Pijn bij seks
zaterdag 4 februari 2012 om 16:16
Sinds een jaartje ongeveer heb ik nu seks met mijn vriend. De eerste keer deed heel erg pijn, en dacht dat gaat vanzelf wel over zoals je vaker hoort. Nu is het dus een jaar verder, we doen het niet zoveel omdat het bij mij zo'n pijn doet. Iedere keer na de sex dan bloed ik. Ik heb gewoon het idee dat zijn penis te dik is. Hebben jullie misschien tips of ervaring hier mee? Wat zou het kunnen zijn of wat kan ik er aan doen?
zaterdag 4 februari 2012 om 17:43
zaterdag 4 februari 2012 om 17:48
Huisarts kan je doorsturen naar gynaecoloog, die kan nakijken of er iets aan de hand is. (infectie, schimmel)
Sommige vrouwen hebben gewoon een dunne huid daar. Niks aan te doen. Zorg dat je opgewonden genoeg bent en aarzel niet glijmiddel te gebruiken NAAST wat er bij je condoom zit.
En ja, soms moet het ook rekken, maar het lijkt me zo dat je meer dan genoeg seks hebt in het eerste jaar van je relatie, dus dat is denk ik niet meer het probleem.
Sommige vrouwen hebben gewoon een dunne huid daar. Niks aan te doen. Zorg dat je opgewonden genoeg bent en aarzel niet glijmiddel te gebruiken NAAST wat er bij je condoom zit.
En ja, soms moet het ook rekken, maar het lijkt me zo dat je meer dan genoeg seks hebt in het eerste jaar van je relatie, dus dat is denk ik niet meer het probleem.
zondag 5 februari 2012 om 15:00
Het kan vanalles zijn, en het is echt heel erg belangrijk dat je bepaalde dingen kan uitsluiten.
Ik snap heel goed dat je het moeilijk vindt om hiermee naar de dokter te gaan. Ik vond dat vroeger ook. De eerste keer naar de gynaecolloog vond ik helemaal eng, en die ziet niet anders....
Maak zo snel mogelijk een afspraak met een arts. Een jaar pijn is echt veel te lang! Zeker als het bloedt!
Succes!
Ik snap heel goed dat je het moeilijk vindt om hiermee naar de dokter te gaan. Ik vond dat vroeger ook. De eerste keer naar de gynaecolloog vond ik helemaal eng, en die ziet niet anders....
Maak zo snel mogelijk een afspraak met een arts. Een jaar pijn is echt veel te lang! Zeker als het bloedt!
Succes!
maandag 6 februari 2012 om 19:31
Het zou ook kunnen dat je last hebt van spierspanning? Dan wordt het er ook niet fijner op volgens mij. Inderdaad, de tip die iedereen al geeft: ga naar een huisarts. Als je er echt heel erg tegenop ziet om te gaan, kun je ook iemand meenemen die gewoon voor je in de wachtkamer blijft zitten of even mee naar binnen gaat, als je het met je arts moet bespreken (bv je vriend, of een goede vriendin ofzo). Als je een mnl huisarts hebt mag je meestal ook een afspraak maken met een vrouwelijke huisarts, als je het gewoon vraagt!
Veel succes, en ik hoop dat je de stap durft te nemen naar de huisarts te gaan (hoe spannend het ook is)!!
Veel succes, en ik hoop dat je de stap durft te nemen naar de huisarts te gaan (hoe spannend het ook is)!!