Centraal Moderatortopic

12-12-2011 11:51 5063 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kan je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de linkerbovenkant van een topic, of aan de rechterbovenkant van een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Hier zijn onze algemene voorwaarden en de huisregels van het Viva forum terug te vinden.

Hier zijn de mededelingen van het Viva forum terug te vinden.

Hier kun je bugs die je op het forum tegenkomt melden.

Hier kun je de beleidsmededelingen terugvinden.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:waarbij schreef op 04 februari 2012 @ 22:40:

Sanoma is een bedrijf. Geen liefdadigheidsinstelling. Ze bieden een platform waar ze de vruchten dankbaar van plukken. Aan jou de keuze. En dit is niet naar bedoeld hoor, echt niet. Maar zo liggen de feiten. Sanoma is niet je maatje, je vriendin, en hoeft je ook niet te beschermen tegen nare plaatjes oid.

Dit ben ik dan weer wel met je eens.

Zelf kan ik ook niet wakker liggen van dit soort types/acties/plaatjes, maar anderen raken er nogal van van de leg
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:calvijn1 schreef op 04 februari 2012 @ 22:41:

[...]

Nou, dat lijkt mij nu niet zo'n goed idee.

Niet iedereen kan met die macht omgaan
quote:flutzel schreef op 04 februari 2012 @ 22:39:

Wie heeft er overlaatst de mogelijkheid geopperd van mensen die hier langer zitten en het forum kennen een soort van volmacht te geven als mod?

Dat idee vond ik ook niet zo slecht eigenlijk.Op zich zou het fijn zijn als er iemand is die deze topics kan verwijderen. Zonder te modereren in topics, zuiver het verwijderen dus.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Snap ik Calvijn. Maar er bestaat zoiets als een kruisje rechts boven in het scherm. Dit is wat het is. En dat gaan ze niet veranderen omdat mensen niet tegen die plaatjes kunnen. Is heel vervelend, maar wel wat het is.
Punt is alleen dat je veel mensen buitensluit van het forum wanneer je inschrijfgeld gaat invoeren.
quote:waarbij schreef op 04 februari 2012 @ 21:26:

[...]

En dat is nou net het probleem! Zijn topics herken je idd wel. De waarschuwingstopics klik je aan om te zien wat er loos is en hoppa, je hebt de plaatjes alsnog.

En technisch is het niet lastig. Wel duur.....Met het negeren in die topics werd gedoeld op de negeerknop. Dit omdat de meeste forumsters die niet kennen.....
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Tickel schreef op 04 februari 2012 @ 22:44:

[...]

Op zich zou het fijn zijn als er iemand is die deze topics kan verwijderen. Zonder te modereren in topics, zuiver het verwijderen dus.Precies, dit dus. Gewoon even de mail checken, probleem signaleren, topics verwijderen en een ban instellen. Hoeft geen avonddienst in te houden toch? Andere fora kunnen dat ook, waarom viva niet?
Dat had Viva Emaille, en dat bleek niet te werken ( de Angels). Daarbij vind ik persoonlijk dat daar ook een financiële vergoeding tegenover moet staan, aangezien je aan het werk bent ( hadden ze bij de Angels ook moeten doen, betalen ).
quote:calvijn1 schreef op 04 februari 2012 @ 22:41:

[...]

Nou, dat lijkt mij nu niet zo'n goed idee.

Niet iedereen kan met die macht omgaanDaar heb je ook een punt, het was ook maar een aangebrachte oplossing door iemand, en heb het idee dat (excuses bij voorbaat al) de "oudere garde" toch stabiel genoeg is en rechtvaardig (klinkt wat zwaar) genoeg is om daar dus verschil in te maken. Ik wil helemaal niet beweren dat het DE oplossing is, maar als iemand dat had gekund, had het hele forum minder in rep en roer gestaan vanavond wss omdat er gelijk iemand bij kon zijn. Als de plaatjesplakker het in zijn hoofd krijgt kan hij ook evengoed de godsganse nacht drie topics per minuut openen, wie geef je dan het liefste de macht? Ik denk dat er veel zullen kiezen voor de forummer die het kan verhelpen. En dit is geen aanval ofzo .
Of toch sluiten als er geen moderators zijn

Goedkope oplossing.
quote:waarbij schreef op 04 februari 2012 @ 22:44:

Snap ik Calvijn. Maar er bestaat zoiets als een kruisje rechts boven in het scherm. Dit is wat het is. En dat gaan ze niet veranderen omdat mensen niet tegen die plaatjes kunnen. Is heel vervelend, maar wel wat het is.Als er zoveel mensen van slag zijn door de plaatjes, wat ik me goed kan voorstellen, is het dan zinvol en professioneel om zo'n probleem te negeren? Om te zeggen dat het probleem niet bestaat?
quote:flutzel schreef op 04 februari 2012 @ 22:43:

[...]

Ja, ben alleen de naam kwijt van degene die met die oplossing kwam Volgens mij was dat Molly
Ook dit waait vanzelf weer over

*Ga me niet branden aan discussies over beleid en/of uitvoering van beleid*
quote:waarbij schreef op 04 februari 2012 @ 22:48:

Dat had Viva Emaille, en dat bleek niet te werken ( de Angels). Daarbij vind ik persoonlijk dat daar ook een financiële vergoeding tegenover moet staan, aangezien je aan het werk bent ( hadden ze bij de Angels ook moeten doen, betalen ).Dit zou bij de functie moeten horen, dat de mod in het weekend een paar keer de mail checkt. Lijkt me logisch op zo'n groot forum. Heb je geen heel team van Angels nodig.
quote:waarbij schreef op 04 februari 2012 @ 22:48:

Of toch sluiten als er geen moderators zijn

Goedkope oplossing.Dan blijft er wel érg weinig tijd over om te forummen
quote:pinacolada schreef op 04 februari 2012 @ 22:49:

[...]

Volgens mij was dat MollyKan zijn .. kom er echt niet op ... geheugen als een zeef
quote:Sgaaaaaaaaaapie_returns schreef op 04 februari 2012 @ 22:50:

Ook dit waait vanzelf weer over

*Ga me niet branden aan discussies over beleid en/of uitvoering van beleid*Je hebt een punt. Adios.
quote:annemarie222 schreef op 04 februari 2012 @ 21:47:

verveling en jullie hier reageren zo overdreven.

En jouw plaatjes zijn niet overdreven?

Bianca, denk maar niet dat jij een normaal antwoord van Annemarie krijgt, hoor.
World of Warcraft: Legion
quote:gaia9 schreef op 04 februari 2012 @ 22:45:

Punt is alleen dat je veel mensen buitensluit van het forum wanneer je inschrijfgeld gaat invoeren.Daar heb je een goed punt Gaia..niet aan gedacht.
Maar ik forum mobiel. Man krijgt werk mail op mobiel. En je kan meerdere mail adressen aan je mobiel linken. Vraag me af waarom een mod dat niet heeft? * even mail lezen, zien dat er bende is, ingrijpen, klaar*
ik blijf bij het idee dat een TO en/of topic verwijderd automatisch geband/verwijderd wordt als er een bepaald aantal keren door verschillende mensen gestaft is.
quote:Mylene_Valerie schreef op 04 februari 2012 @ 22:43:

[...]

Viva wil dat niet. En ook niet meer Mods erbij. Heb ze ook wel eens gemaild om iemand aan te nemen die meer tijd heeft overdag/weekend of nacht, maar dat was niet nodig.Ik zit hier al 12 jaar, maar ik ben niet geïnteresseerd in het moderatorschap.
World of Warcraft: Legion
quote:pinacolada schreef op 04 februari 2012 @ 22:49:

[...]

Volgens mij was dat Molly

Ik heb dat inderdaad geopperd, maar volgens mij ik niet alleen.

@Calvijn: ik lig ook niet zozeer wakker van die vieze plaatjes, maar wel van bepaalde plaatjes in bepaalde topics. Zoals het plaatsen van een foto van een bloederig lichaam in een topic dat gaat over een verdwenen of een ziek kind. Dát is het erge aan dit alles (naar mijn idee).
quote:molly74 schreef op 04 februari 2012 @ 22:59:

[...]

Ik heb dat inderdaad geopperd, maar volgens mij ik niet alleen.

@Calvijn: ik lig ook niet zozeer wakker van die vieze plaatjes, maar wel van bepaalde plaatjes in bepaalde topics. Zoals het plaatsen van een foto van een bloederig lichaam in een topic dat gaat over een verdwenen of een ziek kind. Dát is het erge aan dit alles (naar mijn idee).klopt en het heeft een afschuwelijke foto gepost bij Michael die gelukkig niet overal te zien was
Ik ben niet onder de indruk van een paar ranzige plaatjes, maar wel van het feit dat er alwéér geen mod aanwezig is en óók niet bereikbaar op een dergelijk moment. Ik wil geen zieke geesten op een idee brengen, maar zo'n gratis podium met een welkomsloper vraagt natuurlijk om drama. En daar zijn deze plaatjes nog kinderspel bij...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven