Ik ben zo bang.... deel 10

11-12-2011 18:12 2980 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jubileum! Het tiende topic, wie had dat gedacht :-)

Van een topic dat begon omdat ik bang was dat ik weer ziek zou blijken, via alle perikelen met chemo en operaties en andere behandelingen, naar hier, het moment van het tiende topic.

Niet genezen, maar wel gesteund en opgevrolijkt door iedereen die meeschrijft.

Ik wil dit intro eens anders doen dan anders en het aangrijpen om jullie te bedanken, de liefste en fijnste mensen van het forum. Voor de steun, de afleiding, de goede raad, de spiegel, de humor en de warmte. Jullie zijn me heel dierbaar.

Ook dit tiende deel staat weer open voor iedereen die mee wil schrijven over alles wat je bezighoudt.

Bedankt voor negen prachtige topics en op naar het elfde!
Ik denk ook Chemo erin, want anders was je wel teruggeweest. Dus is je bloed iets beter hoop ik?

Gelukkeling beterschap voor je man, niet leuk op vakantie. Hoop dat jullie de laatste dagen nog wat kunnen doen (en dat jij het niet ook krijgt!)

Het lijkt wel lente als ik uit het raam kijk! Alleen die kou! Brrr en ik ga zo nog even naar de stad met Okkie. Gelukkig heeft ie een skipak.
Ben er weer; inderdaad chemo gehad hoewel bloed op het randje was; de nieuwe oncologe ontmoet en dat is niet bepaald een klik, tussen haar en mij, helaas.

Voel me erg ziek nu; ook veel rugpijn. Dus direct naar bed.
Bo jammer dat er geen klik is met de oncologe, hoop dat die nog komt. Maar belangrijk is natuurlijk dat ze haar werk goed doet.

Rust maar uit en kom maar bij van de chemo. Blijft het wel om de 3 weken? Want die rust er tussen is ook wel fijn lijkt mij.

Hier lijkt het ook lente met de volop zonneschijn maar buiten o zo koud. Morgen verwachten ze sneeuw dus ik ga maar eens boodschappen doen om wat in huis te hebben als ik er niet meer uit kan nou zo een vaart zal dat wel niet lopen.
He Bo wat rot dat er geen klik is. Denk je dat het nog kan groeien?

Helaas kreeg ik gisten een brief dat mijn chirurg er ook mee stopt. Dat vind ik toch lastig, want ik had gehoopt dat zij me deze zomer weer zou opereren. Juist omdat we zo'n goede klik hebben. Maar goed, ik kreeg nu tenminste een brief. Toen bij m'n onc moesten we het achteraf vaan haar ex-assistente horen.

Ik hoop dat de chemo dit keer niet te zwaar valt en je een beetje bijtrekt.

Zoeb wat een ontwikkelingen allemaal met je pols en op het werk. Fijn dat het nu op beide vlakken betere vooruitzichten heeft.

Netje heel veel beterschap. Hoe lang moet je zitten?

Ing en ik hebben ons samen ingeschreven voor een naaicursus. Lekker mutsen op maandag . Kan nu alleen geen babykleertjes meer maken op d'r te verrassen.

Geluk ik hoop dat je man snel opknapt en jullie nog van het staartje van de vakantie kunnen genieten.

It's alweer boven water?

Sjur

Zus is terug naar het ziekenhuis ivm open wonden en wond ontstekingen. Het gaat dus niet zo lekker....dus ik ben nog veel op en neer aan het reizen.

Zaterdag film ik een bruiloft. Het is mijn eerste dus ik ben benieuwd. Heb er in juni nog eentje staan. Ik vind het leuk om te doen en het is natuurlijk ideaal om je vaardigheden bij te houden.
Dat is jammer Bo. Hopelijk kan er toch een goede verstandhouding groeien. Boezemt ze je wel vertrouwen in, voor zover je daar nu al iets van kan zeggen?

Slaap/ rust lekker
Ga in therapie!
Hé wat jammer Bo. Dat is zo belangrijk. Je krijgt er nogal eens mee te maken en je moet wel vertrouwen in haar hebben.

Heb je de pijn in je rug gekregen van het lange zitten bij de chemo?

Luont wat rot van je zusje, wat een tegenvaller ook. Het klinkt echt allemaal niet lekker. En jij ook al zonder je vaste chirurg.
Ik doe het nog dames, en alles gaat goed. Vooral druk met voedingen, slapen en genieten van onze prachtige pommel.

Ik kom dus alleen even zwaaien en ga weer genieten
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Its geniet van Pommeltje.

Ik ga de kou trotseren en even naar mijn jongste.

Als ik niet meer terug kom ben ik vastgevroren in de auto.
Bo wat jammer dat er geen klik is, ik was er vorige week al bang voor. Is ze een beetje kil/zakelijk/afstandelijk?

Hoop dat je slapen kan en dat je rug snel beter wordt.

Its lekker verder cocoonen!
Nee, heb weinig tot geen vertrouwen in haar. Ze luistert niet, heeft me ondanks mijn herhaalde vraag toch teveel van het één voorgeschreven en ook weer op de hoogste dosis steroïden gezet, terwijl ik met de vorige oncoloog juist op een voor mij prettige dosis was uitgekomen.

Ik geef het nog één kans, volgende keer, en als het niks blijft dan wissel ik naar iemand anders in de praktijk. Gelukkig kan dat.

Andere keer weer meer reactie; ben erg misselijk en voel me niet lekker nu.

Hoop dat jullie een fijne avond hebben :-)
Hoop dat je lekker kunt slapen Bo, zonder met je hoofd in de wc of in een emmer te moeten hangen...
Bah Bo, wat rot als er niet wordt geluisterd. En hoe nu verder? Je gaat die hoge dosis natuurlijk niet nemen. Jou kennende.

Hoop dat je kunt slapen met die misselijkheid.
Dat is ontzettend rot Bo, ik had anders gehoopt.

Hier gaat het rustig aan steeds iets beter, gisteren nog niks gegeten en hier rond de kamer geweest, eerst eens ontbijten.

Heel veel sterkte en veel beterschap gewenst Bo
Bo rustig aan vandaag. En als je geen zin hebt, dan zien we je vanzelf wel weer een keer komen.

Geluk wat duurt het lang zeg, voordat je man een beetje is opgeknapt. Wat zul je bezorgd zijn geweest. Jij nog nergens last van dus. Ik hoop dat je nog een beetje kunt genieten van de laatste vakantiedagen. Wanneer komen jullie terug?

Het vriest hier 11 graden. Jeetje wat is het koud.

We laten vandaag de rolluiken boven maar dicht.

De verwarming op Sam's kamer staat al aan vanaf gisteren.

Ik ben naar Sam. Tot straks.
Oh wat erg, heb gisteren helemaal niet gereageerd hier! Wel meegelezen, maar geen idee waarom ik niks heb gepost, schande *schaam schaam*

Bo, wat vervelend dat er geen klik is en de oncoloog zo koppig (b)lijkt. Ik hoop dat je haar duidelijk kan maken wat jouw mening is in het geheel. Het is net alsof ze nu de adviezen van haar voorganger gewoon in de wind slaat! Dát vind ik eigenlijk schandalig. Alsof ze zijn kennis niet vertrouwt en weer terug gaat naar de reguliere doseringen. Ik hoop dat er andere mensen binnen de kliniek zijn die wel naar jou als ervaringsdeskundige willen luisteren

Ondertussen hoop ik dat je dan een beetje hebt kunnen rusten met al die steroïden in je lijf. Blegh... En het is zo lang donker, dan duren de nachten ook zo lang!

Jaja, Luonto en ik beginnen aan een naaicursus! Ik neem mijn eigen machine mee, en heb nog 10 dagen om erachter te komen hoe de meest basic dingen werken. Aanzetten enzo 's Avonds heb ik niet zoveel puf om me er in te verdiepen, maar van het weekend wel denk ik. Als het niet te erg is met het weer, gaan vriend en ik naar de Albert Cuyp (wil hij zelf graag, verplicht thuiszitten doet rare dingen met een mens) om de laatste spullen en stofjes te halen. Ben benieuwd of ik er wat van ga bakken
Amper geslapen want giseren dus echt volgepompt met steroïden; maar Ro is onverwachts thuis want de auto start niet, en dat is wel gezellig!

Nu lekker met wat thee op de bank, wavhten tot de misselijkheid wat wegtrekt.
Getver Bo dat is pas rot als ze je tegen je wil van alles geven. Niet gek dat je dan niet slaapt. Je zult er wel hyper van worden. Of valt dat mee?

Wat fijn dat de auto niet starte. .

Sneeuwt het nu al ergens? Ze waarschuwen nogal. Blugh die mag wel wegblijven van mij. Ik moet vanavond werken.

Het is wel lekker buiten nu zonder die gure oostenwind.

Sam ligt lekker in de box te spelen en de bull wil aandacht. Haha

Ik ben de digitale tv van zoon aan het instellen. Thuis luktme dat aardig maar hier voor geen meter. Grrr. Snap er geen jota van.
Hier komen af en toe stofjes uit de lucht. Volgens buienradar is de sneeuw rond een uur of 4 het land weer helemaal uit. Bij ons vanaf 2 uur niks meer. Zal mij benieuwen.

Wat vervelend Bo, dat het gewoon weer zo kut voelt. Ik hoop dat de misselijkheid in de loop van de dag wat wegtrekt. Getver...

Maar goed, Ro is thuis, wel zo prettig. Hoe gaat het nu eigenlijk op zijn werk? Hij wordt nog steeds genegeerd? En zijn salaris?
Bo gaat het een beetje?

Zou mooi zijn als de sneeuw om vier uur over is. Maar ik ben bang dat de wegen dan nog niet schoon zijn. Hier schijnt de zon nog.

Maar volgens buienradar krijgen we rond half twee de volle laag.

Ben nu lekker thuis. Was van Sam uit even naar de apotheek gelopen. Zonder muts en ik dacht dat mijn oren eraf vroren. Die deden een beetje pijn toen ik terug kwam. Met de Bull uitlaten heb ik maar een muts van zoon opgezet.

Als jullie nu allemaal even richting het westen blazen, dan gaat de sneeuw misschien over zee richting Engeland (ofzo).
Hier ligt inmiddels een cm of 10 en het sneeuwt gestaag door. Mooi hoor, maar ik hou totaal niet van sneeuw! Moet er vandaag nog wel een paar x uit, MW en boodschappen. Nu eerst een beker warme chocolademelk...

Is het bij jou ook wit Bo?
Nog steeds een mager zonnetje en geen sneeuw te zien.

Ik wacht af. Moet straks om vijf uur wel Sam naar huis brengen en naar mijn werk rijden.

Sam ligt op bedje. Nu even eten.
Hier sneeuwt het inmiddels ook al eventjes. De een of andere halve zool heeft gisteren in mijn achterpad water gegooid, lekker glad dus, wie doet nou zoiets met dit weer.

Bo ik hoop dat de misselijkheid snel afneemt, wat een geluk bij een ongeluk dat Ro thuis is. Maar hoop wel dat de auto het weer gaat doen, is de accu stuk? Is Ro nog steeds op zijn oude werkplek, misschien heb ik iets gemist. Of moet hij blijven werken tot de zaak geregeld is?

Ing het gaat jullie echt wel lukken met het naaien, gewoon eenvoudig beginnen en dan komt de rest vanzelf. Leuk zo samen naar de naaicursus. Toi, toi, toi. Ik zie al uit naar de foto`s van het eerste werkstuk.

Geluk fijn dat het wat beter gaat met je man.

Zoeb is de installatie al gelukt?

Ik ga maar eens aan de warme chocolademelk. Vanavond nog een vergadering maar die is 2 straten verder dus ik kan daar lopend door de sneeuw heen.
Hier nog geen sneeuw. Maar de lucht wordt wel iets grijzer en de zon is weg.

Nee Meep het is me niet gelukt. Heb het maar weer aangesloten zoals het zat toen ik eraan begon. Ze hebben nu alleen digitale tv en geen analoge. Geen idee hoe dat kan. Jongste moet er maar eens heen, die is zo technisch als wat. (Heeft ie van zijn moeder).

Lekker slim om met die vrieskou water te gaan gooien.

We hebben een schaatsbaan achter het huis. Van het dorp hier hoor, niet van ons. Alleen heeft een boer met zijn gierton het water gespoten en nu stinkt iedereen die er schaatst naar koeiepoep. Ik vind het wel een mop, want het is er hardstikke druk nu.
Hier geen sneeuw, maar hartstikke koud, stralende zon en een ijzige wind. De gevoelstemperatuur ligt echt heel laag, we hebben code oranje qua weerwaarschuwing vanwege de kou! Twee weken geleden was het nog 8 graden, gek zo snel als dat is gegaan!

Zoeb, zonder muts op kun je nu eigenlijk niet naar buiten hoor :-)

En wat een bak van de stinkende schaatsbaan! Het is er nu wel perfect weer voor trouwens; ik heb al jaren niet meer geschaatst.

Heeft Sam last van de kou of voelt hij het niet?

Ing, Ro wacht af tot de directrice weg is (dayt ze vertrekt is zeker) en daarna kunnen de nieuwe eigenaren van het bedrijf veranderinngen gaan doorvoeren, ook wat betreft Ro's contract. Dus even geduld, maar we hebben wel uitzicht op dat er eindelijk gepraat gaat worden.

Sjur, lekker, warme chocolademelk! Sterkte met naar buiten gaan, als je niet van sneeuw houdt is dat best rot, rijden en lopen door het witte landschap.

Meepie, wat een rare toestand van dat achterpad! Echt vreemd om net voor de grote vrieskou alles nat te maken.

Niet uitglijden vanavond als je naar de vergadering loopt hoor!

Ik voel me niet lekker, maar zit aan de eettafel een tapijt te knopen. Ik heb zo'n pakket, met wol en een patroon erbij geleverd, en dat ben ik nu heerlijk gedachteloos aan het doen.

Ro is heen en weer aan het hollen naar garages om de auto gerepareerd te krijgen, dus al met al zien we elkaar niet eens veel :-)
Mijn dochter belde net of ik zin had om sleetje te gaan rijden met mijn kleinzoon. Nou dat heb ik wel, ze komen zo deze kant op. Dan zal het sneeuwen wel gestopt zijn maar er ligt een mooi laagje om te sleeën. Mijn kat is ook nog steeds niet fit, net was het weer vocht spugen ze lag te slapen op de vensterbank en ineens hups de boel eruit. Het was alleen vocht. Ze maakt geen zieke indruk en eet ook al weer wat. Geef het nog even de schuld van de AB spuit van vorige week en de neusdruppels anders toch maar weer naar de dierenarts.

Zoeb jammer dat het niet gelukt is. Soms is het heel simpel maar je moet dat dan maar net weten. Gelukkig kunnen ze wel tv kijken.

Wel leuk hoor een technische Zoebie. En al sneeuw of zou dat overgeslagen worden bij jullie. Ik zag net het nieuws en het is een aardige puinhoop op de weg. Ik hoop dat iedereen wel voorzichtig doet.

Netje hoe gaat het met je, zit je onder de blauwe plekken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven