VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
Morgen! Morrie, jij ook hier op de vroege morgen?

Ik ben vandaag weer vrij (en gepland dat dit de komende vrijdagen zo zal zijn) lekker tijd om dingen te regelen. Van de verhuizing ligt er nog een hoop dus ik verveel me niet.

Hier ook bijgelezen maar geen idee of ik het allemaal weer kan oplepelen want ben tussentijds ook nog op de AK geweest.

Pebbles, dikke troostknuffel voor jou. Aap zei ook altijd dat het verdriet om zijn vader echt fysiek pijn deed. Alsof zijn hart gebroken was. Zo verdrietig. De troost die ik je misschien via de ervaring van Aap kan geven is dat het met de tijd minder pijn zal gaan doen. Het verdriet is er nog steeds maar niet allesoverheersend aanwezig.

En over die herinneringen: ik heb altijd begrepen dat je hersenen heftige gebeurtenissen stukje bij beetje verwerken. Op een moment dat jij dat aankunt. Vandaar dat je dan opeens aan iets moet denken uit die periode. Overigens herken ik dat heel erg van de periode van mijn schoonvader. Jaren later wist ik dan opeeens iets weer. Best gek.

Vrolijk, maak je niet dik over de spuugbui van Loeder. Ik vind dat echt niet erg, veel vervelender voor haar dan voor mij.

Hoe is het nu met haar?

En jee, Drop wat een vervelend bericht over Wiske. Ik sluit me aan bij Morrie maar met jou als ouder doet het natuurlijk ook wat. Gelukkig heeft ze er zelf weinig last van en ben jij je erg bewust van haar gedrag en kun je haar daarin sturen.

Dansen voor kleuters, leuk zeg Ely! Hoe vond Zootje het? Wat lief dat Zen zo lekker het mannetje is bij jullie in de buurt.

Apie staat ook regelmatig te dansen hier. Dan staat ze met 1 arm in de lucht en haar been omhoog en roept ze: "kijk mam, ik ben een danserina!" Cute!

Ik ben nu aan het kijken of ik een ballethoekje kan maken in haar kamer: een grote spiegel met een lage barre ervoor ofzo. Ooit bij een kamertje bij IKEA gezien, erg leuk.

Overigens vind ik het gewicht bij met name Apie echt veel verschillen. De ene keer wordt ze dunnig en daarna ontwikkelt ze spek, duidelijk onder invloed van groei.

Ik hou mijn hart vast na verhaal Schurk! Jeetje wat die kleine donderstenen allemaal voor toeren uithalen. Misschien toch wel een beetje knullen eigen? (zo stond Aap toen hij twee was opeens op het puntdak bij zijn ouders thuis: hij was op de schilderladder geklommen die zijn vader naast het huis had laten staan. Moesten ze zonder in paniek te raken hem er af halen, ik krijg al een zweetlip bij de gedachten)
Ik vind skinny jeans een hoop mensen leuk staan eigenlijk. En volgens mij staan ze bij jullie Ely en Morrie echt heel leuk.

Eigenlijk had ik dat ook wel bij Drop trouwens! Misschien toch wennen?
Nou, bij die hoop mensen hoor ik in elk geval niet. Skinny jeans staan mij absoluut niet. Heb hetzelfde euvel als Ely: ik word er een peer van (al lijkt me dat in Ely's geval zwáár overdreven en geleuf ik daar eigenlijk niks van! ). Doe mij maar gewoon de rechte (spijker)broeken weer terug, die vind ik veel beter staan en veel lekkerder zitten!

Kleuterstreetdance klinkt leuk zeg! Echt leuk als je kinderen groot genoeg voor dat soort dingen worden.

En hoe Apie staat te dansen klinkt ook wel heel erg lief nath!

Hier 2 mannetjes die allebei gaan staan hupsen (Schurk) en swingen (Boef) als er leuke muziek op staat. Zo leuk om te zien hoe ze op sommige nummers met veel ritme heel sterk reageren en op anderen dan weer helemaal niet.

Drop: oei, ik kan me voorstellen dat het even aankwam, de mededeling over Wiske. Maar ook ik moet me aansluiten bij Morrie, want uit jouw verhalen komt ze naar voren als een meisje dat heel erg goed haar eigen weg weet te vinden en zich daarbij weinig gelegen laat liggen aan de mening van anderen. Ik vind dat knap voor zo'n grietje! Maar het sowieso wat sturen door zelf kinderen uit te nodigen klinkt helemaal niet verkeerd. Misschien krijgt ze dan zelf de smaak ook wel een beetje te pakken.

Nath: verhaal van kind op puntdak klinkt ook als vreselijk griezelig. Brrr, ik moet er niet aan denken! Of het nou zo knullen eigen is, weet ik niet. Boefje heeft in elk geval nooit dit soort stunts uitgehaald. Bij hem hebben we alleen een keer een plexiglas plaatje voor de aan-uit-knop voor de tv moeten maken, omdat zijn vingertje teveel jeukte om die steeds aan en uit te zetten. Plaatje hielp uitstekend. Bij Schurk niet. Die friemelt heel snugger zijn vingertje erachter en zet tv alsnog aan. Boefje is in dat opzicht veel suffer. Die heeft ook nog steeds niet door dat oma een losse plank voor haar glazen kast met breekbaar spul zet als hij er is. Schurk heeft woensdagavond bij oma gelogeerd (mijn kleine ventje alleen uit logeren, al was het niet eens de eerste keer) en had het binnen 10 minuten door. En moest natuurlijk weten wat er dan achter die plank zat.

Peb, voor jou een dikke . Meid, het is allemaal nog zo vers. Kan me zo vreselijk voorstellen dat het nog zoveel pijn doet en vind de uitleg die nathje ervoor geeft ook heel aannemelijk klinken. En ondanks alles klink je dapper hoor, chapeau!

Morrie: ik wilde gisteren op ak kijken mbt je broertje, maar ik kon er niet in. En nu weet ik niet of het goed nieuws is of niet (je berichtje over woorden die je goed doen, doen mij een beetje vrezen), ik hoop van harte het eerste!
Het was goed nieuws Athena, alleen voor mij met enig risico. Hiervoor moet ik de vk even bellen nu. (lekker cryptisch, maar ik kwam er gister achter dat als je googled je ook topics van het viva forum vindt. en als mijn ouders of broertje googlen op wat hij heeft wil ik niet dat ze mij vinden)
O, aha. Fijn dus dat het voor hem goed nieuws is, maar jij maakt je nu dus (wat) zorgen als ik goed begrijp. Inderdaad gauw vlos over bellen, die kan je ongetwijfeld meer vertellen en hopelijk geruststellen.

Zo, wij hebben vanmorgen onze testamenten laten opmaken en daarin o.m. voogdijschap en bewindvoering voor kinderen laten regelen. Een vreselijk onderwerp vind ik het om mee bezig te zijn, maar wel goed dat het nu eindelijk vastligt, we waren er rijkelijk laat mee.
Wij hebben dat nog steeds niet gedaan, en Nippi is al 5. We hebben gewoon geen geschikte kandidaten. Ik hoop maar dat mijn familie een wijs besluit neemt als het nodig is.

En Morrie, wat zei de vlos?

Dropje, ik kan me zo voorstellen hoe vervelend dat is. Ik vind dat trouwens sowieso lastiger als de kinderen groter worden, dat je dingen aan ze ontdekt die niet aan je ideaalbeeld voldoen.
Ah, dat lijkt me lastig. Ook geen goede vrienden die je ervoor zou willen vragen?

Overigens vond ik het los van kinderissues wel goed om wat zaken te regelen, bijvoorbeeld het elkaar benoemen van executeur als er met 1 van beiden iets gebeurt. De ander kan dan meteen bij bijvoorbeeld de bank zaken afhandelen en hoeft niet eerst naar de rechter.

Ben ook benieuwd wat vlos van Morrie heeft gezegd.

Zo, nu eerst koffie.
Wij hebben ook niets geregeld, behalve dat we mijn broertje gevraagd hebben om voor Schorrie te zorgen als er iets met ons gebeurt. Wij doen dat ook voor hun zoon, alleen zij hebben dat wel vastgelegd en wij dus niet.

Wat de vk zei staat in ak. Kort gezegd: bloedprikken.
Vrienden vind ik lastig. Zowel de kinderen als de vrienden krijgen er twee families bij (opa's, oma's, tantes en ooms enzovoort). Daarom is het veel handiger om het in de familie te houden. Maar broer en zus van mij en Nipman vinden wij om verschillende redenen niet geschikt, die vallen sowieso af. We hebben ook geen vrienden en familie in de buurt, dat is ook vervelend. Kortom, we weten het echt niet.

Vervelend zeg Morrie. Ik heb toen ik zwanger was van Nippa ook eens bloed laten prikken, omdat Nippi rode vlekjes had. Gelukkig bleek uit de uitslagen dat ik betreffende ziekte al eens gehad had. Ik hoop dat er bij jou ook niets aan de hand is (ik kan de ak natuurlijk niet lezen dus vind het moeilijk inschatten hoeveel zorgen je je wel of niet zou moeten maken).
Wij hebben mijn vader aangewezen als voogd. Hij moet dan maar beslissen wat de beste optie is en waar de kinderen (het zijn er nogal veel, in elk geval qua volume en aanwezigheid ) moeten gaan wonen. Het is niet per se de bedoeling dat hij (en mijn moeder) de kinderen zelf in huis nemen.
Wie hebben jullie als voogd aangewezen Athena, je zusje?

't Is niet dat ik jou niet wil informeren hoor Nippo, dat ik er hier niet teveel tot in detail over uitwijd. Maar ik zag vanmiddag alweer toen een collega googlede dat ze op het forum terecht kwam omdat er hier een topic over is (misschien vind je het zo ook wel terug ). In ieder geval denk ik dat ik me niet al teveel zorgen hoef te maken, dat hoeft pas als ik daadwerkelijk besmet ben, en dan nog hoeft er niets aan de hand te zijn.
quote:Morrie schreef op 06 maart 2008 @ 22:16:

[...]

Ik dacht juist soms tussen de regels door te lezen, en corrigeer me als ik het mis heb Vrolijk, dat je het soms best zwaar hebt en moet wennen aan nieuwe baan. Maar dat kan ik natuurlijk helemaal mis hebben!

Eigenlijk geniet ik met volle teugen van nieuwe baan. Moet eerlijk zeggen ook dat ik 4 dagen werken echt stukken beter te doen vind omdat Vrolijkerd een dag thuis is. Gevoelsmatig is de balans beter. Maar echt geen seconde spijt van nieuwe baan en overstap van oude werkgever.

Enige waar ik soms van baal is dat er geen HR manager is en je dus met alle dingen als MT vergaderingen etc zelf bij moet zijn en dat is dus altijd 's avonds. Ik hou niet van avond dingen omdat ik dan mijn kindjes mis want ik zie ze 's morgens al niet omdat ik zo vroeg de deur uit ga. Ik vind het vervelend als ik ze dus de hele dag niet heb gezien.

Verder geniet ik er echt van en is het echt heel leuk om de afdeling echt op poten te helpen. Maar carrière gewijs een grote stap? Nah, ik doe hetzelfde als bij oude werkgever en nog steeds ga ik fluitend naar werk en kom ik fluitend thuis (mits er megafile heeft gestaan )
Morrie, ik weet wel waar het over gaat, zal ik Nippo op de Mutsenachterkamer inlichten?
Ja hoor Meave, ik wilde het je al vragen. Als Nippo tenminste geinteresseerd is, ik wil niets opdringen ;)
Kan het me voorstellen Vrolijk, dat je dat zwaar vindt. Ik herken het wel. Moet de laatste weken veel overwerken. Dat is dan nog niet eens tot diep in de avond maar ik vind het vervelend als ik thuiskom als Schorrie al in bed ligt of net naar bed gaat. Temeer omdat ik ook nog vaak door de weeks 's avonds sociale dingen te doen heb waarbij ik hem helemaal niet zie. Al heb ik dat nu wel op een iets lager pitje gezet omdat ik merkte dat het me soms meer stress dan lol opleverde.

Ben jij dan de enige met jouw functie die bij die MT vergadering zit? Of zouden jullie het kunnen verdelen over meerdere collega's en met elkaar kunnen afspreken dat je elkaar vooraf en achteraf informeert?
Yep Morrie, zusje is voogd. En met testament ook bewindvoerder, zodat zij over het overblijvende vermogen kan beschikken voor hun opvoeding en tot zij er oud genoeg voor zijn. Vond het nog lastig om te bepalen op welke leeftijd wij hen oud genoeg daarvoor schatten. We zijn nu op 25 jaar uitgekomen.

Net als meave hebben we niet keihard vastgelegd dat zij de kinderen ook zelf in huis moeten nemen, maar dat heeft wel de voorkeur, als dat enigszins kan. We willen vooral dat ze bij elkaar blijven.

Vrolijk meid, wat klink je toch enthousiast over je baan! Heerlijk dat je het zo naar je zin hebt en dat de balans zo goed ligt nu. Fijn. Fluitend naar je werk gaan is zo belangrijk, vind ik.

Ak kan ik weer niet lezen (straks nog maar eens een poging wagen). Bloedprikken dus. Snel maar doen, zodat je meer weet Morrie.
Nathje, wat een mooie woorden van Aap over zijn vader en het verdriet. Ik kan me dat echt zo goed voorstellen. Loeder is vandaag naar school geweest, maar kwam echt kapot terug. Vrolijkerd heeft haar eerder opgehaald van NSO en ze is na het eten om 18.30 in slaap gevallen op de bank. Ze is dus echt niet fit nog.

Drop, ik kam me voorstellen dat je schrikt en je gelijk zorgen maakt over de beleving van Wiske. Maar ik ken haar natuurlijk langer dan vandaag en herken wel wat jij zegt over haar eigen gang willen volgen. Soms is Wiske gewoon lekker eigenzinnig en wil ze haar ding doen en zich niet conformeren aan anderen. Heel stoer, maar snap wel dat het door andere kindjes het als 1kennig word ervaren.

Athena, stoer dat jullie het officieel hebben laten regelen. Wij moeten dat ook nog eens echt heel officieel doen. Wij willen graag dat de kinderen naar mijn ouders gaan en anders naar 1 van mijn zussen.

Loeder is ook dun, maar niet rammelig en knokerig. Ze weegt ook niet echt weinig want ze is toch 18 kilo.

Skinny jeans is niet mijn ding. Ook ik herken wel wat Ely zegt dat je slank en lang moet ogen om dat aan te kunnen trekken. Ik vrees dat ik er in Skinny jeans als een knakworst uitzie. Niet erg flatteus en daarom heet het ook skinny jeans; alleen voor skinny mensen.
Ik was vandaag nog op je oude werk trouwens. Ik blijf dat apart vinden. Temeer omdat mijn cp daar echt vaak klaagt over zijn salaris. Volgens mij zijn dat altijd verkapte sollicitatiepogingen oid.
Vrolijk, zelfs al doe jij je stinkende best, dan nog zou jij er possibly niet kunnen uitzien als knakworst!
Hoe meer ik lees van Athena, hoe meer ik gewoon een soort druk ervaar om dat soort dingen te moeten regelen. Ik heb alle vertrouwen in mijn familie, maar wil toch dingen laten vastleggen dat ze altijd samen moeten opgroeien en inderdaad wanneer mogen ze beschikken over kapitaal?

Het hangt er vanaf. Ik heb een directe collega met zelfde functie, maar we hebben onze werkzaamheden verdeeld en we moeten vaak samen komen opdraven ook. Alleen is collega een vent die geen kindjes heeft en alleen een vriendin. Ik ben eigenlijk een moeder die werkt, dus ik vind kindjes vaak belangrijker dan MT vergadering met gezever. Wat jij zeg Morrie herken ik ook. Vaak omdat ik al 's avonds vrij vaak weg ben, wil ik op de rest van dagen 's avonds thuis zijn. Als ik zelf de deur uitga voor sport of sociaal, is het vrijwillig en vaak na 19.30 als kindjes al op bed liggen. Maar werkgerelateerd mis ik etenstijd en bedtijd en is het niet vrijwillig, dus dat is niet zo leuk. Maar dat is gelukkig niet al te vaak (1 a max 2 keer per maand)

Hebben jullie nou al door dat het bijna Pasen is? Het valt echt zo vroeg dit jaar!

Nathje, je cadeaus voor Mormel waren een echte hit hoor! Dank je wel, hij was er echt superblij mee. Ik heb nog een cadeau voor Apie zelfs en ik als sufferd ben het helemaal vergeten mee te geven.
Wat is een cp?

Overigens was op vorige school meegaan met schoolreisjes voorbehouden aan ouders die juist ook andere dingen doen (als voorrecht dus!) . Weet niet hoe het hier is. Heb AK nog niet gelezen, ga ik nu doen, maar heb al gelezen dat broer het dus juis wel weer goedmaakt, althans niets heel ernstigs is ofzo. Nou ja, laat ik AK maar gaan lezen.

Vrolijk: TENZIJ er file staat, mits betekent: op voorwaarde dat wel: nu zou er dus staan dat je fluitend thuis komt als er een file heeft gestaan, lijkt mij niet toch .

Verder twee dagen niet geweest, teveel om verder op te reageren. Pak het gewoon hier weer op .
quote:athena schreef op 07 maart 2008 @ 20:36:

Vrolijk, zelfs al doe jij je stinkende best, dan nog zou jij er possibly niet kunnen uitzien als knakworst!Hahaha Athena, believe me, jij denk volgens mij echt dat ik slanker ben dan IRL. Skinny jeans en ik = Hema hotdog in broodje idee
Mijn broertje heeft ook niet hard op papier dat neefje bij ons moet wonen, maar wel dat wij erover beslissen en wij nemen hem natuurlijk in huis. Dat heeft, net als bij jullie Athena, de voorkeur. Zo geldt het ook voor Schorrie, alleen hebben we dat alleen mondeling afgesproken. Ik weet zeker dat dat goed komt. En kapitaal hebben we niet, dus weer een zorg minder
anoniem_30416 wijzigde dit bericht op 07-03-2008 20:48
Reden: aangevuld, scheelt weer een berichtje!
% gewijzigd
Als voorrecht? Dan zou ik zeggen 'leef je uit' tegen alle overenthousiaste moeders en vaders! Lien, inderdaad tenzij is beter.

Ja, wat is een CP?
Contactpersoon, sorry, ik schrijf hier in werktaal, ging vanzelf. Net als ik soms moet opletten dat ik op het werk niet in forumtaal mail ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven