Zure melk waar kopen?

16-02-2012 17:10 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een recept gekregen van Noorse vrienden voor een soort van kruidige ontbijtkoek. Als ingrediënt heb ik o.a. zure melk nodig.

Is dit hetzelfde als karnemelk?

Weet iemand (als het geen karnemelk is) waar ik het dan kan kopen?
Melk die over de datum is ?

Bij een avond winkel ! Al regelmaatig zure melk daar gekocht !
Ik gok dat het karnemelk is. In mijn bak kookboek staan ook veel cakes en kruidenkoeken met karnemelk.
Karnemelk
Je kan karnemelk gebruiken in plaats van dat restje zure melk uit dat pak in je koelkast. Want zure melk is gewoon melk over de datum. Om mee te bakken prima ingredient.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
flower_power_girl, 74 seconden geleden

Melk die over de datum is ?

Bij een avond winkel ! Al regelmaatig zure melk daar gekocht !

Lmao, inderdaad!
Ik heb even voor je gegoogeld, ik ga er vanuit dat ze zure room bedoelen.

Trefwoorden zure melk noors recept.
Even het noorse woord door google heen halen, met nederlandse vertaling er bij.
Youguhrt ook een optie?
Met karnemelk kun je inderdaad heerlijke kruidkoek bakken. Is dus zeker een optie.
Dit inderdaad iets Noors. Heet kulturmelk. Qua dikte ligt het tussen yoghurt en karnemelk. Zelf heb ik nooit karnemelk gedronken, maar ik kan me zo voorstellen dat dat ongeveer hetzelfde smaakt. Je zou ook kefir kunnen gebruiken.
Bij mij in de koelkast
Je kunt zure melk maken door 1 eetlepel azijn per 250 ml melk te mengen. Hier (Canada) wordt ook weleens gevraagd om "sour milk".
Optimist tot in de kist!
nou ik heb uiteindelijk gewoon karnemelk gebruikt ... alleen werkt mijn oven denk ik niet zo goed meer. Volgens recept moest het 30 minuten in de oven. Na een uur was de binnenkant nog niet gaar.... Maar laten afkoelen (was gisteravond al 23.30 uur) en straks nog maar een keer de oven in!
Zou het niet kunnen dat het normaal een wat dikker substantie is die zure melk en dat de karnemelk dus te vloeibaar is geweest??
Als je goede biologische karnemelk hebt is die ook al een stuk dikker (en veel lekkerder) dan goedkope rommel van een huismerk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven