Ik ben zo bang.... deel 10

11-12-2011 18:12 2980 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jubileum! Het tiende topic, wie had dat gedacht :-)

Van een topic dat begon omdat ik bang was dat ik weer ziek zou blijken, via alle perikelen met chemo en operaties en andere behandelingen, naar hier, het moment van het tiende topic.

Niet genezen, maar wel gesteund en opgevrolijkt door iedereen die meeschrijft.

Ik wil dit intro eens anders doen dan anders en het aangrijpen om jullie te bedanken, de liefste en fijnste mensen van het forum. Voor de steun, de afleiding, de goede raad, de spiegel, de humor en de warmte. Jullie zijn me heel dierbaar.

Ook dit tiende deel staat weer open voor iedereen die mee wil schrijven over alles wat je bezighoudt.

Bedankt voor negen prachtige topics en op naar het elfde!
Bo ik denk dat als Ro hard aan het werk is hij geen last heeft van de kou.

Geluk wat een pech nu jij ziek, wordt maar weer snel beter.
Hehe, vanmorgen boodschappen en vanmiddag naar de Albert Cuyp geweest voor de benodigdheden voor de naaicursus enzo. We moeten de eerste keer tricot en een stof voor een rok meenemen. De eerste heb ik aquagroen (donkerturquois? Lastig te benoemen) en de tweede rood katoen met witte polkadots. Heel erg leuk. Ben benieuwd of ik er wat van kan brouwen. Heb gisteren nog een verlaat verjaarscadeau van het werk gekregen; een handboek met naaitechnieken. Alle kraagjes, zoompjes, naadjes en roesjes staan er met foto's en tekst in uitgelegd. Zelfs hoe ik een stropdas moet maken

Zometeen ga ik even proberen of ik wat voor elkaar krijg met de machine. Ik moet nog leren 'm aan te zetten en een naald te vervangen enzo. Dus nee, Meepie, ik heb nog niks gedaan. Misschien durf ik wel niet zo goed

Hier was het vannacht toen we terugreden van mijn ouders -17 en het is volgens mij wel kouder geweest. Ik word er slecht warm van. Gelukkig was het vandaag overdag beter uit te houden met de zon. Het is buiten echt prachtig! Morgen lopen we "even" naar schoonouders om de schaatsers te bewonderen en geld te verdienen bij de koek en zopie. Het is nu trouwens alweer -9 hier!

Phoehee, ook via deze weg: Gefeliciteerd! Het is inderdaad zoals Sjur het zegt: er komt een hele nieuwe generatie aan. Onze kids worden bijna net zo oud, scheelt maar twee maanden. Zo leuk!

Gelukkeling, wat vervelend dat je toch ziek bent geworden. Hopelijk kun je voldoende water binnen houden en sterk je nog een beetje aan, zodat je dinsdag een beetje uitgerust terug kunt vliegen. Brrr, moet er niet aan denken!

Bo, fijn dat de auto het weer doet. Wat is dat vervelend he, als het ineens niet wil starten. En wat een harde werkers, dat ze vandaag ook aan de gang zijn gegaan. Ik denk de hele dag alleen maar aan warme chocomelk en stooflapjes en zij gaan gewoon buiten aan de gang! Hopelijk krijg je hem zo even binnen om te eten?
Waaaah!! Ik heb een spoeltje gespoeld, ik heb de draad opgezet en ik heb een lapje met een rechte steek genaaid. Jahoe!
Ing ik ben trots op je!!
Wat goed Ing
Ro ligt helemaal gebroken op de bank, maar er zijn ontzettend veel bomen om!

Ik zal morgenmiddag een foto maken, het begint nu op te schieten :-)
Nou ja zeg Bo, gebroken... Die mannen kunnen ook niets meer hebben tegenwoordig. Grapje hoor. Zeg het maar niet tegen Ro. Ik meen er niets van. Het is niet gek dat hij gebroken is als hij zo hard heeft gewerkt. Zeker met die kou, zal het niet lekker zijn geweest om buiten bezig te zijn.

Ing wat goed. De eerste stap, ik ben benieuwd wat jullie maandag moeten doen.

Vanavond lekker niets doen, alleen maar een leuke film kijken en op de bank hangen. En de site van scouting updaten met foto's van vandaag.
Lekker genieten van een rustig avondje, Zoeb! En Ro is echt gebroken, hij steunt en kreunt als een oude man als hij opstaat

Maar ze hebben dan ook superveel zwaar werk verzet, vandaag.

Ik ga zo slapen; hopelijk voel ik me morgen beter want dit nare misselijke gedoe begint me nu een beetje te vervelen!

Geluk, jij ook beterschap en iedereen een fijne zaterdagavond!
Zoeb, we hoeven pas volgende week maandag. Ik kan nog even kijken welke steken er nog meer in de masjien zitten

Gezellig dat weekend van jou Bo, zo met je man samen de hele dag is Ro aan het werk en vervolgens stort hij op de bank... Gaan ze morgen weer aan het werk?
Slaap lekker Bo. Kan Ro bijna hier horen kreunen.

Hoop ook dat je morgen een heel stuk minder misselijk bent.

Ing dan kun je een weekje oefenen. Als het goed gaat kom jij tenminste goed beslagen ten ijs. (Om het maar eens in de juiste term te zeggen).

Het was nog een heel werk om het verslag op de site te zetten. Moest alle foto's één voor één updaten en het waren er nogal wat. Gelukkig staan ze er nu en kunnen alle kinderen en ouders ze zien. Pfft. Kon natuurlijk al niet eens meer inloggen omdat ik inmiddels mijn wachtwoord weer was vergeten. Nu heb ik er zelf maar een aangemaakt. Kan ik er voortaan meteen in. Ben zo'n muts in die dingen.

Ik ben bang dat Jan naar bed is en dat heb ik niet eens gehoord. Ik was veel te intensief met die site bezig.
Goedemorgen, wat een kerel die Ro, lekker met je handen aan de slag.....heeft hij nu erge spierpijn?

De misselijkheid is vanmorgen iets minder gelukkig, ik hoop bij jou ook Bo, vreselijk naar, zelfs omdraaien is teveel.

Die pilletjes die we van de dokter hadden hielpen wel, in zoverre dat ik er steeds van in slaap sukkelde, we hebben vannacht 10 uur geslapen, man deed gelukkig ook mee.

Morgen vliegen we om half 2 's nachts, we hebben dan nog tot 's avonds 21.30 om de koffers te pakken, dan worden we opgehaald, de kamer hebben we dit keer voor een dag extra besproken, gelukkig! Als je dat niet doet moet je om 12 uur uitchecken en dat is altijd lastig, je kunt ook een late check out vragen, dan mag je tot 18 uur blijven,maar in de praktijk kost op de hele prijs die ene dag evenveel en nu zijn we tenminste verzekerd van een plekje.

Allemaal een goede dag, succes met je naailes Ing dat gaat vast lukken joh.....
Goedemorgen,

Geluk dan vliegen jullie al snel weer terug, nu maar hopen dat dan de misselijkheid over is.

Bo heeft Ro vannacht weer verder de bomen afgezaagd? Lijkt me dan wel dat je lekker slaapt als je de hele dag buiten bent geweest.

Ik ga douchen. Heb al opgeruimd. Straks nog even de trap zuigen en dan ben ik er al klaar mee.
Zomeeteen komen er vrienden; we zouden eigenlijk naar hen toe gaan, maar ik ben nog veel te ziek.

Nu komen ze hier en het beste van al: ze nemen hun eigen eten mee :-) Ik hoef niet eens te koken!

Beterschap Gelukkeling; allemaal: tot later (want ik ben pas net uit bed en ik moet nog douchen ).
Veel plezier Bo, als ze ook de afwas voor je doen is het helemaal geweldig! nee geintje.......... fijn dat het zo kan!

Met mij gaat het al beter ik knap met het uur meer op, dat is een hele opluchting!

Ik heb net ter gelegenheid van de laatste dag weer een heerlijke massage genomen, nu voel ik me helemaal ontspannen, ik had van die harde matras ook last van mijn rug gekregen, veel liggen is voor niemand goed natuurlijk. dat masseren is iets wat ik ga missen, het is zo duur in Nederland dat heb ik er dan weer niet voor over. Niet dat ik het niet zou kunnen betalen maar voor mezelf zou ik het niet uitgeven. Ik zou het trouwens zelf wel willen leren, het lijkt me fijn om te doen voor een ander.

In het kader van de clubjes: Sjur zullen wij samen op massageles?
Heb je een beetje kunnen slapen Bo? Lekker om uit te kunnen slapen. Wat lief en wat fijn dat de vrienden nu zelf komen en ook eten meenemen. Gezellig voor allebei. Ik hoop dat je er een beetje van kan genieten.

Wij zitten alweer startklaar voor de visite. Vanmiddag ga ik naar de verjaardag van mijn (ex zieke, zoals ze zelf zegt) vriendin. Die wordt 60, dus dit is wel heel speciaal. Ze wilde het eigenlijk bescheiden houden, maar ik denk dat het niet gaat lukken. Ze heeft ook zeven broers en zussen, dus ze komt er niet onderuit.

Het zal best wel gezellig worden.
Geluk wat fijn dat je al weer wat bent opgeknapt zodat je toch nog kunt genieten van de laatste vakantie uurtjes. Ik wil wel proefpersoon zijn voor de massage cursus

Bo rot dat je nog steeds zo lamlendig bent. Het hoort er bij maar je wilt het eigenlijk niet. Fijn dat de vrienden naar jullie komen en dan ook nog koken wat een lieve vrienden.

Ik wilde gaan zwemmen maar dochterlief moest nog haar keuken uitruimen omdat ze morgen beginnen met het plaatsen van de nieuwe. Ze wilde wel gaan schaatsen als haar ex mijn kleinzoon had opgehaald maar ik durf niet goed meer, heb ze wel even aangehad dus twijfel nog. Ben toch bang om te vallen, wat vroeger nooit gebeurde, ivm oedeem arm en botontkalking.

Hier schijnt wel heerlijk de zon dus ik ga nog wel even naar buiten.
Goedemorgen meisjes!

Hier mankepoot

Phoehee: van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik hoop dat je niet al te misselijk bent en er vooral van kan genieten.

Gelukkeling: fijn dat je weer een beetje opknapt, ik hoop dat je nog een beetje geniet van je laatste dagje... Ik kan goed masseren, dus als je wilt kom je maar bij mij!

Bo: ben je nog steeds misselijk? Wel fijn dat je vrienden hun eigen eten meenemen, en misschien nog fijner als ze straks ook afwassen. Is Ro al een beetje opgeknapt of kan hij nu niet meer lopen van de spierpijn?

Met mij gaat het momenteel niet zo geweldig, heb nu wel krukken zodat ik wat beter uit de voeten kan. Mijn ouders hebben ze gisteren gebracht, ze wilden het vrijdag al doen maar er was op de weg geen doorkomen meer aan. Half NL stond vrijdag in de file, de andere helft stond op de stations in Utrecht en Amsterdam.... Geluk bij een ongeluk dat ik dus de weg niet op hoefde!

Ik heb vanacht het voeteneinde van mijn bed naar beneden gehad omdat ik niet meer wist hoe ik moest gaan liggen, maar dat was geen goed plan. Mijn enkel is zo mogelijk nog dikker geworden en heb flink veel pijn. Enkel is aan de binnenkant paars en mijn knie inmiddels groenig, dus ik sta er gekleurd op! Morgen ga ik nog wel even bij de dokter langs, misschien kan ze het inzwachtelen. Het gekke is dat mijn enkel zelf niet zeer doet, maar mijn achillespees des te meer.

Maar genoeg gezeur van mij, ik hoop dat iedereen een fijne zondag heeft, wellicht met een hoop geschaats? Veel plezier in ieder geval!

"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
Ik ben vóór, Gelukkeling! Als je terug bent gaan we het daar wel eens over hebben.

Dan hebben we hier een babyclub, een naaiclub (bewust in deze volgorde, anders zou er nog wat van gedacht kunnen worden ), een boekenclub en dan ook nog een massageclub.

Bo, wat ontzettend vervelend dat je nog zo beroerd ben van de chemo. Is dat met dank aan de nieuwe oncoloog? Je hebt lieve vrienden, die naar jullie komen en gewoon het eten meenemen. Iets met mozes en berg, toch?

Wij hebben een luie zondagochtend, net ontbeten en nu radio 6 op de achtergrond aan. Beetje feuden (nóg een clubje!) en forummen. Straks weer late dienst.

En dan verheug ik me alvast enorm op het dagje sauna dat ik morgen ga doen (mèt massage, Geluk!). Ik ga alleen, sjurman kon geen vrij nemen. Ik vind dat minder gezellig, maar ook wel heel fijn. Eigen ritme kunnen volgen, even compleet sjurtime.
Afwassen hoeft niet, we hebben een afwasmachine :-) En ze hadden fondue in olie meegenomen, met het hele fonduestel en al erbij Ik heb amper gegeten, maar het was echt erg gezellig. Daarna op bed gaan liggen en zowaar in slaap gevallen, nu weer wakker en ze zijn net weg. Wat een fijne onderbreking van het weekend was dat!

Gelukkeling, wat goed te lezen dat je zo opknapt! Ik zag al helemaal voor me dat je supermisselijk die lange resi terug zou moeten ondernemen; veel fijner als je daar wat meer energie voor hebt!

Gelijk heb je, dat je geniet van de laatste dag. Heel veel plezier nog en slaap lekker alvast!

Zoeb, gefeliciteerd met de verjaardag van je vriendin! Juist na zo'n jaar ziekte is het vieren van je verjaardag zo bijzonder; ik hoop dat jullie een superleuke middag hebben!

Meepie, kan me voorstellen dat je twee keer nadenkt voor je weer op de schaatsen gaat staan hoor. Als je iets breekt ben je meteen wel heel erg onthand en dat is het ook weer niet waard.

Aan de andere kant is het ook weer zo jammer als je jezelf alle leuke dingen moet ontzeggen; dat je kunt schaatsen is de laatste jaren best zeldzaam geworden te slotte.

Netje, wat onhandig dat je enkel zo'n pijn doet! Heel veel beterschap; als het zo doorgaat toch nog even een dokter ernaar laten kijken.

Sjur, heb je genoten van je luie zondag? Nu weer aan het werk, denk ik?

Ik werd gewoon jaloers toen ik las dat je naar de sauna zou gaan... wat heb ik dààr een zin in, de laatste dagen.... een warm bad is ook fijn, maar toch anders. Van de sauna kun je zo intens warm worden tot op het bot :-) Geniet maar extra!

Ik ga lekker weer niksen; we hebben een film gekregen die we zo gaan kijken enk ik, en daarna weer vroeg naar bed.
Welterusten lief mens! Ben blij dat je genoten hebt van de welkome onderbreking. Jammer dat je nog zo misselijk bent! Ik ga je voorbeeld volgen en met een pijnstiller naar bed, heb morgen om 10 voor 9 een afspraak bij de dokter.

dikke
"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
Okkie heeft vandaag geschaatst, heel schattig. Alvast even voelen wat dat is op van die dubbele ijzertjes.

Gelukkeling je zit nu vast in het vliegtuig en hoop dat de reis goed gaat.

En Bo kan wel mee op massagecursus om Ro de houthakker te masseren. Al mag Ro dat natuurlijk ook bij jou doen.

Ingmagh naai ze, leuk hoor. En je zal zien, je kan het zo. Moeilijke patronen is wat anders maar de basis.
Bo maakt niet uit dat je niet kon eten. Alleen de gezelligheid en de afleiding is al fijn. Ook voor Ro. En fondue, wat leuk. Dat heb ik al in geen eeuwigheid gedaan. Heerlijk is dat toch dat het allemaal in het afwasmachientje kan. Bespaard je een hoop werk.

Je weet het hè van mijn sauna. Je bent altijd welkom. Kun je zo vaak gaan als je wilt. Lijkt me toch echt wel helemaal super gezellig.

Netje ben benieuwd wat de dokter zegt. Wat rot dat het nu zo dik en blauw is. Sterkte morgen bij de dokter. Ik hoop dat het meevalt.

Meep, ik snap het. Ik vind schaatsen ook geweldig, maar ik heb het gisteren toch nog niet aangedurfd. Moest er niet aan denken dat ik weer op die pols zou vallen. Al mis ik het wel nu ik al die mensen zo gezellig zie schaatsen als ik boven uit het raam kijk.

Ik ben er toch echt nog over aan het denken om het morgen gaan te proberen.

Phoehee, wat leuk dat Okkie heeft geschaatst. Ging het een beetje en vond hij het leuk? Wat wordt hij dan al groot zeg.

De verjaardag was gezellig, maf en druk. Maar mijn vriendin genoot met volle teugen. We hebben behoorlijk gelachen.

Haar man wordt binnenkort 65 en de familie was daar al druk over aan het speculeren. Ik heb nog helpen opruimen voor de volgende lading visite kwam. En ik heb haar dochter beloofd dat ik morgenavond twee baantjes behang kwam plakken.

Zeker weten dat mijn vriendin dat niet gaat doen met haar arm en oksel. Maar ze hadden niemand en niet eens aan mij gedacht. Nou ja zeg.
Okkie stapte wel mar je moest hem helemaal vasthouden hoor. Met 18 maanden gaat dat echt nog niet zelf. Zal je het filmpje even whatsappen.
Haha, Phoehee, wat een leuk filmpje. Ik had ook niet gedacht dat hij al alleen zou schaatsen hoor, maar ik vroeg me af of hij het leuk vond. Het ging best goed zo te zien. (met vasthouden) en jong geleerd is oud gedaan.
Goedemorgen. Allemaal een beetje lekker geslapen? Ik zit nu bij mijn dochter ivm haar nieuwe keuken. De eerste werkman is al geweest. Ga de dag maar vullen met lezen en tv kijken.

Wat leuk dat Okkie al schaatst.

Netje hoe was het bij de HA?

Zoeb ga/durf je te schaatsen vandaag?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven