Tja, en dat was het dan.... deel 2

31-01-2012 14:51 3880 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zullen we hier maar verder gaan met onze verhalen naar aanleiding van de post van allalone.

"Goedenavond,

Hier zit ik dan.... 44 jaar oud, een relatie van 25 jaar waarvan 22 jaar getrouwd achter de rug. Hij hield niet meer voldoende van mij..... Wel van zijn jongere collega waar hij nu is...

God, wat voel ik me alleen en wat een pijn.... En ja, ik weet het, zwaar debiel, maar ik hou nog steeds van hem...

Allalone...".

Hoop dat jullie het allemaal kunnen vinden, want ik kan die steun en schoppen onder mijn kont nog niet missen.
Je bent een geweldig mens Kunstje xxx

Dank je
zonder tegenslag is er geen overwinning
voel me rot. Weet dat ik er ws goed aan doe om te vertrekken, maar mijn hele leven ligt op zijn kop. en straks die van de kids met verhuizen enz. iedereen zegt dat ik moet gaan, maar het is gewoon zo gemeen. Hij weet het allemaal niet meer, gaat vreemd en ik heb al maanden het gevoel dat ik ervoor boet. Tja ben duidelijk geen eerste keus meer. Vanmorgen na mijn nachtdienst op bed ineengestort, janken natuur lijk en hij zeer meegaand... Ik blijf het gewoon heel gemeen vinden. Waarom moet je nu ook om hem blijven geven.. Heb het heel zwaar op het moment.. Kom der ff niet meer uit.. Nu eerst maar even een tukkie doen. Heb nog een nachtdienst..
kom op hoor problemo,je moet nu doorzetten,,,ik weet hoe je je voelt,dapper dat je gewoon weer je nachtdienst ingaat en je moet want het is je inkomen hoor.

en huil je ogen maar uit je hoofd ,morgen gaat het weer beter.

ik had ook een ellendige dag maar nu gaat het wel weer.

alleen nog erg moe.

je moet door ,veel liefs en sterkte X
Kom op, meiden. Laat jullie hoofd niet hangen. Kom net terug van Carnaval. Het was moeilijk, oh zo moeilijk, maar ik heb het gered. Alle herinneringen die terug kwamen en al die mensen gezellig samen en ik alleen. De tranen zitten hoog, maar ik laat ze niet toe. Ik vind dat ik sterk geweest ben, door uberhaupt te gaan. Daar haal ik in elk geval voldoening uit. Maar hemellief, ik voel me zo verdomd alleen.

Maar ik ga het redden: ik ben sterk , ik kan het en ik word weer gelukkig!!
@Problemo, het is moeilijk, maar zet door. Het komt goed, echt waar!!

@Pumukele, hoe ging het vandaag?

@Habithere, voel je jezelf al wat beter?

Voor allemaal een hart onder de riem. Hoe moeilijk het ook is, we komen er doorheen.

En voor iedereen 3 vastelaovendpunekes (carnavalskussen)

Ik heb inderdaad een aantal pilsjes op!
[quote]habithere schreef op 18 februari 2012 @ 14:00:
One day I fly away,

Leave your love to yesterday
[quote][message=11250628,noline]
One day I fly away,

Goeiemorgen meiden,
One day I fly away,

quote:pumukele schreef op 19 februari 2012 @ 06:32:

<knip>, ik weet zeker dat hij nog van mij houd!

ik weet nu dat hij mij niet als zijn moederfiguur zag. ik weet dat hij geen ander heeft etc. hij zei jij zal altijd mijn grote liefde blijven!!

<knip>

Hey Pumukele; je kent mij niet als een van de reguliere posters hier maar een half jaar geleden, toen mijn man net weggegaan was na 15 jaar samen, was ik dat wel. Bovenstaand is pijnlijk om te lezen omdat ik in het begin ook dacht wat jij denkt. Even los van het feit of hij een ander heeft of niet (in mijn geval bleek dat achteraf toch wél zo te zijn, heel cliché en heel pijnlijk) houdt hij misschien nog wel van je, en dat is ook wel logisch na zoveel jaar samen, maar hij houdt niet meer op een zodanige manier van je dat hij bij je wil zijn als partner. Mijn man heeft letterlijk hetzelfde gezegd over "liefde van mijn leven" maar dat betekent jammer genoeg helemaal niks. Ik zeg nu waarschijnlijk iets heel hards maar zolang jij jezelf voor de gek blijft houden ga je de kans niet krijgen je verdriet een plek te geven, laat staan te verwerken. De man gaat niet voor niks bij je weg, dat is vreselijk moeilijk maar je zult het moeten accepteren anders maak je jezelf helemaal gek.

Sterkte

[quote][message=11251129,noline]sartan schreef

[...]
One day I fly away,

quote:pumukele schreef op 19 februari 2012 @ 07:55:

[...]

Hallo Sartan,

dank je voor je reactie, maar mijn man is niet helemaal zelf weg gegaan, ik heb het min if meer uitgelokt en besloten hem die zelfde avond naar zijn ouders te brengen, daar hadden we het gisteren nog over. anders had hij hier nog gezeten, maar we moesten beide uit deze negatieve spiraal komen, en nu heb ik er spijt van.

Even over getwijfeld en mijn post een paar keer aangepast: Pumukule, los van wie bij wie is weggegaan "uitgelokt"of niet, dat maakt namelijk niks uit: je zit zwaar in de ontkenning. Dat bedoelde ik met mijn vorige post en dat onderschrijf je met je reactie. En op die manier ga je het niet redden...

Weet je ? ik ga het denkelijk ook niet redden.

verdorie!

sorry !
One day I fly away,

quote:pumukele schreef op 19 februari 2012 @ 08:14:

verdorie!

sorry !

?! Probeer ik het nog 1 keer: ik bedoel het niet kwaad ik wil je alleen behoeden voor een valkuil waar ik in ben gestapt. Ik ben niet "de vijand" hier. Zucht. Pumukule, je gaat het best redden maar daarvoor zal je eerst de realiteit van zaken onder ogen moeten zien. Hey, ik heb niet voor niets meegeschreven hier hallo.

Jammer genoeg moet ik leren dat het onder ogen zien van de werkelijkheid voor iedereen in zijn of haar eigen tempo gaat en ik niks kan "helpen" daarin. Ik wens je oprecht veel sterkte en succes en verdwijn maar weer even.

[quote]sartan :

[...]

?!
One day I fly away,

quote:pumukele schreef op 19 februari 2012 @ 08:14:

verdorie!

sorry !en hier was ik mezelf uit aan het schelden
One day I fly away,

quote:pumukele schreef op 19 februari 2012 @ 08:30:

[...]

en hier was ik mezelf uit aan het schelden

En dat moet je al helemaal niet doen Pumukule

Lief, ik weet hoe moeilijk je het hebt en hoe ongelooflijk verscheurend je verdriet is. Geloof me. Je redt het wel. Echt. Wees een beetje lief voor jezelf alsjeblieft. Je hebt niet zomaar alleen maar schoppen nodig maar ook knuffels en bemoedigende woorden, in gelijke delen

Hou je haaks. Zorg voor jezelf. Neem de tijd om te rouwen maar probeer om niet te ontkennen dat een belangrijke periode van je leven voorbij is. Hoe eerder dat besef echt binnen komt - hoe ontzettend pijnlijk ook - hoe eerder er iets van heling kan plaatsvinden. Sterkte

[quote][message=11251213
One day I fly away,

quote:pumukele schreef op 19 februari 2012 @ 07:55:

[...]

Hallo Sartan,

dank je voor je reactie, maar mijn man is niet helemaal zelf weg gegaan, ik heb het min if meer uitgelokt en besloten hem die zelfde avond naar zijn ouders te brengen, daar hadden we het gisteren nog over. anders had hij hier nog gezeten, maar we moesten beide uit deze negatieve spiraal komen, en nu heb ik er spijt van.

Als ik het me goed herinner heb je hem toch naar zijn ouders

gebracht omdat hij bleef twijfelen aan jullie relatie?

Dat heb je goed gedaan juist als hij ziet wat hij mist kan, ik schrijf kan, hij tot inkeer komen of vind het wel best.

Gezellig samen dingen doen is goed voor jullie kind maar heeft ook nadelen, vorig jaar hebben mijn ex en ik ook samen dingen ondernomen en ik merkte dat het me emotioneel van slag maakte,

niet altijd hoor maar soms als het iets te gezellig was geweest had ik daar een paar dagen last van.

Inmiddels heeft ze een ander en het klinkt heel raar maar dat is wel veel duidelijker alsof een deur nu definitief dicht is terwijl we een echte doorstart nooit overwogen hebben.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:pumukele schreef op 19 februari 2012 @ 08:48:

[...]

dank je dat is lief, het probleem zijn juist de knuffels ik heb niemand meer alleen mijn zoon en kleine meid. juist de knuffels krijg ik van mijn ex?? pffff

het komt ook wel goed ooit, maar het is nu pas 4 wkn geleden.

hoelang is het bij jou geleden?Bij mij is het nu een half jaar terug, begin augustus 2011 vertelde mijn man me dat hij er genoeg van had en hij bij me weg ging. Er viel niet meer over te praten, hij had eigenlijk geestelijk al lang afscheid van me genomen. Helaas had ik het niet aan zien komen, tuurlijk zie je achteraf dat er issues waren maar voor mij was het tóch donderslag bij heldere hemel. Mijn god het voelde alsof de grond onder mijn voeten weggeslagen werd. En dat is maar heel, heel langzaam beter geworden. Wij waren 15 jaar samen, hebben geen kinderen dat maakt het mogelijk om de banden echt te verbreken en dat heb ik uiteindelijk ook gedaan toen bleek dat hij wel een ander had. Ik hoop me nooit meer zo wanhopig te voelen als die eerste periode. Goddank gaat het nu een stuk beter. Ik ben nog steeds verdrietig maar de harde, scherpe rand van het verdriet is eraf zeg maar. Het is echt een rouwproces, heel veel hele kleine stapjes voor- en achteruit....
[quote]hollebollegijs februari 2012 @ 08:53:

[...]
One day I fly away,

Aanvulling: heb je geen vriendinnen, ouders, broers zussen collega's weetikveel, waar je af en toe kan uithuilen of even een knuffel kan halen? Als je zo geestelijk zo afhankelijk bent van je ex/man (weet niet zo goed hoe ik hem nu moet noemen) dan wordt het wel een heel zware dobber voor je...
goedemorgen alle lieve dames en heer,

hoe gaat het met iedereen?

pumukele,wat hollebolle gijs hierboven aangeeft,wilde ik je net zeggen.

ik heb afgelopen donderdag ex weer gezien en was weer een paar dagen van slag,dit terwijl het best heel redelijk ging.

bij mij was het dezelfde situatie,ging ook niet meer,zelf aangegeven dat dat zo was,etc.dat spijtgevoel ken ik helemaal maar ik kijk dan direct naar wat hijmij heeft aangedaan(en dat was niet misselijk hoor)

ik snap je zo goed maar ook sartan heeft helemaal gelijk.

geen dingen samen doen,uitzoeken doe je maar alleen of maak een lijst van de spullen die je wilt hebben en mail dit aan hem.

echt,geen contact,alleen zakelijk en kindje meer niet.

en tuurlijk kom ook jij eruit,dat komen we allemaal,alleen ieder op zijn manier en tempo,de een met meer verdriet dan de ander,ieder mens is anders.

ik had gisteren ook een vervelende dag(door dat ik donderdag ex gezien had) die toch wel weer leuk geeindigd is.

maar ik weet dat er ook weer dagen komen dat je voorwaarts gaat.

helaas het resultat van gisteren aangetroffen toen ik beneden kwam,puinhoop in huis,afwas nog op aanrecht,was nog in de machine maar ik laat het maar,,vandaag weer een dag,
[quote][message=11251288,noline]sartan
One day I fly away,

[quote][message=11251299,noline]
One day I fly away,

quote:pumukele schreef op 19 februari 2012 @ 09:17:

[...]

Helaas niet, niemand meer!

daarom kom ik ook niet zo snel vooruit denk ik. ik zie al weken geen volwassenen.

Oeh da's zwaar. Is het misschien een idee om een bezigheid te zoeken waarbij je deze wel tegen komt? Een sport of hobby, iets in een buurthuis, vrijwilliger op school weetikveel?!

Ik begrijp als geen ander dat je hoofd niet naar "leuke dingen" staat maar weet je het helpt gewoon wel om je zinnen te verzetten en dingen te doen zónder je ex. Ik zou uberhaupt even afstand nemen/houden want zoals HBG ook al aangeeft doet contact soms meer verdriet dan goed. Oh en het geeft hem ook de tijd om te bekijken OF hij je mist.

Sorry maar ik moet nu echt even weg, naar de sportschool kom vanmiddag weer even kijken. Hang in there zoals je ziet leven hier in ieder geval veel mensen met je mee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven