bah.

ik ga het zo zeggen tegen hem en zie wel hoe en wat...

ach ja en hij? hij heeft in ieder geval een liefje achter de hand..
Problemo:
Sterkte Problemo... knappe keuze van je!

'ik kan het niet" is eigenlijk altijd "ik wil het niet"... probeer dat niet te zeggen. Dan lijkt het namelijk of iets anders dan jijzelf voor je beslist of je dwingt tot een keuze. Maak die keuze zelf!
problemo,ik heb dit ook met mn ex man meegemaakt,,,twijfels ,zei steeds ik hou van jou,ik wi ljeniet kwijt en de andere keer hield ie weer van haar.

dit heb ik even (6 maanden)aangezien en toen was ik er klaar mee...tas ingepakt en hem buiten de deur gezet....mannen maken die keuze niet.....je zult het zelf moeten doen....en t wordt NOOIT meer zoals het was.....

kies voor jezelf en je kindjes,sterkte
Problemo, het is en blijft lastig. Jij moet kiezen en de keuze niet aan hem overlaten want dan is hij er over een jaar nog niet uit. Je bungelt nu al zo lang tussen wel en niet. Maak voor jezelf de keuze wat je wilt. En inderdaad wordt het nooit meer zoals het was.

Sterkte
Ben dit weekend weer heel zwak geweest en heb ex gevraagd terug te komen. Het feit dat mij maar afdoende gelukkig is, houdt me steeds bezig. En doet me ongelooflijk veel pijn. Het hele gedoe lijkt daardoor zo zinloos. Al dat verdriet en al die pijn voor niets. Heb nog geen antwoord gehad, dus ben benieuwd wat hij gaat zeggen. En stom, stom, stom, hoop ik toch dat we er nog uit kunnen komen. Ben ik nu een idioot of wat?
Nee Kunstje je bent geen idioot

Maar stel je voor dat hij terugkomt zou jij dan weer gelukkig worden want reken erop dat het dan tenenlopen word.

Ik heb ook vaak de neiging gehad maar het toch gelukkig nooit gedaan,ik ben nu ruim een jaar verder en het gaat goed met mij en met mijn ex.gaat het steeds slechter zijn liefje mag hier bijna nooit komen en het kost heel veel geld en hij moet alles betalen want zij heeft niks.

Heb mijn momenten nog wel maar dat is niet gek na een heel lang huwelijk.

En nu zit je zeker in spanning over zijn antwoord.
Ja, van de ene kant wil ik zo graag dat het weer goed komt en van de andere kant denk ik: er is zo veel voorgevallen. Kunnen we daar nog overheen stappen. Maar van de 27 jaar samen waren zeker 24 jaren heel goed. Ik weet het niet meer, ik wacht maar af. Als hij niet wil terugkomen (en dat verwacht ik wel), dat is het sowieso over. Dus ik weet het niet.
Ja zeker wil je dat het weer goedkomt maar zoals het was word het nooit meer,daar is teveel voor gebeurt.

Ik wil het soms ook nog wel maar het kan niet meer.

En bij mij was het huwelijk nog veel langer.

Hij heeft jaren tegen mij gelogen over haar alleen de eerste jaren zag hij haar niet omdat zij in Afrika woont maar hij had een telefoon met kaart voor haar gekocht en zo hadden ze contact.
Anderen geef je de juiste adviezen en zelf ga je iets doen wat heel dom is.

Hij heeft bij jou aangegeven dat hij met jou ongelukkig was en nu afdoende gelukkig. Dat is ook logisch, dat hij heeft voor een ander gekozen wil niet zeggen dat hij meteen over gelukkig moet zijn. Als het een vent is met gevoel tenminste. Hij laat een vrouw achter maar ook voor een gedeelte zijn kinderen. Zeker omdat hij jou geen haatgevoelens heeft voor jou zal het tijd nodig hebben voordat hij helemaal happy is in zijn nieuwe relatie.

Dat is hoe is het zie... maar ja ik heb makkelijk praten vanaf de zijlijn.
quote:ochtendmens schreef op 30 januari 2012 @ 13:20:

Anderen geef je de juiste adviezen en zelf ga je iets doen wat heel dom is.

Hij heeft bij jou aangegeven dat hij met jou ongelukkig was en nu afdoende gelukkig. Dat is ook logisch, dat hij heeft voor een ander gekozen wil niet zeggen dat hij meteen over gelukkig moet zijn. Als het een vent is met gevoel tenminste. Hij laat een vrouw achter maar ook voor een gedeelte zijn kinderen. Zeker omdat hij jou geen haatgevoelens heeft voor jou zal het tijd nodig hebben voordat hij helemaal happy is in zijn nieuwe relatie.

Dat is hoe is het zie... maar ja ik heb makkelijk praten vanaf de zijlijn.Natuurlijk heb je gelijk dat het dom was. Maar oh, telkens weer dat sprankje hoop dat opflakkert. Het is een vent met gevoel en hij houdt nog steeds van me en mist me ook en ook het leven zoals we hadden. Dat maakt ook dat ik denk dat we hier toch uit moeten kunnen komen. Ik krijg helemaal niet het idee dat zij hem gelukkiger maakt. Waarschijnlijk heb je gelijk dat het tijd kost voordat hij happy is in zijn nieuwe relatie, maar ik betwijfel of dat gaat lukken. Zoals ik al zei is al deze ellende dan zinloos en verliest iedereen uiteindelijk.
Ben natuurlijk op van de zenuwen. Hij heeft nog niet gereageerd, en dat is natuurlijk geen goed teken. Of wel?

Ik weet het niet meer en krijg vandaag helemaal niets gedaan. Ik heb oude posts doorgelezen, maar dat helpt ook niet. Kan ik nog een keer die dreun aan? Maar ja, ik doe het mezelf telkens weer aan. Ik ben zo'n ongelooflijke sukkel!
he kunstje,

ik heb het idee dat je er helemaal doorheen zit lieverd...

ik heb het ook moeilijk en herken wel wat van jou in mij,wij zijn te veel met het gevoel bezig.....

kijk eens realistisch naar hoe het nu gaat.....je geeft zelf aan,er is te veel gebeurd,, het wordt echt NOOIT meer zoals het was want je vertrouwen is kapot...en dat is een hele klus om dat weer terug te krijgen,als je dat al terug krijgt...

je trekt aan een dood paard, kunstje......(dat is wat men tegen mij zegt ) en ,hoe moeilijk ook,steek je energie in jezelf en je kids....heel moeilijk maar ga het proberen.

en JAH,je kan die dreun aan(ik heb ook al een scheiding achter de rug,had ook al een jaar eenander) en je komt hier echt uit maar willen we niet te snel de zon weer zien schijnen?

je moet ook je emoties laten gaan maar ook vooruit gaan kijken. en echt,later zul je dankbaar zijn dat je deze stap hebt gemaakt....

blijf schrijven hoor,er is altijd iemand die het leest!!!!

zijn je kindjes bij je?
en als de relatie met zijn nieuwe liefde niet goed is,tja,dat kun jij niet meer voor hem oplossen,daar zal ie zelf achter moeten komen........
Lieve lieve kunstje,

Je zegt het zelf al, je doet het jezelf telkens weer aan.... Ik zelf denk dat het geen goed teken is dat je nog niets hebt gehoord. Ik moet je eigenlijk een flinke schop onder je kont geven!!

Je denkt alleen aan de leuke dingen met hem, niet aan de druk die hij je oplegde en die jij ook voelde om maar te voldoen aan zijn eisen!
hier kan ik ook wat mee ,ochtendmens,dank je X
Ik verwacht eigenlijk dat hij vanavond belt of mailt. En nee, ik denk niet alleen aan de goede dingen, maar ook aan de slechte. Ik kom er hoe langer hoe meer achter dat ook een groot deel van de fouten bij mij liggen. Zolang als we ons dat realiseren en beiden ons best doen moet het toch kunnen, toch? Met het risico dat ik hier weggehoond en gelachen wordt, vertrouw ik hem ondanks alles nog steeds.

Misschien dat ik deze laatste wake-up call vanavond gewoon nodig heb om definitief te weten dat het over en uit is. Wat ben ik toch een loser. Misschien moet je me die schop onder mijn kont maar komen brengen, Ochtendmens!
kunstje, als jullie bij elkaar zouden blijven, zou je dezelfde "fouten" weer gaan maken en blijven maken..een relatie kan gewoon op zijn,over, uit, boek is uitgelezen,uit elkaar gegroeid en uitgepraat,geen begrip meer etc en jullie roepen die fouten gewoon nu bij elkaar op.hij is niet voor niks zijn heil bij een ander gaan zoeken,dat is iets wat gebeurd en heb jij niet kunnen voorkomen,lieverd

ik twijfel daar ook aan,de dingen die in mijn relatie gebeurd zijn....ik heb ook fouten gemaakt maar HIJ ook ,leer daarvan,trek je conclusies hieruit....

ga niet hopen op een telefoontje of een mailtje maar ga je eigen gangetje want je valt in zo'n gat als hij niets laat horen
Och Habithere, eigenlijk weet ik het met mijn verstand wel, maar het hart wil nog niet zo meewerken.

Komt vast wel, is het vandaag niet dan wel morgen of overmorgen of daarna!
Ik begrijp je kunstje, ik voel t zelfde maar heb t idee samen verder allang al uit mn hoofd gezet. Was uiteindelijk zelf ook diep ongelukkig. Tis beter zo hoor. Dikke knuffel
quote:habithere schreef op 30 januari 2012 @ 17:55:

kunstje, als jullie bij elkaar zouden blijven, zou je dezelfde "fouten" weer gaan maken en blijven maken..

Dat kan, maar dat hoeft niet. Misschien is het boek niet uit, maar wist Kunstman gewoon even echt niet meer hoe hij verder moest. Werd hij verliefd op een ander omdat hij iets miste bij Kunstje, maar eigenlijk helemaal niet bij haar weg wilde. Dat weten wij niet, kunnen we ook niet beoordelen.

een relatie kan gewoon op zijn,over, uit, boek is uitgelezen,uit elkaar gegroeid en uitgepraat,geen begrip meer etc en jullie roepen die fouten gewoon nu bij elkaar op.hij is niet voor niks zijn heil bij een ander gaan zoeken,dat is iets wat gebeurd en heb jij niet kunnen voorkomen,lieverd

Ja, dat kan ook. Het kan ook dat hij inderdaad met die ander verder wil en niet met jou. En nee, je kan het niet voorkomen, want je bent wie je bent. Achteraf kijk je een koe in de kont. Maar soms kan je er wel samen uit komen.

ik twijfel daar ook aan,de dingen die in mijn relatie gebeurd zijn....ik heb ook fouten gemaakt maar HIJ ook ,leer daarvan,trek je conclusies hieruit....

ga niet hopen op een telefoontje of een mailtje maar ga je eigen gangetje want je valt in zo'n gat als hij niets laat horen

Dat ook. Je hebt het bij hem gelegd, nu kan je weinig anders dan afwachten. Probeer je niet te afhankelijk te maken van zijn reactie (maar ja, vanaf de zijlijn is het ook makkelijk praten voor mij, dus of ik dat nou zelf zo goed zou kunnen durf ik niet te zeggen).

Sterkte, Kunstje, maar ook alle anderen. Ik lees nog steeds mee (en af en toe kan ik mijn grote mond niet houden) en ik denk aan jullie.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Bwitched, ik ben blij dat je af en toe niet je mond houdt. Je kunt de dingen zo lekker relativeren en zet ons weer met beide beentjes op de grond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven