een jaar geen kleding kopen
donderdag 29 december 2011 om 18:57
Ik koop best veel kleding vind ik zelf een aantal dingen staan vervolgens verloren in de kast zoals die naaldhaken doodzonde .Verder ook jurkjes die ik vervolgens niet aantrek om de een andren reden, nu heb ik vandaag gelezen over het proyect free fachion een jaar lang niet winkelen zodat je creatiever word en niet voor elk feestje naar de winkel voor iets nieuws .Ik ga dit dus proberen een jaar lang niet winkelen voor kleding ben zeer benieuwdt, Zijn er mensen die dit ook gaan doen of mij een hart onder de riem willen steken haha zodat het een mischion posibole word invp een mischion inposibile
ps ik heb moeite met schrijven
en ja daar krijg ik hulp voor
ps ik heb moeite met schrijven
en ja daar krijg ik hulp voor
vrijdag 3 februari 2012 om 14:09
vrijdag 3 februari 2012 om 14:15
Heh, ja, die regels had ik wel gevonden
Die zijn wel duidelijk, maar dat betekent dus dat je per definitie niet mee kúnt doen als je actief een sport beoefent en dus zo nu en dan nieuwe equipment nodig hebt, of omdat je voor je werk huidskleurige panty's moet dragen en die dingen nou eenmaal snel kapotgaan. Dat is toch een beetje vreemd? Of zie ik dat verkeerd? Zeker omdat als belangrijkste doel wordt genoemd 'creativiteit aanwakkeren'. Net als 'geen stofjes kopen om kleding van te maken' - creatiever wordt het toch niet?
En WAAROM mag je geen cadeaus aannemen? Hoe ondermijnt dat je creativiteit? Ik mis de uitleg, het waarom. Er staat alleen dat het niet mag.
En WAAROM mag je geen cadeaus aannemen? Hoe ondermijnt dat je creativiteit? Ik mis de uitleg, het waarom. Er staat alleen dat het niet mag.
vrijdag 3 februari 2012 om 14:19
vrijdag 3 februari 2012 om 14:23
Nou, misschien dat ik dit jaar wel een heel eind kom met een heel jaar lang "bijna" niets kopen. Mijn voorraad is aangevuld en heb de balans opgemaakt van vorig jaar.
Bij mij is het al standaard om me af te vragen of ik het wel nodig heb. Ik zou het heel vervelend vinden als het antwoord "JA" is en ik het niet zou mogen volgens de regels van zo'n site.
Voor de rest vind ik het prima om er een soort van wedstrijd van te maken. Alleen je moet er wel iets mee winnen.
Ik heb de Viva van vorige week gezien en al kleding zien staan die een nieuwe trend zou zijn, maar ik heb al zoiets in mijn kast. Heb toevallig zoiets voor de zomer gekocht vorig jaar en ik kijk al uit naar ander weer zodat ik die weer aan kan.
EDIT: Ben het dus eens met Mimisur.
Bij mij is het al standaard om me af te vragen of ik het wel nodig heb. Ik zou het heel vervelend vinden als het antwoord "JA" is en ik het niet zou mogen volgens de regels van zo'n site.
Voor de rest vind ik het prima om er een soort van wedstrijd van te maken. Alleen je moet er wel iets mee winnen.
Ik heb de Viva van vorige week gezien en al kleding zien staan die een nieuwe trend zou zijn, maar ik heb al zoiets in mijn kast. Heb toevallig zoiets voor de zomer gekocht vorig jaar en ik kijk al uit naar ander weer zodat ik die weer aan kan.
EDIT: Ben het dus eens met Mimisur.
vrijdag 3 februari 2012 om 14:32
quote:Nikkie79 schreef op 03 februari 2012 @ 14:19:
Ik weet het niet Mimisaur, ik heb de regels niet bedacht, maar er ook geen moeite mee. Ik heb een wereld aan sportkleding in alle soorten en kan dus even vooruit. Verder hoef ik geen huidskleurige panty's te dragen (thank God).
Ik zou zeggen mail FFC even.Misschien is dat niet zo'n slecht idee, hoewel ik er zelf dus niet 'officieel' aan meedoe. Het ging me er voornamelijk om dat Schuilnaam 'last heeft' van mensen die 'smoezen' bedenken, maar ik vraag me daarom af of zij ook vindt dat mensen die wél zo nu en dan nieuwe sportkleding nodig hebben of huidskleurige panty's (ook maar willekeurige voorbeelden) dus per definitie niet mee kunnen doen, want dat vind ik zo lullig :p
Ik weet het niet Mimisaur, ik heb de regels niet bedacht, maar er ook geen moeite mee. Ik heb een wereld aan sportkleding in alle soorten en kan dus even vooruit. Verder hoef ik geen huidskleurige panty's te dragen (thank God).
Ik zou zeggen mail FFC even.Misschien is dat niet zo'n slecht idee, hoewel ik er zelf dus niet 'officieel' aan meedoe. Het ging me er voornamelijk om dat Schuilnaam 'last heeft' van mensen die 'smoezen' bedenken, maar ik vraag me daarom af of zij ook vindt dat mensen die wél zo nu en dan nieuwe sportkleding nodig hebben of huidskleurige panty's (ook maar willekeurige voorbeelden) dus per definitie niet mee kunnen doen, want dat vind ik zo lullig :p
vrijdag 3 februari 2012 om 14:32
dit bedoel ik dus..
had de laatste post nog niet gelezen. Maar ik sluit me aan bij Nikki: wij hebben de regels ook niet bedacht!
Iedereen moet zelf weten of ie wel of niet meedoet.
Maar het heeft dus echt geen zin om met ons in discussie te gaan, mail idd FFC even
jongens, waar blijft de support voor de diehards ipv steeds aan ons vragen of je niet misschien toch wel.. mag kopen????
had de laatste post nog niet gelezen. Maar ik sluit me aan bij Nikki: wij hebben de regels ook niet bedacht!
Iedereen moet zelf weten of ie wel of niet meedoet.
Maar het heeft dus echt geen zin om met ons in discussie te gaan, mail idd FFC even
jongens, waar blijft de support voor de diehards ipv steeds aan ons vragen of je niet misschien toch wel.. mag kopen????
vrijdag 3 februari 2012 om 14:37
vrijdag 3 februari 2012 om 14:51
Ik denk dat je qua Free Fashion Challenge best je eigen regels mag maken. Als ik bv een BH echt nodig heb koop ik die wel, ik wil namelijk wel wat goeds hebben en niet met oud kapot spul blijven lopen.
Het niet shoppen is je er van bewust maken dat je vaak veel te veel koopt om bv met de mode mee te gaan maar het helemaal niet aantrekt. Hoeveel vrouwen hebben niet nog iets in de kast liggen met de kaartjes er nog aan?? Het zelfde kan uiteraard ook gelden voor het je ongans kopen aan woon accesoires of te veel eten noem maar op. Nu is alleen het onderwerp kleding aangepast.
Wat ik na een jaar geen kleding ga kopen ga doen? Geen idee, denk eigenlijk weinig, maar wel bewuster kleding kopen met in mn gedachten ga ik het echt dragen, staat het me echt wel en voel ik me er lekker in...
Het niet shoppen is je er van bewust maken dat je vaak veel te veel koopt om bv met de mode mee te gaan maar het helemaal niet aantrekt. Hoeveel vrouwen hebben niet nog iets in de kast liggen met de kaartjes er nog aan?? Het zelfde kan uiteraard ook gelden voor het je ongans kopen aan woon accesoires of te veel eten noem maar op. Nu is alleen het onderwerp kleding aangepast.
Wat ik na een jaar geen kleding ga kopen ga doen? Geen idee, denk eigenlijk weinig, maar wel bewuster kleding kopen met in mn gedachten ga ik het echt dragen, staat het me echt wel en voel ik me er lekker in...
vrijdag 3 februari 2012 om 14:53
oooh ik heb de FAQ gevonden (haha, zúlke koeienletters lol, wat ben ik toch een sherlock) maar ik word er nog niet veel wijzer van:
I am an professional sporter or I need new clothing for my work. Is that allowed?
Well, officially that’s not the deal of course. If you know that you will need new running shoes this year you can by them in advance, before you start your challenge. And when it comes to clothes for work: what about swopping something you don’t wear anymore with a friend for something formal?
Just mark my words: once your really get into this challenge, you don’t want to buy a thing, just to prove that you can do it!
Ja, nee, dat gaat dus niet altijd op :/ Misschien toch de dames even mailen.
Over het algemeen vind ik de Challenge zoals gepresenteerd op de website het 'net niet', het is overal net niet genoeg uitgewerkt, en ze spreken zichzelf hier en daar een beetje tegen. Maar goed, het initiatief blijft prima en diep respect voor iedereen die het écht kan volhouden
Edit: ohja, en heel erg inspirerend natuurlijk!
I am an professional sporter or I need new clothing for my work. Is that allowed?
Well, officially that’s not the deal of course. If you know that you will need new running shoes this year you can by them in advance, before you start your challenge. And when it comes to clothes for work: what about swopping something you don’t wear anymore with a friend for something formal?
Just mark my words: once your really get into this challenge, you don’t want to buy a thing, just to prove that you can do it!
Ja, nee, dat gaat dus niet altijd op :/ Misschien toch de dames even mailen.
Over het algemeen vind ik de Challenge zoals gepresenteerd op de website het 'net niet', het is overal net niet genoeg uitgewerkt, en ze spreken zichzelf hier en daar een beetje tegen. Maar goed, het initiatief blijft prima en diep respect voor iedereen die het écht kan volhouden
Edit: ohja, en heel erg inspirerend natuurlijk!
anoniem_133540 wijzigde dit bericht op 03-02-2012 15:07
Reden: toevoeging
Reden: toevoeging
% gewijzigd
vrijdag 3 februari 2012 om 15:19
Ik volg gewoon lekker mijn eigen regels met Free Fashion Challenge. Qua kleding kan het soms noodzakelijk zijn iets nieuws te kopen, denk alleen maar aan die gruwlijke panty die op het verkeerde moment gaat ladderen.
Vind het jammer dat ik van FFC ook maar een opdracht heb gekregen in de mail en vervolgens wordt er gezwegen in alle talen...
Vind het jammer dat ik van FFC ook maar een opdracht heb gekregen in de mail en vervolgens wordt er gezwegen in alle talen...
vrijdag 3 februari 2012 om 15:25
Schuilnaam: ja, dat kan, zo doe ik het zelf ook, want ik heb het idee dat ik niet mee mág doen omdat ik misschien komende zomer wel weer 's panty's moet gaan halen, maar dat is precies wat ik zo jammer vind: op deze manier worden op voorhand mensen gediskwalificeerd. En ik vind het ook jammer dat je vindt dat mensen die het op die manier doen 'smoezen' bedenken - het wordt er toch niet minder een uitdaging van? Niet voor mij in ieder geval!
vrijdag 3 februari 2012 om 16:32
vrijdag 3 februari 2012 om 17:53
Nee hoor, Mimisaur. Mijn oorspronkelijke bericht was een reactie op Phips, die onjuiste aannames doet. Ik heb geen probleem met een beetje discussie, maar dat negatieve gedoe vermoeit me nogal.
Maar goed.
Hebben jullie de nieuwsbrief van FFC al gezien? Het is de bedoeling dat we een maatje zoeken. Nu kan ik natuurlijk hier m'n ei kwijt en verder support m'n vriend me goed.
En mijn collega's letten op me, maar of ik die daarmee nou buddies kan noemen..
En hoe is dat bij jullie?
Maar goed.
Hebben jullie de nieuwsbrief van FFC al gezien? Het is de bedoeling dat we een maatje zoeken. Nu kan ik natuurlijk hier m'n ei kwijt en verder support m'n vriend me goed.
En mijn collega's letten op me, maar of ik die daarmee nou buddies kan noemen..
En hoe is dat bij jullie?