Bedproblemen

19-02-2012 09:54 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb nu ongeveer sinds een halfjaar een tweepersoonsbed van Wehkamp in mijn bezit. Het is een boxspring met twee matrassen en daarop een topmatras.

Het bed ligt heerlijk, maar er wil nogal het een en ander verschuiven. de losse bedden heb ik inmiddels aan elkaar vastgemaakt en die verschuiven dan ook niet meer. Alleen het topmatras kan ik maar niet op z'n plek houden. Ik heb het al geprobeerd met een antislip matje en ook met tape, maar helaas geen succes.

Ook het opmaken van het bed is niet echt een succes. Na een nacht zit heel het dekbed weer los in de hoes.

Iemand die voor mij dé oplossing heeft voor deze twee kleine, maar vervelend probleempjes?
Kun je aan het topmatras niet in elke hoek een elastiek naaien zodat je dat onder de andere matras kan doen? Dan blijft het denk ik wel zitten.

Dekbed ligt denk ik aan de hoes. Welke stof is het?

In mijn katoenen hoezen verschuift het nooit.
Ik dacht seks.
Bedankt Flowerfield! Ik denk dat dat heel goed zou kunnen werken voor het topmatras. Stom dat ik zelf niet op zoiets simpels ben gekomen. En mijn hoes is van katoen, had namelijk eerst ook het probleem met een satijnen en om die reden een nieuwe gekocht van katoen.
Ach, soms zie je een eventuele oplossing gewoon even niet. 'T is ook nog vroeg.

Dekbed weet ik niet. Hier blijft het gelukkig wel zitten.
.
ik heb zo'n tang waar je drukknopen mee kan zetten, al mijn dekbed hoezen zijn inmiddels voorzien van drukkers. perfect.

Dekbed gaat niet eigen leven lijden in hoes en kruipt er ook niet aan de onderkant uit. Tevens zomer en winterversie kunnen beter en makkelijker op- en uitelkaar.

kleine investering met maximaal resultaat.
Knoopje in de hoeken van het dekbedovertrek naaien, kroopsgat in het dekbed naaien, of een lapje stof erop met een knoopsgat.

De elastiektip voor de topper vind ik een goede!
Soortgelijk idee als voorgaande poster; koordjes in alle 4 de hoeken van de dekbedhoes en het dekbed naaien. Die aan elkaar knopen.

Werkt hier al jaren prima.
Wow rower had ik dat maar gedaan, klinkt nog simpeler!
Volgens mij ligt dat schuiven van het dekbed in de hoes aan de stof van het dekbed zelf. En niet van het dekbed overtrek. Bij het dekbed van mijn vriend hebben we er altijd last van, en bij mij eigen dekbed niet.

Touwtjes in de hoeken vind ik echt een superidee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven