Kinderachtig

14-02-2012 20:00 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik open dit topic niet om te horen dat ik kinderachtig ben. Dat weet ik namelijk zelf ook wel. Ik open dit topic omdat ik met een rotgevoel zit en hoop dat iemand tips heeft er vanaf te komen of ermee om te gaan.

Het is een soort van taboe-onderwerp waar ik met niemand over kan praten.

Mijn zusje, twee jaar jonger, heeft aangekondigt dat ze gaat trouwen. Al heel snel, in juni moet het gebeuren. Zij is nu drie jaar met haar vriend.

Toen ze het nieuws aankondigde met oud en nieuw kon ik met moeite een smile op mijn gezicht zetten en haar omhelzen maar daarna ben ik snel naar huis gegaan om een potje te janken.

Als ik eerlijk ben (niet sociaal wenselijk) vind ik het een rotstreek. Ik ben ouder en al ruim 9 jaar met mijn vriend. Ik weet dat ik niet het alleenrecht heb op trouwen en dat dit heel kinderachtig is, maar ik had de eerste willen zijn en dit was ook logisch geweest. Dat weet zij ook.

Het probleem is alleen dat ik, hoe hard ik mezelf ook tot de orde roep, ik het niet op kan brengen met de bruiloft bezig te zijn. Dat doet gewoon zeer Maar het is mijn zus! Ik moet wel. Is er iemand die zich kan voorstellen hoe ik me voel of die hetzelfde heeft gehad?
Zoals ik ook al eerder tikte, ik zit aan de andere kant, zus die mij niets gunde.

Dat geeft pas een rotgevoel! Alsof ik eigenlijk geen recht had op mijn leuke huisje met tuin, mijn leuke baan, mijn kind! Omdat ik het als eerste 'kreeg'.

Daarnaast werk ik me drie slagen in de rondte om alles voor elkaar te krijgen maar dat wordt ook makkelijk weggewuifd. ZIJ was oudste ZIJ hoorde het te krijgen. Boehoe.

Denk heel goed na wat voor een gevoel jij je zus gaat geven.
Liselore3punt0 je hebt denk ik wel gelijk...

Missy_acy mijn vriend en ik willen heel graag trouwen maar hebben het geld niet.

En aan alle anderen: ik heb mijn prins op het witte paard gevonden, dus nee daar ligt het niet aan.
TO: ik denk dat je jaloerse gevoel niet zozeer zit in het feit dat je zus eerder trouwt, maar dat je bij jezelf (en/of in je relatie) iets mist. En dan doel ik niet op het geldgebrek. Want waar een wil is, is een weg.

Zou het kunnen zijn (maar hier is oprechte zelfreflectie voor nodig) dat je je eigen huwelijksdag uitstelt vanwege bvb. twijfel over je eigen relatie, over je gevoel naar je vriend, of andersom wellicht? En dat je dit nu reflecteert op je zus?

Ik vind het dus niet onder kinderachtig vallen. Maar wel onder het ontkennen van diepere 'problemen' in jezelf.
huh? 9 jaar bij elkaar zijn en dan niet voldoende geld hebben voor trouwen? Wat voor wensen heb je dan niet?

Ik kan me het gevoel op zich wel voorstellen, helemaal wanneer je er altijd vanuit bent gegaan dat jij de eerste zou zijn. Dat is dan even slikken. Echter je bent niet getrouwd omdat je geen geld hebt. Dat vind ik echt zo'n non-reden. Dan ben je dus niet getrouwd omdat je geen fantastische huwelijksdag kon betalen. Dus omdat jij geen dure huwelijksdag kon betalen hoort zij eigenlijk niet eerder te trouwen. Pfff. Als het echt om de wens van trouwen ging, dan was je toch met minder geld getrouwd. Doe normaal.
Je blijft maar zeggen dat je geen geld hebt om te trouwen, maar dat geeft je toch niet het recht om jouw zus een leuke bruiloft te misgunnen?

(ik stop nu maar met dit topic lezen, want het is erg slecht voor mijn bloeddruk. Blij dat ik geen oudere zus heb).
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
Ik zou vast contact zoeken met een psych voor het geval je zus ook besluit voor jou aan kinderen te beginnen. Onzinnig kinderachtig jaloers gezever dit. Word eens volwassen zeg!
Mijn zus kwam vorig jaar naar me toe om me te vertellen dat ze zwanger was. Hoe ontzettend blij ik ook was voor haar, ik heb heel hard gehuild. Ik ben haar oudere zus, mijn vriend en ik willen al acht jaar kinderen en zaten toen tot onze oren in de medische molen. Ik gun mijn zus alle geluk van de wereld, ik gunde het mezelf alleen ook zo...

Nu mijn nichtje is geboren, ben ik heel blij dat ze er is. Ik kan met mijn zus meegenieten van dit kleine meisje. De kans dat ik zelf zwanger word, is nul. Kan ik maar net zo goed hiervan genieten.

Is het mogelijk dat je van het huwelijk, de voorbereidingen van je zus en van haar geluk meegeniet? Omdat je van haar houdt, omdat je haar het allerbeste en het allermeeste gunt?
Wat eten we vanavond?
quote:Star schreef op 14 februari 2012 @ 20:24:

Trouwen en bruiloft is natuurlijk iets anders.

Dat zal het zijn. Het gaat weer om schone schijn, een duur feest om de ander de loef af te steken.

Bah, ik ben in elk geval niet getrouwd voor de bruiloft. Die was heel bescheiden en low-budget.
quote:helene31 schreef op 14 februari 2012 @ 20:29:

[...]

Dat zal het zijn. Het gaat weer om schone schijn, een duur feest om de ander de loef af te steken.

Ik denk het, anders hadden TO en vriend het allang gratis op maandag of dinsdag gedaan.
Makreel:
Ik sluit me bij Helene aan Makreel;
Ik vind je niet kinderachtig. Je zusje had rekening moeten houden met jouw gevoelens, jij bent immers degene met de oudste rechten. Wat je kunt doen, is haar aangeven bij het meldpunt voor dit soort tuig: www.meldpuntvoorvroegtrouwersenanderpleurisvolk.nl
Iemand schreef over lekker sneller gaan trouwen. Ik ken iemand die dat niet een maar twee keer heeft geflikt! De eerste keer even snel trouwen voor haar jongere zus en de tweede keer (eerste man was overleden) haar bruiloft plannen voor de bruiloft van haar nichtje. Terwijl nichtje eerder de datum had vastgezet en bekendgemaakt. Toch nog even snel voor willen dringen. Zo ontzettend kinderachtig! En de tweede keer was ze godbetert in de vijftig, gaat nooit over dit gedrag.
Makreel
TO: volgens mij zijn die gevoelens niet heel gek. Het is eigenlijk wel logisch, de oudste als eerste.

Dus als het andersom gaat is dat even slikken. Jaloerse gevoelens zijn niet vreemd, of fout. Zolang je ze onder controle hebt. Uit je OP maak ik op dat jaloezie de overhand krijgt?

Zet het van je af. Ze is je lieve kleine zusje, wees blij voor haar! Zie hoe ze van die kleine meid die je in alles nadeed gegroeid is, en een volwassen vrouw is geworden. Wees trots op haar.
Waarom zou je eigenlijk überhaupt willen trouwen? Ik heb maar één advies: doe het niet!

Het voegt niet toe. Kost alleen maar geld. En als je later weer uit elkaar gaat is het een hoop gedoe, dat ook weer geld kost.
Dank je makreel voor je positieve inbreng. Ik wil het zeker voor haar en mezelf proberen.

En voor jou
je moet je gevoelens van teleurstelling over jou niet hebben van een bruiloft getrouwd zijn wat het dan ook precies is, niet projecteren op je zus. Zij is niet verantwoordelijk dat het bij jullie niet gebeurd is, nog is zij staat het te veranderen.

De enige die je het kan kwalijk nemen is jezelf.

Helaas pindakaas.

Leuk man je zus gaat trouwen!, kan je veel van leren voor je eigen bruiloft ooit, geniet er van en organiseer met liefde een dijk van een vrijgezelle feest!
Fijn Laulier dat je nog ingaat op wat ik schreef.
Sorry, ik wil op heel veel reageren maar het gaat zo snel.
quote:registreerjenu schreef op 14 februari 2012 @ 20:35:

Waarom zou je eigenlijk überhaupt willen trouwen? Ik heb maar één advies: doe het niet!

Het voegt niet toe. Kost alleen maar geld. En als je later weer uit elkaar gaat is het een hoop gedoe, dat ook weer geld kost.

Een samenlevingscontract is veel duurder

Gratis trouwen en de rest een "doe maar normaal dag" is tig keer goedkoper.Wel onder huwelijkse voorwaarden trouwen natuurlijk.
Je zus heeft zeker ook 'n betere baan, mooier huis, meer geld, kan verre reizen maken?

Is er niets waar jij met jouw mogelijkheden beter in bent?

Wat ben ik toch maar weer 'ns blij enig kind te zijn, die sibling rivalry zou mij totaal niet liggen. Zij liever dan ik wat groots trouwen betreft zou ik denken, doe mij maar 'n mooie verre reis van dat geld!
Ben het trouwens eens met de opmerking van iemand die zegt 'trouw niet'. Lijkt me dat jij het alleen om de schone schijn voor de buitenwereld wil doen. Spaar dat geld gewoon lekker uit en doe er leuke dingen van.

En jij zit tenminste niet met scheidingskosten of 'n kind, mocht je relatie stranden.
Het is even slikken dat je er dan ook ineens met je neus bovenop zit, maar probeer dat los te koppelen van je zusje. Je gunt haar toch ook wat je jezelf gunt? Je mag er best om janken dat jij nog niet zover bent.

ik ben zeven jaar ouder, maar zusje al 2 jaar langer aan het proberen en we hebben juist een hele goede band maar ze moest ook keihard janken toen ik zwanger raakte. Maar nog veel harder toen ik een miskraam kreeg.
quote:molly74 schreef op dinsdag 14 februari 2012 20:38 Fijn Laulier dat je nog ingaat op wat ik schreef.

Weet je Molly, ik ben gewoon een controlfreak. Nee het gaat me niet om een mooiere, duurdere bruiloft. Nee ik heb geen relatieproblemen, ik heb de leukste, liefste en knapste vent die ik me maar kon wensen. Nee ik heb geen strijdige relatie met mijn zusje en ja, ik WEET dat het kinderachtig dn jaloers en sneu is. Daar begon ik het topic toch niet voor niets mee?

Ik moet accepteren dat ik niet overal de controle over heb. Maar hoe doe je dat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven