Minnaar deel 15

09-12-2011 10:32 3041 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?

And I wonder if I ever cross your mind, for me it happens all the time.
Veel plezier morgen herfstig!
@ maria Lastig he. Ik herken het wel. Het ene moment er helemaal klaar mee zijn en bedenken dat geen geen contact beter is maar het volgende moment hem weer idealiseren en alle ellende op de koop toenemen. Probeer duidelijk te krijgen wat jouw verwachtingen zijn en of die heel ver afliggen van zijn verwachtingen. En wees vooral eerlijk naar jezelf over je eigen verwachtingen!

@ herfstig Maak er een mooie dag van!

Voor mij was het een raar weekend. Na het afscheid van nr2 vrijdag veel nagedacht. Het is lastig dat je gewone leven doorgaat en dat (bijna) niemand weet wat er aan de hand is. Alsof het allemaal niet bestaat, nooit is gebeurd. Ik had heel even de neiging om direct allemaal moeilijke gesprekken aan te gaan met nr1 maar heb besloten dat nog even voor me uit te schuiven. Niet alles te gelijk. Eerst dit maar even verwerken.
@ Jolanda: wat lastig hè, dat verwerken. Blijft gek dat je liefdesverdriet kunt hebben terwijl je een relatie hebt. Maar wel een verstandig besluist wat jullie hebben genomen. Eerst eens de dingen uitzoeken met nr. 1 Maar voor je de zware gesprekken aangaat moet je er inderdaad emotioneel wel aan toe zijn. Als jij nog met je hoofd teveel bij nr. 2 zit zijn volgens mij dat soort gesprekken gedoemd tot mislukken.

Sterkte ermee meid. Is een lastige periode waar je doorheen moet.

@Herstig, jij hebt vandaag je date. Ik ben heel benieuwd hoe het is geweest. Maar dat horen we hier vast van je

@ Maria: lukt het je nog steeds om afstand te houden van nr 2? Of inmiddels toch weer contact gehad? Volhouden is hardstikke moeilijk. Af en toe even weer bedenken waarom je dat besluit had genomen en je weer proberen in te leven in dat gevoel, wil heel soms nog wel eens werken.

Op dit vlak geen verandering in de situatie. Geen contact gehad met nr 2. Wel lastig maar tis niet anders. Als ik hem op foto oid voorbij zie komen (op fb ofzo) dan krijg ik er bijna een misselijk gevoel van in mijn maag. Maar dat hoort bij het 'liefdesverdriet' natuurlijk. Dat zal wel slijten. Hem van mijn fb afgooien lukt me nog niet, al zou dat misschien wel beter zijn. Eén stapje tegelijk

Droomde afgelopen nacht wel van leuke mannen met wie ik aan het flirten was. Nr 2 zat daar niet tussen. Gewoon leuke onbekende mannen. Bloed kruipt waar het niet gaan kan haha. Misschien toch ooit eens het gesprek met nr 1 op een open relatie gaan aansturen. Kijken wat er voor mogelijkheden liggen op dat vlak. Maar nu nog niet want het zal vragen bij hem oproepen en dan krijg ik uiteraard de vraag of er een ander is met wie ik wil rotzooien. Die vraag kan ik nu niet echt lekker beantwoorden. Dus maar even rust in de keet en dan kijken of er ruimte voor de volgende stap is.

@ Roos, ondanks de NS toch een lekker weekend gehad met date? De laatste meneer intussen al goed besnuffeld? En is het een blijvertje?
@ nicole Hebben jij en nr2 afgesproken om geen contact meer te hebben of ben jij gestopt met het verzenden van berichten en neemt hij geen stappen om zelf een berichtje te sturen. Zit je dan toch niet stiekem te wachten op een berichtje?

Ik heb zelf op dit moment eigenlijk helemaal geen behoefte aan een open relatie, ook niet gehad. Nr2 compenseerde een stuk dat ik bij nr1 mis. Vraag me af nu nr2 dat niet meer compenseert wat dat met me zal doen. Ben op dit moment bang dat ik tot de conclusie ga komen dat ik liever alleen verder ga. Maar ik wil op dit moment nog geen harde conclusies trekken, eerst maar eens afkicken. En dat valt niet mee omdat we elkaar de laatste tijd meerdere keren per dag appte en elkaar zo'n 2 a 3 keer per week telefonisch spraken.
Oh, ik moet landen, en snel ook

Wat een heerlijke date....

Ik krijg het allemaal wat lastig onder woorden gebracht, want ik moet weer even hard op zoek naar de balans geloof ik

Ik had me ingesteld op cheyle neucqsex, om het maar even zo te stellen. En aan die behoefte is ruimschoots voldaan ( ) maar het is ook nog zoveel meer, en dat maakt het zo vreselijk verwarrend even. Komt wel weer goed, maar poeh wat heftig en lekker en vooral zó vertrouwd en relaxed en vanzelfsprekend ook tegelijkertijd.

Alle gevoelens zaten netjes op hun plek en het schiet nu even alle kanten op. Heel verwarrend en ook best confronterend.

Maar goed, voor vandaag ga ik nagenieten. En heb er ook wel vertrouwen in dat dat weer goed komt en op z'n plek valt.

Een volgende date kon weleens een tijdje op zich laten wachten en mijn leven staat verder ook even bol van de verplichtingen en toestanden. En nu hoop ik dat ik langzaam, heel voorzichtig weer een beetje richting aarde zweef, want ik moet me weer in alle dagelijkse dingen gaan storten.
@ herfstig Niet te snel landen hoor, geniet nog even lekker van het zweven. Zeker als de volgende date een tijdje gaat duren.
Klinkt fijn, Herfstig! Briljante uitdrukking hè, geile neuqseks..

Meisje, maak je niet te druk om je gevoelens. logisch hoor, na een waanzinnige date. Net wat Stew schreef: "nu weet ik weer waarom ik dit niet te vaak moet doen".

Land zacht en langzaam.. niemand neemt je die af-en-toe vage glimlach kwalijk hoor!
Herfstig, klinkt goed! En een beetje op cloud 9 mag best hoor. Geef het een dag of 2, dan zakt het vanzelf weer af (of niet )

Ik heb ook een date! Geloof ik. Het is alweer eeuwen geleden, nu maar hopen dat ik nog weet hoe het moet..
Ha Inez!!

Tssk, natuurlijk weet je dat nog, je hebt toch een aan-knop? Jij wel! Maar eeeh leuk! Is de voorpret tijd al ingegaan of moet je nog een stief kwartiertje wachten?
.
@ maria Ik hoop voor je dat het je lukt. Ik heb mezelf ook een tijdje proberen te overtuigen dat als ik geen verwachtingen had ik het allemaal wel zou kunnen handelen. Maar tussen zeggen dat je geen verwachtingen hebt en het ook daadwerkelijk zo voelen zit een wereld van verschil. Iedere keer als ik wat afstand nam leek het wel even te lukken om dan na verloop van tijd toch weer te concluderen dat de verwachtingen weer terug waren en meestal erger dan daarvoor. Soort jojo effect van afvallers.
.
@ maria Heel herkenbaar. Ik had ook vaak het idee dat het meer van mijn kant kwam. Als ik met voorstellen kwam bleef hij vaak wat vaag om dan vaak op het laatste moment af te zeggen. Dan haalde ik me weer vanalles in mijn hoofd, was teleurgesteld. Vaak was er een hele goede reden die ik dan achteraf door het hem gewoon te vragen wel snapte. Maar juist omdat ik niet zo heel veel mogelijkheden had baalde ik er altijd enorm van als het niet doorging. In onze beginperiode woonde hij nog bij zijn nr1 en vond ik het allemaal wat beter te accepteren. Toen hij eenmaal alleen woonde werden mijn verwachtingen helemaal hoog. In mijn ogen kan hij doen en laten wat hij wil en dus alles laten vallen op het moment dat ik een mogelijkheid had om wat af te spreken. Het grappige is dat als hij dat wel gedaan had hij een stuk minder aantrekkelijk was geworden. Het is ook niet gauw goed voor dit verwende prinsesje!
Lastig hé, die verwachtingen?

Ik denk dat het loslaten van verwachtingen goed is, maar niet altijd. Het kan ervoor zorgen dat je ergens van geniet en dat je je minder zorgen maakt en dat is goed. Maar het kan er ook voor zorgen dat een ander de ruimte krijgt om je op een slechte manier te behandelen, en daar moet je voor oppassen.

Ik herken het overigens ook. Ik merk dat ik het best lastig vindt dat ik in principe alle vrijheid heb, en meer vrije tijd ook, en dat ik dus voor een date afhankelijk ben van wanneer hij kan. En voor mijn gevoel zou hij weleens wat meer moeite kunnen doen af en toe. Dat heb ik op een gegeven moment uitgesproken en prompt werd er een date gepland. Voor hem moet het namelijk 'passen' heb ik het idee, er moet een vrije periode zijn zonder verplichtingen en hij moet er geen smoezen voor hoeven verzinnen (die snap ik nog wel) maar schuiven met veplichtingen om ruimte te maken voor een date deed hij niet. Nu wel, en dat is wel prettiger. Maar het blijft lastig dat ik niet zomaar even kan bellen 'heb je vanavond tijd, kom je langs?', ik zie dat man dat wel kan bij zijn nr2 (wat overigens niet vaak gebeurd, maar het feit dat je niet zo hoeft te zoeken naar een optie is wel héél prettig, er ligt ook gewoon wat minder druk op).

Verwachtingen loslaten is goed dus volgens mij, maar verwachtingen uitspreken is eigenlijk nog beter. Dan weet de ander ook wat je verwacht en snapt hij ook je teleurstelling. Uitspreken betekent overigens niet dat hij daar dan ook per se aan moet voldoen, maar dan heeft hij iig de keuze.
Hier is de balans weer terug. Ik merk dat ik het fijn vind om mijn Nr 1 in de buurt te hebben na een date. Gewoon weer even terug naar 'normaal' en het even leuk hebben samen zorgt dat ik alles weer in perspectief zie

Maar feit blijft dat het een heerlijke date was en dat ik verga van de spierpijn
Na elke verwachting waar niet aan voldaan wordt, volgt een teleurstelling. Deze teleurstellingen kunnen je leven gaan beheersen, vreselijk. Dan zit je er duidelijk te diep in. Helemaal geen verwachtingen hebben werkt niet, zo zit een mens nu eenmaal niet in elkaar, hoe hard je ook roept van wel. Bij elk smsje of mailtje dat je stuurt verwacht je iets terug, waarom stuur je het anders? Ik merk wel dat de tijd me leert daar steeds beter mee om te gaan, al blijft het vreemd voelen als de "gewoonte" doorbroken wordt. FwB stuurt me élke ochtend een mailtje, zo niet dan heeft zijn computer kuren of hij is ziek. Dus als ik geen mail heb denk ik toch even heeee wat is er aan de hand?

Hefstig ik herken het, had zeb ook graag om me heen als ik aan het landen was, kleine dingetjes met hem delen.. en gewoon, fijn! (de spierpijn herken ik ook haha!)
Ja, dat heb ik inderdaad ook Rooss, er zit een vast patroon in het contact, is dat anders, dan vind ik dat ook weleens vervelend. Ook omdat hij dan in mijn beleving veel tijd heeft om iets te laten horen. Maar dan blijkt achteraf dat zijn dagen er héél anders uitzagen dan ik in gedachten had.

Maar aan de andere kant schuw ik ook niet om gewoon te zeggen dat ik een onzekere bui heb en dat ik even wat bevestiging nodig heb Zowel bij manlief als bij vriendje niet. En dat werkt

En die spierpijn, auw! Ik ontdek hele nieuwe spieren ;)

Kennelijk gebruik je toch andere spieren bij een andere man
Grappig herfstig, zo zit ik ook in elkaar, roep ook gewoon joehoe, ik heb wat bevestiging nodig, ben daar en daar onzeker over. Zo had ik NM een mail gestuurd over een spannend plan, dat plan komt overigens bij hem vandaan. Ik vroeg hem bij me te blijven, me het gevoel te geven dat wij dit samen aangaan en ik hem niet kwijt wil raken tijdens.

Als ik dan niks hoor denk ik shiiiiit ben ik nu weer aan het claimen? Dat wil ik niet! Dus smsje er achteraan en dan blijkt idd dat hij ontzettend druk is maar me helemaal snapt. Gelukkig maar. Waar dat vroeger mijn dag had beheerst heb ik dat nu niet meer.

O je gebruikt zéker bij iedere man andere spieren. En eeeh dat is ook niet per date hetzelfde hoor. Eerste date had ik nek en rugpijn afterwards, laatste date binnenkant bovenbenen en heupen. Auw...lekker!
Oh, dat scenario kon rechtstreeks bij mij vandaan komen Rooss

Ik heb vriendje ook weleens een mail gestuurd met, voor mij belangrijke, zaken. En daar kreeg ik dan geen reactie op. En dan volgde een héle héle boze mail van mij Daar schrok hij dan weer zo van.... dat hij niet meer reageerde, enzovoorts.

Maar goed, we hebben de wederzijdse gebruiksaanwijzingen inmiddels al een tijdje uitgewisseld en dat werkt heel goed

Ik vind dat zulke lekkere spierpijn Dat gaat dan zo van 'auw, shit' 'oh ja, dat was leuk gister
Ik voel me vandaag vooral heel erg bemind en geliefd trouwens, heel fijn is dat, dat ik toch zomaar mooi even twee fantastische mannen heb.

Rooss, ik vind je trouwens zo virtueel gezien een erg leuk mens Dat wou ik even kwijt.
Ow, boze mailtjes schrijven doe ik eigenlijk zelden of nooit, ik weet dat als je érgens een man mee wegduwt....

Dan vraag ik hem liever me even te bellen zodat ik meteen antwoord heb en hem even lul kan noemen ofzo

O ik had ook spierpijn in mijn buik trouwens (elke keer bij opstaan uit de bank dacht ik auwauw). Geen idee hoe ik daaraan kwam...

Tot de volgende keer seks, toen werd het me duidelijk
quote:herfstig schreef op 07 februari 2012 @ 11:50:

Rooss, ik vind je trouwens zo virtueel gezien een erg leuk mens Dat wou ik even kwijt.

Ooowww daar kan ik zo slecht tegen!!

Vind jou ook tof!!
Die spierpijn is heerlijk! Maar bij elke man andere spierpijn? Hmmm.. Kweet niet.. Zal er eens op letten

Verwachtingen kan je volgens mij niet uitschakelen, je verwacht toch immers ook echt iets? Aandacht, een date etc. De kunst is alleen dat je het een beetje kunt relativeren.Van 'geen tijd' word ik altijd een beetje kriegel. Ik heb het idee dat het ook vaak 'geen prioriteit' is. In den beginne van een verhouding kan het contact bijna niet op, is er een hotline. En dan, als je die eerste fase voorbij bent, dan gaat het allemaal een stuk moeizamer Alsof het sturen van een smsje een zee van tijd kost. Tja.. dan heb je aan mij een lastige.. Ik hoef echt niet elke dag bevestiging, maar als ik input verwacht en er komt niks, dan zal meneer dat ook wel weten. En ik hoop dat dat wederzijds is eigenlijk.

Rooss, maak van dat kwartiertje maar een maand. Maar dan ga ik hem ook he-le-maal claimen. De hele dag! Niks geen 'het moet onder schooltijd dus kom snel', maar 'ik gooi de hoteldeur achter ons dicht en kom er pas aan het eind van de dag weer uit' date. Men, ik heb er nú al zin in
Oh grappig, ik ben juist beter in boze mailtjes. Laat mij maar stoom afblazen. Mag ie daarna even bellen om sorry te zeggen. Als dat per telefoon moet, gaat ie allemaal excuses enzo verzinnen en kan ik mijn verhaal nog niet kwijt

Ik land trouwens het liefst alleen. Even in mijn eigen coconnetje, wil daar ook liever niks over delen, hoogstens met degene met wie de date was. Het was mijn feestje en mijn afterparty, zoiets.
Oh, boze mails sturen is ook níet handig. Maar aangezien het voor mij zo'n 13 jaar geleden was dat ik voor het laatst in een dergelijke situatie met een man heb gezeten (en dat is mijn huidige nr1 en toen was ik nog een puber) moest ik alle do's en don'ts weer even doornemen Inmiddels ben ik daar wel achter. En de situatie is nu zo rustig dat het ook niet 'hoeft'.

Sweetinez, tegen 'geen tijd' kan ik ook niet heel goed. Maar ik snap ook weer wel dat je geen uitgebreide sms sessies kunt hebben als je vrouw naast je op de bank zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven