Mensen die steevast te laat komen!!

05-03-2008 15:39 522 berichten
Je hebt ze overal! Mensen die steevast te laat komen. En waar komt dit door? Weinig kaas gegeten van timemanagement? Of te druk? Ik vind het in ieder geval geen excuus. Ik vind het een bepaalde vorm van arrogantie. Het toont weinig respect en het lijkt alsof die mensen denken dat de hele wereld wel op hun wacht.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bagheera schreef op 05 maart 2008 @ 15:49:

[...]

Dat komt omdat mensen er eerst over hebben zitten zeuren en jij dan je best doet om op tijd te komen. Is het weer niet goed.Bagheera, ik 'zeur' er nooit over als iemand te laat komt. Dus dat lijkt me niet de reden. Iemand hoort zich gewoon aan afspraken en tijden te houden. Zo moelijk is dat niet. 4 uur is 4 uur en niet kwart over of kwart voor. Gewoon 4 uur.
quote:yoyo2 schreef op 05 maart 2008 @ 15:52:

Mijn broer is een ADHD'er en heeft altijd moeite met plannen en is ook het type wat gewoon altijd te laat komt. Heeft nix met arrogantie te maken. Hij's overigens behoorlijk intelligent en weet ook wel degelijk dat hij het fout doet, maar als het er op aan komt zegt hij altijd: "Ik probeer het wel, maar het lukt me gewoon niet".Ik ben dan toch geneigd te denken dat dat een smoes is....
We hebben het natuurlijk niet over mensen die een geestelijk aantoonbaar defect hebben waardoor ze te laat komen...

Te vroeg komen vind ik niet erg, mits het een uur van te voren is en ik mijn mascara nog niet op heb!
Aan de mensen die zeggen dat ze bij 'belangrijke dingen' wél op tijd zijn: WAAROM kan het dán wel?????
quote:NoYo schreef op 05 maart 2008 @ 15:56:

We hebben het natuurlijk niet over mensen die een geestelijk aantoonbaar defect hebben waardoor ze te laat komen...

Te vroeg komen vind ik niet erg, mits het een uur van te voren is en ik mijn mascara nog niet op heb!Ken genoeg adhd'ers (waaronder mezelf) die júist altijd op tijd zijn, omdat ze wéten dat ze daar extra op moeten letten.
Heeft bij mij ook niets te maken met de opvoeding, het zit er gewoon in en kreeg moeders er vroeger des duivels mee.

Ik zie er zelf niet zo'n probleem in, ben gewoon niet zo op de klok gericht en maak me er niet zo druk om als ik te laat kom.
quote:Tante Sjaan schreef op 05 maart 2008 @ 15:51:

Dat vind ik nog veel erger; mensen die te vroeg komen, oh gruwel!!

Als ik ergens een hekel aan heb...

Helemaal mee eens.

Van de meeste mensen weet ik ondertussen wel of het vroeg- of laat komers zijn. En dan tel ik dus bij de laatkomers voor mezelf een half uurtje extra op bij de tijd dat ze zouden komen (zullen zij ook wel bij mij doen ), en bij de vroegkomers ga ik er van uit dat ze een half uur te vroeg aan de deur staan.
Mensen die steevast te laat komen zullen zich altij verdedigen terwijl dat echt onzin is, aan te laat komen kan je wat doen, stop eens met die excuses!
Ik ben ook bijna altijd te laat. Gelukkig zijn de mensen met wie ik afspreek het wel gewend. En als anderen die zich eraan ergeren om deze reden niet meer willen afspreken, heb ik dr begrip voor omdat ik toch weet dat ik op dit gebied niet meer zal veranderen.
quote:rupsje44 schreef op 05 maart 2008 @ 15:53:

Het gaat niet over tijd, het gaat over mensen en iedereen is anders, maar jij wilt dat iedereen zich houd aan jou idee van tijd, dat is pas arrogant! Alsof ze opzettelijk te laat komen om jou te treiteren.. de wereld draait dus nog steeds om jou....Dit is een beetje de boel omdraaien, nietwaar?
Zelfs bij afspraken in het ziekenhuis en sollicitatiegesprekken ben ik vaak net op tijd of iets te laat. En of ik er iets aan kan doen? ik weet het niet ik zou dolgraag iets meer structuur en planning hebben, dat zou mij een hele hoop tijd schelen ( want da hoef ik niet te laat te kmen omdat ik een kwartier naar mijn huissleutels heb lopen zoeken).

Als iemand voor mij de gouden tip heeft is ie van harte welkom.

Het gaat niet over tijd, het gaat over mensen en iedereen is anders, maar jij wilt dat iedereen zich houd aan jou idee van tijd, dat is pas arrogant! Alsof ze opzettelijk te laat komen om jou te treiteren.. de wereld draait dus nog steeds om jou....Hoezo aan haar idee van tijd? Je maakt toch samen een afspraak? Je stemt er bijv ALLEBEI mee in om 13 uur ergens te zijn? Dan moet je die afspraak gewoon niet maken, of zeggen.... zullen we er maar 13:30 van maken.
quote:fleurtje schreef op 05 maart 2008 @ 15:56:

Aan de mensen die zeggen dat ze bij 'belangrijke dingen' wél op tijd zijn: WAAROM kan het dán wel?????

Omdat ik dan loop te stressen, en als ik nerveus ben ben ik blijkbaar veel "wakkerder".

Dus bij een sollicitatiegesprek, een doktersafspraak of whatever ben ik op tijd...
Mijn vuistregel heb ik gepikt van mijn ex-vriend de militair

10 minuten te vroeg = te vroeg

5 minuten te vroeg = op tijd

op tijd = te laat

Ik hou me er altijd aan. Ik vind het supervervelend als mensen te laat zijn. Als ze een goede reden hebben word ik niet boos, maar het valt mij op dat het altijd dezelfde mensen zijn en daar spreek ik dus niks meer mee af. Of in ieder geval geen vaste tijd. Dan is het meer van: ik zie je vanzelf wel verschijnen, als je er dan en dan nog niet bent ben ik weg. En dat ben ik dan ook.

Grappig detail: De militaire ex-vriend was ALTIJD te laat. Het lijkt wel alsof hij het er om deed. Die ging rustig nog uitgebreid onder de douche als het al tijd was om te vertrekken Blij dat ik m daar niet meer aan hoef te storen en dat ik niet meer te laat kom door hem, want dat vind ik helemaal verschrikklijk!
Zo zie je maar, jij houdt dus rekening met de mensen waarvan je weet dat et vroeg of laatkomers zijn.. dat is toch de omgekeerde wereld als jij ze uitgenodigt heb??? Of ben ik nou gek? Zij dienen het fatsoen te hebben om gewoon te komen wanneer je vraagt dat ze komen, gewoon omdat jij dat wilt en ze jou een plezier willen doen. Ik snap het niet hoor!!

Het antwoord zit eigenlijk al in je vraag.

Bij belangrijke dingen ben ik idd wèl op tijd dus als ik te laat kom vind ik die gelegenheid blijkbaar niet ècht belangrijk.
Niet zal veranderen of niet willen veranderen?
Lekker dan...
Tante Sjaan, das nou een eerlijk antwoord. En geen stom excuus van nou het lukt me niet hoor....ik ben altijd al zo geweest, zo makkelijk..zucht.
quote:NoYo schreef op 05 maart 2008 @ 15:58:

Mensen die steevast te laat komen zullen zich altij verdedigen terwijl dat echt onzin is, aan te laat komen kan je wat doen, stop eens met die excuses!

Ik kom steevast te laat, verdedig mij niet, verzin geen excuses en ben niet van plan om er iets aan te gaan doen.

Mag het dan wel?

Het gaat niet over tijd, het gaat over mensen en iedereen is anders, maar jij wilt dat iedereen zich houd aan jou idee van tijd, dat is pas arrogant! Alsof ze opzettelijk te laat komen om jou te treiteren.. de wereld draait dus nog steeds om jou....

Beetje omgekeerde wereld hoor rupsje, jouw reactie. Dus mensen die zich wel aan de tijd van een afspraak houden zijn arrogant??

En 'jouw idee van tijd'... Tijd staat toch vast? Mijn idee van 4 uur is toch echt niet iets wat in mijn hoofd zit hoor, dan ís het gewoon 4 uur.

Mijn beste vriendin komt steevast te laat. Uit gemakszucht denk ik, al zegt ze zelf dat ze er niks aan kan doen. Ik vind het bloed-irritant, af en toe kan gebeuren, maar standaard te laat is gewoon een teken van arrogantie vind ik.

Doordat ik gedwongen ben alles met het ov te bereizen en geen auto meer heb, ben ik wél altijd en overal op tijd. Zo moeilijk is het toch niet? Kwartiertje voor je eigenlijk wegmoet al klaar zijn met alles, en een kwartiertje extra rekenen voor de reis. Problem solved.

Overigens is dit wel erg cultuurgebonden natuurlijk, in zuidelijke landen heb ik er moeite mee dat iedereen de tijd zo ruim neemt, maar daar ben ik degene die zich aan zal moeten passen. In Nederland is de cultuur gewoon, afspraak is afspraak. Vier uur is vier uur. Punt.
quote:NoYo schreef op 05 maart 2008 @ 16:00:

Zo zie je maar, jij houdt dus rekening met de mensen waarvan je weet dat et vroeg of laatkomers zijn.. dat is toch de omgekeerde wereld als jij ze uitgenodigt heb??? Of ben ik nou gek? Zij dienen het fatsoen te hebben om gewoon te komen wanneer je vraagt dat ze komen, gewoon omdat jij dat wilt en ze jou een plezier willen doen. Ik snap het niet hoor!!

Ach, zolang de laatkomers me niet met eten laten zitten dat staat te verpieteren kan ik er niet zoveel mee zitten.

Het is allemaal voor het plezier, het contact met vrienden en familie en dan heb ik geen zin om daarover te gaan ruziën.
NoYo,

waarom vind jij het zo vreselijk belangrijk dat mensen op tijd zijn. als ik met mijn vriende afspreek ben ik gewoon blij als ze er zijn , dat ze uberhaubt willen komen en dat ze dan een half uurtje later zijn dan oorspronkelijk gepland, lig ik niet wakker van. ze gaan meestal ook heel veel later weg dan oorspronkelijk de bedoeling was, dus dat compenseert wel weer.

En idd mensen die niet tegen laatkomers kunnen zullen al snel niets meer afspreken of zelf ook een kwartier te laat komen.

Want net als tante sjaan denk ik dat het bij mij ook niet meer echt gaat veranderen. en dat heeft niks met belangrijkheid of arrogantie te maken, want ook bij een belangrijke afspraak slaag ik er zelden in om dingen goed te plannen en op tijd klaar te zijn.

Als je het hier hebt over s ochtends dan heb ik het nl nog steeds.

Ik heb smorgens altijd tijd te kort en kan niet uit mn bed komen, ook niet als ik er vroeg in lig. Er is gewoon altijd wel een reden om het te rekken voordat ik er uit moet of ik verslaap me 'gewoon'.

Als de wekker niet wordt gezet dan ben ik zeker niet op tijd.
Ik ben blij dat mijn vriendinnen niet moeilijk doen over te laat komen. Ze komen namelijk zelf ook altijd te laat

Soms is het wel lastig want zaterdag kwam ik te laat de kroeg binnen en toen was de halve bittergarnituur al op. Dan neem ik me wel voor om de volgende keer op tijd te komen. Zonde van de kipfingers als die al weg zijn.

Redenen om te laat te komen heb ik er genoeg, soms zit ik een kwartier voor tijd al klaar, en dan denk ik, o ik kan nog wel even de was in de droger doen want t is nog een kwartier en dan ga ik alsnog te laat weg. Of je kind beslujit nog een chocoladekoekje uit de kast te vissen zodat je een nieuw setje aan kunt gaan doen. Of zoals zaterdag dat ik twijfel of mijn kont niet dikker lijkt in een bepaalde broek, en vraag aan mijn man: is dit leuk om aan te doen en hij me te lang wacht met antwoord geven. Dan moet je dus per direct wat anders uit je kast gaan trekken en kom je dus te laat.

MIjn schoonouders zijn steevast te vroeg, das ook wel eens vervelend als je druppend de deur open moet doen. Het zij zo.

Op mn werk ben ik wel altijd op tijd trouwens. Tenzij ik in de file sta, dan zetten ze neer dat je wat later komt ivm file ofzo.

Ik vind werk en mijn vrienden van elkaar verschillen, in die zin dat het afspreken met vrienden zeer ongedwongen is, en we bijna allemaal zo zijn. Het is ook vaak maar een half uur max dat we te laat komen. tegenwoordig spreken we ook gewoon "rond" ** uur af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven