Dikkertje Dap

16-05-2011 09:53 2514 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dikkertje Dap klom op de trap

’s morgens vroeg om kwart over zeven

om de giraf een klontje te geven.

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap,

weet je, wat ik heb gekregen?

Rode laarsjes voor de regen!

’t Is toch niet waar, zei de giraf,

Dikkertje, Dikkertje, ik sta paf.

O Giraf, zei Dikkertje Dap,

’k moet je nog veel meer vertellen:

Ik kan al drie letters spellen:

a b c, is dat niet knap?

Ik kan ook al bijna rekenen!

Ik kan mooie poppetjes tekenen!

Lieve deugd, zei de giraf,

kerel, kerel, ik sta paf.

Zeg Giraf, zei Dikkertje Dap,

mag ik niet eens even bij je

stiekem van je nek af glijen?

Zo maar eventjes voor de grap,

denk je dat de grond van Artis

als ik neerkom, heel erg hard is?

Stap maar op, zei de giraf,

stap maar op en glij maar af.

Dikkertje Dap klom van de trap

met een griezelig grote stap.

Op de nek van de giraf

zette Dikkertje Dap zich af,

roetsjj, daar gleed hij met een vaart

tot aan ’t kwastje van de staart.

Boem!

Au!

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap.

Morgen kom ik weer hier met de trap.
Haha, bevallen tijdens de elfstedentocht! Dat is wel een mooi verhaal hoor! Ik hoop trouwens dat je gelijk hebt (zowel dat je komend weekend gaat bevallen als dat er een elfstedentocht gaat komen!)

Eh ja, toen ik de eerste weeën van j kreeg had vriendlief een musicalgala van een musical waar hij toen in speelde. Was nogal een big deal en ik had geen idee hoe lang het nog zu duren. Mijn zus was er en we hebben toen afgesproken dat hij zijn telefoon angstvallig in de gaten zou houden. Uiteindelijk hebben we hem net voor het begon (konden we zien want live uitgezonden) de zaal uitgebeld en is ie heel snel naar huis gekomen. Ging allemaal goed, maar ik zou t nu (met ervaring van s en bevalling binnen een uur) niet meer zo doen..

Fijn dat je heel relaxed wordt, klinkt heerlijk! Hou dat gevoel zo lang mogelijk vast!

Blog: balen van blogster, hopen dat ze snel opknapt en dat jij die misselijkheid nu ook echt kwijt bent!
Miss, wel stoer om dan je vent nog weg te laten gaan, die van mij had in dat geval mooi mogen afbellen . Ik had zoiets tijdens bevalling-deel1 van dochterlief, (zo'n anderhalve week voor ze uiteindelijk geboren is ) Ik was in het zh voor de dagelijkse controle (hoge bloeddruk) toen de bevalling begin van de middag begonnen leek te zijn. Flinke weeën en noem maar op, ook ctg liet echte bevalling zien. Maar ik was dus met auto naar het zh gegaan, en die hadden we toen nog maar één. Manlief had niet zo'n flexibele werkgever en wilde zo lang mogelijk doorwerken. Hij zou dan na werktijd om 16u wel door collega bij zh afgezet worden (20 min rijden). Vooruit dan maar, kon niet anders dacht ik toen. Maar bewust of onbewust, ben ik toen gaan 'afremmen'. Dus toen manlief er was om 17u begon alles weer af te zakken. Helaas pindakaas. Nog wel een week opgenomen gelegen en toen nog een paar dagen thuis gerommeld voordat ze uiteindelijk wilden inleiden. Als ik wist wat ik nu wist na die dramaweek, had ik wel meer aangedrongen op manlief om snel thuis te komen én meer aangedrongen op zh om bevalling verder op te wekken die eerste dag. Maar ja......

Sorry lang verhaal, maar frustreert me blijkbaar nog steeds.

Wat heeft Blogster Blog? Hopelijk maar dat het niet besmettelijk is zoals het virus wat hier vorige week rondspookte! Volgens mij heeft de hele klas van dochterlief het virus inmiddels achter de rug.

Nou Wicky, als je op de elfstedentocht gaat wachten.... ik geloof het niet dat 'ie er komt hoor (die elfstedentocht dan, jouw kindje komt er vast wel een dezer dagen/weken!) Krijg je nu nog extra controles ivm bloeddruk?

Pffft, zoonlief had vanavond de hele badkamer blank gezet terwijl hij in bad zat, lekker de douche aangezet en rondgesproeid, fijn dan. Zal je net zien dat ik vanmiddag de badkamer gepoetst had. En nu dus nog een keertje.....

Verder een leuke uitspraak, zal hem even op de hyves zetten.
Haha fijn Balpen. Is in ieder geval de badkamer helemaal schoon. (en wat een verhaal van je eerste bevalling)

Tja we zullen zien of de elfstedentocht doorgaat en wanneer onze kleine man komt.

Ik begin er een beetje tegenop te zien dus misschien moet het daarom maar snel gebeuren. Ik merk dat ik elke avond toch een beetje zenuwachtig de nacht in ga.

Ik heb nu wel extra controles op mijn bloeddruk maar het is gelukkig momenteel echt keurig (maandag 115/70 dus netjes).

Hier nog steeds een witte wereld wel mooi hoor.
Je kunt wel zien wie momenteel alle tijd heeft

Ik had nog een vraag voor BMS tenminste ik denk dat jij me misschien kan helpen.

Heb jij ervaring met de buikdrager Marsupi Plus? Het lijkt me wel makkelijk om een drager te hebben zodat ik mijn handen vrij heb met mini, maar heel veel wil ik er ook niet voor uitgeven en ik ga het ook geen jaren gebruiken.
Haha, kwam even spieken voor nieuws van wicki! Nog geen bevalling, dat is jammer!

Hier rustig rustig.

Tafel zo goed als af, morgen even op jacht naar nieuwe lampen. Ben er blij mee, is mooi geworden!

Nu even zoon ophalen van judo.. Later meer!
Wickivi, ik ken de drager niet, dus ik heb je vraag even op het dragentopic gegooid. Hopelijk heb ik je wensen goed verwoord/begrepen zo en krijg je daar gepast antwoord. Als je wil, wil ik het ook nog wel even op het Dragen&Voeden forum navragen?

Verder geen nieuws hier, rustig dagje gehad met mijn moeder in huis. Boodschap gedaan, beetje gewassen en gevouwen, wat werk gedaan (die toetsen blijven maar komen) en met zoon gespeeld. Die heeft trouwens vandaag zijn middagslaap overgeslagen. Wel in bed geweest, maar gewoon niet willen slapen. Sinds 17 uur begint hij een beetje in te storten, tot dan toe ging het verbazingwekkend goed. Dus hij kijkt nu een filmpje, kan ik even forumlezen en mail bijwerken.
Reacties van twee betrouwbare draagconsulenten:

Yamuna zegt:

De marsupi is een prima drager voor de pasgeborene

toch ben ik er niet wild van.

Hij lijkt voordeliger dan bondolino/ manduca maaaaarrrr

- het klittenband waarmee hij sluit op het ruggetje vind ik irritant

(baby slaapt eindelijk , wil je zachtjes even wegleggen KRATSJ KRATSJ... het klittenband openen... en hoppa baby weer wakker)

- je besteld m op maat, dit kan lastig zijn als je partner een ander postuur hebt als jij.

- hij is kort te gebruiken omdat het al snel te smal word tussen de beentjes.

als bovenstaande bezwaren voor jou niet klinken als bezwaren dan is het een goede koop !

verder is de marsupi een prima drager

Wen zegt:

Ik ga helemaal mee met Yam. Ik heb een gloeiende hekel aan het klittenband op dat ding. Maar er zijn mensen die er mee weglopen en het een superhandig ding vinden, en qua ergonomie is hij prima voor de kleintjes."

Wickivi, ik heb niet naar de prijzen gekeken? Hoeveel kost die Marsupi dan? Want de Bondolino vind ik wel echt een superfijne en toegankelijke drager. Misschien kun je je aanmelden op het Dragen en Voeden forum, daar staan er regelmatig tweedehands te koop. Je kan hem daar ook altijd weer van de hand doen, dan heb je een drager een jaar voor niks gebruikt.

Ik ben blij dat je niet voor de BabyBjorn gaat, maar iets wat voor jou en je ukkie echt fijner draagt!

En hoe is het verder? Nog geen tekenen?
Wat snel een uitgebreid antwoord BMS, leuk dat jij en die andere dames zo in de 'draag-materie' zitten. Wicky heb jij mini ook gedragen toen ze kleiner was?

Wicky, je kunt nu net zo goed gaan bevallen. Zoals ik al zei, als je op die elfstedentocht moet wachten beval je straks van een puber .
Bedankt voor het snelle en uitgebreide antwoorden BMS. Hmm dat klitteband leek mij juist wel handig. Ik zag het op internet staan voor 49 euro.

Ik zal geen fanatieke drager worden denk ik maar het lijkt me wel handig omdat mini nou niet echt keurig bij mij blijft lopen (kan zij in de buggy). Ik weet zo ongeveer wat de bezwaren zijn van de babybjorn vandaar dat ik heb gekeken naar de manduca en bondolino. Ik ben niet zo goed in het knopen en mijn vriend en ik verschillen niet zo heel veel qua lengte (en tailleomvang ) Dus de manduca leek mij ook wel goed.

Mini heb ik eigenlijk nooit gedragen mijn vriend wat meer (die vond dat wat handiger bij bij voorbeeld boodschappen doen). Maar toen hadden wij een hele goedkope (ik weet zo het merk niet meer).

Haha je ziet ik heb me er best wel in verdiept... Ik blijf me verbazen over dat er een bijzondere sfeer hangt rondom een draagdoek (toch wat alternatief). Haha maar goed ik heb net mijn laatste yogales gehad dus pas ik helemaal in het

plaatje

Ja Balpen op de elfstedentocht hoef ik niet te wachten

Pff hoorde net op yoga dat degene met wie ik ongeveer gelijk opliep afgelopen maandag is bevallen. Er waren allerlei complicaties en ze heeft uiteindelijk een spoedkeizersnee gehad. Oh dat helpt niet echt tegen mijn opkomende zenuwachtigheid....

Miss mijn buurvrouw heeft net allemaal nieuwe lampen gekocht bij http://www.rietveldlicht.nl ze hebben wel mooie lampen en ik vind de prijzen ook heel redelijk.
Wickivi, of je mailt Wen even, zij kan je dan persoonlijk even verder helpen. Haar e-mailadres staat in het draagtopic hier, dus ik vermoed dat het wel kan: vivawen@live.nl

Ik "ken" haar ook van de andere kant en zal even waarschuwen dat ze een mailtje van je kan krijgen.

(Ik denk nu, met een Manduca ben je ook heel goed af en daar kan zelf Mini nog in! Maar ik vermoed dat ik het straks ook veel zoals jij van plan bent ga doen, zoon in de wagen (als hij wil tenminste) en baby dragen.)

Die bijzondere sfeer, ik vind het zo vreemd. Wat is nou fijner dan je ukkie lekker bij je dragen? Ik snap dat een doek er wat alternatief uit ziet, maar die ergonomische dragers, dat ziet er toch heel neutraal uit. Ik zie trouwens wel vaker Bondolino's en ook Manduca's in de stad hier. Veel mensen die ik ken beginnen wel met dragen (vooral voor het praktische), maar om een of andere reden stoppen veel ouders er ook snel weer mee.

En Balpen, ik ben gewoon een beetje overenthousiast over dragen....
Oh en Wickivi, sterkte met de zenuwen. Stom advies misschien, maar: probeer te vertrouwen op je lijf. Dat weet hoe het moet en als jij daarin mee kan gaan, komt het goed. En hoe dan ook, na een dagje of twee is je kindje er echt.

Dat laatste hou ik mezelf voor als ik een beetje doorschiet (je bent zwanger of je bent het niet he?) in mijn geboorteplan en alles teveel wil controleren.
Hmm ik weet niet of ik haar ga mailen maar in ieder geval bedankt voor het navragen. Ik ben blij met je informatie (en ook van Wen hier op het forum). Ga er nog even over nadenken. Haha wel leuk dat je zo enthousiast bent hierover.

Tja ik wil ook graag controle houden maar na de bevalling van mini weet ik ook heel goed dat controle houden erg lastig is. Ik twijfel nog wel een beetje over thuis of in het ziekenhuis bevallen. Vooral omdat ik eigenlijk alleen maar verhalen hoor de laatste tijd (behalve dan van Miss ) dat men uiteindelijk naar het ziekenhuis moet. Ach het houdt me sinds een dikke week erg bezig allemaal (niet onlogisch natuurlijk).
Wicki, vervelend dat je zenuwen toenemen. Bij mij viel het wel mee. Bij mij was het wel zo dat ik net uitkeek naar eindelijk een beetje uitrusten, omdat ik tijdens verlof hele tijd druk was en/of buikgriepverschijnselen had. Toen was ik telkens bang dat het ging gebeuren en ik niet fit genoeg zou zijn. En toen ik de eerste echt relaxte dag had gehad, begon 's avonds de bevalling.... Niet ideaal, maar ik had er ook wel weer 'zin' in. Dan had ik het maar alvast gehad en kon ik eindelijk mijn kleine meisje zien.

Grappig dat die peuters van jullie nog in de buggy willen. Dat wilde Hansje al een paar maanden voor geboorte van Pansje niet meer. Ach, dat maakte het ook weer makkelijk, want ging verdring idee voor hem uit de wagen. Plankje met stoeltje bewijst hier zijn diensten enorm, evenals de loopmotor die dagelijks wordt gebruikt
Wicki, vervelend de toenemende zenuwen voor de bevalling. Maar voor mij ook erg herkenbaar. Voor mij was het erg geruststellend dat ik zeker wist dat ik in het ziekenhuis zou bevallen en dat daar alles aanwezig zou zijn wat er nodig kon zijn. En eventueel pijnbestrijding indien nodig. Als ik jou zo "hoor" zou dat voor jou misschien ook wel zo kunnen zijn, of niet?
O wicki, niet te zenuwachtig zijn hoor. Lekker relaxed blijven! Als ik na 4 bevallingen iets geleerd heb, is het wel dat je er geen peil op kunt trekken en dat je niks anders kan dan het maar gewoon laten gebeuren. En, zoals bms zegt, vertrouw op je lijf. En als het thuis lukt dan is dat fijn, maar als je alsnog naar het ziekenhuis moet, dan is dat ook niet erg. Go with the flow! (makkelijk praten hè, als je zelf geen dikke buik hebt)

En wb die lampen: ze hebben daar ook vast mooie, maar ik weet al precies wat ik wil! En die ga ik dus straks kopen...
En nu heb ik ze superblij ben ik er mee! Als ze hangen (hoop vanavond) zal ik er een foto van maken, en dan moeten jullie maar snel komen eten allemaal! (heb plek voor zo'n man/vrouw of 15)
Dan maak ik een taart, Miss!
Jaaaaa! Goed idee plukkie! (mag ik een verzoekje doen? Iets met roze/rood en glitters!)
Ha plukkie, weer beter?

WatEen goed idee miss! Ik zat laatst al eens te denken dat het alweer best lang geleden is! En vooral dat het er wel weer eens tijd voor werd....

Wicki, vervelend van de zenuwen. Het komt vast goed, druk maken heeft weinig nut. (en is makkelijk gezegd, ik weet het) in elk geval succes!
Precies! Dus een avondje aan de nieuwe tafel lijkt me echt heel leuk! Gaan we snel eens de datum voor prikken..kunnen jullie vrijdag 2 maart? (om maar eens iets te noemen)
Goed plan, Miss. Denk dat ik de 2e wel kan!
Wordt voor mij wat lastig denk ik

Vandaag weer even naar de verloskundige en de kleine kan nu geen kant meer op. Zijn hoofd ligt vast in mijn bekken.

Nu lekker op de bank even kijken naar wie is de mol. Verder eigenlijk geen spannende dingen te vertellen.
2 maart moet ik 's middags met meisje op stap en vanwege de reistijd weet ik niet of ik dan op tijd bij je kan zijn miss... als alles meezit op zijn allervroegst rond 6 uur, maar later is waarschijnlijker...

Wicki, nu de elfstedentocht niet doorgaat is de weg vrij voor jou toch? Doe je best meid!

Plukkie, zag die lekkerste taart voorbij komen op fb...het water loopt me in de mond als ik er nu nog aan denk...mmmm

Goed...nu nog even werken en vanmiddag kinderfeestje. Met 8 meisjes het ijs op en daarna pizza's bakken. Denk dat ik vanavond wel moe ben haha!
Ik moet werken op 2 maart maar kan de taart de dag ervoor wel maken hoor. Sleep ik 'm mee naar werk en dan rij ik daarna door. Ik kan er dan denk ik afhankelijk van verkeer(d rijden) rond 17.15 zijn. Blondieszz, jij gaat voor de taart zoals ik 'm het laatst maakte? Die wil ik zelf ook heel graag nog eens proeven
Ik kan misschien ook wel, even thuis overleggen. Moet wel eerst werken, kan op zijn vroegst om 18.30 bij Miss zijn denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven