Dikkertje Dap

16-05-2011 09:53 2514 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dikkertje Dap klom op de trap

’s morgens vroeg om kwart over zeven

om de giraf een klontje te geven.

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap,

weet je, wat ik heb gekregen?

Rode laarsjes voor de regen!

’t Is toch niet waar, zei de giraf,

Dikkertje, Dikkertje, ik sta paf.

O Giraf, zei Dikkertje Dap,

’k moet je nog veel meer vertellen:

Ik kan al drie letters spellen:

a b c, is dat niet knap?

Ik kan ook al bijna rekenen!

Ik kan mooie poppetjes tekenen!

Lieve deugd, zei de giraf,

kerel, kerel, ik sta paf.

Zeg Giraf, zei Dikkertje Dap,

mag ik niet eens even bij je

stiekem van je nek af glijen?

Zo maar eventjes voor de grap,

denk je dat de grond van Artis

als ik neerkom, heel erg hard is?

Stap maar op, zei de giraf,

stap maar op en glij maar af.

Dikkertje Dap klom van de trap

met een griezelig grote stap.

Op de nek van de giraf

zette Dikkertje Dap zich af,

roetsjj, daar gleed hij met een vaart

tot aan ’t kwastje van de staart.

Boem!

Au!

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap.

Morgen kom ik weer hier met de trap.
Blog, fijn dat het wat beter gaat. Zie je een bevalling binnen 24 uur wel zitten? Dan ben je echt een stuk beter zo te horen. Ik had dat toen ook dat ik er door ziekte elke keer niet aan moest denken om te moeten bevallen. En toen ik dacht het wel aan te kunnen, gebeurde het spontaan.

Pansje is alweer ruim 8 maanden. Zeker met die winterpakjes in de wagenbak werd het wel wat krap. Wel jammer vandaag afspraak op CB met haar. Was alweer bijna 3 maanden geleden maar werd afgebeld i.v.m. ziekte. Baalde ik ook van omdat ze niet zo goed eet en ik wel wat tips wilde. Maar ik moet zeggen, vandaag eet ze voorbeeldig...
Hoho Blog je gaat me toch niet inhalen

Herken het gevoel wel en chocolade helpt toch best goed in zulke situaties....

Ach BMS wat veel zorgen bij elkaar. Daarnaast ook zoveel drukte. Denk goed aan jezelf en sterkte..

Miss toch balen die migraine. Is er niets aan te doen behalve medicijnen als je al last hebt?

Goh LB is Pansje alweer 8 maanden wat gaat dat snel zeg.

Klopt Blondie dat het nu heel lang lijkt komt denk ik ook doordat mini al met 37 weken is geboren. Ik zat vandaag bij de verloskundige en daar vroeg iemand wanneer mijn uitgerekende datum is en dat is dan aanstaande zondag.

Haha Scuba ik ga vanavond NIET bevallen. Ik sprak vandaag met een vriendin en had er al met haar over dat ik het liefst 's ochtends vroeg ga beginnen. Dan is vriend nog thuis en kan mini lekker naar de buren of het kdv. Heb ik toch nog een nachtje "slaap" gehad. Eens kijken of dat het ook gaat worden
Elke keer als ik zie dat Wicky een bericht geplaatst heeft denk ik: Ja babynieuws! Maar nog niet dus....

En je zou gek opkijken als Blog je nog even inhaalde op de valreep denk ik. Blog wel in een hormonen-storm ofzo vandaag zo te lezen, wie weet wat er gaande is in je lichaam Blog! Trouwens je babykamerfoto's zagen er ongelofelijk mooi uit! En ik denk dat ik de naam voor jou baby kan raden, maar zal het niet doen hoor Meen me te herinneren dat je ooit iets over een bepaalde naam gezegd hebt hier, en las iets op een ander topic en toen dacht ik: Ja dan gaat de baby zo en zo heten.

BMS jeetje, gaat je vast allemaal niet in de koude kleren zitten, wat een spanning allemaal met je broer. Klinkt heftig, is het vast ook. En met je schoonvader dus ook geen goede berichten als ik het zo lees, wat naar voor jullie. Pas goed op jezelf, die rapporten worden heus wel uitgedeeld zonder jouw bijdrage, wellicht kun je belangrijke overdracht op papier zetten en de rest laten voor wat het is? Idem voor ouderavonden. Tuurlijk belangrijk dat je daarbij bent, maar als het niet gaat, gaat het niet, zo simpel is het, of zou het moeten zijn. Kun je de belangrijkste gesprekken niet telefonisch doen en de rest óf niet doen, óf overdragen? Jeetje BMS, je bent hoogzwanger, pas alsjeblieft goed op jezelf!!! (alle gedoe tijdens jouw zwangerschap doet me terugdenken aan mijn zwangerschap van zoonlief. Door alles wat er met naaste familieleden gebeurde en door mijn eigen gezondheid, is dat echt niet een periode waar ik met een fijn gevoel aan terugdenk, en dat maakt me heel verdrietig, want zwanger zijn zou zoiets moois moeten zijn. Daarom hoop ik dat je de prioriteiten kunt leggen bij wat écht belangrijk voor je is en dat je de gelegenheid en hulp krijgt om de rest aan de kant te schuiven) voor je! En krijgen jullie binnenkort al een andere verse baby in de familie? Gaat het daar allemaal goed?

LB, oh over vakantie beginnen: ik wil ooook!!! Heb helemaal geen vakantie meer gepland tot half juli, dus nog een flinke tijd. Wel half mei met hemelvaart twee dagen vrij, waardoor ik in feite een week vrij ben. Ben ik tegen die tijd ook echt wel aan toe. Wij gaan een dezer weken een nieuwe tent kopen. Iemand nog tips of iets wat je afraadt? We hebben al ervaring met een katoenen bungalowtent (staat als een huis, maar te veel ruimte en log), en een katoen-polyester tunnentent met glasfiberstokken. Glasfiber sucks, echt wat een k.t-materiaal voor een tentstok. Op zich tunnentent was prima, materiaal ook, maar dan wel met alu-stokken ofzo. En met een vast grondzeil, dat miste ik ook bij de vorige twee tenten.

Of toch een vouwwagen.... Nou ja, we weten het nog niet zeg maar. Ga pas vakantie boeken als ik een kampeermiddel heb.
quote:balpen schreef op 13 februari 2012 @ 21:16:

En ik denk dat ik de naam voor jou baby kan raden, maar zal het niet doen hoor Meen me te herinneren dat je ooit iets over een bepaalde naam gezegd hebt hier, en las iets op een ander topic en toen dacht ik: Ja dan gaat de baby zo en zo heten.

O, echt? Zet 'm anders even op hyves, bij het namentopic. Ik denk namelijk dat je er helemaal naast zit. Ben benieuwd!
Ik ben heel benieuwd naar de naam Balpen. En Blog ook lees ik. Misschien horen we de naam al heel snel. Wicki, Blog: rustige nacht gehad? En Blog, heeft de chocolade (of de Roosvicee, haha) geholpen?

Balpen, van mij geen input voor kampeermiddelen, sorry. Ik zou zeggen een hele grote luxe caravan/camper maar dat is geloof ik niet wat je zoekt.

LB fijn dat jullie een vakantiehuis hebben gevonden. Leuk vooruitzicht! Wat gaat het snel met die baby's. Pansje alweer 8 maanden, Ukkie al 10 maanden (toch?). Ik heb donderdag een afspraak bij de gynaecoloog over 'hoe nu verder'. Die afspraak stond eerder maar toen heb ik 'm afgezegd omdat ik er klaar mee was en later besprak ik het nog eens met vriend en toen zei hij dat ie verbaasd was dat ik de afspraak zo snel had afgezegd. Puur voor de vorm ga ik nu dus toch maar. Ik ben wel omgeslagen in vergelijking met 1,5 jaar geleden. Toen wilde ik heel graag een tweede kind, nu moet ik echt bewust naar foto's van schattige baby's kijken en mezelf inprenten dat het heus wel leuk is. Met andere woorden, als het bij zoon blijft vind ik het wel best. Stiekem wil ik ook wel de zolder opruimen en al die babytroep eruit gooien maar ja, stel nou dat het toch nog lukt, dan zouden we alles opnieuw moeten kopen en dat is niet handig.

BMS wat heb jij een heftige week zeg. Heel veel sterkte. En inderdaad wat de anderen zeggen, zou het geen begrip kweken als je op school meldt wat er privé speelt zodat duidelijk is waarom je inbreng bij die vergaderingen minimaal is?

Scuba wat fijn dat je vakantie leuk was. -20 is wel heel koud! Of voelt het anders aan dan in NL? Ik kan me herinneren dat ik boodschappen ging doen in de ochtend dat het bijna -23 was en dat voelde ik echt wel, brrrrr... Grappig dat 1 graad boven nul opeens warm lijkt als je uit zo'n koude periode komt. Of was ik de enige die er gisteren zo over dacht?
Nee Plukkie, je was niet de enige die het bijna warm en lente-achtig vond aanvoelen! Maar ja, 24 graden verschil is ook best veel!!

Ben wel licht jaloers op je taartenplannen, wat fijn dat je er zoveel lol in hebt! Ben je er al uit met de naam? En ja, ik ga voor die taart met koeienvlekken...misschien kan je die in een ander (roze en glitter?) kleurtje maken, speciaal voor Miss? En die letters, heb je daar een malletje voor of hoe doe je dat?

Jeetje BMS, dat is wel veel wat je vandeweek voor je kiezen krijgt! Wat de anderen ook al zeggen: laat je niet gek maken! Wat moet dat moet, maar de rest kan wachten...en anders gaat het ook wel door zonder jou.

Balpen, als je zo lees heb jij al flink wat ervaring met kamperen, wij gaan volgende maand onze eerste tent ophalen dus kan je van weinig advies voorzien! Ben echt zo benieuwd hoe het gaat bevallen!

Wicki, al nieuws???
Nee hier nog geen nieuws. Waardeloze nacht achter de rug maar voel me eigenlijk best goed. Zo nog even een uurtje naar bed (voor als ik wel aankomende nacht ga bevallen )

Wel een beetje jammer dat ze hier in de buurt aan het heien (schrijf je dat zo?) zijn, ik dreun wel een beetje mijn bed uit ben ik bang. Eerst nog even mijn oordoppen op zoeken dus.

Lopen gaat steeds lastiger. Ik was net even naar de winkels aan het waggelen haha ziet er niet meer uit.

Nog een paar leuke dingen voor de babykamer gekocht (manden etc) en flesjes/spenen.

Erg leuk dat je zo enthousiast aan het taarten maken bent, Plukkie. Je hebt ze op facebook staan? Tenminste ik ken de beschrijving van Blondie niet.

Ik vond het zojuist ook heerlijk buiten. Krijg zelf al een beetje een voorjaargevoel..

Balpen wij hebben afgelopen jaar een vouwwagen gekocht op marktplaats. Ik vond het erg fijn. Je kunt allerlei spullen kwijt in de vouwwagenbak en het is wel lekker dat je hoger ligt.

Daarnaast hebben tot voor kort altijd tenten gehad van de Aldi/Lidl. Die zijn niet duur en goed (als je naar de specificaties kijkt scoren ze erg hoog). Natuurlijk zijn die van bv de Waard etc beter maar ook heel veel duurder en zwaarder en dat vond ik altijd wel zonde voor die paar weken dat je er gebruik van maakt. Wij hebben heel wat "stormen" meegemaakt maar de tent heeft nooit gelekt etc. Ze hebben over een tijdje vast wel weer aanbiedingen. Verder wonen wij vlakbij de vrijbuiter en daar zijn ook wel leuke tenten (en volgens mij heeft Perrysport ook goede tenten)
quote:Wickivi schreef op 14 februari 2012 @ 13:14:

Wel een beetje jammer dat ze hier in de buurt aan het heien (schrijf je dat zo?) zijn, ik dreun wel een beetje mijn bed uit ben ik bang.

Ach, wellicht wordt je baby zijn bed uitgedreund, dat zou dan wel weer handig zijn. Misschien even een rondje lopen rond de bouwplaats?

Dank voor je tips over tenten/vouwwagens. We moeten er nog maar eens goed over nadenken...
Haha dat is ook een idee Balpen zal dan zo weer een rondje gaan "waggelen" richting bouwplaats. Alhoewel het echt erg dichtbij is dus misschien is liggen in bed voldoende
BMS, je zit vast duimen te draaien voor je broer. Hopelijk hoor je snel goed nieuws, laat je het hier ook even weten?
Wat lief Balpen en alle anderen ook dank je wel voor jullie reacties.

*edit*
*edit*
Ojee bms, wat spannend, heel akelig! Ik zou ook op zijn van de zenuwen... Fijn om wat afleiding te hebben van zoon denk ik, maar brrrr... Hoop en duim met je mee dat alles goed gaat!

Wicki... Geen valentijn dus? Toch weer jammer hè? Of die bouwvakkers moeten de ideale manier hebben gevonden om het in gang te zetten, haha dan zou iedereen naast een heiplaats willen wonen als je bijna moet bevallen!
Hopelijk inmiddels alweer goed nieuws gehad BMS. Spannend hoor allemaal. Van je schoonvader al verdere berichten?

Knap van je dat je je hebt afgemeld voor vandaag op het werk. Zal vast moeilijk zijn en tuurlijk wil je het liefst nog zo veel mogelijk doen, maar ik denk echt dat het een verstandige keus is om eerst aan jezelf te denken.

Blondies, wat voor tent heb je gekocht?
*edit*
Heb je al nieuws BMS?

En wat Balpen ook al zegt toch goed dat je even aan jezelf hebt gedacht en vrij hebt genomen vandaag.
Ah cross...

Goed om te horen en weltrusten
BMS: Oh wat fijn dat het goed is gegaan. Wat een stress zeg, dat geheen en weer. Maar alert zijn is een erg goed teken. Heeft hij een goede nacht gehad of weet je dat nog niet? Ik duim van wel.
Bms, ik was ook even benieuwd naar de nacht van je broer, hoop dat alles goed gegaan is!

Wb tenten/vouwwagens... Wij hebben een De Waard tent, maar die is eigenlijk op (inmiddels derde of vierde hands en net zo oud als ik denk ik). Zijn dus ook aan het kijken naar andere. Ik neig, ondanks zwaar en lastig opzetten, toch naar andere De Waard omdat ik ze zo mooi vind en het ultieme kamperen vindt uitstralen. Wil de vergrote zilvermeeuw (de grootste geloof ik) denk ik, maar denk ook aan iets kleiner (hebben nu de albatros) omdat over paar jaar de ukkies ook samen in een tentje kunnen (doen de jongens ook al een paar jaar). Ben er dus nog niet helemaal uit..

Ganu even kopje thee drinken en dan even met vriendin de stad in. Zin in, even zonder kinderen en schema's lekker beetje shoppen.
BMS, fjin dat het goed is gegaan, hoop dat ie een goede nacht heeft gehad?

Balpen we hebben een (2de hands) bardani esperia ( met extra luifel) gekocht. Nouja, via MP en afgesproken dat we hem komen ophalen als het iets mooier weer is en we hem ook even kunnen opzetten.

Miss, veel plezier! Lekker shoppen, ik heb ook een dagje gepland maar moet nog een paar weekjes wachten. Heb eigenlijk best veel leuke dingen gepland, er komen fijne weken aan, ik heb er zin in!

Wicki, al wakker?
*edit*
Gisteren vertelde ik zoon dat ie vandaag verkleed naar de creche mocht, dat ik een heel mooi hondenpakje voor hem had. Ik vroeg hem : wil je dat wel?

hij: nee!

Ik: wat wil je dan?

Hij: PRINSES!!!

Gelukkig was ie vanmorgen toch wel in zijn hondenpakje te hijsen, foto op fb voor de liefhebbers...
BMS, fjin dat het goed is gegaan en hij een goede nacht heeft gehad.

Blondieszz: heerlijk vind ik dat als jongens prinses willen zijn! Op school stimuleer ik dat altijd, als ze daar zelf mee komen. Zo leuk! Mijn buurjongen van 3 wil ook alles roze! Die fase gaat meestal vanzelf wel over!
BMS, fijn dat het met je broer de goede kant op gaat. Nu duimen voor je schoonvader. STerkte.

BLog, dat had mijn neefje ook, een hele lange periode dat hij rose wilde en meisjesdingen. Mijn zwager vond het maar niks, mijn zus vond het wel leuk dat de jongste van drie zonen toch nog wat meisjesachtigs heeft. Nu is hij 8 en is het wel voorbij, maar hij blijft in veel dingen toch het meest meisjesachtig, bijvoorbeeld meteen zien als je nieuwe kleren hebt of naar de kapper bent geweest.

Ik moet zo ook nog even een carnavalspakkie voor Hansje scoren.
Zo, ben alweer terug, geld is op, maar wel twee leuke jurkjes rijker!

G wil ook altijd als prinses, heeft armbandjes om, kiest altijd de roze beker enzo. Heeft ook een barbie.. Ik vind het ook erg grappig, van mij mag ie. Denk dat het op school wel over zal gaan, maar dat is dan ook prima.

Fijn dat het goed is met broer, bms! En succes met schoonvader!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven