Start 2 Run - deel 5
woensdag 30 november 2011 om 11:20
Weer een nieuw deel van start to run. Deel 4 had alweer 3000 berichtjes dus hier gaan we weer verder.
Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.
Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!
Vorige delen:
Start 2 run deel 1
Start 2 run deel 2
Start 2 Run, deel 4
Download voor je mp3:
Gratis:
http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx
Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km
Schema's op papier:
schema's Evy
Om je loopjes te plannen en te meten:
afstandmeten
mapmyrun
runningmap
Rek en strekoefeningen:
atletiekunie
youtube
Aikidostretching
Runinfo.nl
Stretchoefeningen
Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:
Blessurewijzer
Blessures
Tabel: rennen met Evy
NaamSerieWeekLeslian5 km11
Tabel: rennen zonder Evy
NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari
Extra tabel voor de kilometermeisjes
NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km
Doelen 2015
Max: 2015: LDR 120 km (mei)
Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.
Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!
Vorige delen:
Start 2 run deel 1
Start 2 run deel 2
Start 2 Run, deel 4
Download voor je mp3:
Gratis:
http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx
Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km
Schema's op papier:
schema's Evy
Om je loopjes te plannen en te meten:
afstandmeten
mapmyrun
runningmap
Rek en strekoefeningen:
atletiekunie
youtube
Aikidostretching
Runinfo.nl
Stretchoefeningen
Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:
Blessurewijzer
Blessures
Tabel: rennen met Evy
NaamSerieWeekLeslian5 km11
Tabel: rennen zonder Evy
NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari
Extra tabel voor de kilometermeisjes
NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km
Doelen 2015
Max: 2015: LDR 120 km (mei)
Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
zondag 19 februari 2012 om 22:32
Wat zijn jullie stil meiden. Lopen jullie nog?
@ bibianne: hoe gaat het met jou? loop je nog met de loopgroep?
@ judith: hoe is het bij jou? geen last meer en volop met een schema al bezig voor de grote run? gaat het goed?
@ linda: zijn jouw frustraties nou weg
@ mizlizz: en?
@ vuurtje: ook nog bezig met het schema? je was zo enthousiast
@ elly: gaat het inmiddels beter met de ademhaling?
@ tomaatje: jij bent ook al zo stil?
@ lian: hoe is het met de lies? voelt het al beter?
@ sokkie: ik zit aan de oostkust van engeland vlakbij de schotse grens
fijne week allemaal meiden!
@ bibianne: hoe gaat het met jou? loop je nog met de loopgroep?
@ judith: hoe is het bij jou? geen last meer en volop met een schema al bezig voor de grote run? gaat het goed?
@ linda: zijn jouw frustraties nou weg
@ mizlizz: en?
@ vuurtje: ook nog bezig met het schema? je was zo enthousiast
@ elly: gaat het inmiddels beter met de ademhaling?
@ tomaatje: jij bent ook al zo stil?
@ lian: hoe is het met de lies? voelt het al beter?
@ sokkie: ik zit aan de oostkust van engeland vlakbij de schotse grens
fijne week allemaal meiden!
maandag 20 februari 2012 om 17:34
Hoi!
Afgelopen week niet meer gelopen, last van mijn knie en scheenbeen. Nu weer over, dus straks een korte ronde proberen. Kan best aan de schoenen liggen, heb ze onderhand al weer een jaar. Dus als ik het vanavond weer voel deze week maar even naar Runnersworld!
t Is inderdaad rustig hier.. iedereen druk?
Afgelopen week niet meer gelopen, last van mijn knie en scheenbeen. Nu weer over, dus straks een korte ronde proberen. Kan best aan de schoenen liggen, heb ze onderhand al weer een jaar. Dus als ik het vanavond weer voel deze week maar even naar Runnersworld!
t Is inderdaad rustig hier.. iedereen druk?
maandag 20 februari 2012 om 19:04
@ sokkie: wat vervelend dat je last hebt Hoop dat het iets simpels is als de schoenen, ook al lijkt het raar na een jaar lopen. Hoeveel km zit erop?
Ik geniet nog na van mijn ronde van gisteren. Het was zo mooi, het was ook zulk lekker weer. Echt fijn. Ik heb vandaag ook de foto's op www.runpower.nl gezet voor wie mee wil kijken.
Morgen of woensdag probeer ik op Holy Island te lopen. Niet ideaal qua getijde want ik heb weinig tijd (de weg eraf loopt onder en dan kan je er niet meer vanaf) maar ik wil er nog wel heen. Ben benieuwd of dat gaat lukken.
Ik geniet nog na van mijn ronde van gisteren. Het was zo mooi, het was ook zulk lekker weer. Echt fijn. Ik heb vandaag ook de foto's op www.runpower.nl gezet voor wie mee wil kijken.
Morgen of woensdag probeer ik op Holy Island te lopen. Niet ideaal qua getijde want ik heb weinig tijd (de weg eraf loopt onder en dan kan je er niet meer vanaf) maar ik wil er nog wel heen. Ben benieuwd of dat gaat lukken.
dinsdag 21 februari 2012 om 20:20
Gisteravond niet meer gelopen, kreeg visite. Vanavond een korte ronde gelopen. Wel weer last van de schenen (binnenkant). Even aankijken maar.
@max: Bij Runnersworld zeiden ze dat je na een jaar nieuwe schoenen moest. Of is dat een verkooppraatje?
Hoeveel km..? Geen idee, vorig jaar hield ik dat niet bij. In ieder geval Start to Run 0-5 km helemaal en 5 -10 voor de helft en daarna zelf. Ik gok zo'n 600 km.
Februari 33,3 km - Totaal 2012 72,3 km
@max: Bij Runnersworld zeiden ze dat je na een jaar nieuwe schoenen moest. Of is dat een verkooppraatje?
Hoeveel km..? Geen idee, vorig jaar hield ik dat niet bij. In ieder geval Start to Run 0-5 km helemaal en 5 -10 voor de helft en daarna zelf. Ik gok zo'n 600 km.
Februari 33,3 km - Totaal 2012 72,3 km
woensdag 22 februari 2012 om 10:26
@ sokkie: Een jaar is wel erg kort. Meestal wordt aangehouden tussen de 1000 en 1500 dacht ik, of maximaal 3 jaar (vanwege het achteruitgaan van rubber etc waardoor de demping ook slechter wordt). Maar als je natuurlijk klachten krijgt van schoenen moet je natuurlijk helemaal niet meer kijken naar aantal km's of leeftijd van de schoen. Overigens hangt het wel van de sooort schoen af, want er zijn schoenen die maar een paar honderd kilometer meegaan (de ds racers van asics bijvoorbeeld). Het is dus allemaal niet zo zwart wit. Maar zomaar zeggen 'een jaar' lijkt me wel wat kort door de bocht
Ik heb gisteren nog op holy island gelopen. Niet zo heel ver want ik moest terug vanwege het getijde maar het was erg mooi. Ik ga kijken wat ik vandaag nog kan doen.
Iemand anders nog loopplannen?
Ik heb gisteren nog op holy island gelopen. Niet zo heel ver want ik moest terug vanwege het getijde maar het was erg mooi. Ik ga kijken wat ik vandaag nog kan doen.
Iemand anders nog loopplannen?
woensdag 22 februari 2012 om 11:25
@max ooh ja dat wilde ik nog vragen, van Holy Island. Bijzonder hoor!! Ik heb ook al even gegoogled wat betreft de schoenen, kwam op hetzelfde als wat jij zegt. Ik ga eerst maar eens weer wat kortere afstanden lopen, denk dat die 15 er toch stiekem wel ingehakt heeft.
Misschien vanavond nog even een stukje!
Misschien vanavond nog even een stukje!
woensdag 22 februari 2012 om 11:53
woensdag 22 februari 2012 om 14:17
@Sokkie
Shbam is een soort van fitnessdans. Wel stevig doordansen . Heel leuk. Je kan t opzoeken op youtube;)
Enne Sokkie, heel goed van je, je bent al erg op dreef
Oja en dat je elk jaar nieuwe schoenen moet is niet waar hoor.
Geloof dat t om de zoveel km moet en dan moet je aan zoveel marathons mee hebben gedaan… Hoorde t van een goede vriend die ook veel marathons loopt.
Enne denk inderdaad dat je te snel en teveel wilt, daar krijg ik t ook altijd van, helaas pffff
@Max
Weet nog dat ik van af t begin last heb van die luchtvochtigheid, weet ook niet waar t vandaan komt, juist omdat ik goede longen heb…Afgelopen donderdag redelijk goed gegaan
@Vuurtje
De 1e helft had ik er last van en daarna ook niet meer. Hoe dat komt weet ik dan ook niet, maar baal er wel van als ik er last van heb. BTW welke Evy doe jij? De oude of die van 2011?
@mizzlizz
We zijn allemaal een echte beginner geweest hi, hi, hi
Hoe vond je t gaan? Enne nog welkom;)
Hier niet echt veel kunnen lopen, elke keer kwam er wat tussen.
Morgen kan ik weer en dan zaterdag lukt weer niet, balen....
Maar we gaan gewoon heerlijk door hoor;)
Shbam is een soort van fitnessdans. Wel stevig doordansen . Heel leuk. Je kan t opzoeken op youtube;)
Enne Sokkie, heel goed van je, je bent al erg op dreef
Oja en dat je elk jaar nieuwe schoenen moet is niet waar hoor.
Geloof dat t om de zoveel km moet en dan moet je aan zoveel marathons mee hebben gedaan… Hoorde t van een goede vriend die ook veel marathons loopt.
Enne denk inderdaad dat je te snel en teveel wilt, daar krijg ik t ook altijd van, helaas pffff
@Max
Weet nog dat ik van af t begin last heb van die luchtvochtigheid, weet ook niet waar t vandaan komt, juist omdat ik goede longen heb…Afgelopen donderdag redelijk goed gegaan
@Vuurtje
De 1e helft had ik er last van en daarna ook niet meer. Hoe dat komt weet ik dan ook niet, maar baal er wel van als ik er last van heb. BTW welke Evy doe jij? De oude of die van 2011?
@mizzlizz
We zijn allemaal een echte beginner geweest hi, hi, hi
Hoe vond je t gaan? Enne nog welkom;)
Hier niet echt veel kunnen lopen, elke keer kwam er wat tussen.
Morgen kan ik weer en dan zaterdag lukt weer niet, balen....
Maar we gaan gewoon heerlijk door hoor;)
donderdag 23 februari 2012 om 20:23
donderdag 23 februari 2012 om 21:16
Sokkie, het begint echt voorjaar te worden zo hè, het blijft ook zo lekker lang licht, heerlijk.
Elly, gewoon lekker blijven lopen de keren dat je wel kan, van de zomer word het meestal wat makkelijker omdat de dagen weer langer worden.
Max, is zeker wel goed uit te houden daar. Later als ik groot ben lijkt me dat ook wel wat , overwinteren, lekker 6 maanden naar Afrika ofzo haha
Je zit al weer aan de 300 km, goed hoor.
Iedereen nog bedankt voor de leuke reacties na mijn 18 km avontuur, heb eigenlijk nergens last van gehad. Geen last van spierpijn.
In de laatste Runnersworld staat een artikel over het verval van je lichaam als je ouder word, daar word je niet vrolijk van. Maar lekker actief blijven om het een beetje tegen te gaan
Je spieren blijven vernieuwen en na 3 maanden heb je nieuwe bovenbeen spieren, vind ik wel heel grappig. Is wel logisch dat je vernieuwt want dat is ook het genezing proces maar er nooit zo over nagedacht. Zou dat nu ook minder worden als je ouder word, krijg je boven de 40 pas na 6 maanden nieuwe spieren
Verder ben ik lekker aan het door rennen, zaterdag weer een duurloop van de loopgroep.
Ik ga ook de Landgoed Twente Marathon lopen. Die kan je met zijn 2e doen met 1 fiets. Allebei 21 lopen en 21 fietsen. Onderweg krijg je hapjes uit de streek en ga je dwars door stallen heen enzo. Het is geen wedstrijd , er zit geen tijd aan vast, is puur voor de lol.
Is pas in oktober dus tijd zat om te trainen, vooral het fietsen op een mountainbike.
feb 39 km
totaal 107 km
Elly, gewoon lekker blijven lopen de keren dat je wel kan, van de zomer word het meestal wat makkelijker omdat de dagen weer langer worden.
Max, is zeker wel goed uit te houden daar. Later als ik groot ben lijkt me dat ook wel wat , overwinteren, lekker 6 maanden naar Afrika ofzo haha
Je zit al weer aan de 300 km, goed hoor.
Iedereen nog bedankt voor de leuke reacties na mijn 18 km avontuur, heb eigenlijk nergens last van gehad. Geen last van spierpijn.
In de laatste Runnersworld staat een artikel over het verval van je lichaam als je ouder word, daar word je niet vrolijk van. Maar lekker actief blijven om het een beetje tegen te gaan
Je spieren blijven vernieuwen en na 3 maanden heb je nieuwe bovenbeen spieren, vind ik wel heel grappig. Is wel logisch dat je vernieuwt want dat is ook het genezing proces maar er nooit zo over nagedacht. Zou dat nu ook minder worden als je ouder word, krijg je boven de 40 pas na 6 maanden nieuwe spieren
Verder ben ik lekker aan het door rennen, zaterdag weer een duurloop van de loopgroep.
Ik ga ook de Landgoed Twente Marathon lopen. Die kan je met zijn 2e doen met 1 fiets. Allebei 21 lopen en 21 fietsen. Onderweg krijg je hapjes uit de streek en ga je dwars door stallen heen enzo. Het is geen wedstrijd , er zit geen tijd aan vast, is puur voor de lol.
Is pas in oktober dus tijd zat om te trainen, vooral het fietsen op een mountainbike.
feb 39 km
totaal 107 km
vrijdag 24 februari 2012 om 16:24
Tomaatje, buiten is het makkelijker om lange afstand te lopen dan op de loopband he. De tijd gaat dan ook altijd zo langzaam.
Max, ja weer heel rustig proberen op te bouwen. Wel fijn dat je daar kunt overwinteren.
Gefeliciteerd met je inloting, leuk!
sokkie, vervelend dat je ook niet kunt lopen wat je wil lopen door allemaal blessures. Hoe gaat het nu?
Linda, het ging beter. Geen last gehad. Ik heb nu steeds 20 min gelopen in een rustig tempo en ook niet meer om de dag.
Bibianne, wat een leuke marathon is dat.
Horen jullie nog wel eens wat van wenn?
Ik wilde vandaag eigenlijk gaan lopen, maar het is hier vies weer. En omdat ik toch al verkouden ben, stel ik het nog lekker uit
Max, ja weer heel rustig proberen op te bouwen. Wel fijn dat je daar kunt overwinteren.
Gefeliciteerd met je inloting, leuk!
sokkie, vervelend dat je ook niet kunt lopen wat je wil lopen door allemaal blessures. Hoe gaat het nu?
Linda, het ging beter. Geen last gehad. Ik heb nu steeds 20 min gelopen in een rustig tempo en ook niet meer om de dag.
Bibianne, wat een leuke marathon is dat.
Horen jullie nog wel eens wat van wenn?
Ik wilde vandaag eigenlijk gaan lopen, maar het is hier vies weer. En omdat ik toch al verkouden ben, stel ik het nog lekker uit
vrijdag 24 februari 2012 om 22:32
@Bibianne
Nou meid, als je de 18km kan, kan je de halve op zekers;)
Toch wel goed hoor.
En nu hopen op langer licht inderdaad, ben er weer aan toe.
Hoofd zit vol en dat grauwe weer ben ik ook zat.
Gister gelopen met hartslag meter en zag dat ik bijna te snel ging met lopen, dus even ingehouden en t lopen ging meteen een stuk fijner.
@Sokkie
Gister heerlijk gelopen…Ging prima.
@Lianne
Meid, hoe gaat t met je?
Gister heerlijk gelopen.
Met een hartslag meter om, moest beloven aan mijn man.
Omdat ik een paar keer niet lekker heb gelopen, was hij bang dat mijn hart misschien te hard moest werken. Heb al een infarct gehad, dus snap zijn bezorgdheid ook wel hoor en ik kan inderdaad zien of ik te hard ga.
Het ging prima…
Nou meid, als je de 18km kan, kan je de halve op zekers;)
Toch wel goed hoor.
En nu hopen op langer licht inderdaad, ben er weer aan toe.
Hoofd zit vol en dat grauwe weer ben ik ook zat.
Gister gelopen met hartslag meter en zag dat ik bijna te snel ging met lopen, dus even ingehouden en t lopen ging meteen een stuk fijner.
@Sokkie
Gister heerlijk gelopen…Ging prima.
@Lianne
Meid, hoe gaat t met je?
Gister heerlijk gelopen.
Met een hartslag meter om, moest beloven aan mijn man.
Omdat ik een paar keer niet lekker heb gelopen, was hij bang dat mijn hart misschien te hard moest werken. Heb al een infarct gehad, dus snap zijn bezorgdheid ook wel hoor en ik kan inderdaad zien of ik te hard ga.
Het ging prima…
zaterdag 25 februari 2012 om 19:27
Sokkie, geen idee of dat ook werkt voor je hartspier, stond er niet bij.
Lian, heb je vandaag wel gelopen ??
Elly, Kan jij je hartslagmeter koppelen aan looptijden ?? Dan kan je precies zien in welke zone je hebt getraind.
Ik heb vandaag weer een duurloop met de loopgroep gedaan, 12 km om het Uddelermeer heen. Volgens looptijden heb ik bijna alles in tempo gedaan, 1 lager is duur. Ik heb toch echt rustig aan gedaan, we liepen met 3 meiden achteraan te sukkelen, de rest was ver vooruit. Een duur tempo voor mij is dan onder de 9 km p/u. Dan val je om.
Het leukste vandaag was dat de trainer 2 linker schoenen uit zijn tas haalde , die heeft ons toe maar op pad gestuurd en is thuis 1 schoen gaan omruilen en is ons toen tegemoet gelopen.
feb 51
totaal 119
Lian, heb je vandaag wel gelopen ??
Elly, Kan jij je hartslagmeter koppelen aan looptijden ?? Dan kan je precies zien in welke zone je hebt getraind.
Ik heb vandaag weer een duurloop met de loopgroep gedaan, 12 km om het Uddelermeer heen. Volgens looptijden heb ik bijna alles in tempo gedaan, 1 lager is duur. Ik heb toch echt rustig aan gedaan, we liepen met 3 meiden achteraan te sukkelen, de rest was ver vooruit. Een duur tempo voor mij is dan onder de 9 km p/u. Dan val je om.
Het leukste vandaag was dat de trainer 2 linker schoenen uit zijn tas haalde , die heeft ons toe maar op pad gestuurd en is thuis 1 schoen gaan omruilen en is ons toen tegemoet gelopen.
feb 51
totaal 119
zaterdag 25 februari 2012 om 23:32
Hee meiden, sorry even radiostilte geweest, ik was vorig weekend weer aan het falen met hardlopen en dan mijd ik dit forum altijd even
Wel 1 keer 10km gelopen vorig weekend, had voor zondag weer een 15 gepland maar had echt geen zin en die dus geskipt. Ik hik toch wel aan tegen die lange afstand. Afgelopen vrijdag weer gefaald, maar vandaag ingehaald. Wat een heerlijk weer, heb in een t-shirt gelopen! En morgen ga ik ook, misschien niet goed dat er geen rustdag tussen zit, maar als ik die 1000km dit jaar wil halen moet ik niet steeds maar 10km per weekend doen. Ik merk dat het me motiveert dat doel En heb voor morgen een leuk rondje gepland, gaat goedkomen.
@Sokkie: Wat vervelend dat je last hebt, hoop dat je snel weer pijnvrij lekker kan lopen! Want jezelf moeten inhouden is ook niet leuk.
@Max: Lekker bezig als altijd zie ik, heb je binnenkort nog een loop op de agenda staan?
@Bibianne: klinkt leuk die marathon! Wel pittig, maar moet je lukken nu je al 18 kan Goed zeg!
@Elly: wat heftig dat je een keer een hartinfarct hebt gehad, gelukkig let je man goed op je zo te lezen!
Ik heb mijn kilometers maar weer eens opgeteld, ben nog net niet verdubbeld sinds de vorige keer dat ik het doorgaf
Februari: 60 km Totaal 157,5
@Sokkie: Wat vervelend dat je last hebt, hoop dat je snel weer pijnvrij lekker kan lopen! Want jezelf moeten inhouden is ook niet leuk.
@Max: Lekker bezig als altijd zie ik, heb je binnenkort nog een loop op de agenda staan?
@Bibianne: klinkt leuk die marathon! Wel pittig, maar moet je lukken nu je al 18 kan Goed zeg!
@Elly: wat heftig dat je een keer een hartinfarct hebt gehad, gelukkig let je man goed op je zo te lezen!
Ik heb mijn kilometers maar weer eens opgeteld, ben nog net niet verdubbeld sinds de vorige keer dat ik het doorgaf
Februari: 60 km Totaal 157,5
zondag 26 februari 2012 om 15:04
@elly40, ik loop met het oude programma van Evy en ik ben nu bij les 16.
Ik loop nog steeds en het gaat prima! Verder heb ik een weekje griep gehad en toen ging het lopen echt niet. Na 10 min sloeg de vermoeidheid toe en ik was erg kortademig. Maar ik wilde zo graag, hahahahaaa!!
Dus...Max09 ik ben nog even enthousiast EN enthousiast!!
Ik loop nog steeds en het gaat prima! Verder heb ik een weekje griep gehad en toen ging het lopen echt niet. Na 10 min sloeg de vermoeidheid toe en ik was erg kortademig. Maar ik wilde zo graag, hahahahaaa!!
Dus...Max09 ik ben nog even enthousiast EN enthousiast!!
zondag 26 februari 2012 om 15:52
zondag 26 februari 2012 om 20:50
@ bibianne: dat is een leuke loop ja, daar keek ik ook wel eens naar. lekker veel dingen doen en bekijken on the way
@ tomaatje: jazeker: voor de eerste 5 maanden staan nu vast:
11.03.2012 - Den Haag - City pier City 10 km testrun
01.04.2012 - Berlijn - Halve Marathon
09.04.2012 - Utrecht marathon 5 km testrun
15.04.2012 - Rotterdam marathon 10 km
22.04.2012 - Hilversum - Spieren voor spieren 10 km (misschien niet)
27.05.2012 - Edinburgh - halve Marathon
@ sokkie: vanmorgen vroeg was het heerlijk en inderdaad alweer een stuk warmer maar in de UK was het pas echt lekker met 14 graden op sommige runs
vandaag mijn eerste rondje in nederland weer gedaan. een korte 10 km om even te wennen was op zich niet eens z slecht hier maar het weer is ook redelijk qua luchtvochtigheid en vervuiling volgens mij. dus dat viel weer mee
@ tomaatje: jazeker: voor de eerste 5 maanden staan nu vast:
11.03.2012 - Den Haag - City pier City 10 km testrun
01.04.2012 - Berlijn - Halve Marathon
09.04.2012 - Utrecht marathon 5 km testrun
15.04.2012 - Rotterdam marathon 10 km
22.04.2012 - Hilversum - Spieren voor spieren 10 km (misschien niet)
27.05.2012 - Edinburgh - halve Marathon
@ sokkie: vanmorgen vroeg was het heerlijk en inderdaad alweer een stuk warmer maar in de UK was het pas echt lekker met 14 graden op sommige runs
vandaag mijn eerste rondje in nederland weer gedaan. een korte 10 km om even te wennen was op zich niet eens z slecht hier maar het weer is ook redelijk qua luchtvochtigheid en vervuiling volgens mij. dus dat viel weer mee
maandag 27 februari 2012 om 10:35
dinsdag 28 februari 2012 om 19:39
@ sokkie: gezellig om samen te lopen! hahaha voorlopig hou ik het lekker even bij mijn hondje. die praat tenminste niet en past zich aan mijn tempo aan hoe is het met jouw been nu?
@ vuurtje: je schiet dus al onwijs op!
@ bibianne: overwinteren in afrika lijkt me niks fijn dat het lopen zo lekker gaat
@ tomaatje: ja, het stomme is dat wanneer het 'moet' dat een langere afstand dan ineens soms een enorm obstakel kan zijn. zo werkt het bij mij wel. meestal loop ik gewoon lekker, en als het goed gaat loop ik langer of minder lang. in de UK kon ik via een achtje mijn >20 km rondjes doen zodat ik eventueel gewoon kon stoppen of kon afsnijden is mentaal beter geloof ik
@ elly: bleef je een beetje goed in de hartslagzones of train je daar niet mee/op?
vandaag weer een rondje gedaan. eentje uit het schema, vanaf nu tot de loop op 15 april doe ik dat schema (jakkie). ben ingestapt in week 2 zodat ik over 5 weken ermee klaar ben (is 6 weken normaal maar ik kan nu meteen de 120 minuten loop doen omdat ik al langer liep ook). ben geen schema mens. boehoe. maar goed is misschien ook wel weer goed, beetje gestructureerder lopen ben benieuwd of ik er na 2 weken al de brui aan geef maar we zullen zien.
iemand anders nog gelopen? het was kloterig weer zo met die nevel ;-(
@ vuurtje: je schiet dus al onwijs op!
@ bibianne: overwinteren in afrika lijkt me niks fijn dat het lopen zo lekker gaat
@ tomaatje: ja, het stomme is dat wanneer het 'moet' dat een langere afstand dan ineens soms een enorm obstakel kan zijn. zo werkt het bij mij wel. meestal loop ik gewoon lekker, en als het goed gaat loop ik langer of minder lang. in de UK kon ik via een achtje mijn >20 km rondjes doen zodat ik eventueel gewoon kon stoppen of kon afsnijden is mentaal beter geloof ik
@ elly: bleef je een beetje goed in de hartslagzones of train je daar niet mee/op?
vandaag weer een rondje gedaan. eentje uit het schema, vanaf nu tot de loop op 15 april doe ik dat schema (jakkie). ben ingestapt in week 2 zodat ik over 5 weken ermee klaar ben (is 6 weken normaal maar ik kan nu meteen de 120 minuten loop doen omdat ik al langer liep ook). ben geen schema mens. boehoe. maar goed is misschien ook wel weer goed, beetje gestructureerder lopen ben benieuwd of ik er na 2 weken al de brui aan geef maar we zullen zien.
iemand anders nog gelopen? het was kloterig weer zo met die nevel ;-(
dinsdag 28 februari 2012 om 21:47
@Max mooie lijst! Maar de 10 van Rotterdam is degene waar je het meest voor gaat of niet, aangezien je tot dan je schema loopt? Ik doe ook mee, maar vast veel langzamer dan jij
Mijn allereerste loop. Ik denk dat ik me ook ga inschrijven voor de Ladies Run in juni, steeds iets houden om naar uit te krijgen en niet per ongeluk te stoppen. Het klinkt wel als een aanrader om gewoon te gaan en niet te plannen dat ik per se meer dan 10km moet, want de laatste weken kijk ik er steeds een beetje tegen op.
Zondag heb ik mijn loop ook bijna de hele dag uitgesteld, maar om 3 uur 's middags toch gegaan, een rondje Brienenoord - Erasmusbrug leek me wel eens wat, was nog nooit de Brienenoord over gerend. Het viel me nog mee hoe zwaar de brug was. Maar ik was nog niet helemaal hersteld van de dag ervoor en kreeg het na 10 km erg zwaar, knieen en bovenbenen. Om te zorgen dat ik maandag niet helemaal kapot zou gaan van de spierpijn ben ik de laatste kilometers naar huis gewandeld. Wat is 2 km dan ineens een eind! Geleerd: 2 dagen achter elkaar hardlopen kan, maar de 2e dag dan wel minder dan 10 km als ik mijn benen nog voel!
Februari 71, totaal 168,5
Zondag heb ik mijn loop ook bijna de hele dag uitgesteld, maar om 3 uur 's middags toch gegaan, een rondje Brienenoord - Erasmusbrug leek me wel eens wat, was nog nooit de Brienenoord over gerend. Het viel me nog mee hoe zwaar de brug was. Maar ik was nog niet helemaal hersteld van de dag ervoor en kreeg het na 10 km erg zwaar, knieen en bovenbenen. Om te zorgen dat ik maandag niet helemaal kapot zou gaan van de spierpijn ben ik de laatste kilometers naar huis gewandeld. Wat is 2 km dan ineens een eind! Geleerd: 2 dagen achter elkaar hardlopen kan, maar de 2e dag dan wel minder dan 10 km als ik mijn benen nog voel!
Februari 71, totaal 168,5