Kletsen tot de tijd rijp is!

24-01-2012 17:27 1268 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wil je graag in de (nabije) toekomst zwanger worden, maar wil je eerst nog lekker op vakantie, trouwen, of je geldzaken op orde hebben? Of wil je graag maar twijfelt stiekem toch nog?

Dan ben je hier welkom! We praten hier over de kleine verheugingen van het zwanger worden en een baby hebben: kleine babykleertjes, het geboortekaartje, welke commode gaat er komen... Kortom: dagdromen tot we er klaar voor zijn!

Disclaimer: dit is voorheen uitgelopen tot een zwanger - worden topic, nu willen we gewoon gezellig kletsen tot we er ons klaar voor voelen om moeder te worden. Dus geen uitgebreide tabellen, het bijhouden van dagen dat we eigenlijk onze menstruatie krijgen.

Er is nu geen tabel, maar mocht daar behoefte aan zijn dan kan dat (maar dan met basis info: naam, leeftijd, begindatum zwanger worden).

Oude leden, blijf lekker schrijven, nieuwe leden: stel je voor en welkom!
Lieve allemaal,

Even een korte reactie want ik heb nog niet zo goed bijgelezen, vanmiddag geschaatst en vanavond bij m'n ouders geweest dus niet zoveel op internet gezeten.

@Bambi, van harte!! Jeetje wat vind ik dat gaaf zeg! Ik hoop juist van harte dat je mee blijft schrijven, superfijn om iemand te hebben die alles alvast gaat meemaken wat ik ook hoop mee te maken!

@BarbaraAnn, hoop echt dat je snel ongesteld wordt, echt rot!

@Flower..wat vervelend dat je eisprong zo'n pijn doet, hopelijk is het idd je eisprong en niet iets anders en hoef je niet weer terug naar de dokter.

Wij slaan waarschijnlijk de komende twee maanden over, onze oorspronkelijke maand is ook mei geweest en die paar maandjes kan ik nog wel wachten. We gaan het niet opeens weer veilig doen maar ook niet fanatiek rond de eisprong sexen, mocht het wel zo zijn is het fantastisch maar we zien wel.

Voor in de tabel:

Angellore, in aug. gestopt met pil 27 jr, in mei sex-voor-het-echie, tot die tijd we-zien-wel-sex
Hahaha nespresso, eerlijk? Ik forum overdag mobiel. Dan moet ik naar de wc, mobiel mee, ff bijlezen en als ik echt even een reactie wil geven of als t heel spannend is ff typen op de mobiel. Hahaha erg he? Op de werkpc durf ik dat echt niet! Iedereen kan langs lopen en meelezen.

Ik heb trouwens ook dat ik mn eisprong heel duidelijk voel. Kramp en als ik mn buik inhoud wordt t erger. Kan best pijnlijk zijn. Ook merk ik tijdens de sex dat mn baarmoeder lager zit. Kan ook pijnlijk zijn. Dat laatste hoort erbij maar die kramp.. Nou ja, vooralsnog geen reden om me zorgen te maken denk ik.

Leuk dat je nu een definitieve maand hebt om te beginnen nespresso! Zelfde planning als wij, gezellig

Moet echt ff de tijd nemen om goed te lezen en op iedereen te reageren maar das wel heel lastig met mobiel forum. Maar ik lees met iedereen mee hoor!

@inanna; welkom nog!!!
sambal, dat vind ik dus ook lastig, reageren via mobiel tenzij je een fotografisch geheugen hebt voor wie wat gezegd heeft! en met mobiel naar het toilet

en planning is nog niet helemaal definitief besloten, maar zou dus zomaar eens wat eerder kunnen zijn dan eerst gedacht

flower, ben niet echt ongerust hoor, meer zo van 'oh zou dat een reden kunnen zijn'. heeft de huisarts bij jou wat gezegd over dat een cyste van invloed is op een zwangerschap?

whoops, wat fijn zeg dat jullie mogen beginnen! moet je verder nog ergens extra aandacht aan besteden, is crohn hormoongevoelig bv zodat je meer of minder last krijgt?

angellore, hebben jullie een reden om 2 maanden te stoppen? dus weer wennen aan de condooms
Dag dames,

Probeer vanavond op iedereen inhoudelijk te reageren, maar wie een tabel kan knutselen mag dat wel doen, ik heb het nu 3x geprobeerd maar tevergeefs. Ik wil die wel graag in de OP plakken.

@Muffin; ik zal vanavond in het mod topic eens vragen hoe dat moet, toestemming geven.
Ik maak de tabel wel even, is het alleen even uitzoeken hoe we die in de OP gaan krijgen ;)
Wow meiden, wat gaan we hard ineens! Even teruglezen en hier en daar reageren.

@Pretty Muffin; dat wordt lastig plannen met jullie werk Kan me voorstellen dat je er dan iets meer planmatig mee bezig bent. Ik moet zeggen dat wij dan wel we-zien-wel-vrijen, maar tegelijkertijd wel weten wanneer ik vruchtbaar ben. We zijn alleen nog niet zo ver dat het op die dagen 'moet'. We zien wel hoe dat verder gaat

@Inanna, welkom! Mijn eerste menstruatie na het verwijderen van de implanon liet ook 6 of 7 weken op zich wachten, maar daarna had ik meteen een normale cyclus. Nog niet zo regelmatig als voor de pil en implanon, maar dat komt vast wel weer. Hopelijk snel, want nu denk ik de hele tijd dat ik overtijd ben.... terwijl dat dan dus helemaal niet zo is.

@PrettyMuffin, hoe doe je dat dan als je een ledikantje enzo in huis hebt. Verstop je dat of mag iedereen weten dat jullie voor een kindje bezig zijn?

@Purple Flower, wat naar dat je zoveel pijn had van je eisprong! Hopelijk blijft dat niet zo zeg... En hopelijk is het niet iets anders, maar daar is verderop al over geschreven zag ik net in het doorbladeren. Afwachten maar en hopelijk gewoon puur weer even wennen voor je lijf.

@BarbaraAnn, stiekem toch jammer... Herkenbaar hoor, ik was ook echt opgelucht toen ik ongesteld was geworden. Vooral omdat daarmee onze eerste echte condoomloze maand kan beginnen. Ik werd ongesteld op werk en smste naar Lief 'ongesteld geworden'. Kreeg ik meteen smsje terug "stiekem toch jammer... maar nu kunnen we er voor gaan!" Daar werd ik helemaal blij van

@Bambi, kan me voorstellen dat het zoveel met je doet! Ik zou er ook echt niet van slapen haha! En ik denk dat het vooral in het begin lastig is om niemand te vertellen maar dat het ook went om een geheimpje te hebben. Kunnen jullie lekker samen nadenken over hoe je het gaat vertellen. Leuk toch? Leuk dat je hier ook blijft schrijven, fijn om te horen hoe het met je gaat en leuk om te lezen wat het met je doet als je eenmaal zwanger bent. Want uiteindelijk zijn we daar toch allemaal over aan het dromen!

@Nespresso, grappig dat we eenzelfde houding hebben, jij met je werk en ik met onze reis. het leuke is dat beide opties een goede kant hebben! Altijd prijs dus
quote:bambi86 schreef op 09 februari 2012 @ 20:21:

@ iedereen: Ik hoop niet dat jullie het lastig vinden dat ik nu zwanger ben!! (k bedoel het is toch de wens van ons allemaal)

Niet zo raar doen Bambi! Hartstikke leuk juist dat het bij iemand al zo snel is gegaan, kunnen we lezen hoe het is als het eenmaal zover is!
Woow, wat een hoop berichten sinds gisteren! Ik heb

@BarbaraAnn: Wel jammer, maar je eigen gevoel klopte dus blijkbaar wel. Nu maar afwachten op je menstruatie (Ik wacht met je mee..)

@Purple Flower: Is de pijn vandaag al minder? Ik hoop voor je mee dat het volgende maand allemaal meevalt!

@Pretty Muffin: Ik geloof eigenlijk niks van wiegendood gevaar bij gebruikte matrasjes. Als het echt een oud/vies/ingezakt ding is misschien wel, maar het lijkt me echt niet dat zo'n matrasje opeens gevaarlijk wordt zodra het van eigenaar wisselt. Ik weet alleen dat de eerste paar maanden bij jou op de kamer slapen en het gebruiken van een speen bewezen beschermen tegen wiegendood.

@Whoops: Jeeej, veel sex-voor-het-echie-plezier!!

Verder hier:

Zere tepels: Gisteren lekker uitgebreid warm gedouched, dat hielp wel.(Dankjewel whoops83!) Nu maar gewoon de softcupbh die purple flower aanraadde.. Beetje doorbikkelen in de hoop dat het snel over gaat. Mijn vriend vroeg vanmorgen wel "Hoe het nu met mijn tieten ging"

Verder: Mijn vriend vindt het maar een beetje eng allemaal. Hij praat wel over babykamers/namen/etc, het was zijn idee om met de pil te stoppen, maar als ik een termijn vraag om te stoppen met condooms roept hij gerust dat dat pas over een jaar is (!!!), met allerlei kleine praktische bezwaren die hij dan bedenkt. Maar hij vraagt dan wel weer of ik mijn foliumzuurtabletje niet vergeten ben vandaag. Om gek van te worden!

Voor in de tabel:

Inanna, 25 jaar, gestopt met pil jan 2012, sex-met-condooms tot vriend er voor wil gaan
quote:Sangsaa schreef op 10 februari 2012 @ 10:55:

[...]

Niet zo raar doen Bambi! Hartstikke leuk juist dat het bij iemand al zo snel is gegaan, kunnen we lezen hoe het is als het eenmaal zover is!Vind ik ook! Niet te moeilijk doen, zolang je ons alles maar vertelt voor als het bij ons zo ver is
Oh ja, ik heb vandaag trouwens een meidenavondje. Lief is hele weekend weg en twee vriendinnetjes komen vanavond lekker eten. We gaan nog lekker even de stad in (niet al te wild, een is hoogzwanger ) en ze blijven slapen. Lekker bijkletsen zonder mannen en zonder kinderen. Moet vandaag dus even m'n boek en het foliumzuur verstoppen, haha. En het dan nog voor elkaar krijgen om m'n mond te houden!
NickLeeftijdStartdatumbijzonderhedenBarbaraAnn24JuliTest temperaturenSangsaa32Februariwe-zien-wel-vrijenPrettyMuffin24Februariwe-gaan-ervoor-vrijenRennenDan25Februariwe-gaan-ervoor-vrijenBambi25Januari Nespresso29Dit voorjaargeen bijzonderhedenpurple_flower21Januariwe-gaan-ervoor-seksWhoops8328FebruariSeksen voor het echieAngellore27Meiwe-zien-wel-sexInanna25Januarisex-met-condooms
Pretty Muffin, you go girl!
Mooi PrettyMuffin! Zie ik wel dat ik en Nespresso de enigen zijn die het nog veilig doen.. :( Ok, HOE gaan we dat veranderen :D
Wow, thanks Muffin! Ik ga er vanavond voor zitten om deze compleet te maken. Wil je de mijne dan ook alvast invullen?

Leeftijd: 24, startdatum: 1-7-2012, bijzonderheden: bezig met test temperaturen
@nespresso Wat fijn dat je met collega's hebt kunnen praten en nu duidelijkheid hebt voor jezelf! Geeft zeker wel wat rust?

@whoops Top dat jullie mogen beginnen! Geniet ervan ;)

@angellore Mag ik vragen waarom jullie deze twee maanden toch nog gaan overslaan?

@sangsaa Het is inderdaad lastig, maar niet onmogelijk :p We moeten maar gewoon tijd maken ;) Vandaag nog gewoon even snel tussen ledikantje ophalen en vriend zn werk door ofzo denk ik XD

Wat een lief smsje van vriend! Kan me voorstellen dat dat wel een goed gevoel geeft

Heel veel plezier vanavond! Niet teveel stiekem over kindjes praten he, ook dat valt op :p

@inanna Denk dat je vriend gewoon een beetje last heeft van koudwatervrees. Er komt best veel op een man zn schouders terecht he! Hij voelt zich verantwoordelijk voor jou en straks ook voor een kleintje, wat als hij jullie niet kan verzorgen, wat als er niet genoeg geld binnen komt. Zijn allemaal dingen die waarschijnlijk door zijn hoofd heen gaan. Gewoon niet teveel pushen en dan komt ie vanzelf dat ie er klaar voor is

Wij gaan zo het ledikantje ophalen, weet niet meer wie het vroeg, maar we hebben een grote berging waar niemand mag komen, dus daar hebben we even flink wat ruimte gemaakt om alles op te slaan
@barbara je staat erin
Ik voel me wel oud nu... De nestor van de tabel

PrettyMuffin, goeie tip (niet teveel over kindjes praten), ga ik aan denken. Al kan ik altijd nog zeggen dat ik er vol van ben doordat 2 collega's, 2 vriendinnen én mn zus zwanger zijn, maar te veel enthousiasme is inderdaad een beetje verdacht
De tabel ziet er goed uit prettymuffin!

Vandaag hebben wij weer een huis bezichtig en het is zo'n leuk huis! Ik heb nu gewoon last van een strijd tussen gevoel en verstand. De keuze is tussen een heerlijk ruim en licht rijtjeshuis en een oud vrijstaand huisje bij het water met niet veel ruimte. Ow wat is dit erg zeg .. hihi .. luxe probleem .

Verder gaat het weer een stuk beter met mij .. veel minder last van mijn buik. Echt super dat jullie zo meeleven. Doet me erg goed!
Zo, na 2 dagen ook weer eens tijd om het forum te lezen. Wat een hoop gebeurd!

Bambi wat gaaf! Gefeliciteerd!!!! Heb je vandaag de test met de indicator al gedaan? Wat gaf die aan? We willen hier alles over het vervolg horen dus vooral blijven schrijven.

Prettymuffin mooie tabel heb je gemaakt! Mag ik ook in? Wejo, 30, gestopt met de pil januari 2012, sex-met condooms tot vriend er klaar voor is.

Purple-Flower wat een moeilijke zeg! Klinkt allebei heel fijn. Is het oude huisje in de toekomst uit te bouwen en licht te maken? Bij het water klinkt wel erg lekker! Fijn dat je minder last van je buik hebt.

Zijn er ook dames onder ons die geen ei-sprong voelen. Ik voel namelijk niks. Nou kan het natuurlijk nog komen maar heb het idee dat iedereen het voelt behalve ik?!
deze meelezer komt zich hier ook even melden.

Ook ik en mn vriend gaan ervoor, nog wel aarzelend, maar toch. We laten het allemaal gewoon op ons afkomen, al heb ik toch de womanlog-app op mn telefoon gezet

Wejo: ik voel ook geen eisprong hoor.
@Wejo: Ik voel ook geen eisprong (denk ik), hoor.. Dus no worries Ik geloof dat we een beetje in hetzelfde schuitje zitten; al wel gestopt met de pil, maar nog steeds niet echt een "startdatum"?
Gelukkig dat er meer dames zijn die de eisprong niet voelen. Hoef ik me daar geen zorgen over te maken. Al denk ik dat het wel heel handig is om het wel te voelen, maakt de timing misschien net wat makkelijker.

Inanna, jou vriend is er ook nog niet helemaal klaar voor toch? De mijne heeft de laatste 2 dagen enorme koudwatervrees dus ik haal het onderwerp maar even niet meer aan.
Die van mij wil inderdaad ook nog 'even' wachten. Geen idee hoe lang 'even' duurt en hij wil ook geen datum zeggen, omdat hij bang is dat ik daar dan aan vast houd.

Koudwatervrees ten top inderdaad, echt lastig.. Elk woord dat ik er over zeg maakt hem kortaf en chagrijnig af en toe. Ik heb hem laatst wel verteld dat ik het moeilijk vind dat ik niet kan praten over iets dat me zowat elke dag bezig houdt. En dat als ik over baby's wil praten dat niet betekent dat ik hem wil overhalen om morgen te beginnen (al hoop ik dat misschien wel). Dat hielp wel; hij laat me nu wat beter als ik even mijn ei kwijt wil.
Same here Inanna, hij kan het nog niet precies zeggen en wil dus ook geen richtlijn geven omdat hij dan bang is dat hij dan niet meer terug kan als hij toch nog wat langer tijd nodig heeft. Hij wil geen belofte doen die hij niet kan nakomen. Denk dat wij allebei voorlopig nog niet aan de beurt zijn... Tot die tijd hier maar meegenieten met het geluk van de andere dames en wachten op de dag dat wij groen licht krijgen!
@nespresso: de medicijnen die ik voor crohn gebruik gebruik ik gewoon door, er zijn geen resultaten dat dit effect heeft op de vrucht. Wel kan een vrouw met crohn in een zwangerschap, stabiel blijven, juist ziek worden of de situatie kan verbeteren. Ik ben gezond, dus hoop dat ik stabiel blijf. Verder even laten weten als ik zwanger ben aan de arts, zodat ik wat beter in de gaten wordt gehouden. Voor zover hoef ik dus geen rekening te houden met dingen, behalve goed voor mezelf te zorgen.

@sangsaa: veel plezier met je meidenavond, gezellie!

@flower: wat moeilijk een keuze te maken tussen twee uitersten qua huizen. Heb je bij beiden een goed gevoel, of bij de ene een net wat beter gevoel?

@wejo: ik heb ook niet het idee dat ik mijn eisprong voel hoor. Dacht hem 2 weken geleden wel te voelen, omdat ik me had ingelezen in hoe het zou kunnen voelen. Maar gisteren dat zelfde gevoel, steek in de zijkanten van mijn buik bij mijn eileiders, maar dat lijkt me onlogisch aangezien in mijn menstruatie nu heb.

@wejo & inanna: bij mijn vriend heeft het (voor mijn gevoel dan ) ook lang geduurd voordat hij de stap wilde maken. Snap hoe jullie je voelen en er graag met hem over willen praten, want met hem wil je graag een kindje. Knap dat jullie je vriend ook de ruimte laten en er niet iedere keer met hem over hebben, had daar zelf nogal moeite mee. Het is fijn dat jullie sowieso hier op het forum het met iedereen over kunnen hebben en weet zo even niet meer wie het schreef, maar het komt vast doordat de mannen de verantwoording voelen om goed voor vrouw en kind te willen kunnen zorgen wanneer de kleine er eenmaal is. En daar is natuurlijk ook wel heel wat voor te zeggen en absoluut heel lief en zorgzaam van de mannetjes! Hoop voor jullie dat het moment van starten niet lang meer zal duren!

@muffin, fijn die tabel! Geeft toch snel wat info over iedereen, erg overzichtelijk!

@hier: gister toch mijn zus vertelt dat we beginnen voor het echie, wilde eerst mijn gezin niet op de hoogte brengen en een zwangerschap voor hen echt als een verrassing laten komen, maar vind het toch leuk om haar wel op de hoogte te stellen en zo met haar over haar ervaringen van zwanger worden en zwanger zijn te kunnen praten. 10 jaar geleden stelde zij mij ook als enige uit ons gezin op de hoogte. Er kwam bij mij gister toen ik het haar vertelde veel gevoel los, het verleden herhaalde zich, maar nu was ik degene die vertelde dat we zwanger willen worden.

Dames een goed weekend alvast, ik ga hier de keet eens even boenen. Hoognodig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven