Pasta carbonata

16-02-2012 18:26 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi girls

Wat is jullie favo manier om pasta carbonara te maken?

Ik heb t nu weer gemaakt maar ik mis voor mn smaak toch 'iets'

Ik heb :

Spek,ei,geraspte kaas, creme fraiche en veel peper gebruikt.

Tips graag!
Internagelaktisch
Hahahaha nee geen kok.

En ook geen spekkies uit een bakje, die hebben geen smaak. Inderdaad pancetta maar heb je plakjes dan vind ik het niet handig. Je moet wel een soort blokjes hebben.
Geen knoflook! Die van madame micmac komt mooi in de buurt, gewoon lang houdbare slagroom van euroshopper ofzo gebruiken, mijn siciliaanse ex deed er een heel fijngesnipperd uitje door en veel zwarte peper!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Ook lekker ipv parmezaanse kaas is pecorino.
Ik maak m altijd zo;

Gekookte pasta terug in de pan,spek en vet van t spekbakken door de pasta scheppen, eigeel erdoor spatelen, knoflook en flink wat parmezaan. Aanlengen met room tot goede sausdikte.Peper en zout, en dan verse peterselie erdoor. Weet ineens wat ik morgen ga eten :Imao:
Die smiley onderaan slaat nergens op, dat moest een andere zijn, gewoon een normale lachende smiley
Vind het zelf erg lekker om er een bosuitje in ringetjes gesneden, op het laatste moment erbij te doen.
Ik vind dit ook juist een recept om leuk mee te experimenteren. De "pure" versie is heeeerlijk maar ik vind het ook lekker om er wat in reepjes gesneden gebakken courgette doorheen te roeren.
Optimist tot in de kist!
Eten jullie hier nou ook nog iets bij? Ik mis groente, en met zo'n bordje eten heb ik na een uurtje alweer honger...
Winkelfanaat, ik bak altijd ui en courgette mee.
Gebakken champignons met peterselie en knoflook eet ik er meestal bij. Eventueel met wat kaas ff gratineren.

Of een salade met mozzarella, tomaat en basilicum
Parmezaanse kaas ipv jonge kaas (daar zit toch echt geen smaak aan).

En wat absoluut in je ingrediëntenlijst (van je eerste bericht) ontbreekt is 1 (of 2) eidooiers. Die zijn ook al genoemd en écht... zonder geen carbonara
quote:papouck schreef op 17 februari 2012 @ 00:18:

Parmezaanse kaas ipv jonge kaas (daar zit toch echt geen smaak aan).

En wat absoluut in je ingrediëntenlijst (van je eerste bericht) ontbreekt is 1 (of 2) eidooiers. Die zijn ook al genoemd en écht... zonder geen carbonara

Inderdaad.

En wat ik ook mis, of hier lees: niet je eiermengsel door je pasta roeren! En al helemaal niet in een hete pan! Dan stolt het ei veel te snel en krijg je van die kleine stukjes gestold ei in plaats van een glazig laagje om je pasta. Je moet juist je eiermengsel in een schaal op kamertemperatuur hebben (dus niet je eieren zo uit de ijskast). En dan de gekookte pasta op je je eiermengsel gieten en dan omscheppen tot alle pasta zo'n laagje heeft.
Welke kaaskop gooit er nou creme fraiche door een carbonara....
Eens met gember, en wat iemand hier ook zei: geen spekblokjes van de supermarkt. Of pancetta, of gewoon een stuk doorregen rookspek bij de slager halen. Is ook veel lekkerder in je stamppot
quote:pup schreef op 16 februari 2012 @ 19:24:

Ik doe altijd deze, echt heul lekker:

http://www.kokenmetkarin.nl/hoofd/carbonara.htmlWat een leuke site!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
ik maak hem zo, recept van italiaanse vriendin van ouders....

1 uitje glazig bakken,

pancetta uitbakken (ca 120 gram)

ui en pancetta bij elkaar en dan 1 teentje knoflook mee bakken, niet te hard dan wordt het bitter.

Ondertussen spaghetti koken.

in een aparte schaal, kookroom (125ml) loskloppen met 2 eieren, ca 100 gram parmezaanse kaas en vers gemalen peper.

Het ui/spek mengsel op heel laag vuur zetten en dan het ei room mengsel erdoor doen. Heel goed roeren en dit blijven doen terwijl het mengsel indikt. Dat duurt wel een minuut of 5-6.

Spaghetti afgieten en iets af laten koelen. Dan bij de saus voegen maar ook dan heel goed roeren anders krijg je idd roerei en dat is echt zonde!

Ik vind hem zo heel erg lekker. Voor de groentes eet ik een losse salade oid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven