Ik ben zo bang.... deel 10

11-12-2011 18:12 2980 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jubileum! Het tiende topic, wie had dat gedacht :-)

Van een topic dat begon omdat ik bang was dat ik weer ziek zou blijken, via alle perikelen met chemo en operaties en andere behandelingen, naar hier, het moment van het tiende topic.

Niet genezen, maar wel gesteund en opgevrolijkt door iedereen die meeschrijft.

Ik wil dit intro eens anders doen dan anders en het aangrijpen om jullie te bedanken, de liefste en fijnste mensen van het forum. Voor de steun, de afleiding, de goede raad, de spiegel, de humor en de warmte. Jullie zijn me heel dierbaar.

Ook dit tiende deel staat weer open voor iedereen die mee wil schrijven over alles wat je bezighoudt.

Bedankt voor negen prachtige topics en op naar het elfde!
De graafmachines zullen wel even moeten wachten tot de grond weer ontdooid is denk ik, Bo? Hier is de grond inmiddels keihard. Maar het zonnetje schijnt en uit de wind id het echt lekker. In de wind, zo'n snijden vanuit het oosten, is het verschrikkelijk koud...

Luonto, hoe is het bij jou en je zusje gegaan? Dat waren toch ook spannende tijden, of niet? Je zat al een tijdje in m'n hoofd, maar ik vergat het steeds te vragen...

Ik heb vandaag al een heel programma achter de rug: vanmorgen eerst bij de huisarts geweest omdat ik onder de acne zit, met name op mijn schouders en in m'n haar, en daarnaast eigenlijk continu last heb van mirenabijwerkingen. Of had, moet ik inmiddels zeggen, want t kreng is eruit Dan maar weer pil slikken hoor, dit was niet leuk meer.

Na de dokter ben ik gaan sporten. Mezelf even flink in het zweet gewerkt en daarna doorgegaan met zweten in de sauna. Mag jij straks weer de sauna in Zoeb, als je pols zich zo goed houdt? Dat zou wel fijn zijn, je hebt er tenslotte eentje in je tuin (ben heus niet jaloers hoor, echt niet )

Vandaag verder een redelijk relaxte dag. Wasje draait, als het goed is.komt vanmiddag mijn moeder op de thee (dát is lang geleden dat zij bij mij kwam!) en vanavond ga ik mijn eigen versie van soto ajam maken. Minder bewerkelijk dan het originele recept maar minstens net zo.lekker...
Niet jaloers zijn Sjur. Anders komen jullie hier de volgende keer en dan kun je met zijn allen gezellig in de sauna.

Ik ga het snel weer een keer proberen. Zeker met dit weer is het heerlijk. (Duik ik daarna gewoon een berg sneeuw in om af te koelen nu ik met deze temperaturen niet kan douchen).

Ik heb mijn lunch binnen, nog even rustig mijn thee opdrinken en dan ben ik weg. Er zijn geen vertragingen. Da's fijn.
quote:Zoebie schreef op 01 februari 2012 @ 10:41:

Bo ben je nog even terug naar bed gegaan?

Ik ben de kinderwagen om aan het zetten naar wandelwagen.

Waarom maken ze die dingen niet zoals vroeger? Toen kon je het bakje er op twee manieren opzetten. Dat de baby naar je kijkt en andersom dat hij naar de wereld kijkt. Nu kan het alleen de foute kant uit. Sam kijkt niet naar mij als hij erin zit en dat vind ik best jammer, want met de kap erop zie ik hem niet eens zitten. Grr. Heb van alles geprobeerd om het bakje om te draaien, maar dan kan ik hem niet vastklikken en de kap er niet op. Jammer vind ik dat.

Ing misschien een punt om op te letten!!

Oh je hebt hem al hè.

Ik heb 'm nog niet hoor Zoeb. We weten wel welke we willen. En dat is er inderdaad eentje waarbij het zitje óók naar de duwende persoon toe kan kijken. Dat was de grootste voorwaarde voor de wandelwagen wat mij betreft.
Sjur, ik whatsapp je even
Zoeb, laatste keer fysio.... wat een gek moment lijkt me dat voor je!

Sterkte vandaag

Ing, leuk hè, al die babyspullen uitzoeken!

Sjur, moest even googlen op "soto ajam", maar nu weet ik wat je gaat eten

Lekker!
Zoeb ik kan je zeggen dat het omaschap steeds leuker gaat worden al heeft iedere leeftijd natuurlijk zo zijn charme. Succes met de laatste keer fysio ben benieuwd of ze je dankjewelpresentje leuk vonden. Jammer dat je sollicitatie is uitgesteld, maar de rede is zeer begrijpelijk. Wat in het vat zit verzuurd niet.

Sjur vervelend zo onder de acne te zitten. Kon de HA iets voor je doen? Heerlijk de sauna met dit weer.

De steunkousen houd ik, ondanks de kleur. In ruil krijg ik een pedicure behandeling. Was mijn eigen voorstel toen bleek dat ze niet terug konden. Ooit heb ik bij dit instituut 10 weken gratis behandelingen gehad, dat was een actie waar je je voor kon aanmelden, je huid 10 jaar jonger in 10 weken. Dus ik wilde verder ook niet moeilijk doen.
Zo, hele sessie whatsapp met ing achter de rug...

En ondertussen is mijn moeder geweest voor een kopje thee. Dat was denk ik al een maand of 4 geleden dat ze hier was. Fijn dat dat weer lukt

Meepie, ik heb fucidinecreme gekregen en de veroorzaker van de acne is eruit... Moet goed komen lijkt me.

voor allemaal!
*edit met dank aan Zoeb*
Ik ben er weer. Leuk gesprek gehad met de fysio. Hij zegt dat er zoals het er nu uitziet, er geen fysio meer nodig is. Mocht het toch weer slechter gaan, dan wil hij dit wel graag horen.

Niet om op te scheppen hoor, maar ik heb veel complimenten gekregen.'k Heb nogal indruk op hem gemaakt. Nou ja, hij op mij ook. Zo'n jonge knul die zulke resultaten boekt. Hij mag ook trots zijn.

Straks meer, nu eerst eten. Ik rammel.
Sjur, acné kan echt heel naar zijn; ik heb er bij vlagen ook last van gehad met al dat hormoongedoe en ik vind het ontzettend rot als je huid zo slecht is.

Ik hoop dat de fucidinecrème werkt; kleine tip: die crème is nogal vet van zichzelf, zorg dat je af en toe je huid goed reinigt en ontvet, want juist van de vettigheid van die crème kreeg ik dan weer pukkeltjes af en toe :-)

Zoeb, ik ben heel benieuwd wat de fysio zei! En die complimenten verdien je gewoon, punt. Doorzetter, positief, vrolijk en lief. Dat ben je.

Meepie, krijg je nu nog wel een ander paar kousen in de goede kleur? Of moet je het hiermee doen?

Wel lief op zich dat ze je een pedicurebehandeling aanbieden, maar als je met de foute kleur blijft zitten...

Ik ben aan het koken, we eten wat laat, maar het dreigt lekker te worden :-)
Bo hoe is het gegaan met de papier-rommel? Ben je er nu klaar mee of had je echt geen zin.

Wat heb je gegeten? Wij hadden frietdag. Was lekker.

Heel raar maar ik ben weer twee kilo kwijt en ik snap er niets van. Ik eet genoeg. Het kan nu toch niet meer aan de pijn liggen. Nou ja, ik houdt het in de gaten en als het te gek wordt, trek ik wel weer aan de bel. Alz ou ik niet weten wat ze er aan kunnen doen. Ben (bijna) zo gezond als een vis. Nou ja, nu denk ik wel, dat ik de laatste tijd veel bezig ben.

De fysio zei, dat ik helder en duidelijk kon aangeven waar en wanneer de pijn het heftigst was. Juist op het moment dat ik zelf dacht dat ik er mee zou blijven zitten, heb ik me opgepakt en ben er keihard aan gaan werken. Wat blijkbaar nogal een prestatie op zich is, want meestal gaat het alleen maar slechter als je dit gaat denken. Ik heb vaak met de moed der wanhoop gedacht dat ik er niet meer vanaf zou komen. Hij vond me sterk, een doorzetter en nou ja eigenlijk wat Bo zegt. Niet klagen maar er vol op inzetten dat ik me er niet bij neer zou leggen. Hij zou willen dat er meer zo waren. Want ik ben bij hem toch één van de weinigen die zo snel zulke resultaten had. Op vier weken tijd, van een jaar met veel pijn, krampen, weinig kunnen en een spalk (die ik uiteindelijk maar twee weken heb gebruikt) naar nu. Geen pijn meer, de krampen zijn helemaal weg, ik kan er weer alles mee, heb ontzettend veel kracht in die hand. Ondenkbaar eigenlijk. Voor hem was dit ook een oppepper natuurlijk. Ik ben er nog niet hoor. Ik merk dat ik nog niet zonder medicijnen kan. Maar als ik thuis zonder fysio zo doorga als met fysio, komt het helemaal goed.

Ik heb hem een boekenbon gegeven. Hij vond het erg leuk.

De vrouwen van de receptie heb ik Belgische Bonbons gegeven en ze reageerden ook al zo geweldig. Niks zo leuk als je iets geeft en zulke fijne reacties krijgt.

ik heb mijn haar in de verf zitten. het was echt vaal aan het worden. Bijna oranje. Nu wordt het weer donker.

Sjur
Wat een bijzondere dag, Zoeb! Toch weer een "einde", en hopelijk direct een nieuw begin ook van een leven waarin je je hand weer 100% gebruiken kunt.

Leuk dat iedereen zo blij was met je cadeautjes!

Wij hadden geen friet, maar gegrilde aubergine, gehaktballen en zelfgemaakte aardappelkroketjes. Het was lekker :-)

Maar afvallen doe ik niet; bij jou gaat het maar door! Pas je nog wel in je nieuwe kleding van laatst?

Sjur, wat bijzonder dat je moeder vandaag weer naar jou toe is gekomen. Dan gaat het toch een stuk beter met haar.

Hoe is het nu tussen jou en haar? Heb je wat meer emotionele afstand?

Ik ga zo slapen want morgen staat de taxi al om 7.45 voor de deur. En gezien de weersvoorspellingen met ijzel kan dat nog vroeger zijn ook, om te laat komen bij de oncoloog te voorkomen.

Eerst maar eens lekker slapen :-) Een fijne nacht voor iedereen!
Brrr bo, dat is toch midden in de nacht! Veel sterks morgen bij de oncoloog, ik wens je zó dat jullie een goed gesprek hebben en nog belangrijker dat je door kunt gaan met je behandeling

Zoeb, ik vind het echt fantastisch hoe het is gegaan met je pols. Is er kans dat je straks de pijnstillers ook nog het raam uit kunt gooien? Zou mooi zijn, maar ik vind dit al zo geweldig

Slaap lekker allemaal, ik duik zo ook mijn (voorverwarmde) bedje in. Trust!!!
Lekker vroeg Bo, maar niet heus natuurlijk, al hoop ik niet dat je gladheid hebt. Je moet zo'n eind. Ik ben benieuwd wat ze te zeggen heeft. Spannend wel voor jou denk ik toch. (een beetje tenminste).

Sjur over een maand gaan we kijken of we kunnen afbouwen met de pijnstillers. Dat zou helemaal een mijlpaal zijn.

Wat fijn dat je moeder is geweest. Gezellig zo op de thee. Drinkt mijn moeder ook altijd 's middags. Hier drinken ze de hele dag door koffie. Wij hadden dat vroeger altijd alleen 's morgens en 's avonds na het eten. Ik weet nog dat mijn moeder altijd met de thee klaar zat als we uit school kwamen. Met een koekje.

Haar is goed uit de verf gekomen. Daar ben ik weer voor een week of vier vanaf.

Nu ga ik ook een kruik in mijn bed leggen. Heerlijk warm als ik er straks in ga.
Slaap lekker allemaal.
Bo wat vroeg, ik wens je succes en ben benieuwd wat de arts te zeggen heeft.

Zoeb wat fijn te lezen dat je goede resultaten hebt na zoveel pijn en ellende.

Het eten met de kids was gezellig, en ook heerlijk dat ik dat kan doen. Maar wat is het koud buiten brbrbrb. Ik ga mijn bed opzoeken. Slaap lekker allemaal.
Gevoelstemperatuur van -15 zeiden ze net op tv. Dan kun je beter thuis zijn en lekker warm zitten. Jeetje zeg. Het vriest hier wel al 7 graden.

Leuk Meep dat het eten gezellig was. En lekker. Pannenkoeken mmmm. Idee voor morgen tussen de middag.
Bo succes straks. Met alles weer. Is het glad?

Ik ga douchen. Ben laat. Moet om half acht weg. Werken.

Tot straks.
Vandaag giet het hier van de tropische regen en het onweert er flink bij.

Man is gelukkig een stukje beter al bibbert hij nog wel op zijn benen. We hebben gisteren uiteindelijk een dokter laten komen en die heeft hem twee injecties in zijn beide billen gegeven met een anti braakmiddel en een krampverminderend middel. Zo is hij de nacht doorgekomen en nu moet hij nog 5 dagen een AB kuur slikken, het is gastro enteritis, dat kan door van allerlei redenen veroorzaakt zijn, eten, drinken of een virus, als het het laatste is zal ik het ook wel krijgen wat ik niet hoop............. Wat was hij ziek zeg! Het is echt een flinkerd, nu weet ik het helemaal zeker.

Bo succes vandaag bij de arts, ik hoop zo dat het klikt!
Geluk wat een pech. Heel veel beterschap. Fijn dat het al een beetje beter gaat.

Hier is het nu -9.1 graden. Even voor jou gemoedsrust.

Maar het sneeuwt niet meer, dat voorspellen ze dit weekend weer.
Even een snel bericht: sterkte Geluk, voor je man en voor jou als verzorger en hopelijk-nniet-ook-patient!

Ik ben weg naar S'burg; als ik chemo krijg ben ik laat thuis, anders alweer over een paar uurtjes.
Gelukkeling, sterks en beterschap voor je man. Hopelijk heeft hij het rottigste achter de rug en blijft jou dit gebeuren bespaard

Bo, je bent allang weg, en eerlijk gezegd hoop ik dat je nu chemo krijgt. Stomme gedachte eigenlijk, dat ik hoop dat je bloed goed genoeg is om er weer een stevige portie gif in te stoppen... Nouja, je weet hoe ik het bedoel, toch?!

Vanmorgen na het douchen heb ik me maar even extra dik ingesmeerd met mijn favoriete bodylotion, deze kou is niet goed voor mijn velletje. Ik droog uit tot en met... Nu ruiken de cliënten en collega's me aankomen

Het contact met mijn moeder is nog steeds, wat mij betreft, wat ongemakkelijk. Ik vind het heel fijn dat het een stuk beter met haar gaat, dat ze steeds meer weer voor zichzelf zorgt, maar ik heb moeite met de afhankelijke houding die ze aanneemt. Dat ze soms zo hulpeloos doet, terwijl ze toch echt een intelligente vrouw is. Dat blijft nog wel even onderwerp van gesprek bij de MW, hoe ik daar het beste mee om kan gaan, zonder het me te erg te laten raken zodat ik boos of gefrustreerd raak.

Straks werken. Eerst cliëntcontact en daarna vergaderen. Zijn altijd wel gezellige en informatieve bijeenkomsten!
Hallo meisjes!

Bo: ook ik hoop dat je bloed goed genoeg is voor de chemo... Klinkt heel raar natuurlijk, maar net als bij Sjur begrijp je wel hoe ik het bedoel.

Zoeb: wat fijn dat je pols zo is opgeknapt! Ook ik heb bewondering voor je, hoor! Je gaat er gewoon tegenaan en bewijst iedereen het tegendeel....

Its: Hoe is het met jou en Pommeltje? Alles goed???

Geluk: sterkte met je man, ik hoop dat hij snel opknapt en jullie van de rest van de vacantie kunnen genieten!

Ik zit momenteel noodgedwongen thuis.... Kan niet meer lopen! Waarschuw ik Zoebie nog voor glijpartijen, ga ik gisterochtend zelf onderuit op een stuk ijs! Resultaat: een verrekte knieband en verrekte achillespees.

Mijn dakgoot lekt precies bij de voordeur en dat heb ik niet gezien. De buurvrouw zag me vallen uit het raam en stuurde de buurman op me af omdat ze me niet meer op zag staan. Kon niets meer met mijn rechterbeen en mijn schoonmoeder heeft me meteen naar de dokter gereden, daar kon ik gelukkig gelijk terecht

Baal als een stekker, want kan nu niet naar mijn werk. Heb gelukkig wel wat werk wat ik thuis kan doen, maar kan niet echt lang achter de computer. Ga nu ook maar weer lekker op de bank zitten met het pootje omhoog. Hopelijk brengt mijn broer vandaag krukken, dan kan ik nog een beetje uit de weg.

Ik hoop dat iedereen een fijne dag heeft vandaag!

dikke
"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
Netje wat een pech, beterschap.

Geluk ik hoop dat je niet wordt aangestoeken door je man, en dat hij weer snel opknapt. Nooit leuk ziek zijn maar in het buitenland al helmaal niet.

Mijn nieuwe hulp komt zo ben benieuwd.

Bo heb je chemo gehad en een goed gesprek?
Bo dus de chemo is vandaag doorgegaan. Je bent er nog niet, vandaar dat ik het denk. Dan ben je dus uit je "dip". Hoop zo dat je gesprek met de oncologe goed is verlopen en dat je er een goed gevoel bij hebt. Beter dan bij die andere.

Jeetje Netje, wat rot. Wat kun je dan een smak maken hè. Dan ben je toch behoorlijk hard gevallen. En daar ben je dan natuurlijk helemaal niet op voorbereid als je je voordeur uit stapt. Gelukkig (nou ja) dat de buurvrouw je zag vallen. Tsja en daar zit je dan. Thuis. De honden zullen het best gezellig vinden, maar voor jou is het minder. Hoop dat het snel beter gaat.

Geluk, had jij er al niet iets van moeten merken als het om een virus ging? Denken jullie dat ook of toch iets wat met eten te maken heeft?

Meep ik ben benieuwd hoe je nieuwe hulp is. Vort hè, flink de wind er meteen onder. Grapje hoor, dat moet je helemaal zelf weten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven