Ik vind het niet leuk :-(
vrijdag 3 februari 2012 om 11:23
vrijdag 3 februari 2012 om 11:40
vrijdag 3 februari 2012 om 11:50
Niet elk dier is even goed bestand tegen de kou en voor een dier is een temperatuurverschil van nogal veel graden in korte tijd ook gewoon veel.. dus ja, ik kan me voorstellen dat je je huisdier indien nodig wat aantrekt om 'm tegen de kou te beschermen. Of je daarbij voor de knalroze fluffy jas gaat of voor het stoere zwarte jack maakt me niet zoveel uit, ik denk niet dat het beessie er veel van vind
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
vrijdag 3 februari 2012 om 12:01
vrijdag 3 februari 2012 om 12:11
Krijg spontaan de neiging om ook maar eens een jasje te kopen voor mijn laag bij de grond lopende kruising jack russel/pincher/teckel whatever....
De pincher van mijn ouders heeft ook een stoer jasje aan en die kan echt niet zonder de vrieskou in.
En ja, ook ik praat tegen mijn hond en wat heerlijk om geen weerwoord of commentaar te krijgen! Ik heb immers altijd gelijk, haha.
De pincher van mijn ouders heeft ook een stoer jasje aan en die kan echt niet zonder de vrieskou in.
En ja, ook ik praat tegen mijn hond en wat heerlijk om geen weerwoord of commentaar te krijgen! Ik heb immers altijd gelijk, haha.
vrijdag 3 februari 2012 om 12:21
quote:mywickedlife schreef op 03 februari 2012 @ 12:11:
Krijg spontaan de neiging om ook maar eens een jasje te kopen voor mijn laag bij de grond lopende kruising jack russel/pincher/teckel whatever....
En ja, ook ik praat tegen mijn hond en wat heerlijk om geen weerwoord of commentaar te krijgen! Ik heb immers altijd gelijk, haha.Zal ik een hond nemen? Het zou heerlijk zijn iemand in het huis hebben die doet wat ik zeg, zonder commetaar, zuchten of grote mond.
En ja, ook ik praat tegen mijn hond en wat heerlijk om geen weerwoord of commentaar te krijgen! Ik heb immers altijd gelijk, haha.Zal ik een hond nemen? Het zou heerlijk zijn iemand in het huis hebben die doet wat ik zeg, zonder commetaar, zuchten of grote mond.
vrijdag 3 februari 2012 om 13:41
vrijdag 3 februari 2012 om 13:46
quote:hipslala schreef op 03 februari 2012 @ 11:11:
Honden horen buiten in een hok? Koekoek! Go see the doctor.
Helemaal met hipslala eens!
Moet er niet aan denken zeg, mijn honden zijn mijn alles, krijg er zoveel liefde van..
Honden horen buiten in een hok? Koekoek! Go see the doctor.
Helemaal met hipslala eens!
Moet er niet aan denken zeg, mijn honden zijn mijn alles, krijg er zoveel liefde van..
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.
vrijdag 3 februari 2012 om 14:08
Ik doe mijn honden geen jas aan, maar ze hebben dan ook een lekkere ondervacht.
Ik kan me voorstellen dat mensen hun hond een jas o.i.d. aandoen tegen de kou, maar alleen voor de show??
En uggs, sorry hoor...
Ik kan me voorstellen dat mensen hun hond een jas o.i.d. aandoen tegen de kou, maar alleen voor de show??
En uggs, sorry hoor...
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.
vrijdag 3 februari 2012 om 14:13
Ik kan mij zo voorstellen dat honden in onze lekker verwarmde huizen geen wintervacht meer ontwikkelen en het dus koud krijgen met deze temperaturen als ze buiten zijn.
Jurkjes en dergelijke vind ik afschuwelijk staan. Een hond is geen mens maar een dekje of een niet te opvallend hondenjasje als de hond het anders koud krijgt dat moet dan maar.
Overigens kan een hond erg last krijgen van zijn voetkussentjes van het strooizout dus poten goed schoon en droogmaken na het uitlaten is wel nodig.
Jurkjes en dergelijke vind ik afschuwelijk staan. Een hond is geen mens maar een dekje of een niet te opvallend hondenjasje als de hond het anders koud krijgt dat moet dan maar.
Overigens kan een hond erg last krijgen van zijn voetkussentjes van het strooizout dus poten goed schoon en droogmaken na het uitlaten is wel nodig.
vrijdag 3 februari 2012 om 17:30
vrijdag 3 februari 2012 om 18:08
Ik ben samen met mijn zoontje en met mijn 14-jarige hond (met zijn blote buik) in de sneeuw geweest, we hebben een uur lang gesleet en gespeeld. Ik heb zijn buik gevoelt bij binnenkomst en zijn pootjes, voelen gewoon warm aan. Misschien moeten die koukleumende honden gewoon rennen en dan is er niks aan de hand. De wangen van mijn zoontje waren wel ijskoud trouwens.
You know how I know? Because I reeaally think so!
vrijdag 3 februari 2012 om 20:26
Ik heb niet zoveel verstand van honden. Maar verharen jullie honden dan niet? Wij hebben hier een Berner Sennen rondwandelen, wel met onwijs dikke vacht. Die ligt rustig in een sneeuwbui te slapen. Maar verhaart ook vreselijk bij de seizoenswisselingen. Blijkbaar past zijn vacht zich aan aan de temperatuur. Als ik dan lees dat een hond het koud krijgt in de winter, verhaart hij waarschijnlijk ook minder.