Tja, en dat was het dan....

11-09-2011 20:29 3115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Hier zit ik dan.... 44 jaar oud, een relatie van 25 jaar waarvan 22 jaar getrouwd achter de rug. Hij hield niet meer voldoende van mij..... Wel van zijn jongere collega waar hij nu is...

God, wat voel ik me alleen en wat een pijn.... En ja, ik weet het, zwaar debiel, maar ik hou nog steeds van hem...

Allalone....
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Al iets gehoord Kunstje?

Ik hoop van harte dat jullie er samen uit komen maar tjonge vrouw, realiseer je wel waar je aan begint.

Vertrouwen, respect. Álles moet opnieuw opgebouwd worden. Ik zal je eerlijk vertellen dat ik eigenlijk blij ben dat mijn ex zo standvastig is. Anders had ik m ook allang laten terugkomen. Maar ik weet ook dat het niet meer had gewerkt. T zou eierschalen lopen zijn geweest. Tenzij hij voor 100% voor mij had willen en kunnen gaan. Dus niet voor de kinderen, het huis, het gemak. Maar voor MIJ. En dan nog. Hij heeft wel maandenlang met een ander samengeleefd. Dat vergeet en vergeef je niet zomaar. Maar... Ik begrijp je poging, ik heb m ook meerdere malen gedaan. Succes en sterkte, laat even iets weten..
Als je voor jezelf kiest, krijg je er altijd iets mooiers voor terug..
Kunstje, wat heb je nu gedaan? Waar is je trots vrouw. Een paar dagen geleden schreef ik een stukje voor Soyli maar eigenlijk kan ik het bijna helemaal voor jou kopieéren.

Word zelfstandig en besef da je huwelijk voorbij is. Wil jij nu echt een man terug die niet gelukkig met jou is?

Wees wijzer en ga een leven opbouwen zonder die minkukel. Hij wil niet meer, hij was degene die vreemd ging, die jou in de steek liet en jij wil hem terug?

Je bent toch geen deurmat?
Kwallenbal.. Heb je mijn reactie op jouw tekst aan mij nog gelezen? Zo niet; blader dan even terug.. Want ik ben er nog láng niet, maar ook jouw post heeft mij wel een stukje verder geholpen weer...
KickYourAss.jpg
schop onder de kont plaatje lukt niet hi hi moet ik toch maar ff voorbij komen
Ja, had ik gelezen en het verbaasd mij dat er geen reactie van mij onder staat want die had ik wel geschreven.

Nee, je bent er nog lang niet Soyli maar dat hoort bij rouwen. Ik vind dat, zowel bij jou als Kunstje, het niet bij rouwen horen dat je je als deurmat laat gebruiken want dan moet er iemand zijn die even heel hard is hoe moeilijk het ook is.

Jullie komen er echt wel dames al kost het tijd. Vergeet niet de eer aan jezelf te houden en trots te zijn ook al is het moeilijk. later zal je blij zijn dat je het toch gelukt is.

Verloochen jezelf niet, never nooit.
Kunstje... dit was toch een vlaag van verstandsverbijstering, dat kun je toch niet serieus menen? Je was al zo ver... Ga in die kracht staan en laat je niet door die eikel gebruiken. Kies voor jezelf en je geluk, dat ligt echt niet bij hem!

Verdriet hoort erbij, rouwen om wat je kwijt bent. Maar je bent dat echt kwijt met hem, dat ga je NOOIT meer terugvinden. Je gaat je echt in het ongeluk storten als je hem smeekt bij je terug te komen. Ik ken geen enkel voorbeeld waarbij dit goed gekomen is en dat ga jij me ook niet opleveren.
Hij heeft nog niet gereageerd en dat valt me tegen. Dus ja, ik zal me er bij neer moeten leggen dat het echt over is. Maar het valt me zo zwaar. Ik wil me niet als deurmat laten gebruiken, maar we hebben zoveel samen. Het enige wat tussen ons staat zijn volgens mij een aantal misverstanden omdat we niet goed gecommuniceerd hebben. Ik moet voor me zelf gewoon het gevoel hebben dat ik er alles aan gedaan heb, anders blijf ik een schuldgevoel houden. Als hij nu nog voor haar kiest is het definitief over. Het feit dat hij nog niet gereageerd heeft betekent voor mij dat hij het serieus overdenkt anders had hij wel heel snel gereageerd met een nee. Zoals ik al zei, ik ben en blijf een sukkel.

Maar dat sprankje hoop maakt zoveel verschil. Maar ik moet het gevoel hebben dat ik er alles aan gedaan heb. Achteraf denk ik dat ik te snel een beslissing geforceerd heb. Dus zodoende.
quote:ochtendmens schreef op 30 januari 2012 @ 21:59:

schop onder de kont plaatje lukt niet hi hi moet ik toch maar ff voorbij komenDe boodschap is aangekomen. We zien wel hoe het loopt. Dit is volgens mij de eerste dag dat ik niet gehuild heb, dus er zit vooruitgang in of is het de valse hoop die me levend houdt?
Goedemorgen kunstje, hopelijk heb je een beetje kunnen slapen vannacht.

Signalen van anderen interpreteert iedereen op een andere manier, ik zelf denk dat het zo lang duurt voordat hij iets laat horen dat hij niet weet hoe hij jou moet vertellen dat hij niet meer voor jou wil gaan, hij wil jou niet nog meer pijn doen.

Jij zegt dat je voor jezelf er alles aan gedaan wil hebben, is dit voor jou dan de laatste stap of als hij volgende week laat vallen dat mw wijdbeens wel erg veeleisend is krijg je dan weer hoop?

Jij houdt je nu vast aan een droom, iets wat je niet kwijt wil, door je vast te houden heb je hoop en hoop doet uiteindelijk leven. Gelukkig zeg je zelf al dat het valse hoop is die je levend houd. Want zo zie ik dat ook, je maakt zelf iets in je hoofd waardoor je niet meer de pijn voelt en verdriet die je niet wil voelen.
Habithere, fijn om te lezen dat je ook iets aan mijn woorden hebt! x
goedemorgen allemaal,

hoe gaat het met jullie??

kunstje...gaat t n beetje?

ochtendmens,ja tuurlijk heb ik wat aanje woorden,ik kan iedereen zijn steun en woorden gebruiken,dank jullie.ik lees dat iedereen door dezelfde emotie gaat: pijn ,verdriet,wanhoop,hoop etc etc dus ik ben wel blij dat ik niet alleen deze gevoelens heb anders zou ik denken dat ik gek aan het worden was.

we voelen allemaal het zelfde en ook ik herken dat ik denk: is het allemaal mijn schuld, wat als ik nou zus of wat als ik nou zo,,,,,maar het is ook net zo goed zijn schuld...

maar heb wel waarsch. woonruimte,ga as vrijdag kijken bij een appartement in mn oude buurt.samen met kinderen en moeder met vriend.

dat voelt goed moet ik zeggen.geef mij wel wat kracht...
zonder tegenslag is er geen overwinning
quote:ochtendmens schreef op 31 januari 2012 @ 07:58:

Goedemorgen kunstje, hopelijk heb je een beetje kunnen slapen vannacht.

Signalen van anderen interpreteert iedereen op een andere manier, ik zelf denk dat het zo lang duurt voordat hij iets laat horen dat hij niet weet hoe hij jou moet vertellen dat hij niet meer voor jou wil gaan, hij wil jou niet nog meer pijn doen.

Jij zegt dat je voor jezelf er alles aan gedaan wil hebben, is dit voor jou dan de laatste stap of als hij volgende week laat vallen dat mw wijdbeens wel erg veeleisend is krijg je dan weer hoop?

Jij houdt je nu vast aan een droom, iets wat je niet kwijt wil, door je vast te houden heb je hoop en hoop doet uiteindelijk leven. Gelukkig zeg je zelf al dat het valse hoop is die je levend houd. Want zo zie ik dat ook, je maakt zelf iets in je hoofd waardoor je niet meer de pijn voelt en verdriet die je niet wil voelen.

Waarschijnlijk heb je gelijk en weet hij niet hoe hij het moet brengen. Nu heb ik zoiets van dit was echt de laatste keer en dan nooit meer. Maar zeg nooit, nooit.

Ik heb niet echt hoop meer, en voel me een beetje verdoofd. We zien wel.

Habithere, wat fijn dat je naar een andere woning kunt gaan kijken. Hopen dat het wat wordt. Dan kun je fijn opnieuw beginnen. Sterkte!
[quote]kunstje schreef op 31 januari 2012 @ 09:23:

[...]

Nu heb ik zoiets van dit was echt de laatste keer en dan nooit meer. Maar zeg nooit, nooit.

Je spreekt jezelf wel erg tegen hier kunstje. Realiseer je goed dat zolang jij je ergens aan vast klampt wat misschien wel kan leiden tot een hereniging tussen jou en je ex, jij nooit verder kan met je eigen leven.

Sorry als ik misschien hard klink, maar zo zie ik dat.

Habithere, leuk nieuws voor je! Wens je succes voor vrijdag!
Kunstje: "Maar het valt me zo zwaar. Ik wil me niet als deurmat laten gebruiken, maar we hebben zoveel samen"

Jullie hebben niks meer samen alleen nog het huis, het geld en de kinderen grof gezegd.

Je schrijft ook dat je er alles aan gedaan wil hebben als jullie toch uit elkaar gaan. Vrouw, blijf niet trekken aan een dood paard, houd je zelfrespect en ga iets doen aan dat schuldgevoel wat je hebt.

Hoop hebben is prima maar ga je niet over de grond wentelen en smeken om hem terug te krijgen want dat is niet de goede manier.

Negeer 'm voorlopig en ga je richten op de toekomst. Als hij jou echt terug wil komt hij wel en dan hoop ik van ganser harte dat jij je eens goed achter de oren krabt of je hem nog wel wil.

Kom op Kunstje, die man jouw EX lacht je gewoon uit.
Ga jij overigens zo ver dat je 2e keus wilt zijn? Vrouw Wijdbeens uit beeld door weet ik veel wat dus Kunstje mag weer?

Wij hebben nog steeds dezelfde interesses en we denken over veel dingen hetzelfde en de kinderen zijn inderdaad een belangrijk onderdeel. En nee, ik ga me niet door het stof wentelen en er zullen dingen moeten veranderen.

Maar het zou toch kunnen dat hij een fout gemaakt heeft, die we nog kunnen herstellen. Hoort vergeving dan niet ook tot de deugden van de mens? Overwint liefde dan niet alles? Of ben ik gewoon een hopeloos romantische sukkel?
@kunstje

Ik begrijp heel goed dat je hem toch weer gevraagd hebt, maar jouw redenering begrijp ik niet.

Jij zei, omdat hij aangaf redelijk gelukkig te zijn dat bij jou de knop omging omdat dit allemaal het niet waard was om dan maar redelijk gelukkig te zijn.

Maar in dezelfde zin, zei hij ook dat hij bij jou ongelukkig was.

Als hij dan moet kiezen tussen ongelukkig of redelijk gelukkig dan is het toch logisch dat hij het tweede kiest?

Het is echt verschrikkelijk %&*&^#. Maar hij zal niet voor zijn eigen ongeluk kiezen.

Sterkte
ja kunstje,sorrie,ik denk t wel......

het is mooi dat jullie oevr heel veel dingen hetzelfde denken(voor wat betreft de zorg voor de kinderen straks etc)

ook ik en mijn ex man hebben het een half jaar geprobeerd maar het vertrouwen was compleet weg,bij alles wat ie deed dacht ik...o jee als ie maar niet dit en als ie maar niet dat.

het werkte voor mij gewoon niet meer.leefde constant op de toppen van mn zenuwen...

als jij dat wel kan,moet je het vooral gaan proberen

tuurlijk is mw wijdbeens een vlucht en zal hij daar (mss ) niet lang bij blijven,het is zijn manier om te vergeten ( rebound heet dat)

en dan sta jij natuurlijk met open armen klaar om hem weer op te vangen......

ik hoop dat jij het kunt.....
Ja je bent een hopeloos romantische sukkel. Je weet zelf heel goed dat jij diegene was die zich altijd in het rond heeft gedraaid om meneer naar zijn zin te maken. Dat noem ik geen gelijkwaardige relatie.

Ook al zou hij terugkomen bij je, jij zou hem NOOIT meer vertrouwen iedere keer als hij laat thuis is van werk of je niet precies weet waar hij uithangt zal je niet gerust zijn, dat wil je toch niet??

Liefde overwint alles, als het van beiden kanten komt....
had jouw bericht nog niet gelezen habithere, maar we hebben blijkbaar dezelfde gedachten, en jij spreekt uit ervaring.
t werkt echt niet meer, ochtendmens maar ik denk dat die lieve kunstje het zelf moet ervaren,absoluut dezelfde gedachten.

kunstje ik wil je het verdriet besparen van de tijd die je ingaat en uiteindelijk tot de conclusie moet komen dat jij alleen aan het vechten bent geweest...dat is mij ook gebeurd en dat is net zo'n teleurstelling als er achter komen dat ie een mw wijdbeens heeft..

dan realiseer je je dat hij het niet de moeite waard vind om voor te je vechten....ook heel pijnlijk...maar goed nogmaals,,,,ga het zelf ervaren ,
quote:kunstje schreef op 30 januari 2012 @ 15:23:

Kan ik nog een keer die dreun aan? Maar ja, ik doe het mezelf telkens weer aan. Ik ben zo'n ongelooflijke sukkel! Je weet het wel.......
quote:habithere schreef op 31 januari 2012 @ 11:39:

ook ik en mijn ex man hebben het een half jaar geprobeerd maar het vertrouwen was compleet weg,bij alles wat ie deed dacht ik...o jee als ie maar niet dit en als ie maar niet dat.

het werkte voor mij gewoon niet meer.leefde constant op de toppen van mn zenuwen...

Dáár zit de kern. Je zou heel graag terug willen naar hoe het was (ik ook!) maar zo zal het nooit meer worden! Wij denken alleen dat dat wel nog kan. Wij denken dat we ons kunnen wegcijferen (misschien kunnen we dat ook wel, ik heb het 3 jr lang gedaan, naar ex' eerste en tweede affaire, maar toen is hij nooi vertrokken, nu wel). Maar dan nog: wij kunnen niet invullen hoe ex in een 'hernieuwde' relatie staat. Want vergeet niet dat ex zo zn eigen emoties heeft en niet voor niets bij zn vriendin woont. Hij gaat niet zomaar over die relatie heen kunnen stappen om vrolijk met jou verder te gaan. Hij is verliefd (waarschijnlijk) en hij laat iets achter als hij toch voor jou kiest. Onderschat dat niet.

En daarnaast.. Zelfrespect.. Vraag je eens af of je dat nog hebt (ik weet inmiddels van mezelf dat dát een punt is waar ik heel erg hard aan moet werken. En dat heeft niets met tweede, derde, of vierde kansen te maken)..

@Habithere: ben jij destijds zelf bij je man weggegaan? Want dát is voor mij wel een troost hoor; dat áls ik het nog eens met hem zou proberen (áls hij ooit spijt zou krijgen, waarschijnlijk nadat hun relatie stuk loopt) ik wéét, voel, dat ik er niet meer aan moet. Want een tweede keer vertrekken zou voor de kinderen nóg schadelijker zijn..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven