Napraat deel 2

10-02-2012 01:42 487 berichten
Alle reacties Link kopieren
( eerlijk gejat )

er is een groot verschil

tussen napraten en napraten

je kunt napraten over napraten

maar ook napraten napraten

zo was er eens een nageprate naprater

die ook napraatte wat hij napraten kon

zodat de naprater die hém napraatte

feitelijk niet wist waar zijn tekst begon

toen ze daar later samen over napraatten

hadden ze niet eens in de gaten

dat ze het napraten ook nog konden laten

't zou de napraters dus niet baten

om over het napraten nóg eens na te praten

ondertitel: krijg een leven!

Off topic is ook een optie. Net zo goed als even zeggen dat je weer on topic wilt. Gewoon,............. zoals het altijd ging.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
IK zou het ook wel prettig vinden als er snel een reactie komt (hoeft niet gelijk een beslissing te zijn die verstrekkende gevolgen heeft), waardoor we in ieder geval het gevóel krijgen dat er iets mee gebeurd... Maar misschien zijn de mods wel hartstikke druk een en ander op papier te zetten?
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Ik vind het idee van Liken te onnozel voor woorden, persoonlijk. Hoezo zou dat iets toe moeten voegen? Je kan toch nu al gewoon reageren op iemand, en zeggen dat je iets leuk vindt, of niet?

Het geeft toch weer een sfeer van "ranken" en het gros hier kan daar niet mee omgaan. Dat het op FB werkt, en wellicht op andere gesloten fora, soit, daar kies je zelf je medeforummers. Maar hier op Viva kan elke oen zich aanmelden en er gaat dus ook veel meer dan oenig gedrag uit voortkomen. Ik zie de bui alweer hangen.

En dit zeg ik niet omdat ik vrees als VC slecht uit de ranks te komen.
Wish I could be home, with my head in a toilet, like all normal people...
Ik hoop in ieder geval dat het rigide banbeleid echt definitief aan de wilgen gehangen wordt.

Onnodig liggen mensen er uit en zelf forum ik ook niet zo ontspannen soms. Wat je normaal zou typen( en in mijn beleving ook echt verre van het randje zou zijn) leg je op sommige momenten op een zeer zorgvuldig weegschaaltje.
En nu ga ik werken! Dames: niet té veel posten he? Anders ben ik weer úren bezig om bij te lezen!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
quote:merano schreef op 10 februari 2012 @ 04:04:

Alvast even een samenvatting van het vorige deel als input voor de discussie van vandaag.

Ik constateer dat we na 3000 postings nog geen steek verder zijn dan: De gepermabanden moeten terug.

En misschien wordt het hier, o horror, facebook, maar daarover zijn de meningen gelukkig nog verdeeld.

Verder hebben we om dit fraaie resultaat te bereiken drie dagen vechtend onder de tafel gelegen en elkaar verrot gescholden.

Je zou zo langzamerhand toch goddorie bijna terugverlangen naar het rigide beleid...

En dit bedoel ik, dit vind ik nu niet echt een positieve bijdrage aan een gezellig vf. Laat staan een input voor een constructieve discussie.

Waarom heb je zoveel moeite met de gedachte dat een aantal gebanden terug zouden komen? Echt een welgemeende vraag.
Dat omdraaien van de sfeer ben ik ook wel bang voor. Je ziet idd dat sommige hier provocerend komen posten in de hoop mensen uit hun tent te lokken. Gelukkig lukt dit (tot nu toe nog niet) maar als er maar genoeg 'gezogen' wordt weet ik niet of de vlam niet in de pan slaat.

Ik hoop wel dat het voor de mods duidelijk is wat sommige posters aan het doen zijn.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Helemaal met je eens tbl.

Ik las hier vanochtend even bij en zie daar, het uit de tent lokken is volop aan de gang. Erg jammer.
quote:missverrektekoekwaus schreef op 10 februari 2012 @ 08:57:

[...]

En dit bedoel ik, dit vind ik nu niet echt een positieve bijdrage aan een gezellig vf. Laat staan een input voor een constructieve discussie.

Waarom heb je zoveel moeite met de gedachte dat een aantal gebanden terug zouden komen? Echt een welgemeende vraag.Mag ik mijn 2 centen hierover geven. Ik denk dat er over deze mensen geroddeld is en dat haar visie op deze mensen hierdoor aardig gekleurd is.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
quote:erg_fruitig schreef op 10 februari 2012 @ 08:56:

Ik vind het idee van Liken te onnozel voor woorden, persoonlijk. Hoezo zou dat iets toe moeten voegen? Je kan toch nu al gewoon reageren op iemand, en zeggen dat je iets leuk vindt, of niet?

Het geeft toch weer een sfeer van "ranken" en het gros hier kan daar niet mee omgaan. Dat het op FB werkt, en wellicht op andere gesloten fora, soit, daar kies je zelf je medeforummers. Maar hier op Viva kan elke oen zich aanmelden en er gaat dus ook veel meer dan oenig gedrag uit voortkomen. Ik zie de bui alweer hangen.

En dit zeg ik niet omdat ik vrees als VC slecht uit de ranks te komen.Eens, Niet met je stelling dat VC slecht uit de ranks zou komen (los van de vraag of het je zou moeten boeien), maar omdat ik denk dat de likes en dislikes niet om de juiste redenen zouden worden gegeven, nl een goede of waardeloze bijdrage. Het werkt het groepjesgedrag als dat er is alleen maar meer in de hand.
quote:beeliev schreef op 10 februari 2012 @ 09:00:

Helemaal met je eens tbl.

Ik las hier vanochtend even bij en zie daar, het uit de tent lokken is volop aan de gang. Erg jammer.Ja inderdaad. Dat vind ik ook erg jammer. Maar goed, het zegt meer over hen dan over de uit de tent gelokte.
quote:eleonora schreef op 10 februari 2012 @ 08:51:

Ik wil ook niet voor anderen spreken. Ik spreek dan ook alleen voor mezelf.

Eleonora, ik had het al eerder gezegd maar misschien heb je erover heen gelezen. Ik miste je al en ik ben blij om je weer te lezen. Je hebt altijd erg waardevolle bijdragen en 'most of all' je laat mensen altijd in hun waarde.
quote:tbl1966 schreef op 10 februari 2012 @ 09:02:

[...]

Eleonora, ik had het al eerder gezegd maar misschien heb je erover heen gelezen. Ik miste je al en ik ben blij om je weer te lezen. Je hebt altijd erg waardevolle bijdragen en 'most of all' je laat mensen altijd in hun waarde.

Je kunt er zelf ook iets van lieverd.

quote:eleonora schreef op 10 februari 2012 @ 09:04:

[...]

Je kunt er zelf ook iets van lieverd.

Dank je, maar dat valt wel mee hoor. Je moest eens weten hoe vaak ik backspace omdat het toch net iets te grof is.
quote:Emmm schreef op 10 februari 2012 @ 08:30:

1. Permabannelingen n.a.v. het rigide beleid terug, maar wel zelf een verzoek bij de mods doen.

2. Iedereen verbindt zich aan de forumregels. Wie op dit forum of een andere website naw-gegevens van een ander forumlid plaatst, krijgt onmiddellijk en zonder waarschuwing een permaban. Anonimiteit moet ten alle tijde gewaarborgd worden. Gebeurt dit buiten het forum, stel de mods dan per mail en met bewijzen op de hoogte.

3. Wie problemen met een ander heeft, gaat dat niet openlijk uit lopen vechten. Ook als de problemen op het forum ontstaan zijn. Je mag het natuurlijk compleet oneens zijn met elkaar en heftige discussie zijn ook prima, maar maak het niet meer persoonlijk. Laat het niet escaleren, en als dat toch gebeurt, zorg er dan voor dat het niet openlijk gaat, maar via privéberichten.

4. Maak gebruik van de negeerknop indien nodig.

5. Staf alleen bij noodgevallen (zoals een vivaldis). Zorg voor een staflimiet per dag/week. De mods moeten de gestafte post altijd bekijken in de context.

6. Discussies/vragen over het beleid is toegestaan in een daarvoor speciaal geopend topic door de mods. Mods staan open voor de forummers.

7. Tot slot: we zijn allemaal volwassen, gedraag je dan ook zo. Dit geldt voor de forummers én voor de mods. Forummers gaan niet op de persoon spelen en mods zijn geen politieagenten en gaan uit van het zelfregulerend vermogen van de forummers.

Want als er één ding is wat me tijdens het meelezen continu opvalt: zelfregulering werkt hier en dat zorgt voor een positieve sfeer, die ik lang niet heb gevoeld hier! En dan lees ik al meer dan jaar mee... ;)Helemaal eens.
quote:tbl1966 schreef op 10 februari 2012 @ 09:05:

[...]

Dank je, maar dat valt wel mee hoor. Je moest eens weten hoe vaak ik backspace omdat het toch net iets te grof is.En dat vind ik dan weer positief. Je toetsenbord een douw geven kan iedereen. Een beetje nadenken voor je op 'verstuur bericht' klikt lijkt me een prima zaak.
quote:ikwilterug schreef op 10 februari 2012 @ 09:07:

[...]

Helemaal eens.Ook eens.
quote:eleonora schreef op 10 februari 2012 @ 09:13:

[...]

En dat vind ik dan weer positief. Je toetsenbord een douw geven kan iedereen. Een beetje nadenken voor je op 'verstuur bericht' klikt lijkt me een prima zaak.Weet je, ik wil niemand kwetsen maar soms wil ik ook mijn mening zeggen. Als ik het dan teruglees dan denk ik: zou ik het leuk vinden als dit zo tegen mij gezegd werd? Is het antwoord nee, dan backspace ik het en dan probeer ik het anders te formuleren. Lukt dat niet dan antwoord ik maar helemaal niet.
quote:tbl1966 schreef op 10 februari 2012 @ 09:20:

[...]

Weet je, ik wil niemand kwetsen maar soms wil ik ook mijn mening zeggen. Als ik het dan teruglees dan denk ik: zou ik het leuk vinden als dit zo tegen mij gezegd werd? Is het antwoord nee, dan backspace ik het en dan probeer ik het anders te formuleren. Lukt dat niet dan antwoord ik maar helemaal niet.Precies. Ik hoef ook niet zo nodig snoeihard mijn mening te verkondigen. Mijn mening is ook maar mijn mening, meer niet. Daarbij ben ik hier voor mijn lol, en ruziemaken of een halve dag op hoge toon discussiëren om je punt te maken vind ik niet lollig
quote:missverrektekoekwaus schreef op 10 februari 2012 @ 09:01:

[...]

Eens, Niet met je stelling dat VC slecht uit de ranks zou komen (los van de vraag of het je zou moeten boeien), .Ik bedoel ook te zeggen dat ik niet vrees dat VC slecht uit de ranks komt
Wish I could be home, with my head in a toilet, like all normal people...
We zijn het eens. Ik zit hier soms met verbazing discussies te lezen waarin mensen afgebrand worden of waarin sommige doorgaan met hameren op hun punt dat ik denk, moet dit nou?

Maar goed, ik ga zo naar de opticien en boodschappen doen. Morgen visite en ik ga stoverij maken, dat moet een nachtje overstaan.

Tot later.
" ik ga stoverij maken, dat moet een nachtje overstaan."

Vzke om uitleg
quote:eleonora schreef op 10 februari 2012 @ 09:27:

[...]

Precies. Ik hoef ook niet zo nodig snoeihard mijn mening te verkondigen. Mijn mening is ook maar mijn mening, meer niet. Daarbij ben ik hier voor mijn lol, en ruziemaken of een halve dag op hoge toon discussiëren om je punt te maken vind ik niet lollig

Ik snap je helemaal Leo. Maar jij weet net zo goed als ik dat er helaas diverse forummers zijn, die juist dat ruziemaken en/of op hoge toon discussieren lollig vinden. Die vooral daarom op het forum rondhangen.

De kracht van een punt maken zit hem in een kort en krachtig statement.

Het is eigenlijk heel triest dat een ruzie/vete tussen bepaalde personen/partijen zo'n negatieve invloed op dit vivaforum heeft. Want er zijn ook heel veel forummers die hier gewoon lekker komen om zich te ontspannen en helemaal niet bezig zijn, laat staan zitten te wachten, op onderhuids gehak en ruzie die daarnaast nog eens wordt gevoed in achterkamers en op msn en dergelijke.

Mods, kom met een beslissing en geef een duidelijk signaal af.
*Vind zo'n tweede napraat topic onnodig.

*Zie wel wat in het like-systeem van FV. Ken het van andere (open) fora en het werkt prima, dus waarom zou het hier niet kunnen werken?

^ waar staat BG-topic voor?
BG staat voor Brandende vragen aan het andere Geslacht (een kletstopic op Relaties).
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven