Ik ben zo bang.... deel 10

11-12-2011 18:12 2980 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jubileum! Het tiende topic, wie had dat gedacht :-)

Van een topic dat begon omdat ik bang was dat ik weer ziek zou blijken, via alle perikelen met chemo en operaties en andere behandelingen, naar hier, het moment van het tiende topic.

Niet genezen, maar wel gesteund en opgevrolijkt door iedereen die meeschrijft.

Ik wil dit intro eens anders doen dan anders en het aangrijpen om jullie te bedanken, de liefste en fijnste mensen van het forum. Voor de steun, de afleiding, de goede raad, de spiegel, de humor en de warmte. Jullie zijn me heel dierbaar.

Ook dit tiende deel staat weer open voor iedereen die mee wil schrijven over alles wat je bezighoudt.

Bedankt voor negen prachtige topics en op naar het elfde!
Cookie en Kakkie
Ing, nu heb ik meteen dat liedje van Peppie en Kokkie in mijn hoofd! En bedankt

Bo, ik kan me voorstellen dat het wennen is met Ro fulltime thuis. Gek hoe dat meteen al anders is dan als hij vakantie heeft hè? Zie je dat het ook een beetje tussen je oren zit. Inderdaad geen einddatum weten is heel anders.

Ik zou de film zeker gaan kijken, Ing! En de rest ook. Allemaal! Echt, de hele zaal lag collectief voortdurend dubbel. Ik vond het een echte feelgoodmovie, maar dan op een heel andere manier dan de gemiddelde romcom. Ik zag laatst bijvoorbeeld The Holiday, typische feelgoodKerstfilm met grote namen en een happy end, maar ik vond er geen bal aan. Ik heb het gewoon gehad met die films, er zit niks echts aan.

Deze film was zo echt, dat vond ik er zo geweldig aan! Hij is natuurlijk ook op een echt verhaal gebaseerd, maar dan nog kan de verfilming heel drakerig zijn. Ik las op wikipedia dat de man op wie de hoofdpersoon in de film is gebaseerd, het verhaal alleen wilde laten verfilmen als het een komedie werd. En daar zijn de regisseurs heel goed in geslaagd.

Wat mij betreft gaat de hele film juist over verder kijken dan de buitenkant en over de verbondenheid die tegen alle waarschijnlijkheid in tussen mensen kan ontstaan. Tussen mensen die buitengesloten worden, 'er niet bij horen', anders zijn. Intouchables.
Ga in therapie!
*ik breek even in*

Naar aanleiding van de tip van Robo en het het linkje van Zoebie heb ik de film gisteravond bekeken.

Ik kan het niet beter omschrijven als Dubiootje. Wat een dijk van een film. Een pareltje. Bedankt dat jullie deze tip hebben willen delen.

*breekt weer uit*
Ik denk op het werk meteen aan Phoehee als we cookies moeten inschakelen of verwijderen op de pc van de klanten en dat gebeurt nogal eens.

Its ik heb het ook gehad met al die bloederige series. Jan kijkt er altijd naar, maar ik geef er geen moer meer om. Moet het morgenavond maar eens met collega over deze film hebben en of ze meegaat.

Heb er wel zin in.
Ik ga ook eens kijken waar deze film draait, misschien wel in het filmhuis hier vlakbij.

Ingmagh hoe gaat het eigenlijk met je broer? Fietst hij nog?

Okkie slaapt al dus wij hebben een lange avond met nieuwe dvd speler. Ohnee hij slaapt niet of is weer wakker. Stomme muziek ook hiernaast.
Daar gaat je avond met zijn tweetjes Phoehee, Arme Ok om wakker gemuziekt te worden.

Ik ga even mijn jongste zoon feliciteren. Die is zaterdag jarig, maar hij gaat morgen op vakantie, dus is ie er niet. De slimmerik. Om èn zijn verjaardag èn carnaval te ontvluchten.

Jan is opgepiept. Zat ik opeens in mijn uppie friet te eten.
We hebben nieuwe buren, weer 4 jongens. Ik heb net even aangebeld en de situatie uitgelegd, dat wij een kindje hebben die 's avonds graag slaapt. Hij was heel begripvol. Ze komen zich binnenkort een keer voorstellen.
Neeeeeeeee, een hele post getypt en alles weg!!!!

Nou ja zeg, niet leuk meer dit! Ik ga niet alles weer opnieuw typen, we hebben bezoek (de buurman en zijn vrouw zijn ook maar komen eten) en ik had nog wel op iedereen gereageerd.

Grrrrr, stomme site.
Ook weer lullig om het zo te zeggen, dus: ik had Roosje4 bedankt voor haar reactie; Zoebie's zoon begrijp ik he-le-maal met zijn vakantie ; Phoehee en haar buren, ik hoop dat het rustig blijft voor Okkie vooral; Gelukkeling en haar man bijna-met-pensioen wilde ik vooral zeggen dat de praktijk anders is dan wat je vantevoren denkt :-) ; met Duub was ik het vooral enorm eens, qua film; en Ing is gewoon erg grappig, met haar Okkie & Kakkie

Ik ben vast mensen vergeten, maar ik ga nu weer koffie inschenken denk ik.
Bo ik vind het helemaal niet raar klinken. Ro zal er vast ook even aan moeten wennen en jullie moeten gewoon weer even een eigen weg vinden.

Geluk, mijn pap gaat dit jaar ook een dag minder werken. Vanwege zijn reuma, maar ook omdat zijn eigen vader jong is overleden, dus hij wil het doen nu het nog kan. Geloof dat hij er zelf meer zin in heeft dan mijn moeder..... Gelukkig heeft hij na de boot een nieuwe passie voor fietsen, dat doet hij elke dag, dus dat zal hij op de extra dag vrij ook wel gaan doen.

Jammer van de muziek phoehee, ik hoop dat het door de kennismaking minder zal worden. Maar als ok straks weer naar buiten gaat en die gasten komen hem tegen zal het misschien nog wel loslopen. Ook knullen hebben een zwak voor die ukkies.

Na ing die opmerkingen van ons juffie waren alleen lief bedoeld, het is een leuk mens, ik ben er gewoon gevoelig voor. Weet nooit zo goed hoe ik daar mee om moet gaan.

Zoeb alvast gefeliciteerd met je zoon! Hoop dat jullie en leuke avond hebben.

Oh ik heb de filmtip gemist. Ben vandaag bij zus geweest en we zijn samen naar Star Wars geweest. Was ook leuk en lekker dom schietwerk....prima. Volgende week ga ik weer en dan gooi ik haar in de rolstoel en gaan we naar de dierentuin om foto's te maken.

Ik vond my sisters keeper wel erg emotioneel, maar vooral omdat ik diep van binnen denk dat ik dat moment ooit ook nog tegen ga komen. Een moeder die koste wat kost positief wil blijven en wil blijven behandelen. Het huwelijk, de andere kinderen alles moet wijken voor het ziek zijn. Misschien ook wel omdat het huwelijk van mijn ouders wel een duw kreeg en het ook met zus niet lekker ging tijdens mijn behandelingen.

Oh ben nog wat vergeten. Er was bij zus een klein menneke (2 maanden) en het deed me helemaal niks. Ja ik vond het heel erg leuk hoor, daar niet van. Maar omdat veel vrienden/kennissen aan de kinderen beginnen dacht ik dat dit misschien wel eens een zuur moment kon worden. Maar heb er vooralsnog geen last van. Fijn.....
Een meisje mag zéker dromen, Luonto :-)

En soms gaan de dingen heeeeel anders dan je had kunnen bedenken, you never know!!!

Kan me voorstellen dat My sister's keepr voor jou inderdaad een extra beladen film is.

Hoe lang moet je zus nog in de rolstoel, trouwens? Geneest ze goed?

Hier is net iedereen weer naar zijn eigen huis vertrokken; ik ben op en ga meteen slapen.

Het was me het dagje wel! Morgen maar even wat minder druk, en zeker geen buren over de vloer.....

Slaap lekker allemaal!
Lieve Luonto, fijn door blijven dromen. Je weet maar nooit. Wat fijn dat hij er was als je het nodig had.

Bo ze zijn nog lang gebleven. Heb je leuke buren.

Het was nog even gezellig gisteren. Sam was er ook met zijn ouders en ik heb tot elf uur gewacht op middelste die nog zou komen, want die moest werken. Maar toen werd het me te laat en ben ik toch maar gegaan. Toen zat het huis nog vol vrienden. En vandaag gaan ze met vakantie. Ik moet straks de Peugeot brengen. Ze hebben allebei kleine auto's en daar kunnen ze de rommel niet in want ze gaan met zijn vieren een lang weekend naar het IJselmeer.

Vandaag Samdag. Tot straks.
Luonto, weet ik hoor, van ons juffie Het is gewoon een zoetsappig mens en ik ben opgegroeid in een mannenwereld en jij bent ook lekker direct. Niet de perfecte combi. Maar misschien zijn wij en een naaicursus dat ook niet en werkt het wel, iets met opposites attract is het toch?

Fijn dat het je in zoverre niks deed, dat kindje, dat je ze leuk kan vinden zonder daarbij tegenstrijdige gevoelens te hebben. Ik hoop dat dat zo kan blijven. Als forum suikertante van de hele bups cookies, okkies, pommels en naamloze frummels is dat misschien ook wel zo leuk.

Phoehee, met mijn broer gaat het goed. Hij fietst zo nu en dan binnen in zo'n tacx of hoe je dat ook noemt. Buiten is het momenteel te koud, door de dwarsleasie kunnen zijn benen zichzelf niet meer warm krijgen. Als het weer beter weer wordt gaat hij weer fietsen. Geloof dat er verder geen wedstrijden meer op de planning staan. Het team dat vorig jaar de Alpe heeft gereden, zit vol met allemaal nieuwe gezichten.

Daarnaast geeft hij nu vier dagen per week les op een middelbare school (geloof een uur of 3 per dag) en gaat hij een dag per week naar de universiteit om zijn eerste graads bevoegdheid te halen. De leerlingen lopen met hem weg

Ik ga morgen met vriend naar de stad en eindelijk positiekleding kopen. Gisteren had ik de hele dag een rare kramp in mijn buik en toen ik 's avonds mijn joggingbroek aan deed om te gaan pilatessen zakte het weg. Geloof dat mijn riem (die ik nodig heb omdat na de verloren kilo's mijn broek van mijn kont zakt) in mijn baarmoeder drukt ofzo. Dus, tijd voor elastiek!

Zoebie, ik zal naar je kinderen zwaaien. Hoop dat het beter weer wordt dan vandaag!
Ik geloof dat jullie wel lol hebben op naailes.

Ik begin morgen trouwens in het RmcDhuis in M. Ik ga met de auto dan is het goed te doen. Ik heb toch voor M gekozen. Zijn leuke mensen en ze willen me graag.
Fijne Samdag vandaag, Zoeb! En jemig, dat je toch voor M gekozen hebt; ik hoop dat je er vooldoening uit gaat halen :-) en heel veel plezier op de Samdag, natuurlijk!

Ing, haha, tijd voor elastiek, het ziet er zo grappig uit

Wel heel gaaf hoor, dat je aan de positiekleding moet, het wordt er zo "echt" van!

Hier een grijze druilerige dag en Ro gaat in de huiskamer wat klusjes doen; ik zet de naaimachine neer en ga een tweede set gordijnen afmaken, dus een fijn dagje huishoudelijk werk :-)
Klinkt knus Bo, ben je een beetje uitgeslapen en bijgekomen van gisteravond?

Luonto je moet blijven dromen hoor, stel dat je droom uitkomt en je moet zeggen Oei...... je overvalt me en dan heb je bedenktijd nodig en dan is het ineens te laat

Goed dat hij wat voor je kon betekenen op de weg die je moet gaan om je weer een ''heel'' mens te voelen.

Jullie naailes klinkt ook ontzèttend leuk trouwens, het lijkt me vréselijk gezellig!

Zoebie goed dat je voor dichterbij hebt gekozen, ik ben erg benieuwd hoe het je bevalt, ze mogen in hun handjes knijpen met een duizendpoot als jij. Fijne Samdag! ik ben lekker op stap vandaag, tot vanmiddag allemaal.
Goeiemorgen lieve forumvriendinnen!

Wat zijn jullie onverdeeld positief over de film, ik ga sjurman eens porren of we er samen heen gaan. Wie weet gaat het nog lukken voor we naar de zon gaan

Momenteel zijn het echt een beetje de laatste loodjes voor we weggaan, en dat terwijl we pas over 3 weken gaan... Het is killing druk op het werk, er gebeurt veel tegelijk, het lijkt of alle cliënten nu extra zorg nodig hebben omdat ze het zelf even niet meer redden. Verder heeft sjurman vandaag en a.s. maandag wat onderzoeken in het ziekenhuis. Maag en slokdarm worden onderzocht omdat hij al tijden last heeft van refluxklachten.

Vandaar dat ik even wat minder aanwezig ben, maar ik lees jullie allemaal hoor!

Bo, anderen hier hebben het ook al gezegd, en ik sluit me erbij aan dat ik het totaal niet vreemd vind dat je moet wennen dat Ro de hele dag in en om het huis is. Jullie moeten weer even in een modus komen die voor jullie allebei werkt. Ik herken het wel. Sjurman heeft in de zomer altijd een paar weken meer vakantie dan ik (hij bulkt van de vakantiedagen, echt schandalig!) en dan is hij er dus veel meer dan ik gewend ben. Ik vind het dan erg lastig om mijn eigen dingen te blijven doen, ondanks dat hij me daar totaal niet in belemmert. Ik vind het trouwens wel knus klinken hoor, dat jullie zo samen jullie huisje perfectioneren

Zoebie, gefeliciteerd alvast met je zoon , en geniet van je sam-dag! Chapeau dat je je hart volgt en voor M kiest. Als je daar het beste gevoel bij hebt, maakt afstand misschien toch wat minder uit. Ik wens je er veel mooie momenten!

Ing en Luont, ik zie jullie al helemaal zitten daar bij jullie cluppie. Samen lekker mutsen, en mooie dingen maken. Fotootje van het resultaat?? En Ing, weer een nieuwe fase in je zwangerschap... groeibroeken!

Netje, hoe is het nu met je been?

Gelukkeling, het is nogal wat, elke keer opnieuw instellen op insuline. Mijn "nepzusje" heeft een pompje, moet wel meerdere keren per dag haar bloedsuiker testen maar dan wordt er via een bluetoothsignaal automatisch de juiste dosering aan de pomp doorgegeven. Niks geen gereken meer!

Ik zag trouwens gister op tv dat iemand door een alvleeskliertransplantatie van de diabetes af kwam. Super hè!

Ik ga maar eens in actie komen. Douchen enzo, en dan langzaamaan voorbereiden op de late dienst van vandaag. Morgen weekend, weer lekker schilderen. (en pssst, er komt een expo aan, m'n eerste eigen.... spannend!)
Ik ga vanavond bij klik eten en ben me de hele dag al aan het afvragen wat ik zal kiezen. Dus misschien kunnen jullie helpen? Mochten jullie niks te doen hebben
Luonto het loopt zoals het loopt, maar dromen mag natuurlijk altijd.

Sjur vervelend die onderzoeken voor sjurman, maar het is te doen weet ik uit ervaring. Doe je wel rustig aan op je werk.

Zoeb morgen je eerst werkdag in het RMC ik wens je daar heel veel werkvreugde al zal het soms best zwaar zijn maar ook zo dankbaar. Ik denk dat jij daar prima op je plek bent.

Ik ga zo naar het zwembad voor een curcus life guard (zwemmend redden) kwam er gisteren achter dat die al om 15.00 uur begint. Ik dacht 16.30 maar dat is het tweede deel. Het stond wel goed in de mail maar ik had het verkeerd in mijn agenda gezet.
Bo wat een werk vind ik gordijnen maken altijd. Ik moet nog steeds die van Sam's kamer korter maken. Toch maar eens doen voordat hij gaat kruipen. Er zitten nog steeds de spelden in. Maar dat was om ze uit te laten hangen en dat hebben ze nu wel gedaan denk ik.

Hier is het ook druilerig. En mijn broertje belde net en daar schijnt de zon. Het is niet eerlijk.

Geluk ik heb niet voor dichterbij gekozen. ik ga naar M, maar op zaterdag staan er geen files dus dan kan ik goed met de auto gaan.

Sjur lekker nog drie weken en dan even lekker weg.

Wij hebben ook geboekt hoor. Lekker weer een week naar Hoek van Holland en de zee. Jan wil echt niet langer en ik ben al blij met dit resultaat. Dus ik klaag niet.

Ing dus nu is het echt te zien. Leuk joh. Er is zulke leuke kleding te koop. Veel meer dan " vroegah".

Geen idee wat ik zou moeten kiezen voor jou Ing. Voor mezelf wist ik het wel. Ik ben verzot op ananas dus dan is de keuze gemakkelijk.

Heb nu weer een lekkere vruchtensalade in de koelkast staan van verse ananas en mango om mee naar het werk te nemen vanavond. Geen warm eten voor mij. Het wordt een boterham, maar met dit erbij ook lekker.

Sam slaapt. Mijn rollade staat te sudderen. Straks nog even peultjes met worteltjes koken en de aardappeltjes bakken dan kan Jan in ieder geval eten. Ik ben vroeg weg want ik moet om vijf uur beginnen.

Ik heb vanmorgen met mijn vriendin de kinderoptocht gekeken en ik zat onder de confetti. Heb de kinderwagen van Sam eerst maar even met de stoffer buiten afgestoft. Sam wist niet waar ie kijken moest. Hij vond het wel interessant.
Oh, lekkerrrrrrr ziet dat eruit, Ing :-) Ik kan je niet iets specifieks aanraden, ik zou alles wel lusten! Veel plezier vanavond & eet smakelijk.

Sjur, sterkte voor je vriend, dat zijn meestal geen leuke onderzoeken. Kan me voorstellen dat jullie allebei heel erg uitzien naar de vakantie, nog drie weekjes volhouden!

En morgen schilderen, leuk; vordert je schilderij al?

Zoeb, ik heb ze af, de gordijnen; ik kan geen gordijnen meer zien nu! Maar ze zijn netjes gelukt. Ro heeft beton gestort om het gat in de vloer te dichten dat tussen de woonkamer en de eetkamer nog zat; en we zijn dus vandaag best wat opgeschoten.

Werk ze voor zometeen!

Meepie, gaaf, reddend zwemmen! Ik heb dat diploma ook, maar dat is echt al jaaaaaren geleden, ik zou eigenlijk niet weten of ik alles nog weet.

Veel succes!

Gelukkeling, ik ben nog wel moe, maar het gaat redelijk vandaag. Vanavond niet te laat slapen, dat is zeker :-) Moet jij dit weekend weer werken?

Ro is naar de dermatoloog voor de controles en ik ga eens koken. Zalm en broccoli en rijst met zachte kerriesaus, ik heb er zin in!
Broccoli is heel goed voor een mens, blauwe bessen en broccoli moeten en het liefst elke dag, zegt ons aller dokter Oz, ik vind het wel een grappige man, soms zie ik 's middags een stuk van zijn programma.

Goed dat je de gordijnen af hebt Bo, jullie schieten wel op zo! Als Ro zich ook elke dag zo nuttig maakt zitten jullie er straks, als hij weer werkt, netjes bij.

Sjur nog maar drie weekjes, ik heb van te voren altijd een moment dat ik denk waar begin ik aan met al het geregel , maar nu zou ik zo morgen weer gaan hoor, het is het allemaal dik waard. Sterkte voor je man met de onderzoeken, ik heb ze een jaar of wat geleden ook gehad, in een keer boven en onder, met roesje gelukkig, al denk ik zelf dat ik niet heb geslapen, helemaal helder was ik ook niet.

Zoebie dus toch M, als je het rijden geen bezwaar vindt moet je het zeker proberen. Gefeliciteerd vast met je zoon.

Ing ik lust ook alles en vind het heel moeilijk kiezen, ik begrijp je probleem helemaal eet ze vanavond , de broek met stiek zou al lekker dienst kunnen doen.

Ik moet alleen morgen werken ik werk vast een dag voor, omdat ik graag volgende week zondag vrij wil, dan vieren zoon en schoondochter allebei hun verjaardag, de familie met kleine kindjes komt 's middags en die wil ik graag zien.

Eet ze straks ik heb een pastaschotel gemaakt met veel groente, die staat in de oven.
Luonto tuurlijk is dromen goed! Volgens mij is hij heel lief voor je.

Bo heb je gehoord van prins Johan Friso die bedolven is onder een lawine? De toestand is nu stabiel maar nog niet buiten levensgevaar.

Ingmagh heb je al een broek? Eet smakelijk vanavond! (hoop op een nieuwe broek, dan heb je meer ruimte)

Zoebie leuk dat je toch begint in M. Tof!

Sjur wat maak je voor werk?

Het is weer weekend! Carnaval ook nog. Ik heb een pakje voor Okkie, misschien morgen naar de optocht maar dat kan alleen als hij niet te lang slaapt. Ik maak hem niet wakker ervoor, zo graag wil ik ook niet. Vanavond had hij ook ineens koorts.
Phoehee, het is hier het gesprek van de avond. Iedereen zit op Nu.nl te kijken. En ik dacht dat Limburgers niet koningsgezind zijn.
Ja, ik heb het gezien op internet, Phoehee!

Wat erg, zo'n jonge man nog en zoals ik het inschat aan de hand van de berichten zijn de vooruitzichten niet hoopgevend. Hij is zelfs gereanimeerd, las ik.... ik hoop dat het meevalt en dat hij er goed weer uit kan komen.

Geef Okkie een carnavalskus van me; ik hoop dat zijn koorts weer wegtrekt! En hoe is het met jou? Heb je last van misselijkheid of gaat het?

Gelukkeling, inderdaad, broccoli schijnt supergezond te zijn! En zalm is ook goed voor je, dus we hebben gezond en lekker gegeten :-)

Werk ze morgen; wat leuk dat je zoon en je schoondochter zo dicht bij elkaar jarig zijn! Net als Ro en ik :-) of nog dichter op elkaar?

Zoeb, het zal inderdaad bij jullie de hele tijd op TV zijn!

Ik wist trouwens niet dat Limburg niet zo koningsgezind was?

Ik hoop dat je een fijne Samdag hebt gehad met je mooie kleinzoon

Ro en ik gaan lekker voor de TV zitten; vroeg naar bed en morgen naar mijn schoonmoeder.

Zondag uit eten voor onze verjaardagen en donderdag komt mijn beste vriendin met haar man, dus het worden drukke dagen!

Fijne avond allemaal & liefs :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven