Mode & Beauty alle pijlers

kleurenanalyse

14-11-2005 12:23 1423 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk erover om een kleurenanalyse te laten doen. Dan bepalen ze welk

seizoenstype je bent en daar passen dan weer bepaalde kleding- en

make-up-kleuren bij. Wie heeft dit weleens laten doen en hoe beviel dit?

Ciara
Ik zou het graag ook eens laten doen samen met mijn vriendin als uitje, maar ik vind 135 Euro per persoon toch echt veel te veel geld. Jammer dat het zo duur is.
Smuk, probeer het eens in Haarlem, bij B Kwadraat Image Proof. Is echt top!
Wat jammer dat je er geen richtlijnen voor in de praktijk hebt overgehouden,Smuk.

Dat is toch juist de bedoeling.

Ik ben ook bij B Kwadraat geweest en daarna was het me heel duidelijk.

Dus als je het nog een keer zou willen doen kan ik je dat, net als Missauggi zegt,aanraden.

Maar waarom neem je niet even contact op met de vorige consulente?

Ik neem toch aan dat zij ook wilt dat je met haar adviezen uit de voeten kunt.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook 2 keer heb laten doen.

Beide keren een wintertype gelukkig,maar nu weet ik helemaal wat mijn "topkleuer" zijn en een stijladvies is ook echt leuk en zinvol.
Zeg, weet iemand van jullie (misschien Johan) wat voor type Jennifer Aniston is? Ik vind haar haarkleur erg mooi, en die neigt naar mijn natuurlijke kleur (met wat accenten).

Ik ben zelf een zomertype en ik heb vaak highlights, maar misschien moet ik toch voor donkerder gaan zoals zij. Ook een stuk beter voor mijn haar! De kapper heeft er naar mijn idee niet zoveel zicht op (de kleuren), dus als ik gewoon kan zeggen: doe maar de kleur van Jennifer Aniston, met wat plaatjes, dan zou dat wel helpen! Moet zij natuurlijk wel een zomertype zijn......
quote:TheEmpress schreef op 16 januari 2008 @ 08:30:

Ik zou het graag ook eens laten doen samen met mijn vriendin als uitje, maar ik vind 135 Euro per persoon toch echt veel te veel geld. Jammer dat het zo duur is.Als je met je vriendin komt is het tarief 125 pp en wellicht wil er nog iemand mee en dan wordt het 105 pp
quote:geranna2 schreef op 18 januari 2008 @ 19:43:

Zeg, weet iemand van jullie (misschien Johan) wat voor type Jennifer Aniston is? Ik vind haar haarkleur erg mooi, en die neigt naar mijn natuurlijke kleur (met wat accenten).

Ik ben zelf een zomertype en ik heb vaak highlights, maar misschien moet ik toch voor donkerder gaan zoals zij. Ook een stuk beter voor mijn haar! De kapper heeft er naar mijn idee niet zoveel zicht op (de kleuren), dus als ik gewoon kan zeggen: doe maar de kleur van Jennifer Aniston, met wat plaatjes, dan zou dat wel helpen! Moet zij natuurlijk wel een zomertype zijn......

Levensgevraalijk wat ik nu doe, maar vooruit dan maar...., voor deze ene keer.

Blauwe ogen en (donker-)blond haar. Op haar site vele foto´s bekenen en daar waar zij felle warme kleuren draagt is ze wat mij betreft op haar mooist. Waarschijnlijk dus een lente type en niet een zomertype zoals jij Geranna2.

Kan niet goed beoordelen of ze onder de lichte of donkere types valt.
Up voor muisje32.
Voor de liefhebbers van de kleurtheorie.

In NRC-next van afgelopen donderdag staat op pagina 34 een leuk artikel, waarin mode kleuren voor 2008 vanuit de kleurtheorie van Johannes Ittenworden getoetst.

Cyclaam is in, maar staat het ook goed is de kop van het artikel, met als subtitel: Ogen, haren en huid bepalen je kledingstijl.

Het artikel staat ook al op de site van NRCnext onder uitenthuis/articel1054903.ece

Veel leesplezier :smile
anoniem_29232 wijzigde dit bericht op 19-04-2008 15:36
Reden: de link werkte niet
% gewijzigd
Beste Johan,

Allereerst even een vraag of jij een idee hebt welk type ik ben.

Ik had als kind erg lichtblond haar. Dit is in de loop der jaren donkerder geworden echter niet asblond. Meer iets donkerder goudblond. (als ik in de zon kijk zie ik een gouden gloed).

Mijn huid is vrij bleek en heeft een rozige ondertoon. Heb blauw-groene ogen. Ik dacht altijd dat ik een zomertype zou zijn, maar omdat mijn haarkleur niet assig is twijfel ik. Heb je enig idee?

Nog een vraag. Kan jij mij vertellen wat het verschil is tussen het comcard systeem en de andere systemen? (een persoonlijke kleurenwaaier?) Het is best wel duur dus wil graag een goede keuze maken zodat ik het bv niet nog eens hoef te laten doen.
goudblond is warm en dan kan het dus ook lente zijn ipv zomer. Comcard is een merkaanduiding; er zijn meerdere merken die de kleurtype-indeling van Comcard hanteren.

Wij hebben destijds gekozen voor een indeling in 12 kleurtypes en staan daar nog steeds voor 100% achter
Ok bedankt, Ik twijfel dus erg tussen lente en zomer.. heb jij een tip voor een kleuranalyse in de buurt van drenthe/overijssel/groningen?

Ik ben tot nu toe bij dit bureau terecht gekomen, maar geen idee of het wat is. Ze werken wel met een ander systeem dan jullie volgens mij

http://kledingstijladvies.nl/kleuradvies.php

Het probleem is dat ik het in 1 keer goed wil doen en niet 2/3 keer 'verkeerd' geanalyseerd wordt. Daar vind ik het te duur voor.
Google maar even op Simon Enuma in Groningen.
Super! Dank je wel!
Ik ben gisteren bij Simon geweest en het was erg leuk

Ik blijk dus toch een zomer te zijn. Lichte zomer om precies te zijn. Blij dat ik al veel blauw droeg en dus niet heel veel 'foute' kleuren in mijn kast had. Kan het iedereen aanraden! :D
Jaaa, ik ben eind vorig jaar ook geweest en ook lichte zomer. Blauw is helaas bepaald niet mijn favoriete kleur, maar roze, rood en paars vind ik super. En de winkels hangen nu helemaal vol met roze. Joepie! Alleen pikte ik laatst in de trein een gesprek op van twee dames die vonden dat roze voor volwassen vrouwen écht niet kan. Nou ja, pech voor hun natuurlijk, maar ik merkte toch dat ik al iets minder enthousiast werd over roze. Hoewel ze het natuurlijk hadden over roze voor vrouwen waarvoor het hun kleur niet is.
Ik ga volgende week woensdag met mijn zusje en moeder voor een kleur- en stijladvies. Zelf draag ik graag zwart/grijs/wit, paars, groen, turkoise en roze. Ik houd niet van bruin. Ik ben benieuwd of het advies een beetje overeenkomt met de kleuren die ik mooi vind. Ik ben ook benieuwd wat het 'stijladvies' gedeelte precies inhoudt, mijn zusje heeft het uitstapje namelijk geregeld, dus ik wacht wel af.
Hey Johan,

Ik heb een vraag over het beroep als kleurenconsulente/ kleur adviseuse.

Is er een mogelijkheid dat ik je een mail kan sturen met mijn vragen ??

Groetjes Houtkacheltje
quote:Houtkacheltje schreef op 19 juni 2008 @ 20:45:

Hey Johan,

Ik heb een vraag over het beroep als kleurenconsulente/ kleur adviseuse.

Is er een mogelijkheid dat ik je een mail kan sturen met mijn vragen ??

Groetjes HoutkacheltjeStuur gerust een mailtje met je vragen aan info@bkwadraat.nl; antwoord komt na 11 juli a.s. ivm vakantie
Ik ben woensdag dus geweest en het was echt heel erg leuk en nog nuttig ook! Ik blijk een 'zomertype' te zijn. Kan dus gewoon grijs, antraciet, groen, turkoise, blauw en bepaalde kleuren paars, roze en rood blijven dragen. Alleen zwart/wit liever niet, want dat is 'te hard'. Niet dat ik nu meteen mijn halve garderobe weg ga gooien, maar wel handig om te weten waar ik voortaan het beste op kan letten. Koele kleuren die niet te fel/hard zijn dus. Ik kan er wel wat mee! Mijn moeder bleek een 'wintertype' en mijn zusje een 'herfsttype'. Wel leuk zo die verschillen.

Het was behoorlijk uitgebreid, ook kregen we 'les' over welke stijlen/soorten kleding gunstig zijn, welke 'halslijnen', sieraden, schoenen, haarstijlen/kleuren, make-up... Eigenlijk het uiterlijke totaalplaatje. We kregen een boek met tips mee, de kleurenwaaier van ons seizoen en we mochten nog wat make-up uitkiezen.

Ik vind zo'n dagje uit echt een aanrader, zeker leuk om het zoals ik met anderen te volgen. Niet goedkoop, maar je hebt er voor de rest van je leven wat aan (je seizoenstype enzo verandert niet naarmate je ouder wordt) en het is dus vooral ook erg leuk.
Bij mij zat groen er juist niet in en ik ben ook zomertypje. Maar mijn groene dingetjes mogen voorlopig blijven! Ik heb me de laatste tijd wel helemaal suf gekocht aan roze en rood. Het is echt superleuk winkelen met zo'n kleurenwaaier.
Ook niet mintgroen?
Er zitten twee kleurtjes blauw bij die een héél klein beetje op groen zouden kunnen lijken, maar niet echt dus. Ik dacht eigenlijk dat de richtlijn voor mijn typje was dat er geen geel in de kleur moet zitten, dus geen geel, oranje en groen.

Wat is eigenlijk het advies voor schoenen? Het aanbod schoenen in de juiste kleuren is nogal beperkt (nu gaat het nog wel, maar in de winter is het bijna alleen zwart en bruin... en ik wil geen gevoerde crocs!). Is het dan beter om de zomertype-kleuren te combineren met zwart of met bruin?
Het groen voor het zomertype is groen met een koele ondertoon. Geen appelgroen, dat heeft een gele ondertoon. Denk meer aan zeegroen, jadegroen. Groen met een zweem blauw.

En schoenen in de winter? Je kunt denken aan donkerblauw, grijs, antraciet, bordeaux rood, paars, bepaalde bruinen (taupe).

Keus genoeg hoor.

Ik ben ook een zomer en ik vind het geweldig mooie kleuren. Voel me er helemaal goed in. Ik ben nu zover dat ik bijna mijn hele garderobe door de goede kleuren heb vervangen en ik zie er echt beter in uit!
Dank je Madiken; ik kan rustig op vakantie blijven merk ik wel.
Joehoe, zomertypjes opgelet. Sandwich heeft paars + turkoise in precies de goede kleur!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven