Kinderachtig

14-02-2012 20:00 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik open dit topic niet om te horen dat ik kinderachtig ben. Dat weet ik namelijk zelf ook wel. Ik open dit topic omdat ik met een rotgevoel zit en hoop dat iemand tips heeft er vanaf te komen of ermee om te gaan.

Het is een soort van taboe-onderwerp waar ik met niemand over kan praten.

Mijn zusje, twee jaar jonger, heeft aangekondigt dat ze gaat trouwen. Al heel snel, in juni moet het gebeuren. Zij is nu drie jaar met haar vriend.

Toen ze het nieuws aankondigde met oud en nieuw kon ik met moeite een smile op mijn gezicht zetten en haar omhelzen maar daarna ben ik snel naar huis gegaan om een potje te janken.

Als ik eerlijk ben (niet sociaal wenselijk) vind ik het een rotstreek. Ik ben ouder en al ruim 9 jaar met mijn vriend. Ik weet dat ik niet het alleenrecht heb op trouwen en dat dit heel kinderachtig is, maar ik had de eerste willen zijn en dit was ook logisch geweest. Dat weet zij ook.

Het probleem is alleen dat ik, hoe hard ik mezelf ook tot de orde roep, ik het niet op kan brengen met de bruiloft bezig te zijn. Dat doet gewoon zeer Maar het is mijn zus! Ik moet wel. Is er iemand die zich kan voorstellen hoe ik me voel of die hetzelfde heeft gehad?
Nee, geen idee, ik zit aan de andere kant, een oudere zus (anderhalf) die me het licht in de ogen niet gunt. Ik heb het contact verbroken 3 jaar geleden.
Je weet dat je kinderachtig bent, dus dat hoeven we je niet meer te vertellen.

Ik vind het ook sneu dat jij vindt dat je de eerste wilde zijn. Als jij al 9 jaar met je vriend bent, had je toch ook je vriend al kunnen vragen en kunnen trouwen? Blijkbaar is dat er niet van gekomen, of wilden jullie niet ofzo.

Bij je zus kan het wel, en willen ze ook. Get over it en wees blij voor je zus in plaats van jaloers.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Huh? Hier snap ik helemaal geen bal van. Mensen trouwen niet omdat ze aan de beurt zijn, maar omdat ze er in hun relatie aan toe zijn. Als jij wilt trouwen, moet je dat doen. Als zij wil trouwen, moet ze dat doen. Wat een gekke redenering zeg.
Dus je zus had moeten wachten, ook al had het nog 9 jaar geduurd voor je ging trouwen? Wat egoïstisch van je.
The greatest adventure in life is to follow your heart.
dus je zus moet wachten tot jij getrouwd bent?

wat een ongelofelijk rare denkwijze.
wij slapen nooit.
Ik vind je niet kinderachtig. Ik had het kinderachtig gevonden als je je gevoelens had ontkent. Maar waarom trouwen jij en je vriend niet?
Het meest kinderachtige aan deze post is dat je de vraagstelling gebruikt om vervolgens een lekker potje te gaan zitten miepen

Kom op muts. Jouw dag komt nog wel. Geniet van en voor je zusje. Is ook een kunst.
Erg kinderachtig van je!

Je hebt 9 jaar de tijd gehad om te trouwen, dus je zus had moeten wachten tot jij eens getrouwd zou zijn, en dan was zei aan de beurt?

Grow up en wees blij voor je zus zeg.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Als het voor jou zo belangrijk blijkt te zijn, waarom ben je zelf dan nog niet getrouwd?
En waarom ben jij nog niet getrouwd dan na 9 jaar?
Tja, kinderachtig inderdaad. Waarom ga je zelf niet trouwen? Waarom neem je haar deze keus kwalijk terwijl je zelf onderdeel bent van jouw 'probleem'? Je had er toch zelf voor kunnen zorgen dat je eerste hierin was (wat ik trouwens een hele bijzondere redenatie vind, maar dat daargelaten)?
Ik denk dat als jouw jaloezie zover gaat dat jij nu niet oprecht blij kunt zijn voor je eigen zus die ongetwijfeld super gelukkig is, dat jij issues hebt in jezelf of in jouw relatie waar je dringend mee aan de slag moet. Los van het feit dat dit gevoel voor jouzelf ook heel onplezierig is, vind ik het ook nog eens ontzettend sneu voor jouw zus.
quote:h_l_g schreef op 14 februari 2012 @ 20:05:

Het meest kinderachtige aan deze post is dat je de vraagstelling gebruikt om vervolgens een lekker potje te gaan zitten miepen

Kom op muts. Jouw dag komt nog wel. Geniet van en voor je zusje. Is ook een kunst.
ohjee,....het kwartje valt nu pas...bijna 10 jaar getrouwd, een paar jaar voor mijn oudere zus.......oudere zus: SORRY...............echt ik wist het niet..........hahahaha

Geloof niet dat zij er problemen mee heeft of heeft gehad.
van wie is het een rotstreek?

van je vriend? van jezelf? karma?
Hoeis jullie relatie verder? Want als deze verder prima is kan ik me niet voorstellen dat je hier - na wellicht een eerste shock - nog echt lang mee bezig bent. Dan denk je "bummer, ik ben de oudste, ik had graag eerder willen trouwen, maar mijn zusje is nu eenmaal eerder gevraagd en ik ben blij voor haar"..

Of hebben jullie een strijdige relatie ofzo? Waarin dit soort dingetjes als "eerste zijn" een grote rol spelen?
'een rotstreek' ook. Ze heeft het vast met opzet gedaan, omdat ze ervan geniet om jou een hak te zetten

Tjonge jonge
The greatest adventure in life is to follow your heart.
Ergens kan ik me nog wel voorstellen dat je het niet leuk vond om te horen. Wat ik niet snap, is dat het zoveel zeer doet om nu met haar bruiloft bezig te zijn. Komt dat door hoe je je voelt over je zus of door hoe je je voelt over jouw vriend en je niet-bruiloft?
Ik vind het niet zo zeer kinderachtig als volslagen idioot.

Waarom had jij de 1e moeten zijn? En als je dat (om de een of andere duistere reden) vindt, waarom ben je dan niet allang getrouwd?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
[quote]laulier schreef op 14 februari 2012 @ 20:00:

Als ik eerlijk ben (niet sociaal wenselijk) vind ik het een rotstreek. Ik ben ouder en al ruim 9 jaar met mijn vriend. Ik weet dat ik niet het alleenrecht heb op trouwen en dat dit heel kinderachtig is, maar ik had de eerste willen zijn en dit was ook logisch geweest. Dat weet zij ook.

Leg uit, waarom is het logisch? En weet je zeker dat zij dat ook weet?

Telt dit ook voor kinderen krijgen? Want dan zou ik dus nooit getrouwd zijn geweest en nooit kinderen hebben kunnen krijgen. Wil mijn oudere zus namelijk niet.
Ik kan het me wel voorstellen.

Mijn zusje belde me in 2009 ineens op dat ze onverwacht zwanger was. Iedereen was er zo'n beetje van uit gegaan dat ik de eerste zou zijn, incl moi. Ook al wisten we dat ze de pil niet zo goed in nam en haast een abonnement op de MAP had, ik zou de eerste zijn. En daar zat ik met mijn kriebels, terwijl vriend er nog niet aan toe was. En toen belde zusje ook nog eens.

Maar.. omdat zusje zwanger was, ging het bij mijn vriend ook kriebelen en 2 uur nadat mijn zusje bevallen was van mijn neefje, lag ik bij de echoscopiste te kijken naar een prachtig kloppend hartje van een prachtig zwaaiend kindje van 11,2 weken. En ik kan oprecht zeggen dat dat de mooiste dag van mijn leven was.
Meiden, meiden, dit kon ik zelf ook wel bedenken.
quote:laulier schreef op 14 februari 2012 @ 20:14:

Meiden, meiden, dit kon ik zelf ook wel bedenken.Geef eens antwoord op de vragen dan? Waarom ben jij nog niet getrouwd?
Ik snap je teleurstelling wel. Dat je zelf niet eerder getrouwd bent, is iets anders. Het is niet erg om jaloers te zijn, als je je maar niet jaloers gedraagd.

Bij mij raakte mijn jongste zus eerder zwanger dan de oude. Geen drama ofzo, maar het is niet erg dat je dan even een steek voelt.

Even huilen, en dan rug recht en blij zijn. Genieten van hun bruiloft en dan inspiratie op doen voor die van jullie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven