Werk & Studie alle pijlers

Netherland leren

15-01-2012 10:07 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben een vrouw uit Peru.

Ik werkt in Amsterdam in een nationale bedrijf.

Ik wil te graag Nederlands mensen te leren kennen voor mijn Nederlands te verbeteren..

ik zoek voor iemand die wil graag nederlands te oefenen aan mijn..

als je een zin hebt met mijn te oefen..

Alstublieft laat me wetten...
Hoi Nayall,

Het lijkt me super om Nederlands te oefenen met je! Ik was toevallig bezig met het ophalen van mijn Spaans, dus zo zouden we elkaar nog kunnen helpen!

Ik woon in Amsterdam en ben Nederlands .

Hoe komen we met elkaar in contact?

Liefs,

Cavia007
RRR
quote:hans66 schreef op 03 februari 2012 @ 12:55:

[...]

1. Een zin eindigt met een punt (.). Ikzelf laat een punt volgen door een spatie en een smiley (zoals ), als bij die zin een smiley hoort.

2. Een werkwoord waarvan de vorm van het onderwerp afhangt, de zogeheten persoonsvorm, hoort in een bijzin vlak bij het werkwoord waar het op slaat. "Kan" slaat op "corrigeren".

3. De tweede zin is onvolledig. De zin begint met "als", en is daarom een bijzin. Dan verwacht je eigenlijk ook een hoofdzin.Hans, ik denk dat het heel lief bedoeld is, maar denk je serieus dat iemand die moeite heeft met Nederlands ook maar iets begrijpt van wat jij hier schrijft? Dat die bijv. het woord zogeheten of het verschil tussen bijzin en hoofdzin kent?
Ik begrijp wel wat is bijzin en hoofdzin. Als je zin met een bijzin begint dan moet je in hoofdzin inversie maken. En werkwoord komt altijd achteraan in de bijzin die begint bijvoorbeeld met omdat ,dat, als, doordat,zodat enzovoort, alleen bij voegwoorden als, want ,maar, en en of hoef niet inversie maken beide zinnen zijn hoofdzinnen. En ja persoonsvorm is ik ben jij bent zij hij is wij zijn... enzovoort.

Mijn grootste probleem is dat ik die grammar in uitspreken niet kan gebruiken :((((
Ooo hans66 danke wel voor corrigeren. Ik ben net terug keer naar mijn vorige post en zie welke fouten heb ik gemaakt. Je hebt gelijk natuurlijk. Maar die laatste zin wilde ik zeggen als iemand ons wilt corrigeren word ik heel dankbaar zijn.

Is die zin goed ?
Leuk!
@Indy: ik las dat je kinderen hebt. misschien dat je iets op school kan doen en daar in contact kunt komen met nederlandse moeders.

Geef ook bij Nederlandse mensen waar je mee spreekt aan dat je de taal graag goed wil leren en dat je graag wil dat zij je verbeteren of uitleg geven. Mensen zullen dat namelijk niet snel uit zichzelf doen.
Leuk dat jullie je Nederlands willen verbeteren, Indy en Nayall! Boeken lezen helpt heel goed om je woordenschat te vergroten en taalgevoel te ontwikkelen. Dan kun je beter spreken zonder bij alles te hoeven nadenken of te vertalen.

In de bieb hebben ze boeken die geschreven zijn voor volwassenen die de taal (nog) niet zo goed beheersen. Maar kinderboeken zijn ook prima en vaak heel leuk om te lezen, vind ik.
Pas 2 jaar hier en dan zo schrijven. Echt petje af!

Ik woon niet bij je in de buurt, dus kan je met het spreken niet helpen, maar Cavia heeft haar hulp aangeboden. Doe er wat mee!
quote:Aureel schreef op 03 februari 2012 @ 13:49:

Hans, ik denk dat het heel lief bedoeld is, maar denk je serieus dat iemand die moeite heeft met Nederlands ook maar iets begrijpt van wat jij hier schrijft? Dat die bijv. het woord zogeheten of het verschil tussen bijzin en hoofdzin kent?Ja, ik schreef een beetje op goed geluk. Het is aftasten. Maar ik vind dat Indy het Nederlands overigens al behoorlijk goed beheerst. Ik ging ervan uit dat ze de grammaticale termen er mogelijk ook zou bijleren.
hans66 wijzigde dit bericht op 04-02-2012 18:54
Reden: Pedante toon verwijderd.
% gewijzigd
World of Warcraft: Legion
quote:indy_29 schreef op 03 februari 2012 @ 16:02:

Ooo hans66 danke wel voor corrigeren. Ik ben net terug keer naar mijn vorige post en zie welke fouten heb ik gemaakt. Je hebt gelijk natuurlijk. Maar die laatste zin wilde ik zeggen als iemand ons wilt corrigeren word ik heel dankbaar zijn.

Is die zin goed ?Als iemand mij wil corrigeren, zal ik heel dankbaar zijn.

1. Waarschijnlijk bedoel je alleen jouzelf. "Mij" is een vorm van "ik". Dus: als iemand mij wil corrigeren.

2. "Willen" is een onregelmatig werkwoord: ik wil - jij wilt/wil jij - hij/zij/het wil - wij/jullie/zij willen.

3. Tussen hoofd- en bijzin (of andersom zoals hier) wordt vaak een komma (,) geplaatst.

4. Gebruik "zullen" (ik zal) voor de toekomende tijd.
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven