vanmiddag ingebroken :(
maandag 13 februari 2012 om 17:22
Waarschijnlijk ben ik nu voor bekenden heel herkenbaar, maar soit..
Zo naar!
vanmiddag belde mijn vriend om te vertellen dat er (toen hij even boodschappen aan het doen was) ingebroken is bij ons.
Beide laptops gestolen, de dure horloges van mijn vriend, sieraden van mij (niet dat ik ze ooit droeg) onze digitale spiegelreflex. Bah.
Gelukkig de TV en andere waardevolle spullen die het wel overleefd hebben, en het is allemaal maar materialistisch.
We zijn allemaal gezond, maar toch baal ik wel behoorlijk. Vooral het idee dat ze hier binnen zijn geweest, best creepy..
O ja, en super stom en onverstandig, maar we hebben geen inboedelverzekering. Heel dom, ik weet het..
Zucht
Zo naar!
vanmiddag belde mijn vriend om te vertellen dat er (toen hij even boodschappen aan het doen was) ingebroken is bij ons.
Beide laptops gestolen, de dure horloges van mijn vriend, sieraden van mij (niet dat ik ze ooit droeg) onze digitale spiegelreflex. Bah.
Gelukkig de TV en andere waardevolle spullen die het wel overleefd hebben, en het is allemaal maar materialistisch.
We zijn allemaal gezond, maar toch baal ik wel behoorlijk. Vooral het idee dat ze hier binnen zijn geweest, best creepy..
O ja, en super stom en onverstandig, maar we hebben geen inboedelverzekering. Heel dom, ik weet het..
Zucht
maandag 13 februari 2012 om 17:25
O bah, wat naar. Vervelend van je spullen maar inderdaad, het idee dat ze in je huis zijn geweest. Binnenkort wordt hier dan ook een alarm geinstalleerd. Ik ben als de dood dat ze s nachts met een knuppel naast mijn bed staan!
Overigens is het nooit bij me opgekomen dat er mensen zijn die geen inboedelverzekering hebben, best apart!
Hoe dan ook, sterkte!!!!
Overigens is het nooit bij me opgekomen dat er mensen zijn die geen inboedelverzekering hebben, best apart!
Hoe dan ook, sterkte!!!!
maandag 13 februari 2012 om 17:28
maandag 13 februari 2012 om 17:32
Bij mij een paar jaar terug ook ingebroken, ech verschrikkelijk!
En ik wilde niets liever dan alles schoon maken, er waren bij ons nogal wat braak sporen. Helaas moesten we 1,5 dag wachten tot de politie kwam.... Weet niet of dat ook moet als je niets kan claimen op de verzekering, maar houd er rekening mee...
Sterkte!!
En ik wilde niets liever dan alles schoon maken, er waren bij ons nogal wat braak sporen. Helaas moesten we 1,5 dag wachten tot de politie kwam.... Weet niet of dat ook moet als je niets kan claimen op de verzekering, maar houd er rekening mee...
Sterkte!!
maandag 13 februari 2012 om 17:34
Over de verzekering, nomaals ik weet hoe dom dat van mij is
Voorheen had ik eigenlijk weinig dat het verzekeren waard was (oude laptop die wel verzekerd was trouwens) simpel cameratje.
Alles dat echt duur is is van vriend (plasma TV, zijn laptop, horloges etc) Maar hij wilde toen we gingen samenwonen pertinent geen oinboedelverzekering.
Hij vond het maar onnodig, hij had niet overal meer bonnen van, ging er vanuit dat hij toch heel weinig terug zou krijgen mocht er iets gebeuren, etc.. Hij vond het zonde van de premie, kocht desnoods dan maar die dingen opnieuw als het ooit zover zou komen, omgerekend was dat volgens hem goedkoper..
Toen ik een paar maanden terug een nieuwe laptop kocht heb ik het weer aangakaart, nog steeds was hij tegen.
Ik besloot toen om mijn laptop maar los te verzekeren, maar heb dat nog steeds niet gedaan (te laat dus)..
Kortom: baal eigenlijk net zo hard van de inbraak als van mezelf.. Gelukkig zijn er spaarcentjes, al zou ik die liever willen sparen
Voorheen had ik eigenlijk weinig dat het verzekeren waard was (oude laptop die wel verzekerd was trouwens) simpel cameratje.
Alles dat echt duur is is van vriend (plasma TV, zijn laptop, horloges etc) Maar hij wilde toen we gingen samenwonen pertinent geen oinboedelverzekering.
Hij vond het maar onnodig, hij had niet overal meer bonnen van, ging er vanuit dat hij toch heel weinig terug zou krijgen mocht er iets gebeuren, etc.. Hij vond het zonde van de premie, kocht desnoods dan maar die dingen opnieuw als het ooit zover zou komen, omgerekend was dat volgens hem goedkoper..
Toen ik een paar maanden terug een nieuwe laptop kocht heb ik het weer aangakaart, nog steeds was hij tegen.
Ik besloot toen om mijn laptop maar los te verzekeren, maar heb dat nog steeds niet gedaan (te laat dus)..
Kortom: baal eigenlijk net zo hard van de inbraak als van mezelf.. Gelukkig zijn er spaarcentjes, al zou ik die liever willen sparen
maandag 13 februari 2012 om 17:38
quote:nummerzoveel schreef op 13 februari 2012 @ 17:36:
Ik zou zeker wachten met opruimen. Het sporenonderzoek is niet zozeer voor de verzekering als wel om de dader te achterhalen!
Wev hebben wel op moeten ruimen, alles lag over ons bed heen gegooid. We moeten toch ergens slapen vannacht..
De politie heeft uitgelegd hoe we dingen mochten verplaatsen zonder sporen te wissen.
Ook mijn nachtkastje leeggehaal, lekker genant!
Ik zou zeker wachten met opruimen. Het sporenonderzoek is niet zozeer voor de verzekering als wel om de dader te achterhalen!
Wev hebben wel op moeten ruimen, alles lag over ons bed heen gegooid. We moeten toch ergens slapen vannacht..
De politie heeft uitgelegd hoe we dingen mochten verplaatsen zonder sporen te wissen.
Ook mijn nachtkastje leeggehaal, lekker genant!
maandag 13 februari 2012 om 17:39
quote:Onderdezon schreef op 13 februari 2012 @ 17:36:
Schrale troost, maar best kans dat de verzekering toch niets zou vergoeden. Als de sporen van braak niet overtuigend genoeg zijn, keert de verzekering niet uit (bij mij twee keer niet, helaas pindakaas). Heel veel sterkte in ieder geval
Dank je!
(precies waar mijn vriend bang voor was en waarom hij geen verzekering wilde)
Schrale troost, maar best kans dat de verzekering toch niets zou vergoeden. Als de sporen van braak niet overtuigend genoeg zijn, keert de verzekering niet uit (bij mij twee keer niet, helaas pindakaas). Heel veel sterkte in ieder geval
Dank je!
(precies waar mijn vriend bang voor was en waarom hij geen verzekering wilde)
maandag 13 februari 2012 om 17:41
@noodles
Mijn vriendin had ooit 'niets van waarde' en had zich wel verzekerd. Gelukkig maar, want zelfs zonder iets van waarde kregen ze na een brand een enorm bedrag uitgekeerd. En dat ging allemaal op, en heel snel ook, aan allerlei dingen die een mens echt nodig heeft. Vervang maar eens iets simpels als al je sokken, onderbroeken en BH's. Dan ben je al veel geld kwijt en heb je nog niet eens het idee dat je echt kleding hebt gekocht. Doe er een winterjas, een nieuwe spijkerbroek, een shirtje en een paar schoenen bij. Paar handdoeken, beddengoed, nieuw dekbed en kussens. Het loopt echt al snel in de vele duizenden euro's, zonder dat je gekke dingen koopt!
Mijn vriendin had ooit 'niets van waarde' en had zich wel verzekerd. Gelukkig maar, want zelfs zonder iets van waarde kregen ze na een brand een enorm bedrag uitgekeerd. En dat ging allemaal op, en heel snel ook, aan allerlei dingen die een mens echt nodig heeft. Vervang maar eens iets simpels als al je sokken, onderbroeken en BH's. Dan ben je al veel geld kwijt en heb je nog niet eens het idee dat je echt kleding hebt gekocht. Doe er een winterjas, een nieuwe spijkerbroek, een shirtje en een paar schoenen bij. Paar handdoeken, beddengoed, nieuw dekbed en kussens. Het loopt echt al snel in de vele duizenden euro's, zonder dat je gekke dingen koopt!
maandag 13 februari 2012 om 17:44
maandag 13 februari 2012 om 17:46
quote:TheEmpress schreef op 13 februari 2012 @ 17:44:
[...]
Hier moest ik toch stiekem wel een beetje om lachen.
Dat snap ik, zou ik zelf ook om hebben moeten lachen als ik het zelf niet was En ik zie nog een spelfout ook, helemaal erg
Maar wat rot zeg, het zijn maar spullen, maar het idee dat ze in je huis geweest zijn. Naar is dat.
[...]
Hier moest ik toch stiekem wel een beetje om lachen.
Dat snap ik, zou ik zelf ook om hebben moeten lachen als ik het zelf niet was En ik zie nog een spelfout ook, helemaal erg
Maar wat rot zeg, het zijn maar spullen, maar het idee dat ze in je huis geweest zijn. Naar is dat.