Twee biefstukvraagjes!

21-02-2012 17:22 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraag 1: Ik heb gesealde biefstukjes van AH liggen. Ze zijn te gebruiken tot en met 20-02. Ik vond ze er nog zo mooi rood uit zien dat ik ze toch tot vandaag in de koelkast heb laten liggen. Ze ruiken nog goed! Neem ik een risico als we ze vanavond eten?

Vraag 2: Eergisteren hebben we ook biefstuk gegeten op de meest simpele manier... met aardappelen en jus. Gisteren heb ik oosters gekookt en ik wil iets anders vandaag met de biefstuk. wie weet er een lekker snel recept? Het liefst iets met kaas!!

Thanks!
Het is vandaag nog maar de 21e! Ze zijn heus niet van de een op de andere dag oneetbaar

Sowieso: geseald en in de koelkast bewaard is het wel wat langer houdbaar. Gewoon even ruiken en kijken hoe het eruitziet.

Over een recept: misschien biefstuk in reepjes en roerbakken met groenten?
Biefstuk met kaas?!?
Biefstuk is prima. Maar met kaas?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Biefstuk met roquefortsaus, dat kan ik me nog wel voorstellen. Is dat wat je bedoel met kaas? Of wil je dat je gerecht kaas bevat, gewone kaas, geraspte kaas? Aardappelen uit de oven met een korstje van kaas, salade erbij en gebakken biefstukje, zoiets?

Of moet de biefstuk met kaas?
http://www.kookjij.nl/rec ... t-bacon-en-gesmolten-kaas

http://www.okokorecepten. ... rmezaanse-kaas-onno-kleyn

http://nijmegeneet.nl/zel ... biefstuk-met-blauwe-kaas/
Gewoon bakken en stukje roquefort erop!
Biefstuk bakken, kaassaus erbij (room, gorgonzola, uien etc.) en daar dan pasta en groene salade bij.
philly cheese steak.. google er maar op.. is met biefstuk in stukjes met ui en kaas op een broodje.. en die uit philadelphia.. was super lekker :P
misschien niet echt met kaas (vind ik ook erg heftig en niet zo lekker klinken), maar als ik geen zin heb in "standaard" biefstuk maak ik er vaak een aziatische salade mee. Zoiets: beef salad of zoiets. Hm, nou heb ik zin in rode biefstuk en ik ben 7 maanden zwanger... nog even wachten
Kaas is voor mij een heel breed begrip!

Ik lus alle soorten kaas...zelfs schimmelkaas! Het maakt dus niet zo erg uit maar met kaas lus ik bijna alles el dus ook biefstuk. Ik eet zelfs kaas op m'n boterham met jam!

quote:hekje schreef op 21 februari 2012 @ 17:36:

Biefstuk bakken, kaassaus erbij (room, gorgonzola, uien etc.) en daar dan pasta en groene salade bij.Dit lijkt me tot nu toe het lekkerst!
quote:zijenhij schreef op 21 februari 2012 @ 17:32:

Gewoon bakken en stukje roquefort erop!

Ja dat lijkt mij wel lekker.

Of bedoel je meer zoiets?

hier
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
biefstuk en kaas onder de gril
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Dit lijkt mij zonde van de biefstuk maar misschien zoek je zoiets;

biefstuk met kaaskorstje
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 21 februari 2012 @ 17:50:

[...]

Ja dat lijkt mij wel lekker.

Of bedoel je meer zoiets?

hierDie lijkt me ook heerlijk! Maar waar kan ik de port voor vervangen? Ik gebruik liever geen port.
Of lekker een stamppot met kaas, bijv witlof of prei met kaas erdoor en dan een biefstuk erbij eten.

Of een andere aardappelschotel met groente en kaas. Champignons zijn lekker met kaas. En daar een biefstuk bij eten.
quote:DeWareJacoba schreef op 21 februari 2012 @ 17:55:

[...]

Die lijkt me ook heerlijk! Maar waar kan ik de port voor vervangen? Ik gebruik liever geen port.Beetje rode wijn of Madeira? Anders weglaten.
quote:DeWareJacoba schreef op 21 februari 2012 @ 17:46:

Kaas is voor mij een heel breed begrip!

Ik lus alle soorten kaas...zelfs schimmelkaas! Het maakt dus niet zo erg uit maar met kaas lus ik bijna alles el dus ook biefstuk. Ik eet zelfs kaas op m'n boterham met jam!

[...]

Dit lijkt me tot nu toe het lekkerst!

Is ook lekker

Even voor de goede orde, kaassaus dus op het laatste zowel over de pasta als de biefstuk gieten. Ook lekker om wat witte wijn door de saus te doen (even meekoken).
Sorry, ik bedoel eigenlijk dat ik helemaal geen alcohol wil gebruiken.Kan er niet iets anders in waardoor je toch een lekker 'fruitig' smaakje krijgt? Of een blikje tomatenblokjes oid?
De alcohol kook je eruit he. Dan hou je alleen de smaak over. Voor het geval er kinderen mee eten of een andere reden.
Hmm nu weet ik het niet! Ik ga twijfelen tussen twee receptje... die van Hekje en MV. Neig meer naar die van MV. Ik moet snel de knoop doorhakken want ik moet de boodschappen halen.
Nee, ik gebruik liever helemaal geen alcohol... geen kinderen maar andere redenen.
Fruitig zou ik geen tomaat erbij doen. Ik zou het wel lekker vinden maar ik zou dat alleen niet fruitig noemen. Vele vinden tomaat meer zurig.

Maar als je het lekker vind zeker.

Je kan ook lekkere zoete uien erbij maken, met honing. Of als je er rijst en die tomaten erbij doet zijn zoete abrikozen gedroogd of rozijnen er lekker door.
Ik hou van fruit door mijn eten dus perzik uit blik zou ik er ook lekker bij vinden. Zijn alleen weinig andere die dat lekker vinden.
Port kan je ook vervangen door een lekkere champignonnenbouillon, wel een andere smaak natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven