Geld & Recht alle pijlers

auto zonder cruise control

08-02-2012 13:28 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
Laat ze dat cruise control gewoon inbouwen.
Waarom gekocht met zoveel mankementen ?
WTF waarom koop je uberhaupt zo'n auto??? Sorry hoor maar ik begrijp niet dat je een wrak koopt want zo klinkt die auto wel. Ik heb geen idee waar je recht op hebt, heb je de advertentie nog? Misschien rechtsbijstand?
Ten eerste is het strafbaar wat hij gedaan heeft:

Het aanbieden van een product kan misleidend zijn (artikel 6:194 van het Burgerlijk Wetboek) als geen of verkeerde informatie geboden wordt met betrekking tot:

a. de aard, samenstelling, hoeveelheid, hoedanigheid, eigenschappen of gebruiksmogelijkheden;

Een cruisecontrol die wel verkocht wordt maar nooit gewerkt heeft omdat hij er simpelweg niet inzit.

Volgens mij moet de aankoop dan ongedaan worden gemaakt. Heb je een rechtbijstandverzekering?
Nou het is geen wrak.. helemaal niet zelfs. De defecten die de auto had waren kleine en geen motorische defecten. Het waren vooral defecten aan het uiterlijk. Dingen die snel gemaakt konen worden en veroorzaakt waren doordat hij een tijdje bij de dealer stond.

Cruise control in laten bouwen is erg duur.... dus daarom doen ze dat niet.
Waarom koop je een auto waar van alles en nog wat niet aan klopt? En waarom heb je de auto geaccepteerd bij aflevering als zaken nog niet in orde waren? Heb je toen een "proefrit" gemaakt? Volgens mij had je toen moeten melden dat je de auto niet kocht voordat ze de cruise control hadden ingebouwd of gerepareerd.

Is de garage aangesloten bij de Bovag?
Er gingen geen alarmbellen rinkelen toen bleek dat er een hoop aan mankeerde?
nee het lijkt misschien voor jullie of er vanalles aan mankeerde maar dat viel wel mee... zoals ik al zei waren het vooral dingen aan de buitenkant die gemakkelijk gemaakt konden worden.

Om cruise control in te schakelen moet je een bepaalde snelheid rijden en dat ging op dat moment niet. Verder is de auto helemaal in orde, motorische is er niets mis. We missen alleen de cruise control. Ben ook nog steeds erg blij met de auto maar vroeg me gewoon af wat je als consument hebt voor rechten als er een onderdeel niet op blijkt te zitten.

Heb geen rechtsbijstand.
Waarom zouden ze die hendels dan ooit vervangen hebben? (heftig ongeluk?)

Wat heeft die auto dan gekost in hemelsnaam? Dat kan toch niet zo veel zijn als ik alle mankementen zo lees?

Wat voor autobedrijf zet nou een auto met kapotte voorruit te koop? Dan gaan je alarmbellen toch al rinkelen?

Het klinkt allemaal erg onbetrouwbaar.

Als het een BOVAG bedrijf is, dan hebben ze een speciale klachten regeling. Maar ik kan mij haast niet voorstellen dat dit bedrijf daarbij is aangesloten.
@thelka dank je voor je reactie....
Waarom ben je zo gefocst op cruisecontrol.

Is levensgevaarlijk,en mag je vaak niet eens meer gebruiken(bijv op de randweg van Antwerpen ivm teveel ongelukken)

Vind wel dat als het in de advertentie stond als extra,het erin moet zitten,en moet werken ook!

En als je hem bij een garage gekocht hebt,heb je neem ik aan recht op garantie(3 maanden op een occasion)
OP weg??
Oh jee OP weg! Waren wij niet aardig genoeg? Of werd de confrontatie met je eigen niet zo slimme acties je te veel?
volgens mij zou je kunnen proberen alsnog een deel van het aankoopbedrag terug te krijgen. bv het verschil tussen wat voor auto's met en auto's zonder cruisecontrole gevraagd wordt.Je verkoper is pas echt fout als hij van te voren had geweten dat het alleen ging om een pookje zonder echte cc en hij jou bewust had verkocht als zijnde met. maar dat is niet zo want ze zijn er pas bij de poging tot reparatie achtergekomen.
volgens mij doe ik iets verkeerd.... hmmm
quote:ladytruckster schreef op 08 februari 2012 @ 13:51:

Waarom ben je zo gefocst op cruisecontrol.

Is levensgevaarlijk....

Hoezo levensgevaarlijk...wat een gelul... Eén trapje op de rem/koppeling, en het ding schakelt zichzelf uit.

Wij rijden hier ook met CC, hééérlijk zo'n automatische gasgeefpiloot
quote:pmcmallens schreef op 08 februari 2012 @ 13:53:

volgens mij doe ik iets verkeerd.... hmmmJa! Je OP is weg!
quote:pmcmallens schreef op 08 februari 2012 @ 13:43:

Nou het is geen wrak.. helemaal niet zelfs. De defecten die de auto had waren kleine en geen motorische defecten. Het waren vooral defecten aan het uiterlijk. Dingen die snel gemaakt konen worden en veroorzaakt waren doordat hij een tijdje bij de dealer stond.

Cruise control in laten bouwen is erg duur.... dus daarom doen ze dat niet.

Doe ik ook graag, scheelt enorm in de vraagprijs als er wat kleine cosmetische dingen aan een auto zijn: krasjes, kleine (enkelvoudige) deukjes, kan ik me totaal niet druk om maken, andere mensen gelukkig wel = flink lagere prijs voor een auto die technisch prima is.

CC kun je in laten bouwen, maar dat zal wel duurder zijn dat die grote beurt die ze jou hebben aangeboden. Let er een beetje mee op: zo'n "gratis" grote beurt kan wat misleidend zijn. Vaak proberen ze zich er goedkoop en makkelijk vanaf te maken door vrijwel niets te controleren, of even onder de motorkap alles schoon te spuiten met een hoge druk spuit (elektronica en zekeringen eerst even afdekken), jassen de auto door de wasstraat en klaar!

Als de olie er nog goed uit ziet vervangen die misschien niet eens...
quote:jo12345 schreef op 08 februari 2012 @ 13:47:

Waarom zouden ze die hendels dan ooit vervangen hebben? (heftig ongeluk?)

Wat heeft die auto dan gekost in hemelsnaam? Dat kan toch niet zo veel zijn als ik alle mankementen zo lees?

Wat voor autobedrijf zet nou een auto met kapotte voorruit te koop? Dan gaan je alarmbellen toch al rinkelen?

Het klinkt allemaal erg onbetrouwbaar.

Als het een BOVAG bedrijf is, dan hebben ze een speciale klachten regeling. Maar ik kan mij haast niet voorstellen dat dit bedrijf daarbij is aangesloten.

Voorruiten zijn zo vaak beschadigd, met wat pech heb je elke maand steenslag, dat zegt dus niks. (Kan bij een proefrit ook gebeuren, vandaar dat ze zo'n ruit liever vlak voor aflevering laten repareren of vervangen).

Hendel van de cc kan gewoon stuk zijn gegaan door gebruik of slijtage, of een lomp iemand die teveel kracht zet. Nieuw onderdeel bestellen duurt soms even, tweede hands onderdeel is soms goedkoper, maar vooral sneller: ipv de klant lang te laten wachten, halen ze een gelijk of gelijkwaardig onderdeel uit een andere voorraadauto, en monteren die.

Heb ik ook laten doen toen ik voor een garantie reparatie kwam om een onderdeeltje van de sigarettenaansteker te laten vervangen. Hadden ze niet op voorraad, ik had er wel naar gevraagd, communicatie stoornis schijnbaar, en ze hebben dat onderdeeltje uit een andere tweede hands auto van hetzelfde model gehaald die bij hen te koop stond.
quote:pmcmallens schreef op 08 februari 2012 @ 13:47:

Om cruise control in te schakelen moet je een bepaalde snelheid rijden en dat ging op dat moment niet. Dat zal een lekkere proefrit geweest zijn dan, stapvoets over een woonerf?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven