Servies dillema

20-02-2012 20:17 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een oude buffet kast helemaal opnieuw beschilderd en is prachtig geworden.

In een mooie witte krijtverf , en heb de knoppen vervangen door porcelijnen knopjes met een bloemmotiefje,de planken in de kast heb ik bekleed met plak plastic, ook in een bloemenmotiefje,

Nu ben ik op zoek naar een servies, ik heb er al aantal bekeken op marktplaats, mijn voorkeur gaar uit naar een oud engels servies( bloemen) maar zou dat niet te druk staan,

Ook heb ik een erg mooi creme servies gezien met een gouden randje.

Welke moet het worden?
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Allebei.
quote:missy_acy schreef op 20 februari 2012 @ 20:22:

Allebei.

Gewoon door elkaar zetten, ja is ook een idee,

Had vanmiddag een pip servies in mn handen, zo mooi, maar te duur.
WIl je een servies als in alles hetzelfde en bruikbaar? Anders kan je hele mooie items vinden op rommelmarkten en bij de kringloop.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Fame schreef op 20 februari 2012 @ 20:26:

WIl je een servies als in alles hetzelfde en bruikbaar? Anders kan je hele mooie items vinden op rommelmarkten en bij de kringloop.

Hoeft niet bruikbaar te zijn, wel graag compleet,

Ga morgen even langs de kringloop.

Zou het servies dan wel met de kerst ofzo willen gebruiken, zo n mooie gedekte tafel met een mooi servies.
ik zou ook van alles bij elkaar sprokkelen, 10 borden van dat, 10 soepborden van dit, onbijtbordjes net weer iets anders, gewoon leuk. Mijn buffetkast(je) is een allegaartje.

Maar ik ben stiekum toch wel het meest blij met mijn Voledams aardewerk

Mooie kast potsiedikkie!!
Ach, dat pip servies is nu wel een beetje erg geeikt! Maar door elkaar lijkt me leuk. Of 1 compleet servies maken van 3 of 4 versvhillende zelfs!
Even een vraag, ik heb wel veel servies, maar ben nog op zoek naar een buffetkast. Niet een heel klassieke of grenen exemplaar,maar liefst een beetje strak ontwerp met onder dichte kastjes en boven uiteraard glas. Liefst met schuivende panelen.

Iemand een goede tip waar ik die kan vinden of kan laten maken zoals ik dat wil?

Alvast bedankt en TO, waarom niet allebei de serviezen kopen?

Maaik
quote:Maaik schreef op 20 februari 2012 @ 20:39:

Even een vraag, ik heb wel veel servies, maar ben nog op zoek naar een buffetkast. Niet een heel klassieke of grenen exemplaar,maar liefst een beetje strak ontwerp met onder dichte kastjes en boven uiteraard glas. Liefst met schuivende panelen.

Iemand een goede tip waar ik die kan vinden of kan laten maken zoals ik dat wil?

Maaik

Bij een meubelmaker in je woonplaats!

Ja ga idd wat serviezen bij elkaar sprokkelen,allemaal oude engelse thee kopjes denk ik, die vind ik erg mooi.
kast is helaas niet van mij....staat in de winkel.....mijne is veel kleiner maar net zo vol.

MaaikDe troubadour heeft een hele kastenserie, ook hele strakke. Wij hebben uiteindelijk een kast bij een meubelmaker laten maken, omdat we de prijs wat te hoog vonden, maar hebben wel ideeën opgedaan hier (uit het boek dan )
Als je al bloemen op de achtergrond hebt, zal het creme servies beter tot zijn recht komen alsook de bloemetjes op de achtergrond. Et ratjetoe van servies, zou ik niet doen.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Heb net geboden op een servies, en ga morgen kijken,

Seltmann weiden Theresia ,helemaal compleet, erg happy!
Beetje late reactie, TO jij hebt je kast gekrijtverft, was het moeilijk om te doen? Ik overweeg mijn dressoir met krijtverf te verven...

Ben je een jaar later er nog steeds tevreden over?

MaaikWij hebben net deze gekocht: http://www.detafelaar.nl/ ... 82aac6/n/g/ngk203_1_3.jpg

Vond ik een redelijke strak/modern model buffetkast (met glas en schuifdeurtjes). In meerdere kleuren leverbaar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven