Forummer van de maand

20-02-2012 15:00 3276 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de tijd dat ik hier alleen meelas, weet ik dat er ooit een verkiezing is van "forummer van de maand".

Zou het niet aardig zijn om zoiets te herintroduceren? Het kan ook een variant zijn, zoals een soort sterrensysteem of ranking per poster. Of een team van een of twee of drie forum-aanvoerders. Of een poster van het jaar.

Los van hoe het precies wordt uitgewerkt (via zelfnominering, via nominering door anderen, door het aantal posts, etc.), zie ik de volgende voordelen:

1. Het geeft een incentive voor posters om goede, inhoudelijke bijdragen te plaatsen (in plaats van anderen af te zeiken of off-topic te gaan).

2. Nieuwe posters weten meteen wie een beetje de gerespecteerde/belangrijke posters zijn. Als een meisje bijvoorbeeld met een probleem zit en twee reacties krijgt (een van een viva-autoriteit en iemand met minder gezag), dan weet je beter hoe je die adviezen moet wegen/beoordelen dan wanneer je blijft zitten met een 1-1 gelijkspel.
quote:martin81 schreef op 21 februari 2012 @ 15:19:

En dat geloof ik nu weer niet...

Dat geeft wel weer aan hoe jij je keer op keer vergist.

Je kunt namelijk ook een WO-studie hebben afgerond zonder 'moeilijke' woorden te gebruiken en zonder je beter te voelen dan anderen!
Ik post hierbij nog even om te bewijzen dat ik niet al weg ben van kantoor (zoals werd gesuggereerd), maar dat betekent niet dat ik me weer in de discussie meld op dit moment.
Oei wordt overwerken wel betaald of was je later begonnen vanochtend?
quote:martin81 schreef op 21 februari 2012 @ 15:29:

Okee, als dit het niveau is, dan neem ik even een time-out.Is het nu al 2020? Dat ging snel!
Follow your heart, but take your brain with you....

Wat een sneu figuur ben je toch! Pas op joh, straks gaan je collega's er nog wat van denken dat je nog zo laat 'aan het werk' bent!

Okee, als dit het niveau is, dan neem ik even een time-out.Ja, Martin, helaas. Jouw juweeltjes van topics zijn hier als paerlen voor de swijnen.
Ik zie je al staan bij je computer Martin, bakje koffie in je hand. Alle collega's met hun tasjes in hun handen op weg naar huis, zich afvragend wat jij hier nog aan het doen bent.

Jullie hebben het aan jezelf te wijten.Te danken bedoel je? Wel de juiste woorden gebruiken he?
.
Wat een verspilling van intellect, Martin.

Wat een braindrain!
quote:nerd_ schreef op 21 februari 2012 @ 15:39:

En welke man ambieert populair zijn op een vrouwenforum?

Lijkt me een contradictie.

Verder is universitair niveau hebben wat anders dan daar verblijf hebben gehouden

Academisch niveau zou je eerder moeten ambiëren, omdat dat plastisch uitgedrukt kan staan voor een bepaald niveau van denken, los staat van plaats en tijd.

En dat meisje dat zich hier nu manifesteert, en zegt dat ze debatteert, begrijp ik ook niet.

Ik vind 't gesprekken, leuk voor in de kaaswinkel, onder 't wachten.

Ik geloof dat er niets klopt.

Maar hoe kan 't ook anders.

*Ik kwam voorbij, en keek verbaasd*
.
quote:martin81 schreef op 21 februari 2012 @ 15:01:

Overigens is het lasterpraat dat Bona MBO-ers als lid zou hebben.... Zou netjes zijn als je dat zou willen terugnemen. Ik ken eerlijk gezegd ook nauwelijks HBO-ers.

Laster? Laster?? Dus jij beweert dat het laster is als ik zeg dat jouw geliefde debatvereniging minstens 1 lid heeft die wel een MBO opleiding heeft afgerond en geen HBO of WO diploma? Jij beweert hier met droge ogen dat MBO'ers niet geschikt zijn voor datgene wat jij een way of life noemt? En twee posts later zeg je dat je niet per se prat moet gaan op je opleidingsniveau omdat we ook metselaars nodig hebben?

Dit zegt meer over jou dan welke andere poster dan ook. Werkelijk waar, voor iemand die beweert intelligent te zijn heb je hier toch echt compleet afgedaan. Het neerkijken op mensen op basis van opleiding is namelijk iets wat mensen doen die geen sociale intelligentie bezitten. Die niet snappen dat mensen nou eenmaal anders leren, werken, en ook andere doelen stellen voor zichzelf. En naar aanleiding van het noemen van bullshit over een eerdere post van mij: dit is pas bullshit. Wat jij nu met droge ogen durft te beweren.
Even terug on-topic:

Omdat louter een titel in feite waardeloos is, is het misschien een idee om de forummer van maand / forummer van het jaar / lid van de hall of fame te belonen door al zijn topics 'sticky' te maken (dwz: altijd bovenaan de pijler te plaatsen, ongeacht de laatste reactie).

Niet alleen is dat leuk voor deze invloedrijke forummer, maar het is ook fijn voor de andere gebruikers.

Ik maak b.v. regelmatig mee dat mensen een topic van mij hebben gemist. Met sticky topics zou je dat kunnen voorkomen.
quote:martin81 schreef op 21 februari 2012 @ 15:57:

Even terug on-topic:

Omdat louter een titel in feite waardeloos is, is het misschien een idee om de forummer van maand / forummer van het jaar / lid van de hall of fame te belonen door al zijn topics 'sticky' te maken (dwz: altijd bovenaan de pijler te plaatsen, ongeacht de laatste reactie).

Niet alleen is dat leuk voor deze invloedrijke forummer, maar het is ook fijn voor de andere gebruikers.

Ik maak b.v. regelmatig mee dat mensen een topic van mij hebben gemist. Met sticky topics zou je dat kunnen voorkomen.

Even terug on-topic:

Nee nee! Je hebt een time-out! Ga terug naar je plaats!
quote:UCchick1990 schreef op 21 februari 2012 @ 15:56:

[...]

Jij beweert hier met droge ogen dat MBO'ers niet geschikt zijn voor datgene wat jij een way of life noemt? Ik denk idd dat MBO-ers (of HBO-ers) vrijwel nooit geschikt zijn voor de edele debatsport. Dit type opleidingen staat namelijk vijandig tegenover het intellectualisme.
Okee, als we nu daadwerkelijk forumleden gaan nomineren, komt er dan een top 10?
quote:martin81 schreef op 21 februari 2012 @ 16:00:

[...]

Ik denk idd dat MBO-ers (of HBO-ers) vrijwel nooit geschikt zijn voor de edele debatsport. Dit type opleidingen staat namelijk vijandig tegenover het intellectualisme.

My god. Zie de uitleg erna. In mijn vorige post ja, waar je weer maar 1 zin uit haalt.

Btw, ga eens kijken op het MBO Debattoernooi wat elk jaar georganiseerd wordt. Van die kinderen kan je een hele hoop leren.
.

Jullie hebben het aan jezelf te wijten.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Wie wil er genomineerd worden?
quote:lughnasadh schreef op 21 februari 2012 @ 15:32:

[...]

Nee, zo moet je dat niet zeggen.

Tegen dwarse, halstarrige kindjes, zoals jij ons onderdanen blijkbaar ziet, zeg je: "We zijn niet boos, maar teleurgesteld"

Dat werkt opvoedkundiggewijs veel beter.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.

Even terug on-topic:

Oh oh Martin, grappig ben je wel, dat moet ik je nageven!

Maar heb je nu niet een enorm bord voor je kop dat je niet ziet dat er niemand is die het nuttig zou vinden als jouw topics sticky zouden worden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven