Help!!! Ik heb een muis.

26-01-2012 08:53 28 berichten
Trok van de week de wc door en daar zag ik hem, hij schoot achter de wasmachine vandaan, zo onder de deur door.Na lang zoeken ben ik tot de conclusie gekomen dat hij door het bovenlicht in de slaapkamer naar binnen is gekomen.

Nu vanmorgen heb ik ontdekt dat hij zich verschanst in het gasfornuis. Ik had al alles ontkruimeld en stofzuig en dweil nu elke dag, zodat er niets te eten te vinden is, alles is verstopt achter glas of steen. Wat te doen. Wie heeft raad?
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 26 januari 2012 @ 08:58:

[...]

Nee, het is er echt maar 1.

Zij schijnen best veel op elkaar te lijken....
Wij hebben er ook één gehad. Die hebben we gevangen met een valletje wat we bij de boerenbond hebben gekocht (hebben ze bij andere tuincentra vast ook wel) een beetje groente erin (kaas is een fabel) en binnen 5 minuten zat de muis erin. Buiten uitgezet (niet in je tuin want dan is ie zo weer terug maar ergens in park ofzo) en hij is nooit meer terug gekomen.

Je hoeft er dus echt niet meerdere te hebben en je kunt ze erg makkelijk en diervriendelijk vangen. Bovendien kun je dat valletje hergebruiken en die klemmen niet. Gif is ook nog eens gevaarlijk voor andere dieren die de dode muis op kunnen eten!

Toevoeging: toen we hem gevangen hadden was ik overigens erg blij dat we hem niet vermoord hadden want hij was zoooo schattig!
Ik vind muisjes superlief, maar na pogingen om diervriendelijk te vangen niks opleverde en ik de muizenfamilie op zolder per dag hoorde uitbreiden (wat een herrie maakten ze met het omstoten van dingen en dan dat gekrabbel van pootjes tussen de plafonds), besloot ik drastischer maatregelen te nemen.

Gif vind ik eigenlijk te zielig, omdat ze dan langzaam sterven. Dus besloot ik voor de hardcore manier.

Ik zette elke avond 2 muizenvallen met een stukje brood met pindakaas en zo heb ik in een week tijd een aantal muizen gedood. De laatste was niet eens meteen dood, want ik lag in bed en hoorde de <<Bengh!>> van het valletje en toen hoorde ik echt nog een halve minuut schokken en klappen van de staart en pootjes. Was eg nie leuk nie

Maar sindsdien geen muizen meer gezien. Ik heb wel alles op zolder weggedaan wat enigzins eetbaar was. Zo had ik bijv. nog een zak van Sinterklaas op zolder staan met chocoletters. Ik dacht die gewoon het jaar erop weer te recyclen. Wisten jullie al dat muizen dol zijn op chocoletters? Met de S van muiS

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven