Mode & Beauty alle pijlers

Lang en slank...

14-02-2012 20:53 163 berichten
Dat ben ik lang en slank. Gisteren vertelde mijn minder fijngevoelige collega dat ze me eng dun vind. Dat de kleding die ik draag me niet staat.

Vertwijfeld stond ik even later voor de spiegel op het toilet. Misschien heeft ze toch een punt?

Ik vind mezelf best leuk om te zien, ja ik ben lang en slank...en ja een paar kilo's extra zouden me wellicht niet misstaan. Maar dit is nu eenmaal mijn bouw.

Dus ga ik het anders aanpakken. Welke kleding staat bij mijn figuur? Ik wil mijn figuur niet verbergen, maar misschien moet ik andere punten accentueren? Welke kledingstijl past beter bij mij?

Iemand leuke tips?
Ze is gewoon jaloers meeste vrouwen willen lang en slank zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat onaardig! Als jij blij bent met wat je draagt lekker houden zo!
Lekker laten gaan. Als jij je goed voelt is dat belangrijk. Niet of zij het wel of niet mooi vindt
Wat een rotopmerking zeg! Maak je er vooral niet druk om en verzoek haar de volgende keer om haar vervelende mond te houden.
quote:lelijk86 schreef op 14 februari 2012 @ 20:54:

Ze is gewoon jaloers meeste vrouwen willen lang en slank zijn.Volgens mij ook!
Inderdaad jaloers.
Wat een onaardige collega !

Je bent zelf blij met jouw lijf, je zou er dus niet eens over na moeten dwnken, maar dankzij zo'n fijne opmerking..

Ik ben zelf helaas niet zo mooi lang.. Als ik jou was zou ik een vriendin of familielud die jij er leuk uit vindt zien qua kleding en waarvan je weet dat deze AARDIG kritisch kan zijn eens vragen wat diegene mooi bij jou vindt staan.

En zelf heb ik bepaalde winkels waar ik heen ga waar leuke dames werken die serieus met leuke ideeen zouden aankomen als ik zo'n vraag zou stellen.

Succes! Maar blijf blij met jezelf
Ik wou dat ik het was . . . . ben klein en compact en dat is ook niet ideaal.

Heb dus geen kleding-adviezen voor je maar wel een
Niet aardig om te zeggen van haar, maar wie weet heeft ze objectief gezien wel gelijk dat je wellicht precies het verkeerde aantrekt bij jouw figuur, zodat je Tante Sidonia lijkt ipv een topmodel.

Zo ken ik een meisje met lange dunne armen en benen en die draagt dus altijd driekwart mouwen en broeken waardoor het lijkt alsof ze een groeispurt heeft meegemaakt en nog geen nieuwe kleding heeft gekocht. Haar keuze uiteraard, maar ik vind het wel doodzonde van zo'n mooi rank figuurtje.

Heb je weleens aan korte wollen wikkeljurkjes gedacht met een dikke wollen maillot? Zo toon je je lange benen maar krijg je wat "body" als je dat wilt.

Wat is je stijl nu en wat vind je leuk?
Wat zijn jullie eensgezind Dank jullie wel...

Maar ergens begreep ik de opmerkingen wel. Ik droeg een strakke broek en dan zie je inderdaad wel dat mijn benen dun zijn. Misschien moet ik toch een ander model broek kopen, maar wat dan? En wat draag ik er dan op?

Ik heb kleine borsten, helaas brede schouders, smalle taille, wel weer heupen, lange benen en een mooie kont (al zeg ik het zelf )

Dus kom maar op met die tips! Rokjes. Bepaald dessin?
wil je over het algeheel wat "voller " lijken of wil je bepaalde rondingen zoals heupen?
Wat bijv leuk is op een strakke broek, is een wat wijder tshirt met een lang grofgebreid vest. En dan stoere laarzen, die zijn vaak wat minder aangesloten.

Die wollige maillot van iris is ook een goed idee.

Of een strakke broek maar dan meer cargo, dus met wat zakken op de benen.

Maar blijf lekker vasthouden aan strakke broeken, vind t mooi hoor met lange benen!
Meiden dank jullie!

Carenza...beetje delen?

Iris ik begrijp je helemaal Dat zag ik namelijk gisteren ook toen in ik de spiegel keek. De combi klopte gewoon niet.

Het is niet dat ik onzeker ben, want dit ben ik nu eenmaal...maar goed...blijkbaar pak ik het nu niet handig aan.

Waar hou ik van? In ben eigenlijk overal wel voor in Ik draag broeken, maar ook jurkjes en rokken. Ik wil wel graag vrouwelijk en gekleed voor de dag komen op mijn werk. Thuis kan ik dan wel weer genieten van een iets stoerdere outfit.

Ik wil zeker wat meer body tonen...
Bella ik wil graag wat voller lijken. Heupen heb ik wel. Ik kom vaak in de knoei met broeken. Ik draag lengtematen, kan voor mijn bovenbenen een kleinere maat dragen dan voor mijn heupen.
quote:_Lalie_ schreef op 14 februari 2012 @ 21:05:

Wat zijn jullie eensgezind Dank jullie wel...

Maar ergens begreep ik de opmerkingen wel. Ik droeg een strakke broek en dan zie je inderdaad wel dat mijn benen dun zijn. Misschien moet ik toch een ander model broek kopen, maar wat dan? En wat draag ik er dan op?

Ik heb kleine borsten, helaas brede schouders, smalle taille, wel weer heupen, lange benen en een mooie kont (al zeg ik het zelf ;) )

Dus kom maar op met die tips! Rokjes. Bepaald dessin?

Kijk even bij de website van Trinny and Susannah of van Oprah wel figuurtype je bent en wat je dan het beste staat.

Prints kunnen sowieso, want die kun je makkelijk hebben. Verder kan in de zomer een haltertop of -jurk mooi staan: komen je schouders mooi uit en kijken je borsten groter.

Wikkelkleding is weer perfect bij je smalle taille en bredere heupen.

Wow, je lijkt me echt een plaatje om mooi aan te kleden!
Lieve Laal, ik vind je prachtig en ik vind het echt een verschrikkelijke opmerking van je collega.

Zoals je weet kamp ik met het tegenovergestelde probleem dus helaas geen praktische tips maar de keren dat we elkaar gezien hebben vond ik je altijd erg verzorgd en leuk gekleed.
Girlinthefire...cargo! Klopt! Ik heb ooit een strakkere cargo gehad en die stond eigenlijk heel goed. Alleen kan ik dat weer niet echt aan op mijn werk. Thuis dan weer wel. Bedankt voor je tip.
Cargo??? Jeezus ajb niet zeg, dat is zo jaren 90.
Belachelijke opmerkingen van je collega zeg! Ik heb het idee dat dit soort kwetsende opmerkingen vaker tegen dunne mensen dan tegen dikke worden gemaakt. Ik hoor het ook regelmatig, nergens op gebaseerd want ben slank maar niet dun, en toch menen mensen daar ongevraagd lullige opmerkingen over te mogen maken. Ik heb nog nooit tegen iemand terug gezegd dat dat wellicht door het vergelijkingsmateriaal komt maar wil het wel vaak!

TO, neem de kledingtips die je hier krijgt ter harte en wees verder gewoon trots op je lijf!
Mard jemig ik schiet gewoon een beetje vol
Geweldig! Ik ben dan wel slank, maar ik zie zo vaak kleding waarvan ik denk, stom ik had wat langer moeten zijn..

Zoals iris al zei, verschillende leggins, niet alleen zwart, maar ook andere kleurtjes, zoals bordeaurood, grijs, donkerblauw etc. Op lookbook.nu (of com), zie je vaak streetfashion van bloggers met skinnyjeans, wollen truien, accessoires die je outfit opleuken. Ik vind iig korte jurkjes met een legging of dikke panty erg leuk staan als je lang en slank bent.
...
Een rok die een beetje geplooid is staat leuk, een kort jasje erbij of met een broek met niet te lange pijpen, met enkellaarsje eventueel, kortom alles wat je minder lang maakt, maakt je minder dun/smal.
Oftewel, je kunt zo veel meer hebben qua kleding als je lang bent, waarschijnlijk is ze gewoon jaloers! Niets van aantrekken..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven