vanmiddag ingebroken :(

13-02-2012 17:22 60 berichten
Waarschijnlijk ben ik nu voor bekenden heel herkenbaar, maar soit..

Zo naar!

vanmiddag belde mijn vriend om te vertellen dat er (toen hij even boodschappen aan het doen was) ingebroken is bij ons.

Beide laptops gestolen, de dure horloges van mijn vriend, sieraden van mij (niet dat ik ze ooit droeg) onze digitale spiegelreflex. Bah.

Gelukkig de TV en andere waardevolle spullen die het wel overleefd hebben, en het is allemaal maar materialistisch.

We zijn allemaal gezond, maar toch baal ik wel behoorlijk. Vooral het idee dat ze hier binnen zijn geweest, best creepy..

O ja, en super stom en onverstandig, maar we hebben geen inboedelverzekering. Heel dom, ik weet het..

Zucht
O bah, wat naar. Vervelend van je spullen maar inderdaad, het idee dat ze in je huis zijn geweest. Binnenkort wordt hier dan ook een alarm geinstalleerd. Ik ben als de dood dat ze s nachts met een knuppel naast mijn bed staan!

Overigens is het nooit bij me opgekomen dat er mensen zijn die geen inboedelverzekering hebben, best apart!

Hoe dan ook, sterkte!!!!
Alle reacties Link kopieren
O jeetje, dat lijkt me echt heel naar! Zo jammer dat je geen verzekering hebt! Ga je die nu wel afsluiten?

Sterkte!
Dat is wel heel kut en zuur. Alles kwijt en geen verzekering.... Hoe komt dat zo als ik vragen mag? Vergeten? Vond je het niet nodig?
Oh wat naar! Vooral het idee dat ze in je huis zijn geweest. Krijg er de rillingen van.

Het lijkt mij best moeilijk om dit achter je te laten de komende periode.

Had je geen wachtwoorden o.i.d. op je laptops staan? Of andere vertrouwelijke informatie?

Sterkte!!
Ik zou alsnog een verzekering afsluiten nu, want het is niet ondenkbaar dat ze nog eens terug komen in de veronderstelling dat de verzekering alles heeft vervangen en er dus nieuw spul te halen is.
Kan je niet bij iemand anders op internet, en je account opheffen bv bij online winkels? Of wachtwoorden veranderen?
Bij mij een paar jaar terug ook ingebroken, ech verschrikkelijk!

En ik wilde niets liever dan alles schoon maken, er waren bij ons nogal wat braak sporen. Helaas moesten we 1,5 dag wachten tot de politie kwam.... Weet niet of dat ook moet als je niets kan claimen op de verzekering, maar houd er rekening mee...

Sterkte!!
Over de verzekering, nomaals ik weet hoe dom dat van mij is

Voorheen had ik eigenlijk weinig dat het verzekeren waard was (oude laptop die wel verzekerd was trouwens) simpel cameratje.

Alles dat echt duur is is van vriend (plasma TV, zijn laptop, horloges etc) Maar hij wilde toen we gingen samenwonen pertinent geen oinboedelverzekering.

Hij vond het maar onnodig, hij had niet overal meer bonnen van, ging er vanuit dat hij toch heel weinig terug zou krijgen mocht er iets gebeuren, etc.. Hij vond het zonde van de premie, kocht desnoods dan maar die dingen opnieuw als het ooit zover zou komen, omgerekend was dat volgens hem goedkoper..

Toen ik een paar maanden terug een nieuwe laptop kocht heb ik het weer aangakaart, nog steeds was hij tegen.

Ik besloot toen om mijn laptop maar los te verzekeren, maar heb dat nog steeds niet gedaan (te laat dus)..

Kortom: baal eigenlijk net zo hard van de inbraak als van mezelf.. Gelukkig zijn er spaarcentjes, al zou ik die liever willen sparen
@ saartje: de politie komt morgen voor de braaksporen.

Vriend is dan thuis, ik ga gewoon werken.

Er zijn nu een paar dingen die we niet aan moeten raken, maar veel is al opgeruimd en er zijn geloof ik vanmiddag foto's gemaakt..
Ik zou zeker wachten met opruimen. Het sporenonderzoek is niet zozeer voor de verzekering als wel om de dader te achterhalen!
O, en we nemen zéker een inboedelverzekering nu, we hebben ons lesje wel geleerd
Schrale troost, maar best kans dat de verzekering toch niets zou vergoeden. Als de sporen van braak niet overtuigend genoeg zijn, keert de verzekering niet uit (bij mij twee keer niet, helaas pindakaas). Heel veel sterkte in ieder geval
quote:nummerzoveel schreef op 13 februari 2012 @ 17:36:

Ik zou zeker wachten met opruimen. Het sporenonderzoek is niet zozeer voor de verzekering als wel om de dader te achterhalen!

Wev hebben wel op moeten ruimen, alles lag over ons bed heen gegooid. We moeten toch ergens slapen vannacht..

De politie heeft uitgelegd hoe we dingen mochten verplaatsen zonder sporen te wissen.

Ook mijn nachtkastje leeggehaal, lekker genant!
Getsie, wat naar zeg!

Bij mij is ook ooit ingebroken en ik ken het gevoel dat ze binnen zijn geweest. Niet te omschrijven, vond het echt vreselijk eng!

Sterkte!
Oef, wat vervelend! Die materialistische dingen, daar kom je uiteindelijk wel overheen. Wat mij nog steeds (na 30 jaar!) dwars zit, is inderdaad dat er mensen in huis zijn geweest terwijl ik lekker lag te slapen.
quote:Onderdezon schreef op 13 februari 2012 @ 17:36:

Schrale troost, maar best kans dat de verzekering toch niets zou vergoeden. Als de sporen van braak niet overtuigend genoeg zijn, keert de verzekering niet uit (bij mij twee keer niet, helaas pindakaas). Heel veel sterkte in ieder geval

Dank je!

(precies waar mijn vriend bang voor was en waarom hij geen verzekering wilde)
Jullie zijn lief! Bedankt!

Inderdaad zo'n naar gevoel dat ze hier geweest zijn, in onze ruimte, voelt helemaal niet meer veilig hier :(

(stom he, ik weet natuurlijk heus wel dat het hier nu niet meer of minder veilig is ineens)
@noodles

Mijn vriendin had ooit 'niets van waarde' en had zich wel verzekerd. Gelukkig maar, want zelfs zonder iets van waarde kregen ze na een brand een enorm bedrag uitgekeerd. En dat ging allemaal op, en heel snel ook, aan allerlei dingen die een mens echt nodig heeft. Vervang maar eens iets simpels als al je sokken, onderbroeken en BH's. Dan ben je al veel geld kwijt en heb je nog niet eens het idee dat je echt kleding hebt gekocht. Doe er een winterjas, een nieuwe spijkerbroek, een shirtje en een paar schoenen bij. Paar handdoeken, beddengoed, nieuw dekbed en kussens. Het loopt echt al snel in de vele duizenden euro's, zonder dat je gekke dingen koopt!
@ nummerzoveel: Ja dat is waar, moeten we echt doen die verzekering!
quote:noodles schreef op 13 februari 2012 @ 17:38:

[...]

Ook mijn nachtkastje leeggehaal, lekker genant!

Hier moest ik toch stiekem wel een beetje om lachen.

Maar wat rot zeg, het zijn maar spullen, maar het idee dat ze in je huis geweest zijn. Naar is dat.
Dat onveilige gevoel gaat weer over, echt. Het duurt even, maar omdat ze binnen zijn geweest terwijl je weg was is het makkelijker te verwerken dan wanneer je zoals FH lekker lag te slapen.
quote:TheEmpress schreef op 13 februari 2012 @ 17:44:

[...]

Hier moest ik toch stiekem wel een beetje om lachen.

Dat snap ik, zou ik zelf ook om hebben moeten lachen als ik het zelf niet was En ik zie nog een spelfout ook, helemaal erg

Maar wat rot zeg, het zijn maar spullen, maar het idee dat ze in je huis geweest zijn. Naar is dat.
(Moet eerlijk zeggen dat in mijn geval de nieuwe alarminstallatie en de komst van onze waakhond ook wel wat geholpen hebben bij die verwerking )
Je hoeft niet altijd bonnetjes te overleggen bij de verzekering hoor, vaak accepteren ze het ook als er spullen op foto´s staan. Maar als je er eentje afsluit (en zo duur is dat niet eens) vertellen ze je dat wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven