agressie tijdens gamen

13-02-2012 21:35 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezer ik zal proberen het kort en bondig te houden.

Ik heb een vraag over mijn gamende vriend.

Mijn vriend is zonder een game een hele lieve, normale, sociale en lieve man.

Maar zodra de playstation aan gaat en het er naar uitziet dat hij gaat verliezen van de computer dan veranderd hij in een EXTREEM agresieve man.

Ik weet dat er meer mensen zijn die hier last van hebben. Maar bij mijn vriend maak ik mij er serieus zorgen om, naar mijn mening is dit geen normaal gedrag meer.

Vandaag bijvoorbeeld hij weet dat hij er chagerijnig van wordt en hij had al niet helemaal zijn dag. En inderdaad de zombies vermoordde hem inplaats van hij hen. Het begint met schelden tegen de playstation en in het algemeen, alle ziektes komen langs. Daar na richt hij zich op mij want ik ben de enige die reactie kan geven. Het begint met hoer kutwijf en niks is goed. Daar na moet ik maar weg is onze relatie niks meer etc. .

En dan stap 3 zijn leven is niks meer waard de wereld is kut alles is kut.

Stap 4; hij gaat gooien niet alleen met de joystick maar met ALLES...

Stap 5;dingen gaan echt kapot...vandaag was het een glazen onderzetter die hij zolang op de tafel ramde dat hij in duizend stukken ging en zelfs zijn hand aan het bloeden was.

Als het hem dan eindelijk is gelukt...dan gaan we naar stap 5. excuses en hij weet dat het extreem vreemd gedrag is. Maar goed de volgende keer gaat het weer net zo.

Ik heb hem hier meerdere keren op aangesproken dat als hij al weet dat hij er niet tegen komt waarom hij het dan toch opzoekt.

Ook vraag ik hem zo nu en dan om te stoppen als ik merk dat het mis gaat. Hij stopt dan even maar na een uur gaat dat ding toch weer aan.

Hij is niet verslaafd want hij heeft ook dagen en weken zelf maanden dat hij het niet doet maar als hij er eenmaal in zit duurt het ongeveer een week dat hij het veel speelt.

Herkent iemand dit? Doen jullie er wat aan bij jullie zelf/partner/kind zo ja wat...

En in hoeverre is dit nog normaal??????
--
Ik herken er gelukkig helemaal niks in, lijkt mij ook niet gezond hoor.
Oh, ik heb wel een broertje dat af en toe wat agressief kan doen als hij een spel aan het doen is op de Playstation.

Hij heeft ooit de kabel mijn joystick van de nintendo 64 doorgebeten uit woede dat hij een spelletje verloor.( Hij was toen een jaar of 7). Dat doet ie nooit meer!

Maar zo erg als jouw vriend, nee dat gebeurt hier gelukkig niet! Hij weet zich redelijk te beheersen, al komt er af en toe een krachtterm uit.
Koekoek!

Die vent is niet helemaal lekker joh!

Jou voor hoer en kutwijf uitmaken om een spelletje?! Hij mocht van mij gaan inpakken.
Wil jij nog jaren verder op deze manier? Zo nee, vertel hem dan dat je op deze manier niet verder wil en dat de tijd is aangebroken om iets aan zijn gedrag te gaan doen of om uit elkaar te gaan.
Ik vind dit ook zeker niet normaal! Heeft hij geen game verslaving? En komt het alleen voor als hij een spelletje aan het spelen is als hij verliest of vertoont hij soms ook agressiviteit?

Ik zou dit zeker niet pikken. Ok, 1 keer misschien wel, maar de andere keren zou hij ofwel zijn PS weg moeten doen, of ik weg.
Nee, dat kan geen "vriend" van mij zijn.
it's a big club and you ain't in it
De uitbarsting die jij beschrijft is echt extreem. Hij ziet dat schijnbaar zelf ook wel in want na afloop maakt hij excuses. Leuk, maar wat koop je daar nou voor? Als hij zich echt schaamt voor zijn gedrag dan zou hij moeten voorkomen dat hij ooit die game nog speelt want hij kan er duidelijk echt niet mee omgaan.

Ik zou het heel simpel stellen: die game eruit of het is over en uit.
Ik heb wel regelmatig gehad dat ik er gewoon niet van kon slapen, maar dingen kapot maken.... wat niet met de pc of console te maken heeft, nope dat zeker niet. Ik zou het zonde van mijn spullen vinden.

Ik ken wel gamers die de makers van een game naar de rechter slepen vanwege bepaalde zaken in een spel, waar ze het niet mee eens zijn! (spulletjes kapot gooien is dan toch goedkoper)
Hahaha...Wat een debiel(grapjuuuuh).

Mijn zoontje van 10 vertoont zo'n gedrag tegen zn PSP en comp,dan schreeuwt ie: IDIOTE COMPUTER JIJ BENT EEN NUL EN ALS JE NOG STEEDS GAAT BLOKKEREN DOE IK JE OM MIDDERNACHT DOOD DIPPSHIT enz...( dan corrigeren ik en mn man hem tuurlijk).Maar ik veronderstel dat jou vriendje wat ouder is.

Ik beet vroeger eens in mn laptop omdat ie blokte,en dat bijten,lijdde tot een defect :p .Maar...Dat was vroeger,toen was ik erg jong haha.

Tja...Maak die Playstation kapot ofzo?
quote:elfje08 schreef op 13 februari 2012 @ 21:42:

Ik vind dit ook zeker niet normaal! Heeft hij geen game verslaving? En komt het alleen voor als hij een spelletje aan het spelen is als hij verliest of vertoont hij soms ook agressiviteit?

Ik zou dit zeker niet pikken. Ok, 1 keer misschien wel, maar de andere keren zou hij ofwel zijn PS weg moeten doen, of ik weg.Volkomen mee eens!
En ie scheld je uit voor kuthoer en wijf???Omg...

Laat 'm maar gamen in het psychiatrisch centrum.

Kan ie naar hartelust iedereen voor kuthoer uitschelden tijdens het gamen.
De eerste keer dat Djinman mij uitscheld voor hoer als hij een spelletje heeft verloren, is meteen de laatste keer. Dat gedrag is echt buiten alle proporties. En dan met spullen gaan gooien...Nee, ik was er rap klaar mee. Klinkt als een verslaving. De playstation weg is geen optie?
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Leuk toch?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:sennatjuh schreef op 13 februari 2012 @ 21:52:

Mijn zoontje van 10 vertoont zo'n gedrag tegen zn PSP en comp,dan schreeuwt ie: IDIOTE COMPUTER JIJ BENT EEN NUL EN ALS JE NOG STEEDS GAAT BLOKKEREN DOE IK JE OM MIDDERNACHT DOOD DIPPSHIT enz...( dan corrigeren ik en mn man hem tuurlijk).Maar ik veronderstel dat jou vriendje wat ouder is.

Ik beet vroeger eens in mn laptop omdat ie blokte,en dat bijten,lijdde tot een defect :p .Maar...Dat was vroeger,toen was ik erg jong haha.

Tja...Maak die Playstation kapot ofzo?Nou in mijn ogen is dit ook niet echt normaal hoor. Waar zou hij die woorden vandaan hebben vraag ik me dan af........
quote:Djin schreef op 13 februari 2012 @ 21:59:

De eerste keer dat Djinman mij uitscheld voor hoer als hij een spelletje heeft verloren, is meteen de laatste keer. Dat gedrag is echt buiten alle proporties. En dan met spullen gaan gooien...Nee, ik was er rap klaar mee. Klinkt als een verslaving. De playstation weg is geen optie?

Juist!

Trouwens, mij uitschelden voor hoer en kutwijf om wat voor reden dan ook, zou meteen einde oefening zijn.

Zelfs als je ruzie echt ergens over gaat dan hoor je nog steeds een bepaald respect voor elkaar te hebben.
Nou ps eruit of ik eruit...gaat me wat ver.

helemaal omdat er dus maanden zijn dat hij het niet speelt.,...Miscshien alle dagen bij elkaar in een jaar kom je..op een week of drie uit per jaar.

Verder geen extreme invloed op onze relatie. Het gaat me puur om waar dat gedrag vandaan komt....En hij kan me dat dus niet vertellen.

Tjah dta hij me kuthoer noemt..is natuurlijk niet gemeent 9 van de 10 keer heeft hij ook niet door dat hij het zegt.

Het is een soort van stortvloed en alles wat er in hem op komt ...komt eruit...

Zonder het gamen is hij dus zoals ik al zei heel rustig, sociaal...misschien enkel soms wat ongeduldig.....

Vandaar dat ik vroeg of iemand er ervaring mee had..

bedankt voor de reacties
OMG!!

Ik game zelf al jaren.

Mijn vriend en elke ex die ik gehad heb ook..

En natuurlijk een beetje frustratie hoort erbij. Beetje vloeken ..oke.

Maar als 1 het gore lef heeft/had om zo'n grote bek open te trekken tegen mij om een spelletje is het acuut over.

Wat een complete debiel die vent..echt serieus..dit is niet gezond hoor. Dat jij dit pikt.

Die man heeft therapie nodig.

Pak die ps3 en gooi hem het raam uit volgende keer als dit gebeurd. Daarna geef je hem de rekening van elke keer dat jullie seks hebben gehad...

Als hij je een hoer noemt mag hij ook gaan betalen..simpel systeem.

Tja...Maak die Playstation kapot ofzo?

haha 34...maar mannen worden nooit volwassen toch;) Ik heb nog hoop;) hihi.

Die dippshit vind ik wel weer mooier als kuthoer:P
quote:cheerlesscard schreef op 13 februari 2012 @ 22:05:

OMG!!

Ik game zelf al jaren.

Mijn vriend en elke ex die ik gehad heb ook..

En natuurlijk een beetje frustratie hoort erbij. Beetje vloeken ..oke.

Maar als 1 het gore lef heeft/had om zo'n grote bek open te trekken tegen mij om een spelletje is het acuut over.

Wat een complete debiel die vent..echt serieus..dit is niet gezond hoor. Dat jij dit pikt.

Die man heeft therapie nodig.

Pak die ps3 en gooi hem het raam uit volgende keer als dit gebeurd. Daarna geef je hem de rekening van elke keer dat jullie seks hebben gehad...

Als hij je een hoer noemt mag hij ook gaan betalen..simpel systeem.mnah dat is misschien ook even een net te iets overdreven reasctie...is niet dagelijks of maandelijks heh dit.....zo nu en dan even een paar uitbarstingen in het jaar:)

Mijn zoontje van 10 vertoont zo'n gedrag tegen zn PSP en comp,dan schreeuwt ie: IDIOTE COMPUTER JIJ BENT EEN NUL EN ALS JE NOG STEEDS GAAT BLOKKEREN DOE IK JE OM MIDDERNACHT DOOD DIPPSHIT enz...( dan corrigeren ik en mn man hem tuurlijk).

Misschien is het verstandig om je zoon te leren om niet tegen apparaten te praten? Dat helpt namelijk meestal niet

En om überhaupt niet op zo'n manier te praten trouwens. Als mijn zoon zich zo zou misdragen vanwege een spelletje dan heeft hij een game-verbod van een week.
Ooooh hij meent het niet. Dat maakt de zaak heel anders. Ik zeg een nieuwe wargame morgen voor Valentijn.

Hij meent het op dat moment echt wel. En maakt het uit of hij het meent? Dat zeg je toch niet tegen je partner!
If God is watching us, the least we can do is be entertaining

Je vraagt je serieus af in welk mate dit extreme en volkomen irrationele agressieve gedrag van een volwassen man naar aanleiding van een spelletje, nog normaal zou zijn? Waarom vraag je dit?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Dan zit het dr al in.

Ik denk dat de meeste mannen die een spel spelen dat hebben.

Ik erger me daar ook dood aan.

Gelukkig vliegen de ziektes niet over tafel maar een ros op het toetsenbord of zn joystick en dat geÏrriteerde gedrag slaat zoiezo nergens op.

Als ik me zo zou voelen zou ik niet spelen.

Jij doet dr niks aan, ik weet wel 1 dingetje wat misschien hopelijk helpt.

Neem het eens op, zodra hij dat niet merkt.

En speel het af als hij lief is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven