Dikkertje Dap

16-05-2011 09:53 2514 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dikkertje Dap klom op de trap

’s morgens vroeg om kwart over zeven

om de giraf een klontje te geven.

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap,

weet je, wat ik heb gekregen?

Rode laarsjes voor de regen!

’t Is toch niet waar, zei de giraf,

Dikkertje, Dikkertje, ik sta paf.

O Giraf, zei Dikkertje Dap,

’k moet je nog veel meer vertellen:

Ik kan al drie letters spellen:

a b c, is dat niet knap?

Ik kan ook al bijna rekenen!

Ik kan mooie poppetjes tekenen!

Lieve deugd, zei de giraf,

kerel, kerel, ik sta paf.

Zeg Giraf, zei Dikkertje Dap,

mag ik niet eens even bij je

stiekem van je nek af glijen?

Zo maar eventjes voor de grap,

denk je dat de grond van Artis

als ik neerkom, heel erg hard is?

Stap maar op, zei de giraf,

stap maar op en glij maar af.

Dikkertje Dap klom van de trap

met een griezelig grote stap.

Op de nek van de giraf

zette Dikkertje Dap zich af,

roetsjj, daar gleed hij met een vaart

tot aan ’t kwastje van de staart.

Boem!

Au!

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap.

Morgen kom ik weer hier met de trap.
Nou dames, dan hebben we een date! 2 maart bij mij. Jullie druppelen vanaf 17 uur binnen (klein risico dat de taart al opnis voor de laatste arriveert ) en we eten beetje laat zodat ook balpen kan aanschuiven. Lijkt me prima plan!

We hebben nu lb, plukkie, blondiez en balpen. Wie volgt??

Gisteren trouwens ook etentje gehad en met 10 aan tafe gezeten, ging erg goed en was erg gezellig.

(en nu ga ik mijn zoon naar turnen brengen)

E oh ja, vedel belangrijker: WICKI!!!!!!!!!! Geen meld gisteren, ben je bevallen??
Nee nog geen bevalling. Ben vergeten me even te melden gisteren, sorry . Zo langzamerhand is alles gedaan hier in huis. Vriend vroeg vanmorgen nou wat moet er nog echt gebeuren. Alleen de box nog in elkaar schroeven en een beetje stofzuigen. Als ik de theorie van LB volg (eerste echte relaxdag dat alles klaari is) dan zou het vanavond moeten gebeuren.

Mooie lampen trouwens Miss. Goed dat het gelukt is met 10 man aan tafel... Haha volgens mij kook jij regelmatig voor grote groepen dan heb je ook zo'n tafel nodig natuurlijk. Leuk zo'n date bij jou thuis.

Nou heb gisteren op verzoek maar eens een facebookpagina aangemaakt. Zal me weer eens gaan verdiepen hoe dat allemaal werkt en verder in de afwachtstand blijven zitten.
Vergeten?? Vergeten?? Ja sorry hoor, maar kun je ook een beetje meeleven met ons meelevers??

Hoop voor je dat het dit weekend gebeurt, zou mooi zijn!

Ja, ik kook vaak voor veel mensen, 10 is een eitje hoor. En dan is het echt supergezellig om met allemaal aan tafel te zitten en lekker te eten en daar ook de plek voor te hebben.
Schaam me diep en beloof plechtig mij braaf iedere dag te melden tot de "stortvloed" gaat komen
Spannend Wicki!

Hier gaat het moeizaam. Blogster is al een week ziek. Nu ben ik ook ziek geworden. Gisteren was ik zó moe. Ik dacht ineens: help, straks begint de bevalling en ben ik er helemaal niet klaar voor. Ik ben al moe als ik een trap op loop. Nu is de kans niet heel groot dat ik nu al beval (ik ben 36 weken zwanger), maar het zal je maar gebeuren... Heb hoofdpijn, koorts, snotverkouden. En stomme klusjes als je ziekenhuistas inpakken etc blijven daardoor allemaal liggen. Nou ja, er zijn ergere dingen... dat snap ik. Maar ik kreeg gisteren ineens de kriebels. Zo van: het lukt me nooit!

Verder goed nieuws: Blogster heeft heerlijk in haar nieuwe bed geslapen. Zie hyves. :-)
Ja, ik ben er bij!!! Taart van Plukkie aan de nieuwe tafel van Miss wil ik natuurlijk niet missen. Moet alleen even in mijn agenda kijken (ben nu niet thuis)

Schiet opeens de naam 'Pluk de taart' me te binnen

Wicki, je maakt het wel spannend!!

Blog, wat balen dat je je zo rot voelt. In mijn theorie betekent dat dat je nog niet gaat bevallen. :-) Hopelijk is Blogster snel beter!
quote:ziss schreef op 11 februari 2012 @ 12:35:

Blog, wat balen dat je je zo rot voelt. In mijn theorie betekent dat dat je nog niet gaat bevallen. :-) Hopelijk is Blogster snel beter!Daar ga ik ook maar even vanuit!
Zo voelde ik mij vorige week ook Blog. Tenminste afgezien van de koorts. Het belangrijkste is toch proberen toe te geven aan de moeheid en proberen overdag nog even te slapen wanneer je kunt. Ik kom nu net ook weer van mijn bed af

Ik wilde het eerst niet maar merk wel dat ik daardoor sneller van mijn hoofdpijn en verkoudheid maar ook mijn alles overheersende moeheid af kom. Bovendien vertelde de verloskundige (ik vertelde dat ik overdag er niet aan toe kom) dat aangezien de meeste bevallingen 's nachts gebeuren het overdag bijslapen wel een heel goed plan is. Ook omdat als de kleine er is je in het begin er zeker niet aan toekomt.

Hierop heeft vriend dan maar geregeld dat mini een dagje bij mijn schoonouders is geweest, de overige dagen heeft hij mini naar het kdv gebracht of nam hij wat uurtjes op. Ik geloof dat hij maandag nu ook vrij wil nemen. Ik heb echt even een stap terug moeten doen en ik kan me voorstellen dat dit voor jou zeker zo belangrijk is aangezien jij ook nog zo'n "beroerde" zwangerschap hebt (gehad).

Tja en wat betreft tas. Ik weet van de vorige keer bij mini en van afgelopen zaterdag dat als je ineens naar het ziekenhuis moet je binnen een kwartier je tas hebt ingepakt (was de afgelopen keer wel het ponspasje vergeten).
Oh ja goed nieuws wat betreft slapen (ga zo even naar hyves) en ik hoop natuurlijk dat Blogster er snel weer bovenop is.
Wickivi, Miss heeft wel gelijk hoor, even vergeten?? Dat kan zomaar niet!!!

Blog, wat vervelend zo. Veel beterschap voor jou en Blogster!

MissBR, ik sla je aanbod van 2 maart even af, ik ben zo moe, ik zie me niet 's avonds laat nog heen en terug zo'n stuk rijden. Andere keer weer.
Fijn wicki, dat je even bij kan komen. Is inderdaad erg belangrijk!

En blog, wat heftig, een zieke blogster. Heel zielig ook, maar doodvermoeiend! Wel fijn van dat slapen!

Hier vanavond met 12 man/vrouw/kinderen aan tafel. Ging ook zonder problemen. Erg gezellig! (zus was er met nichtje en buren met hun kinderen, begon met borrel, eindigde nnegr gezellige maaltijd)

Nu moe. Even op de bank en dan lekker slapen!
Ah nog rustig hier op het forum. Bij mij ook trouwens.

De baby is nog op dezelfde plek als gisteren....

Pff net discussie met vriend want hij wilde nog op allerlei familiebezoek (op ongeveer een uurtje rijden) Had ik geen zin in. Moet zeggen dat ik sowieso niet zo heel erg actief ben.

Bij mini zat ik een paar uur voor dat ik ging bevallen nog op de fiets.

Vriend is nu maar aan het klussen hij moet de box nog op hoogte maken (de bodem) en hij is wat onderdelen kwijt dus moet nu even creatief aan de slag .

Mini speelt de hele ochtend baby en wilde steeds in de kinderwagenbak liggen met een speen in de mond (ze heeft amper een speen gehad als baby maar deze lag nog in de kinderwagenbak). Ze maakt nu haar eigen bedje. Heerlijk om te zien hoe ze zichzelf kan vermaken met wat dekens en kussens.
Nog geen nieuws van wicki dus (of wel nieuws, maar nog geen baby). Leuk dat mini zo lief speelt, ben benieuwd hoe ze straks de echt baby vindt!

Ik snap trouwens wel dat je geen uur meer in de auto gaat hoor, zou ik ook zeker niet doen!

Ik ben vandaag alleen. Vriend is met kinderen naar de verjaardag van mijn nichtje. Ik kon niet mee, auto is nog stuk dus moesten we met de tweede auto, maar daar passen maar 5 mensen in. Tsja..

Nu aan het opruimen.net al 3 vuilniszakken speelgoed weggegooid. Ziet er alweer een stuk beter uit!

Zo nog wat wasjes wegwerken en dan nog even slapen misschien. Ben ongesteld en al het hele weekend onder de migraine pillen.
Wicki, ik zou ook niet meer zo ver gaan. Ik had trouwens ingezet op gisteren voor de bevalling, maar niet dus.

Miss, lijkt me wel erg rustig voor jou zo alleen. En wat balen van die migraine.

Wij zijn net terug van wijnproeverij met vrienden. We gaan met hen in juni weekje op vakantie en hebben wijn alvast ingeslagen.
Hier weer terug in Ned (als jullie al wisten dat ik een paar daagjes skien was in Oostenrijk haha) maar ook vanuit daar (zodra er wifi was) even gecheckt of Wicki al aan het bevallen was. Maar nu zit ik weer op de Ned tribune hoor.

Ik leef verder ook nog :-) Met de kids alles goed alleen dat ze alle twee de hele week ziek zijn geweest (arme vriend want ik was er dus niet). Hoge koorts. Verder niet, maar wel lastig hoor en voor hun erg zielig.
Miss: wat balen van die migraine. Het lijkt steeds erger te worden, of niet?

Scuba; sneu dat de kindjes ziek waren toen je er niet was. Maar aan de andere kant... wel heerlijk zeg dat je vriend het mocht opknappen. Wil die arme vriend van je je nu nog wel een keer laten gaan?
Heb je wel goede dagen gehad Scuba? Wel sneu dat je vriend nu met twee zieke kinderen zat. Heeft hij nog een beetje hulp kunnen inschakelen? Haha leuk dat je nog even op de tribune bent geweest in oostenrijk.

Nou hier dus geen enkele verandering. Pfff zal mij benieuwen. Elke nacht als ik naar bed ga, denk ik vannacht gaat het gebeuren. Ik kom dan ook slecht in slaap. Spannend hoor. Ik hou helemaal niet van verrassingen en hier dus ook niet van.

Heb je nog een lekkere rustige dag gehad gisteren Miss? Rot van de migraine. Ik heb (net als Blog) het idee dat het erger wordt of niet?

Blog hoe is het met jou en met Blogster?

Goed vooruitzicht LB om weg te gaan met een groep vrienden. Waar gaan jullie nog maar weer naar toe? Enne genoeg wijn voor de vakantie of is het al op voor die tijd?
Nou, eigenlijk viel het de afgelopen periode erg mee. Heb tussen mijn ongesteldheden (eens in de 9 weken door de pil) geen last gehad.

Maar als ik ongesteld ben, duurt het wel een dag of vier waarin ik steeds pillen moet slikken. Daarmee gaat de hoofdpijn weg, maar word ik wel duf en krijg wat last van mijn maag enzo. Helemaal fit ben je dus niet.

Balen van zieke kinderen scuba.had je dat niet al een keer eerder tijdens jouw afwezigheid? (kortom: worden ze gewoon ziek als mamma er niet is?)

Wicki: nacht goed doorgekomen? Valentijnsdag is ook mooie dag voor een bevalling? Noem je hem gewoon Valentijn!
À, cross met wicki. Nog steeds beeb in buik dus.. Jammer!
Vorige keer was het nog een tikkie erger toch bij Scuba? was er toen niet een van de commode afgevallen met een gebroken arm of been als gevolg? Of haal ik er nu twee door elkaar?

Wel genoten van de vakantie dus? Heerlijk man, skien...gelukkig konden we hier ook wat wintersporten de afgelopen week!

Wicki, laat maar komen die beeb! Ik weet nog wel dat ik blij was dat de eerste ook te laat was toen ik op de tweede zat te 'wachten' Ik hield er helemaal rekening mee dat ie wel 2 weken te laat zou komen en wellicht gehaald moest worden. Als de eerste zoveel te vroeg was lijkt me het wachten veel langer te duren...

Goed idee Miss, speelgoed opruimen, ga ik misschien ook wel doen vandaag! Snap nooit hoe het bij andere mensen met kinderen zo netjes kan zijn in huis, waarschijnlijk kunnen ze beter weggooien dan ik (of eigenlijk dan manlief, want dat is helemaal een ramp wat dat aangaat)
Haha, dat heb ik inmiddels opgegeven. Dat het netjes is bedoel ik. We hebben gewoon teveel spullen voor een te klein huis. Maar drie vuilniszakken ruimt wel lekker op. Ik kan prima weggooien gelukkig, maar niet als de kinderen erbij zijn want dan is ineens alles hun lievelingsspeelgoed

Ga zo even cakejes bakken. Vanmiddag komt buurmeisje mee uit school (net 4) en ik heb g beloofd dat ze dan cakejes mogen versieren..
*edit*
Hahaha klopt helemaal. Vorige keer dat ik op vakantie ging viel Muk van de commode met een gebroken been tot gevolg. Kijk ik zou er ook ziek van zijn als ik niet bij mezelf was, maar hopelijk hebben de kinderen daar geen last van .

Helaas is er inderdaad altijd wel wat. Houdt me echter toch niet tegen om gewoon te gaan hoor hahaha. En ach, het was in principe alleen maar hoge koorts, ze dronken goed, waren alert enz enz. Heb zelfs niet eens de HA gebeld. Tevens weet ik dat ze bij vriend echt in de beste handen zijn die er maar zijn (op die van mij na natuurlijk ) dus dan kan ik met een redelijk gerust hart toch weg hoor. Vriend heeft wel wat hulp gehad maar niet veel omdat zijn oma dus is overleden en zijn ouders het daar natuurlijk heel druk mee hebben gehad.

Verder heerlijk daagjes. Ijs- en ijskoud (-20overdag) maar heerlijk er helemaal tussenuit en nergens aan hoeven denken. Was ik echt even aan toe hoor.

BMS: Pfieuw jij krijgt het voor je kiezen zeg. Arme meid, dat zijn wel erg veel dingen en spanning tegelijkertijd. Ga maar even lekker uithuilen, dat lucht vast op. Ik zou trouwens tijdens de rapportvergaderingen wel even melden dat je daar allemaal mee zit. Dan is er wellicht wat meer begrip voor je situatie en de wat minderen inbreng. Of staan ze daar niet voor open?

Wicki: Ach jee wat een gedoe toch altijd dat wachten. Tja honderd keer tegen jezelf zeggen dat het NIET gaat gebeuren vannacht scheelt wellicht wat? Maar ja, of je dat dan ook echt gelooft is nog maar de vraag. Hopelijk krijg je nog wat rust zo hier en daar.
BMS, dat is wel heel veel spanning op een hoop zeg. Weten ze dit op school allemaal wel? Niemand kan toch dan van ook nog zwangere vrouw verwachten dat ze dan in de avonduren ook nog komt opdraven? Veel sterkte in ieder geval.

Scuba, dat klinkt heerlijk die vakantie. Vorig jaar rond deze tijd ging ik ook vier of vijf daagjes weg met twee vriendinnen. Wilden we dit jaar weer doen, maar lukt planningstechnisch niet zo. Wel nog jaarlijks weekendje Zeeland met andere vriendinnen in het verschiet.

En de vakantie dus. We gaan naar Noord-Frankijk, groot huis gehuurd. Met zes volwassenen en vijf kindjes tot en met vier jaar. Eventueel nog een paar logees erbij. Haha, een stel heeft de wijn in bewaring, waaronder een doos van wijn die in de Librije wordt geschonken (die was helaas unaniem winnaar onder ons zessen, de duurste...). Was eigenlijk een grap omdat we toevallig met zelfde clubje de wijnproeverij hadden. Dus bij elke wijn beoordeelden we of het een lunch- of dinerwijntje was of een zwembadwijntje

Wicki, nog niks? Dan wordt het inderdaad vast een Valentijn. Of een carnavalskindje, maar dat leeft in jouw streek zeker niet?

Miss, ook al aan het opruimen. Wij hebben vrijdag en zaterdag flink puingeruimd. Twee keer naar stort gereden, twee kastjes in de opslag elders etc. Ruimt goed op. Maar bij ons natuurlijk voor een direct doel.

Verder hier alles z'n gangetje. Wel genieten van de kinderen, ze doen veel meer samen nu. Pansje kan heel goed zitten en speelt het liefste zittend. Vandaag de kinderwagen omgebouwd tot buggystand, wat wordt ze toch alweer groot. En vrolijk en tevreden als altijd!
BMS: even een hele dikke voor jou in deze moeilijke tijd!

Wicki: ik duim voor een Valentijnsbaby!!!!

Miss: gelukkig wordt je migraine niet erger. Maar fijn is het iig niet.

LittleB: de kinderwagen alweer omgebouwd? Jee, wat gaat dat snel! Ongelooflijk!

Hier gaat het redelijk. We knappen allemaal weer een beetje op. Ik ben alleen zó chagrijnig. Grr.... om bang van te worden. Ik wil een schoon huis!!! Maar ik ben te moe om dat voor elkaar te boksen en Blogman is ook niet fit. Verder zit die buik me in de weg en wil ik ook best een Valentijnsbaby. Maar ik denk niet dat dat er al in zit. Zeur-zeur... ik weet het. Maar hier kan ik het even lekker kwijt. Lucht op! En straks ga ik me volstoppen met chocola, lucht vast ook op! :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven