Stomme aften!
dinsdag 31 januari 2012 om 18:48
Ik heb zo`n last van aften in mijn mond. Vooral die op het puntje van mijn tong doen erg pijn. Praten en slikken doen pijn, om over eten maar niet te spreken. Het is lang geleden dat ik hier last van heb gehad. Ik word er echt een beetje gek van. Sorry voor het klagen, maar is er misschien iemand die een tip voor me heeft wat ik eraan kan doen?
donderdag 2 februari 2012 om 19:12
quote:juutje2011 schreef op 31 januari 2012 @ 19:44:
Ik heb de afgelopen maanden erg weinig slaap gehad, dat heb je soms met kleine kinderen : ). Dit zal veel invloed hebben gehad op de aften. Dat van die detinox ga ik zo direct proberen, dat hebben we nog volop in huis.Detinox heb ik weleens geprobeerd. Ik gebruik ook alcoholvrij mondwater (Meridol) en ik poets de tanden met Zendium Sensitive Plus. Ga vroeg naar bed, en eet voldoende groente en fruit.
Ik heb de afgelopen maanden erg weinig slaap gehad, dat heb je soms met kleine kinderen : ). Dit zal veel invloed hebben gehad op de aften. Dat van die detinox ga ik zo direct proberen, dat hebben we nog volop in huis.Detinox heb ik weleens geprobeerd. Ik gebruik ook alcoholvrij mondwater (Meridol) en ik poets de tanden met Zendium Sensitive Plus. Ga vroeg naar bed, en eet voldoende groente en fruit.
World of Warcraft: Legion
vrijdag 3 februari 2012 om 18:11
Die wattenstaafjes met rode vloeistof erin werken super, maar zijn wel duur. Naam is me ontschoten. Het is wel heel belangrijk je mond goed te drogen en heel secuur alleen de aft aan te tippen. Daarna de mond goed spoelen Ik knip zo'n stokje meestal door en vang het 'zuur' op in een oud lenzendoosje, dan kan ik met 1 dosis 2 aften (of 3 kleintjes behandelen). Gebruik een normaal wattenstaafje per aft.
Succes ermee, weet hoe kl#te het is!
Succes ermee, weet hoe kl#te het is!
zaterdag 4 februari 2012 om 18:43
quote:juutje2011 schreef op 03 februari 2012 @ 15:17:
Arghhh....ik word echt knettergek van die stomme aften. In plaats van dat het minder wordt zitten mijn hele mond en tong vol met aften. Praten, slikken en eten doen echt pijn.
Misschien moet je maandag eens een afspraak maken met de huisarts. Die zal waarschijnlijk de ware oorzaak van de aften vinden, en dan ook weten hoe die te bestrijden.
Wat ook nog helpt, maar in het begin erg pijnlijk is: tandpasta op de aft smeren en laten wegsmelten. Het bijt verschrikkelijk, maar ik ervaar zelf dat het enigszins verdooft.
Arghhh....ik word echt knettergek van die stomme aften. In plaats van dat het minder wordt zitten mijn hele mond en tong vol met aften. Praten, slikken en eten doen echt pijn.
Misschien moet je maandag eens een afspraak maken met de huisarts. Die zal waarschijnlijk de ware oorzaak van de aften vinden, en dan ook weten hoe die te bestrijden.
Wat ook nog helpt, maar in het begin erg pijnlijk is: tandpasta op de aft smeren en laten wegsmelten. Het bijt verschrikkelijk, maar ik ervaar zelf dat het enigszins verdooft.
World of Warcraft: Legion
zaterdag 4 februari 2012 om 19:06
quote:byrd schreef op 03 februari 2012 @ 18:11:
Die wattenstaafjes met rode vloeistof erin werken super, maar zijn wel duur. Naam is me ontschoten. Het is wel heel belangrijk je mond goed te drogen en heel secuur alleen de aft aan te tippen. Daarna de mond goed spoelen Ik knip zo'n stokje meestal door en vang het 'zuur' op in een oud lenzendoosje, dan kan ik met 1 dosis 2 aften (of 3 kleintjes behandelen). Gebruik een normaal wattenstaafje per aft.
Succes ermee, weet hoe kl#te het is!Oralmedic, denk ik. Ken het zelf niet, maar heb dit gevonden via Google.
Maar je kunt ook maandag even langs de apotheek gaan (jammer dat je nou net in het weekend om raad vraagt) en advies vragen.
Sterkte ermee!
Succes ermee, weet hoe kl#te het is!Oralmedic, denk ik. Ken het zelf niet, maar heb dit gevonden via Google.
Maar je kunt ook maandag even langs de apotheek gaan (jammer dat je nou net in het weekend om raad vraagt) en advies vragen.
Sterkte ermee!
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
zaterdag 4 februari 2012 om 20:10
maandag 6 februari 2012 om 15:40
Ik had zaterdag zo`n pijn in mijn mond dat ik naar de huisartsenpost ben gegaan. Bleek dat er i.d.d. een paar aften in mijn mond zaten en verder zaten er door mijn hele mond en op en onder mijn tong blaasjes en vlekjes. De dokter wist niet precies wat het was, maar dacht dat het vanzelf over zou gaan. Hij heeft mij een recept gegeven voor zwaardere pijnstillers en lidocaine om plaatselijk te verdoven. Sinds vandaag gaat het een stukje beter. Heb eindelijk weer zonder al teveel pijn iets kunnen eten. Nu is het wel zo dat sinds vandaag ik allemaal plekken en blaasjes heb aan de binnenkant van mijn lippen en mijn tong doet nog erg pijn. Ik hoop maar dat het niet iets besmettelijk is. Ik heb toch maar weer een afspraak bij de huisarts gemaakt voor morgenochtend..
maandag 6 februari 2012 om 16:17
quote:juutje2011 schreef op 06 februari 2012 @ 15:40:
Ik had zaterdag zo`n pijn in mijn mond dat ik naar de huisartsenpost ben gegaan. . Ik heb toch maar weer een afspraak bij de huisarts gemaakt voor morgenochtend..Hoi Juutje, Mooi dat de pijn minder is geworden, maar verstandig om morgen even voor de zekerheid even naar de huisarts te gaan. Sterkte en beterschap gewenst.
Ik had zaterdag zo`n pijn in mijn mond dat ik naar de huisartsenpost ben gegaan. . Ik heb toch maar weer een afspraak bij de huisarts gemaakt voor morgenochtend..Hoi Juutje, Mooi dat de pijn minder is geworden, maar verstandig om morgen even voor de zekerheid even naar de huisarts te gaan. Sterkte en beterschap gewenst.
anoniem_131368 wijzigde dit bericht op 06-02-2012 16:18
Reden: type fout
Reden: type fout
% gewijzigd
dinsdag 7 februari 2012 om 19:24
dinsdag 7 februari 2012 om 19:32
Heb ook regelmatig last van aften. Had een keertje zo'n ontzettend grote dat ik er ook gek van werd en bijna niets meer wou eten omdat het echt vreselijk veel pijn deed. Heb toen een potje lidocaine gekregen van mijn huisarts in de vorm van een aanstipvloeistof (dus net als het (voor ons aft-patienten) bekende Pyralvex aanbrengen met een kwastje), om het voor maaltijden aan te kunnen stippen waardoor het verdoofd werd. Heerlijk!
Misschien kun je er om vragen bij je huisarts.
Het krijgen van aften kan volgens mijn huisarts aan verschillende factoren liggen. Onvoldoende weerstand, tekort aan slaap of vitaminen of bepaalde voedingsstoffen waar je niet tegen kan. Dat is nooit bewezen, dus voorlopig maar even aanstippen zou ik zeggen!
Misschien kun je er om vragen bij je huisarts.
Het krijgen van aften kan volgens mijn huisarts aan verschillende factoren liggen. Onvoldoende weerstand, tekort aan slaap of vitaminen of bepaalde voedingsstoffen waar je niet tegen kan. Dat is nooit bewezen, dus voorlopig maar even aanstippen zou ik zeggen!