Kinderachtig

14-02-2012 20:00 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik open dit topic niet om te horen dat ik kinderachtig ben. Dat weet ik namelijk zelf ook wel. Ik open dit topic omdat ik met een rotgevoel zit en hoop dat iemand tips heeft er vanaf te komen of ermee om te gaan.

Het is een soort van taboe-onderwerp waar ik met niemand over kan praten.

Mijn zusje, twee jaar jonger, heeft aangekondigt dat ze gaat trouwen. Al heel snel, in juni moet het gebeuren. Zij is nu drie jaar met haar vriend.

Toen ze het nieuws aankondigde met oud en nieuw kon ik met moeite een smile op mijn gezicht zetten en haar omhelzen maar daarna ben ik snel naar huis gegaan om een potje te janken.

Als ik eerlijk ben (niet sociaal wenselijk) vind ik het een rotstreek. Ik ben ouder en al ruim 9 jaar met mijn vriend. Ik weet dat ik niet het alleenrecht heb op trouwen en dat dit heel kinderachtig is, maar ik had de eerste willen zijn en dit was ook logisch geweest. Dat weet zij ook.

Het probleem is alleen dat ik, hoe hard ik mezelf ook tot de orde roep, ik het niet op kan brengen met de bruiloft bezig te zijn. Dat doet gewoon zeer Maar het is mijn zus! Ik moet wel. Is er iemand die zich kan voorstellen hoe ik me voel of die hetzelfde heeft gehad?
als je jaloers was geweest op de betere financieen van je zusje had ik het nog wel kunnen begrijpen.

maar controle willen uitoefenen over het leven van je zusje?

dat vind ik erg bizar.
wij slapen nooit.
quote:Nee het gaat me niet om een mooiere, duurdere bruiloft.Blijkbaar wel omdat je al tig keer hebt geschreven dat je geen geld hebt om te trouwen. Geld heb je daarvoor niet nodig, want je kunt -zoals al vaak in dit topic vermeld- geheel gratis op één dag in de week.
En jij zit tenminste niet met scheidingskosten of 'n kind, mocht je relatie stranden."

Lekker uitgangspunt in een relatie.. Het feit dat je enig kind bent verklaard voor mij wel hoe je reageert.
Ach nu kunnen jullie mooi op je 10e jubileum verloven. Mooi toch?
quote:Primabella schreef op 14 februari 2012 @ 20:49:

Ach nu kunnen jullie mooi op je 10e jubileum verloven. Mooi toch?Da's ook een mooie. Of trouwen als jullie 10 jaar samen zijn
quote:elninjoo schreef op dinsdag 14 februari 2012 20:47 Blijkbaar wel omdat je al tig keer hebt geschreven dat je geen geld hebt om te trouwen. Geld heb je daarvoor niet nodig, want je kunt -zoals al vaak in dit topic vermeld- geheel gratis op één dag in de week."quote: Nee het gaat me niet om een mooiere, duurdere bruiloft. Blijkbaar wel omdat je al tig keer hebt geschreven dat je geen geld hebt om te trouwen.

Hihi dat kwam omdat de app even bleef hangen. Was niet mijn bedoeling het zo te benadrukken.
Ga je nog vertellen waarom je niet gratis wil trouwen als je zonodig getrouwd wil zijn?
quote:elninjoo schreef op 14 februari 2012 @ 20:51:

Ga je nog vertellen waarom je niet gratis wil trouwen als je zonodig getrouwd wil zijn?Omdat ze dus wel een feessie wil
1: Zet uit je hoofd dat het een rotstreek is. Zet uit je hoofd dat het logisch zou zijn dat jij eerder zou trouwen.

Bovenstaande ideeën zijn complete onzin.

Sta jezelf niet toe zulke belachelijke onjuiste gedachtes te hebben.

2: Ga met plezier je zus helpen.

3: Geniet ervan dat je een leuke relatie hebt en dat jullie huwelijksplannen hebben.

4: Droom ook alvast over je eigen huwelijk.

Je hebt er denk ik moeite mee dat de aandacht van trouwen naar je zus gaat en bent vast bang dat als jullie gaan trouwen, men het minder bijzonder vindt?

Klopt dat?
quote:elninjoo schreef op dinsdag 14 februari 2012 20:51 Ga je nog vertellen waarom je niet gratis wil trouwen als je zonodig getrouwd wil zijn?Ik vertel jou helemaal niets met je schreeuwerige negatieve input.
Wat een lieve reacties, dank jullie wel.

Kom op Laulier, zet je over je teleurstelling heen en geniet samen met je zus van alle leuke, mooie en fijne dingen die haar overkomen. En als jij gaat trouwen, kun je dat weer met haar delen, toch?
Wat eten we vanavond?
Gratis trouwen is er helaas bij steeds meer gemeentes niet meer bij.

Maar nogmaals: waarom wil je überhaupt trouwen? Alleen voor het feest? De meisjesdroom? De jurk.

Tell me. Ik begrijp het namelijk écht niet. Been there, done it, got the t-shirt.
quote:laulier schreef op 14 februari 2012 @ 20:53:

[...]

Ik vertel jou helemaal niets met je schreeuwerige negatieve input.je doet je topictitel in elk geval écht eer aan!
Je hebt er denk ik moeite mee dat de aandacht van trouwen naar je zus gaat en bent vast bang dat als jullie gaan trouwen, men het minder bijzonder vindt?

Klopt dat?"

Beetje wel. We zijn/waren bijna zo ver. Heb het gevoel dat ik nu een beetje als naaper wordt gezien. Of.. Pfff.. Dat is niet helemaal wat ik bedoel. Het voelt als spuit 11...
Tja, that's life! Mijn zus, 3,5 jaar jonger en korter met haar vriend, kreeg eerder dan ik een kind. terwijl ik zo graag wilde . . . .

Pak jezelf bij elkaar en ga gewoon naar die bruiloft, het is je zus! En hoe lang ze bij elkaar zijn, moet er niet toe doen.

Vind je inderdaad kinderachtig!!!!!
quote:registreerjenu schreef op 14 februari 2012 @ 20:55:

Je kunt mij niet wijsmaken dat zij niet 150 euro kan missen voor de ceremonie.

Hoe je de rest invult, is een kwestie van smaak en budget.
Makreel, ik vind jouw situatie niet te vergelijken met die van TO. Jij hebt alle reden om een traantje te laten.

TO zit gewoon te miemelen om niets.

Als ze nou vrijgezel zou zijn, nog nooit een relatie zou hebben gehad etc., dan zou ik het nog kunnen indenken.

Nu slaat haar jaloezie nergens op.
quote:registreerjenu schreef op 14 februari 2012 @ 20:55:

Maar nogmaals: waarom wil je überhaupt trouwen? Alleen voor het feest? De meisjesdroom? De jurk.

Tell me. Ik begrijp het namelijk écht niet. Been there, done it, got the t-shirt.je hebt geen idee meer waarom jij het ooit wilde???
Ben je soms bang dat iedereen vraagt op de bruiloft van je zus of jullie al plannen hebben? Of dat je tantes aan je gaan vragen waarom jij niet als eerste bent getrouwd?
You know how I know? Because I reeaally think so!
Laurier, lijkt mij lastig als je zo'n controlefreak bent want je schrijft het zelf al dat je niet over alles controle kunt hebben en in dit geval is dat de bruiloft van jouw zus.

Heb jij daar in je dagelijks leven, werk en privé daar ook moeite mee en is dit de bekende druppel of had je niet verwacht dat het zo heftig zou binnen komen?

Misschien toch raadzaam om iets aan de controledrang te doen want het belemmert je (nu) wel.
quote:liselore3punt0 schreef op 14 februari 2012 @ 20:58:

[...]

je hebt geen idee meer waarom jij het ooit wilde???

Eerlijk gezegd niet, nee. Ik deed het waarschijnlijk omdat "iedereen" het deed, of omdat het van me verwacht werd.

Ik ben inmiddels wat jaartjes ouder en weet nu vele malen beter wat er in het leven te koop is en waar het werkelijk om draait. En dat is niet het feit of je wel of niet getrouwd bent. Maar goed, dat is een andere discussie
Jullie zijn bijna zo ver. Maar er is nog geen huwelijksaanzoek, nog niets geregeld, geen datum.

Tegen de tijd dat jullie gaan trouwen, ligt het huwelijk van je zus al ver achter jou.

Dan is iedereen weer vol energie en enthousiasme voor een nieuw feest.
Ik vind het raar dat je het een rotstreek vind en ik vind het ook raar dat je perse de eerste wilt zijn, dat is inderdaad heel erg kinderachtig, en dat je het logisch zou vinden dat jij de eerste zou zijn snap ik al helemaal niet, waarom zou dat logisch zijn? Iedereen kan toch zelf bepalen wanneer er wel of niet getrouwd wordt, zijn daar regels voor dan? Ik snap oprecht niet dat je niet blij voor haar kunt zijn. Ben je jaloers op de aandacht die ze krijgt nu met de aanstaande bruiloft oid?
quote:registreerjenu schreef op 14 februari 2012 @ 21:01:

[...]

Eerlijk gezegd niet, nee. Ik deed het waarschijnlijk omdat "iedereen" het deed, of omdat het van me verwacht werd.

Ik ben inmiddels wat jaartjes ouder en weet nu vele malen beter wat er in het leven te koop is en waar het werkelijk om draait. En dat is niet het feit of je wel of niet getrouwd bent. Maar goed, dat is een andere discussie Gescheiden dus?
Jij gaat invullen wat andere mensen over jou kunnen denken.

Stop daarmee. Zoveel mensen, zoveel smaken en er zullen er best wel zijn die zullen zeggen dat jij zus naaapt maar er zullen er ook zijn die zullen zeggen, leuk dat Laurien nu ook trouwt en alle opmerkingen die je maar kunt bedenken.

Jij moet trouwen wanneer jij en je vriend zeggen dat jullie er voor willen gaan en dat het financieël lukt, niet omdat het "eens" tijd wordt, omdat zus trouwt of omdat de poes zwanger is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven