weekendje Rome

03-01-2012 12:14 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
nu ik een dagje londen erop heb zitten,, zit ik eraan te denken om samen met mijn vriend een weekendje rome te boeken! ivm werk kunnen we niet langer dan vrijdag t-m zondag. het is dus een kort weekendje. Wie heeft dit ook wel eens gedaan, waar kan ik heb beste goedkoop boeken? alle tips zijn welkom!
quote:sammy203 schreef op 03 januari 2012 @ 12:14:

nu ik een dagje londen erop heb zitten,, zit ik eraan te denken om samen met mijn vriend een weekendje rome te boeken! ivm werk kunnen we niet langer dan vrijdag t-m zondag. het is dus een kort weekendje. Wie heeft dit ook wel eens gedaan, waar kan ik het beste zo´n reisje goedkoop boeken? alle tips zijn welkom!
klik
jammer hoor, een weekendje is veel te kort
Ik ben het eens met Meds, een weekend is veel te kort. Minimaal 5 dagen zeker!
Vorig jaar was ik met een vriendin wezen treinen en hadden we het plan om in 1,5 week door Italië te gaan maar toen kwamen we in Rome terecht..... Het is zo'n ontzettend mooie stad en er is zoveel te zien dat we daar de rest van de vakantie zijn gebleven.

Een weekend is natuurlijk ook hartstikke leuk maar eigenlijk wel veel te kort voor een stad waar zoveel te beleven is.
Dus als je maar drie dagen hebt, kun je beter niet gaan en thuis blijven? Ik snap die beredenering nooit. Je kan toch nooit alles zien in een stad/land dus wat boeit het? Ik ga ook 3 volle dagen naar rome, heerlijk! Ben benieuwd naar goeie tips!
Ugglover, 3 volle dagen is wat anders dan vrijdag t/m zondag incl. reis, lijkt me.

En tips:

de highlights: Forum Romanum, Colosseum, Capitool, Sint Pieter, evt. Vaticaanse Musea (kaartjes reserveren ivm rij!), Pantheon, Piazza Navona.

's avonds is het leuk bij Campo dei Fiori en in de wijk Trastevere.
Everytime you make a typo, the errorists win.
gewoon doen rome, zelfs al was het voor 1 dag zou ik nog teruggaan;

voor mij een van de allermooiste en leukste steden in europa en zelfs de rest van de wereld, ben er ondertussen 6 maal geweest, korte en langere trips en krijg er niet genoeg van.

laatste keer gelogeerd in B&B orange garden (kamer in prive appartement met super badkamer en ontbijt mochten we gratis nemen in hotel om de hoek) superligging, net achter castel san angelo en naast vaticaan. 500 meter van piazza navone, dus van hieruit kan je heel rome te voet doen.

heb je niet veel tijd en wil je toch zoveel mogelijk bezichtigen is er de toeristische bus die een parcours rijdt en waar je de hele dag op en af kan stappen (kaartjes voor 1 of 2 dagen). Deze bus komt elk half uur voorbij aan alle grote monumenten in Rome.

geniet ervan, zou zo op een vliegtuig stappen om weer in rome te zijn.
Doen! Rome is superleuk, Ik zou er al heengaan voor maar 1 dag:).

Goedkoop vliegticket boeken, vanaf het vliegveld rijden er goedkope bussen naar het centrum (4 euro voor enkele reis).

En in de buurt van Termini station een leuk hotelletje zoeken, je zit dan redelijk in het centrum.

3 dagen is kort, maar je kan toch redelijk wat bezoeken.

Een metrokaartje voor 3 dagen kost maar iets van 11 euro en je kan er de hele stad mee rondreizen.

Wat ook een goede tip is de ‘hop on hop off‘ bus.
Iemand ervaring met bezoek in de winter? Ik vlieg volgende week zaterdag, is het de moeite waard om vantevoren kaartjes te bestellen voor het Vaticaan of is dat in deze maanden niet nodig?

En verder nog tips voor leuke restaurantjes? Bars? Wij zitten in Trastevere.
Nee, dat is niet nodig, zeker niet als je 's morgens gaat. Alhoewel ik dan niet op zondag zou gaan. (Ook niet naar 't Colosseum, daar staat echt een rij op zondag)

Trastevere is wel alleen 's middags/avonds leuk en met koud weer denk ik alleen 's avonds en dus binnen.

Ik vond Campo dei Fiori leuk, een marktje met vanalles en restaurantjes er omheen:

Je kunt voor ¤16,- trouwens een metropas voor een week kopen.
Oh, ik weet een restaurantje waar je heel lekker pizza kan eten, ze hebben een hout oven!

Trattoria Galleria Sciarra, Piazza dell' oratorio 75.

Dat is als je de Via del Corso (de grote straat vanaf het Colosseum de stad in) doorloopt en dan ergens naar rechts, het is eerder naar rechts dan de Trevi fontijn. (Dat staat wel met bordjes aangegeven) Kijk anders even op Google maps.
Thanks, nee precies die za en zo is het Vaticaan gesloten dus het zal de maandag worden. Dan reserveer ik geen kaartjes, je weet maar nooit. En ik verwacht dat het ook wel los zal lopen met een rij... Bedankt voor je eettip, ga hem opschrijven en meenemen! Ik hou van markten, ga daar ook zeker kijken!
Als je vroeg gaat hoef je je nergens zorgen om te maken. Wij waren er op een doordeweekse dag in de zomer om 8.15 uur en konden gewoon doorlopen.

Veel plezier!
Wij zijn net geweest, kwamen vrijdag aan rond het middaguur en zondag 5 uur weer terug. Wij hebben alles gezien wat hierboven genoemd wordt. We waren dan ook in een heel rustige periode (eerste weekend van december), nergens de rijen waar iedereen het over heeft en dat scheelt heel veel tijd. Kaartjes voor colloseum via internet geboekt en gelijk na aankomst naartoe gegaan. Vaticaan op zaterdag naartoe en met een gids doorheen gegaan, echt een aanrader, wat was dat interessant. Ik zou wel elk jaar willen gaan, wat een heerlijke stad.
Up voor silverzephyr!!
Dankje! Heeft iemand toevallig ervaring met de RomaPass? In hoeverre kan die uit? De RomaPass kost nu 30 euro voor 3 dagen, je hebt dan onbeperkt gebruik van het openbaar vervoer, de eerste twee musea/monumenten zijn gratis en op de rest krijg je kortingen. Deze kortingen worden op de site niet gespecificeerd, dus ik zit me een beetje af te vragen wat handiger is, een metrokaart voor een week of een RomaPass voor drie dagen (vriend en ik gaan 5 dagen). Naam van het pizzarestaurant staat genoteerd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven