Minnaar deel 15

09-12-2011 10:32 3041 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?

And I wonder if I ever cross your mind, for me it happens all the time.
quote:herfstig schreef op 09 februari 2012 @ 15:18:

[...]

Ik lees hier net een boek over, en daarin staat dat je in principe het tempo aanhoudt van de langzaamste, dus degene die er de meeste moeite mee heeft. Tenzij diegene eigenlijk niet openstaat voor verandering en de boel tegenhoudt door het te vertragen, dan mag je nét iets sneller gaan dan de langzaamste.

Interessante materie. Zo waar.. het tempo van de langzaamste. Wij liepen hier ook tegenaan, ik was degene die "moeilijk deed" dus paste zeb zich aan. Mijn ontwikkeling ging niet snel maar het gebeurde wel. En dat is best mooi.
Ik snap je Rooss, je schrijft het heel duidelijk op hoor. Ik dacht dat jij meer op de rem trapte, maar hij besluit dat dus ook.

Ik snap ook wat je bedoelt met je definitie van verliefdheid. En ik kan daaruit concluderen dat Nr2 hier best een groot deel van mijn dag en mijn denken in beslag neemt. Ik vind dat soms inderdaad wel heel heftig en haast benauwend.

Dat boek is op zich wel interessant, al gaat het meer over polyamorie dan over open relaties. Onder open relatie wordt toch meer verstaan dat je wisselende sekspartners naast je relatie hebt, zonder verder inhoud. Maar dat is niet voor mij, ik voel me prettiger als ik toch een bepaalde band heb met mensen, dat hoeft niet een liefdesband te zijn, maar ik wil me wel kunnen verbinden. Echt twee gelijkwaardige relaties naast elkaar, dat is dan weer niet mijn ding. Maar het gewone 'open relatie' gebeuren is ook niets voor mij.
Ik vind dat poly amorie gebeuren best lastig echt te snappen. Want waar ligt de grens? Ik ga ook voor de band, wil ook meer met mijn minnaars hebben dan just seks. Is dat poly amoreus? Sec genomen wel heb ik begrepen. Twee gelijkwaardige relaties naast elkaar is volgens mij ondoenlijk. Iemand moet op de eerste plaats staan, iemand moet een beroep op je kunnen doen als je echt nodig bent en dat zal degene zijn die met je samenleeft.

Echt helemaal alleen maar seks hoor ik zelden of nooit, ik zou dat ook een soort "dierlijk" vinden ofzo, zo steekt de mens maar zelden in elkaar. Nu is er niks mis met dierlijke seks maar ik zou "erop en dan doei" zwaar on-oké vinden.
Ik ga ook voor een band.

Kan wel verwarrend zijn.

Na 3,5 jaar afscheid genomen van nr. 2.

Ze is head over heals in love .......

Is iemand anders tegen gekomen dus.

Gelukkig wel goed afgesloten, al was alles wel snel gegaan ineens .....
Auw, Hvj! Heftig.

Knuffel voor jou, ik denk te weten hoeveel deze relatie voor je betekende.
Dank je Roos.

Is heftig idd.

Maar we blijven maatjes.

Hebben ook nog goed contact gelukkig.
Houvanjezelf, ik meen weleens het één en ander gelezen te hebben. Sterkte en een dikke knuffel

Maar dat is het nadeel van een band inderdaad, het kan pijn doen als die band verdwijnt of veranderd.

Rooss, ik heb dezelfde vragen als jij. Twee gelijkwaardige relaties is niet haalbaar lijkt me. Daarnaast vind ik een open relatie zoals vaak omschreven: je trekt af en toe iemand uit de kroeg of een site voor een seksdate en ieder gaat weer zijn eigen ding doen naderhand, ook helemaal niets voor mij.

Ik vind het fijn om een band met mensen aan te gaan, ik vind mensen leuk en interessant en ik hecht me makkelijk aan mensen. Dat hoeft niet per se te betekenen dat iemand gelijk een enorm onderdeel van mijn leven is. Ik ben ook erg gehecht aan bepaalde vrienden of vriendinnen die ik bijvoorbeeld maar 2x per jaar echt zie en er soms een maand geen contact is.

Maar ik wil altijd wel graag weten hoe iemand is, wat er in iemands hoofd zit, zeker als het gaat om seks. Plus dat ik vind dat in bijv. de bdsm hoek het echt wel nodig is om elkaar vrij goed te kennen, omdat je meer nog dan in met gewone seks te maken hebt met grenzen en je goed van elkaar moet weten of moet kunnen zien waar die grens ligt. Dat doe je denk ik niet echt zonder band (of ik ben een groentje en ik kan dat nog niet, kan ook, maar voor mij gaat het niet zonder).

Dus het hangt er ergens tussenin wat ik wil en zoek en ook al heb. Geen open relatie, maar ook niet polyamoreus.
@Vaintje: heb je eigenlijk nog reactie gehad van je ex nr 2 op de mail die je hem hebt gestuurd? Of is het contact toch niet verder weer opgebloeid? Niet dat ik nieuwsgierig ben hoor ;-p

@ hvj: heftig zeg, na 3,5 jaar afscheid nemen. Dat gaat vast even duren voordat je dat helemaal een plekje hebt kunnen geven.
@Aphrodite; ik werd gegrepen door je "Respect" post. Hier ook dat dilemma, ik wil sneller en waar is die gulden middenweg. Heb vaak het gevoel dat ik altijd op de rem bij mezelf moet staan.

@Herfstig; zou je het erg vinden om dat ISDN nummer van dat boek hier weg te zetten?

Hier ook een open relatie, waarbij wij ieder een vaste nr. 2 hebben. Die extra vertrouwensband is erg lekker. Met een extra date naast m'n nr. 2, vind ik het ook leuk en prettig als we wat overeenkomsten hebben in het dagelijks leven. Aaan de andere kant, met iemand in een club "dierlijke" seks hebben, vind ik ook prima, dan maakt achtergrond me veel minder uit.

En mbt verliefdheid, het lijkt wel een vies woord wat je ten allen tijde moet vermijden.... Ook wij zijn giga verliefd (geweest) op onze nr. 2's. Maar door communiceren met elkaar weet je dat je toch elkaars nr. 1 bent en blijft. Ondanks de 50 sms-jes op een dag naar een ander. Nu is dat veel rustiger en leeft het gevoel weer op als je op date gaat. Maar ik vind het heerlijk om als een verliefd stel met elkaar om te gaan.
Herfstig, ook ik vind het een lastig dilemma. Maar nét iets sneller gaan dan de langzaamste, levert dat geen conflict op?

Voor mij is een open relatie trouwens een relatie waarbij partners elkaar de ruimte geven om seks met andere personen te hebben. Dat heeft voor mij niks met wisselende partners te maken. Ik heb een open relatie. Ik heb al jaren dezelfde minnaars. Maar ik ben niet polyamoureus. Voor mij is er maar 1 man met wie ik oud wil worden, met wie ik mijn leven wil delen. Ik ben ook niet op zoek naar andere bedpartners, wat ik bij mijn beide minnaars heb gevonden is goed. En daar hoop ik nog heel lang van te mogen genieten.

HvJ, jee.. Ook al weet je dat een minnaar(es) hebben een tijdelijk iets is, na 3,5 jaar lijkt me dat toch wel heel erg jammer. Wel fijn dat jullie nog steeds goed contact hebben.
HVJ, jeetje, na 3,5 jaar... Sterkte!

Herfstig, mooie posts doe je toch. Het lijkt mij ook dat er een klik moet zijn, dat je moet weten wat iemand wilt, dat je elkaar moet kunnen vertrouwen. Of dat polyamorie is...

Nicole, wat goed dat je dat hebt onthouden! Ik heb een week later (afgelopen zondag) nog eens een smsje van hem gehad, dat we nodig weer eens moeten bijbabbelen. Daar heb ik niet meer op gereageerd. Ergens heb ik het idee dat hij mijn mail niet heeft gehad of zo, maar dat laat ik maar even zo. Ik zie wel hoe of wat, best leuk dat hij eens aan het aandachtvragen is

Zij, wat mooi toch dat je dat zo met je nr1 kunt delen! Zegt ook wel iets over hoe goed jullie relatie is, erg fijn lijkt me dat.
Heb het even opgezocht, vlgs Wikipedia:

Polyamorie (Engels: Polyamory), staat voor een levenswijze waarbij erkend wordt dat het mogelijk is om van meer dan een persoon tegelijk te houden. Deze liefde uit zich in relaties waarbij vriendschap, intimiteit, een emotionele band, spirituele verbondenheid en/of seksualiteit ingrediënten zijn.

Polyamorie doet zich voor in verschillende vormen, waaronder het samenleven met meerdere partners (triorelaties waarbij alle personen van elkaar houden en samenleven bijvoorbeeld), maar vaak is er ook een situatie waarin een hoofdrelatie wordt aangevuld met een andere relatie, waarbij een persoon dus meerdere partners heeft, zonder dat deze partners ook met elkaar een relatie hebben. De relaties zijn dan aanvullingen op elkaar.

het meest gebruikte symbool voor polyamorie is het hart gecombineerd met het oneindigheidstekenEr zijn binnen de definitie van polyamorie veel verschillende relatievormen mogelijk, maar ze hebben gemeenschappelijk dat deze gebaseerd zijn op liefde, openheid, eerlijkheid en respect.[1] Goedkeuring van alle betrokkenen is een belangrijk aspect. Het zal duidelijk zijn dat een goede, open communicatie hierbij onmisbaar is. Personen die op deze wijze leven worden ook wel polyamoreus of polyamorisch genoemd, meestal afgekort tot poly. Poly zijn betekent dat men ervoor openstaat om meerdere relaties tegelijkertijd aan te gaan. Wanneer men poly is, betekent dat niet vanzelfsprekend dat je ook daadwerkelijk meerdere intieme relaties onderhoudt. Men kan zelfs poly zijn en geen enkele intieme relatie hebben.

@Vaintje; het is ook erg fijn! Al hebben wij natuurlijk ook onze kleine onzekerheden. Belangrijk is dan om het meteen uit te spreken. En dan ook realistisch zijn. Niet elk probleempje is een avond gesprek waard. Maar we leren elke dag/week bij. Het lastigst is dat als ik bv. mijn nr. 1 aanspreek over gedrag mbt zijn nr. 2, hij zich sneller "aangevallen" voelt, omdat de nr. 2 ook in zijn hart zit. En andersom ook hoor! Mijn nr. 2 in mijn hart. Heerlijk polyamoureus dus !
Wat is de definitie van verliefd zijn? Lastig omdat lust en verliefdheid wel erg dicht tegen elkaar aan schurken. Wat begon met lust - heerlijk groot gespierd lijf, mooie kop, ondeugende glimlach, pretogen - werd verliefdheid: samen lachen, praten, gedeelde interesses blijken te hebben en tot de conclusie komen dat je op dezelfde golflengte zit en je elk moment van de dag bij de ander wilt zijn of tenminste elk moment van de dag in contact met elkaar wilt zijn.

Ik ben nieuwsgierig naar polyamorie omdat ik ervan overtuigd ben dat mensen meerdere rollen in hun leven spelen. Ik ben zus, partner, moeder, collega, vriendin en minnares. Al mijn gezichten hebben hun eigen specifieke karakter en behoeftes. Mijn relatie met N1 is noodzakelijk. Ik kan niet zonder hem. Hij is mijn balans. Ik weet wat er met me kan gebeuren zonder het soort man als N1 aan mijn zij... Maar bepaalde (dringende) behoeftes worden niet vervuld door hem en zullen ook nooit door hem vervuld kunnen worden (daar kan ik helaas niet verder op ingaan, is een vrij complex verhaal). N2 die in een uitermate vergelijkbare situatie zit lijkt alle potentie te hebben om die leegtes op te vullen en ik de zijne zodat we toch als heel mens kunnen functioneren - wat nu simpelweg niet mogelijk is en niet mogelijk zal worden. We kunnen ook om dezelfde complexe redenen onze partners nooit in de steek laten - hebben onze (soms erg zware) verantwoordelijkheid naar hen toe te dragen. Zo hoef ik ook niet jaloers op zijn vrouw te zijn maar gun ik haar alle liefde die hij haar kan geven en gunt hij mij datzelfde. Waarom zou deze liefde niet parallel kunnen lopen zonder de ander tekort te doen?

Zucht....het leven is mooi. Hoe rose kan een bril zijn mensen!!! :-)
Bij polyamorie hoeven de relaties zeker niet gelijkwaardig te zijn. De relaties zijn zoals je er invulling aan geeft. Ik heb in mijn hartje de ruimte om van 2 mannen te houden, met beide heb ik een relatie..

In de praktijk komt dat neer op een primaire relatie met nr1, en een secundaire relatie met minnaar, waarbij het houden van beide mannen eigenlijk wel gelijk ligt..

Voor mij ligt de grens van polyamorie bij de invulling die de relaties aan je leven geeft. Bij een sv kan ik me voorstellen dat je ook openstaat voor anderen, dat het meer puur om het fysieke gedeelte gaat die door meerdere personen kan worden aangevuld.

Bij een polyamoreuze relatie, zoals bij mij het geval is, ben ik totaal niet geintresseerd in seks met anderen, dit is voor mij genoeg.. Seks met nog een 3e persoon (zonder dat ofwel nr1 ofwel nr2 daarbij is) zou voor mij aanvoelen als 'vreemdgaan' Bizar eigenlijk.. maar ik heb hier gewoon genoeg aan.
quote:herfstig schreef op 09 februari 2012 @ 12:31:

Maar Engeltje, jij laat het ook toe dat hij zich steeds bedenkt. Want hij kan je er niet bij hebben, maar als hij zich bedenkt en het even wél kan dan lukt het hem ook. Op zich niet erg, als jij dat ook ok vindt, maar jij lijkt wel meer verwachtingen van hem te hebben.

Ik heb 'm vandaag uitgebreid gesproken (telefonisch).

Hij heeft z'n excuses gemaakt, en snapt mijn punt. Mag ook wel, want ik was heeeel erg boos .

Excuses aanvaard, volgende week zie ik hem (waarschijnlijk).

't Is dat ie zo leuk en lekker is, anders had ik dit echt niet gepikt.
Zo voel ik het ook helemaal Sensual. Ik hoef geen afwisselende sv'en, daar heb ik geen behoefte aan. Deze ene aanvullende relatie / minnaar is precies het ontbrekende puzzelstukje. Sort of homecoming. :-)

Is jouw N1 op de hoogte van N2?

Ps

Vanmorgen: relaxed samen wakker worden in ongebruikelijke setting

Vanavond: kinky ontmoeting gepland

Morgen....een hele avond samen op pad!

....floating on air.....:-)
Mooi beschreven,Aphrodite.

Ik denk ook dat eea parallel kan lopen en dat de 2 relaties gelijkwaardig zouden kunnen zijn. Mits nummer 1 nummer 1 blijft, in hart en hoofd.

En daar zit `m bij mij de crux, dat kan ik slecht. Ik ben geen goede polyamorie bedrijfster

Doe mij op dit moment maar meerdere minnaars waarbij ik me zeker hecht maar niet verliefd word. Heeft vanzelfsprekend ook te maken met de situatie waar ik in zit.

Nu ik weet dat FwB behoorlijk verliefd is, voelt dit ook een beetje beklemmend ondanks dat we elkaar voor een groot deel met rust laten. Dit had ik een jaar geleden nooit kunnen bedenken! Ik vind het gewoon lastig om een toon aan te meten nu, wil hem niet voeden maar is dat niet juist wat ons minnaars maakt?

Dilemma`tje.
@ Aphrodite, ja mijn nr1 weet van mijn nr2
Verliefd worden is idd een gevaar als je je niet wilt binden aan één of meerdere partners.

Roos, ik ken jouw situatie niet helemaal maar is er zeker weten nul procent hoop voor FwB? In dat geval lijkt het me goed om hem te laten weten hoe de zaak ervoor staat zodat ie kan kiezen: eenzijdig verliefd en minnend of terugtrekken...of wellicht heel lang willen wachten tot de hoop begint te gloren aan de horizon...(als dat ooit het geval zal zijn). Moeilijk dillema, want ik kan me voorstellen dat je het jammer zult vinden om je speelkameraatje kwijt te raken.

Succes met het vinden van de juiste snaar!
Ik kom even binnenvallen om HVJ sterkte te wensen. Fantastisch toch, dat jullie zo lang minnaars zijn geweest, dan is het vast wel even wennen... deze 'nieuwe status'. Wel fijn voor je nr.2. dat ze nu tegen iemand aan gelopen is waar ze verder mee wil/kan.

Zwaai even naar de rest... mooie discussie hier Geniet lekker van jullie weekend en de laatste ijspret !!
Ik was tot nu toe een meelezer en vind het een leuk topic.Vooral het feit dat er sprake is van respect voor elkaars keuzes. Speel al een lange tijd met het idee een nr.2 te 'nemen'. Afgelopen week de stoute schoenen aangetrokken en sindsdien een leuk mailcontact met een leuke, spannende man. ben benieuwd hoe dat loopt..

ik lees nog even mee!
Wat is er weer veel geschreven! Klopt: ik ben nu ruim een jaar met mijn minnaar. Ik moest erg lachen om het woord" speelkameraadje" . Denk dat de dikke van Daalen het woord" verlust" ook gaat opnemen. Wat houdt die kinky avond precies in? Ons voorspel voor maandag is ook in volle gang. Hij mocht kiezen tussen 3 outfits die ik beschreven heb. Verder mailen we hoeveel zin we in elkaar hebben, wat we allemaal van plan zijn enz. Hoe gaat zoiets bij jullie?
Dank jullie wel.

Het is ook heftig en vreemd.

We hebben zeker nog een band en bij minnares zijn ook nog gevoelens die spelen, opspelen zelfs.

Ik merk wel dat de nieuwe status oke is.

We bellen nog steeds en delen de dingen des levens met elkaar, zoals we al deden.

Alleen seksueel is er niets meer.

Lastig, maar wel mooi om zo af te sluiten en nieuw te beginnen als maatjes.
quote:aphrodite schreef op 10 februari 2012 @ 15:50:

Roos, ik ken jouw situatie niet helemaal maar is er zeker weten nul procent hoop voor FwB? In dat geval lijkt het me goed om hem te laten weten hoe de zaak ervoor staat zodat ie kan kiezen: eenzijdig verliefd en minnend of terugtrekken..

Succes met het vinden van de juiste snaar!

Dank je!

FwB weet heel goed waar hij aan toe is, heb hem vanaf het begin gezegd dat ik niet verliefd op hem ben en er nooit een echte relatie in zal zitten. Hij is ook dankbaar voor mijn eerlijkheid, al zal dat eea niet per definitie makkelijker maken.

Er is inderdaad 0 procent hoop voor hem. Hij zit nu in de nadenkfase of hij eenzijdig wil en kan minnen (mooi gezegd!) of dat hij zich terug moet trekken, ik probeer contact met hem te houden zonder hem te sturen in deze keuze. Natuurlijk zou ik het jammer vinden hem te verliezen, hij is meer voor me dan een speelkameraadje maar als hij niet meer kan genieten van het moment dan moet het stoppen.

Ik lig in scheiding, mijn stb ex man woont hier nog in huis maar over een poosje leef ik echt alleen met de doorntjes. Ik wil ook even geen relatie al zou ik het (mezelf kennende) niet uit de weg gaan als ik echt mijn hartje verlies. Voor mij dus ook een duidelijk teken dat er geen hoop is voor FwB op een "echte" relatie...
O ja, Aphrodite, ik had jou ook nog wat gevraagd

Je vertelde dat je man het best lastig vond om jou te delen... ik vroeg je of je hem gevraagd had wat hij nodig had om het beter te behappen.

O Nova, sorry; welkom. Een nummer 2 nemen? Haha.. werd je op een ochtend wakker en dacht je "ja, vandaag ga ik het doen"?

Rozalia: scenariootjes schrijven ontbreekt hier wel een beetje, dat is wel jammer eigenlijk. Al krijg ik wel eens een spannend opdrachtje of een voorstel.

Hvj, de tijd zal het doen slijten. Gelukkig kan je terugkijken op veel moois!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven