Duimen gevraagd
zondag 5 februari 2012 om 20:46
Straf. Wil vanwege mogelijke herkenbaarheid hier niet teveel zetten, maar ik ben geheel ten onrechte betrokken geraakt bij een heel eenvoudige zaak die zodanig is geëscaleerd dat ik er een getuige deskundige voor heb moeten inschakelen om mijn onschuld aan te kunnen tonen.
Een nare zaak waarbij iemand anders die een klein foutje maakt zijn macht misbruikt op een zodanige manier dat ineens alle pijlen naar mij gericht waren. Ik heb er nog steeds spijt van dat ik destijds aangifte heb gedaan. Had ik dat niet gedaan, dan was er verder niets gebeurd.
Een nare zaak waarbij iemand anders die een klein foutje maakt zijn macht misbruikt op een zodanige manier dat ineens alle pijlen naar mij gericht waren. Ik heb er nog steeds spijt van dat ik destijds aangifte heb gedaan. Had ik dat niet gedaan, dan was er verder niets gebeurd.
zondag 5 februari 2012 om 21:01
zondag 5 februari 2012 om 21:08
JIj hebt zelf aangifte gedaan waarop iemand aangifte tegen jou heeft gedaan waarvoor je vervolgd bent en veroordeeld? En nu in appel bent gegaan en je vermoed dat je nu vrijgesproken zal worden omdat je een star-witness in de zin van getuige deskundige hebt die ontlastende verklaringen over jou zal afleggen?
zondag 5 februari 2012 om 21:24
quote:mademoisellelexie schreef op 05 februari 2012 @ 21:17:
@shoegall66 Ze is geen verdachte meer, ze is veroordeeld.Juridisch niet juist aangezien zij appel heeft ingesteld bij het gerechtshof. Hoofdbeginsel van het Nederlands procesrecht is dat een zaak in twee instanties kan worden onderzocht en beoordeeld. Kortom, het appel heeft “devolutieve werking” dit wil zeggen dat de zaak in zijn geheel aan de rechters in hoger beroep wordt voorgelegd. TO heeft dus een tweede kans. Indien zij vrijgesproken wordt, heeft zij dus geen strafblad...
@shoegall66 Ze is geen verdachte meer, ze is veroordeeld.Juridisch niet juist aangezien zij appel heeft ingesteld bij het gerechtshof. Hoofdbeginsel van het Nederlands procesrecht is dat een zaak in twee instanties kan worden onderzocht en beoordeeld. Kortom, het appel heeft “devolutieve werking” dit wil zeggen dat de zaak in zijn geheel aan de rechters in hoger beroep wordt voorgelegd. TO heeft dus een tweede kans. Indien zij vrijgesproken wordt, heeft zij dus geen strafblad...
zondag 5 februari 2012 om 21:28
Of iemand het nou wel of niet verdient om voor geduimd te worden (in iemand anders beleving0 , deze maakt je in ieder geval blij!
dus hier bij!
http://www.youtube.com/watch?v=h6CcxJQq1x8
dus hier bij!
http://www.youtube.com/watch?v=h6CcxJQq1x8
zondag 5 februari 2012 om 21:42
@ Enter: ik denk niet dat het een TOM zitting is (voor de niet-juristen: een TOM-zitting is een zitting van het OM, waarbij een parketsecretaris aan verdachte een voorstel van afdoening van de strafzaak doet), aangezien TO het heeft over hoger beroep en in eerste aanleg veroordeling. Al lijkt het uitgesloten dat dit een veroodeling bij de kantonrechter is als het over een strafzaak gaat?!
zondag 5 februari 2012 om 22:04
De parketsecretaris werkt bij het openbaar ministerie en bewerkt strafzaken voor en maakt tenlasteleggingen.
Eerste aanleg wil zeggen de zaak die bij de rechtbank aangebracht wordt: in eerste instantie aanleg/instantie.
Appel wil zeggen: hoger beroep. Bij strafzaken gaat dit dan naar het gerechtshof die nogmaals naar de zaak kijkt. Duidelijk?
Eerste aanleg wil zeggen de zaak die bij de rechtbank aangebracht wordt: in eerste instantie aanleg/instantie.
Appel wil zeggen: hoger beroep. Bij strafzaken gaat dit dan naar het gerechtshof die nogmaals naar de zaak kijkt. Duidelijk?