Werk & Studie alle pijlers

Rookpauzes

01-02-2012 18:17 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tnx
Misschien ben ik wel mosterd, maar niet gaan internetten in de werkgever zijn tijd, ook geen privetelefoontjes doen, en ook je make up niet bij werken..

Ik lees vaak als excuses,ja mijn collega's doen een peuk buiten, dan mag ik toch internetten..( of rookpauze bij houden)
quote:Summerdance schreef op 01 februari 2012 @ 18:41:

75 minuten???

Roken jouw collega's 15 sigaretten per dag?

Dat is 2 per uur (op een dag van 7,5 uur)

Het lijkt me dat je een beetje overdrijft,

Daarna...

Waar bemoei jij je ion hemelsnaam mee?

Als je er last van hebt dan ga je een gesprek aan met de rokers, of met je management, maar je gaat natuurlijk niet op eigen houtje je eigen regels maken

Als ik je baas was geweest had je weg mogen blijven.Ja hoor bij ons denk ik ook wel zo lang ze moeten eerst met de lift en een stukje roltrap dus zijn bij 1 sigaret denk wel ruim tien minuten weg.
In iedergeval maak je veel vriendjes op je werk.( nu maar hopen dat je een vast contract heb)
Het roken heeft trouwens ook een sociale functie op de werkvloer.

Ik weet wel toen ik stopte ik het ook echt miste, niet alleen de nicotine, maar ook de praatjes pot die je had tijdens het roken

En bewezen is ook dat juist zo;n break van het werk ervoor zorgt dat je op je werkplek weer scherp bent

En het is nog gezellig ook,

Dus ga maar snel beginnen met roken, want zo gezellig klink je niet, maar misschien ben je nog te redden...

En ik, ik ga tegenwoordig als niet rookster gewoon even gezellig bij de rokers staan
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:nikki_28 schreef op 01 februari 2012 @ 18:43:

[...]

Ja hoor bij ons denk ik ook wel zo lang ze moeten eerst met de lift en een stukje roltrap dus zijn bij 1 sigaret denk wel ruim tien minuten weg.

Maar dat maak je dan toch bespreekbaar op een overleg?

Bij de rondvraag of zo?

Ik zou het niet op prijs stellen als mijn medewerkers zo gaan liggen mierenneuken in ieder geval.

Over alles vast te praten, maar de toon die TO neerzet...daar gaat ze het niet mee redden in een team...
[quote]Summerdance schreef op 01 februari 2012 @ 18:44:

Het roken heeft trouwens ook een sociale functie op de werkvloer.

Ik weet wel toen ik stopte ik het ook echt miste, niet alleen de nicotine, maar ook de praatjes pot die je had tijdens het roken

En bewezen is ook dat juist zo;n break van het werk ervoor zorgt dat je op je werkplek weer scherp bent

En het is nog gezellig ook,

Dus ga maar snel beginnen met roken, want zo gezellig klink je niet, maar misschien ben je nog te redden...

En ik, ik ga tegenwoordig als niet rookster gewoon even gezellig bij de rokers staan X-D[/quote]

gezellige mensen toch?
ps hebben jullie al het rode armbandje voor vrouwelijke werknemers die in de menustratie zitten, dat ze recht hebben op langere toiletpauze's? http://www.nu.nl/opmerkel ... truerende-werknemers.html
quote:enter schreef op 01 februari 2012 @ 18:46:

gezellige mensen toch? Echt, ik zou er bijna weer voor gaan roken
Toffe collega ben jij. Jammer voor jou dat de Stasi niet meer bestaat joh.

Als ik jouw leidinggevende was, zou ik je zo snel mogelijk lozen. Kun je nog je werk zo goed doen, voor de sfeer op de afdeling is zo'n ellebogenwerker funest. Echt om te kotsen.

Heb er ook zo eentje op de afdeling. Zit te zeiken en te klagen over iedereens uren, maar belt zelf de godganse dag privé.

Overigens hebben wij 1 roker op de afdeling. Wij vertrouwen elkaar op onze afdeling voldoende en hebben genoeg respect om niet met een stopwatch in de gaten te houden hoe lang iemand van zijn werkplek af is.
Nog even en TO gaat haar collega's chekken of ze gezond lunchen tussen de middag, of de BMI goed is, dat ze voldoende sporten, en dat collega's zich niet ziek melden door overgewicht én roken.
quote:marleen72 schreef op 01 februari 2012 @ 18:33:

Ik heb het niet van iedereen bijgehouden aangezien het in een groepje gaat. Met het bijhouden was ik op een dag misschien 5 minuten bezig.

Ik denk dat ik gewoon ook willekeurig op een dag ergens 75 minuten extra aan pauze ga verspreiden.

Ik zeg doen.!

Hopelijk heb je een vast contract?
De OP is even met rookpauze!
Rookpauze?

Wat een onzin.

Je hebt een normale pauze en als je in die tijd al enige in de kou buiten wilt gaan staan in plaats van samen te lunchen of door te werken mag je dat bij ons helemaal zelf weten. Bijpraten doen we hier tijdens de koffie, gewoon binnen.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Ach gossie en dan nu kinderachtig de OP wissen omdat de reacties je niet bevallen.

Wat ben jij een kinderachtig mens zeg.!
quote:marleen72 schreef op 01 februari 2012 @ 18:24:

@Hasse88 Ik werk altijd hard en de rokers halen naast het roken ook koffie en gaan naar het toilet dus dat punt gaat niet op.

Vergeet niet dat dit bij meer bedrijven het geval is. Waar ik werk staat het aantal rookpauzes gelijk aan meer dan 2 vrije dagen. En het is overheid dus ik betaal er belasting voor en jullie ook. Daarom stoor ik mij eraan.

Jezus, wat een zeikerd ben jij. Ik rook ook, maar eet een broodje achter mijn pc. Daarentegen wordt er wel door de niet rokende dames ruim een uur pauze genomen omdat er over kindertjes, vakanties, etc geluld moet worden.

Wat kan mij dat nou verder schelen, zolang het werk maar gedaan wordt.

Daarnaast: ik weet niet of jullie veel achter de pc werken, maar bij ons is geadviseerd om elk uur weg te lopen van je pc en 5 minuutjes pauze te houden. Dan doe ik mijn peukie en kan ik weer fijn aan het werk.
Dubbel, 'k heb vast teveel rook om mijn hoofd.......
Ik denk dat TO even een peukie aan het doen is

Kleuter!
Wilde net gaan reageren dat TO vooral even rustig moest gaan ademhalen. Maar de OP is al weg, blijkbaar bevielen de reacties niet.

*houd dan vooral mijn mond maar, want mijn god, wat heb ik een hekel aan dit soort "collega's"*
Tuurlijk.. openingspost weer weg.

Ik werk ook bij een overheidsinstantie en merk dat er juist bij dat soort werkgevers veel meer geklaagd wordt over dit soort dingetjes. Om de haverklap gaat er weer een collega zoals TO naar de leidinggevende om even gal te spuwen over al die rokers/krantlezers/ I-phoners.

In het bedrijfsleven heb ik dat stukken minder ervaren. Het lijkt wel of er bij overheidsinstanties een bepaald slag mensen werkt, wat dus inderdaad gemáákt is om een zeikende ambtenaar te zijn.

Oriane, heb je daar ook feitjes over? Het verschil in zeikcultuur tussen overheid en bedrijfsleven? Ben benieuwd!
de OP is weg, in de rook opgegaan ?
quote:Summerdance schreef op 01 februari 2012 @ 18:46:

[...]

Maar dat maak je dan toch bespreekbaar op een overleg?

Bij de rondvraag of zo?

Ik zou het niet op prijs stellen als mijn medewerkers zo gaan liggen mierenneuken in ieder geval.

Over alles vast te praten, maar de toon die TO neerzet...daar gaat ze het niet mee redden in een team...

Ja ik zou het zo ook niet aangepakt hebben.

Nee daar moet je inderdaad over praten bij bijv. een vergadering.

Ik maak me er niet druk over op mijn werk maar kan wel begrijpen dat sommige zich er wel druk om maken.

Ik denk dat het het bedrijfsleven erg veel geld kost.
komt er stoom uit je oren TO?
Ben blij dat ik nog net de OP mee heb gekregen! Als niet-roker weet ik niet wat ik kinderachtiger vind, mieren over rokende collega's of het verwijderen van OP's omdat er niet n je straatje geluld wordt...
Als de rook om je hoofd is verdwenen

http://www.youtube.com/watch?v=va5shMxJLxg
Ik denk dat het in het bedrijfsleven veel meer om resultaten gaat. Als je je eigen doelen maar bereikt en productief bent zal niemand je aankijken op een paar extra rookpauzes. Bij de overheid gaat het volgens mij veel meer om het aanwezig zijn en uren maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven