Salarisverhoging?
woensdag 8 februari 2012 om 20:55
Hoi allemaal, ik heb even een vraag. Binnenkort heb ik een beoordelingsgesprek op mijn werk. Ik werk via een detacheringsbureau en heb dus in feite weinig contact met werkelijke werkgever maar zit vooral bij verschillende klanten. Ik werk er nu iets langer dan een half jaar en heb nu 3 opdrachten gehad. Alle 3 de opdrachten zijn goed afgerond. Ik vind het werk erg leuk, maar het salaris vind ik aan de lage kant. Ik ben hbo afgestudeerd en heb een brutoloon van 1600,-. Tijdens mijn beoordelingsgesprek wil ik dit ter sprake brengen en kijken wat er mogelijk is. Hoe zouden jullie dit aanpakken? En op hoeveel moet ik inzetten?
woensdag 8 februari 2012 om 22:21
Vragen kan inderdaad altijd.
Zijn je opdrachten geevalueerd megt je opdrachtgevers? Hoe was die beoordeling?
Heb je op je opdrachten een stapje meer gedaan er van je verwacht werd?
Heb je nieuwe dingen geleerd die waardevol zijn voor de organisatie? (bijvoorbeeld geleerd te werken met bepaalde software of bepaalde vaardigheden)?
Heb je trainingen of cursussen gevolgd waardoor je nu beter inzetbaar bent?
Het zijn altijd lastige gesprekken, maar je zou verbaasd zijn wat er mogelijk is.
Als ze aangeven dat er nu geen ruimte is voor salarisverhoging vraag dan vooral wat je moet doen om daar wel voor in aanmerking te komen.
Zijn je opdrachten geevalueerd megt je opdrachtgevers? Hoe was die beoordeling?
Heb je op je opdrachten een stapje meer gedaan er van je verwacht werd?
Heb je nieuwe dingen geleerd die waardevol zijn voor de organisatie? (bijvoorbeeld geleerd te werken met bepaalde software of bepaalde vaardigheden)?
Heb je trainingen of cursussen gevolgd waardoor je nu beter inzetbaar bent?
Het zijn altijd lastige gesprekken, maar je zou verbaasd zijn wat er mogelijk is.
Als ze aangeven dat er nu geen ruimte is voor salarisverhoging vraag dan vooral wat je moet doen om daar wel voor in aanmerking te komen.
woensdag 8 februari 2012 om 23:59
Je werkt op MBO niveau (je opleiding is nauwelijks interessant, het gaat om het werk wat je doet), hebt geen ervaring en verdient ¤1600 per maand? Bij mij had je minder gekregen. Ik vind het een zeer netjes salaris voor je functie en ervaring.
sophiax wijzigde dit bericht op 09-02-2012 01:24
Reden: Spelfout
Reden: Spelfout
% gewijzigd
donderdag 9 februari 2012 om 13:45
@Lizard: er is een verschil tussen een BG en een FG. BG is eenzijdig, oordeel leidinggevende over prestaties werknemer. FG is twee kanten op. In mijn bedrijf hebben we ook nog voortgangsgesprekken na de FG's om gemaakte afspraken te evalueren. Als laatste volgt dan het BG en is dat goed dan kan daar een salarisverhoging van een paar procent voor gegeven worden.
donderdag 9 februari 2012 om 20:47