Vanavond paardenbiefstuk

22-02-2012 14:52 48 berichten
Ik wil wel eens weten wie er nog meer paardenvlees eet, ik vind het heerlijk en heb voor vandaag dus paardenbiefstuk op het menu staan.

Er gaan gebakken aardappels en wat groenten erbij en een lekkere champignonsaus mag natuurlijk niet ontbreken!

Wij gaan smullen vanavond!
Alle reacties Link kopieren
quote:KatVonDee schreef op 22 februari 2012 @ 15:29:

[...]

Dat is ook een fabel. Frikadellen is gewoon restvlees van (meestal) veel koe en wat varken.

Er zit vrijwel geen rund in, het is vooral kippenvlees.

Oh en on topic; vrijwel nooit. Soms het rookvlees en heel af en toe een paardenrookworst. Gewoon om de simpele reden dat het niet in mijn supermarkt te koop is.
quote:KatVonDee schreef op 22 februari 2012 @ 15:29:

[...]

Dat is ook een fabel. Frikadellen is gewoon restvlees van (meestal) veel koe en wat varken.

Lees maar op de verpakking, meestal zit er ook wel paardenvlees in.

Ik eet geen paardenvlees.

Verder weet ik het niet te waarderen als iemand mij zou voorliegen wat ik eet. Het is mij ooit een keer gebeurd dat er gezegd werd dat het kip was en toen was het konijn.

Ik wil graag zelf bepalen wat ik wel en niet wil eten, en om welke reden.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Dat ik neerzette dat ik het ook zou kunnen doen ging het om kinderen,bij een volwassene zou ik het idd niet doen.
quote:Uncharted schreef op 22 februari 2012 @ 15:29:

Ik eet bewust geen paard. Ook geen frikandellen met paard erin dus, of rookvlees met paard.

Maar voor jou: eet smakelijk!

Oh ja, niet alleen geen paard trouwens. Ook geen lam, kalf, kuiken, konijn en ander (groot) wild, struisvogel, enz.

Best weinig dus eigenlijk.

Maar koeien, varkens en kippen zijn niet zo schattig, dus die vreet je wel lekker op?

TO, smakelijk!
Vroeger toen ik nog thuis woonde wel gegeten. Maar vond de smaak niet lekker dus maak het nu zelf ook nooit. Maar dus niet vanwege bepaalde principes of zielig vinden ofzo.
Ik neem nog af en toe lekker een stukje paardeworst mee voor op brood.

Lekkerder dan metworst of gekookte worst.
Mijn schoonvader ging vroeger altijd naar de paardenslachter en bracht dan voor heel de familie vlees mee. Ik vind het heerlijk.

Ik eet ook alles. Vroeger bij mij thuis hadden wij altijd een konijn in een kooi en dat was tegen Kerst altijd weggelopen,gek hé.

Later vertelde mijn vader dat de konijnen nooit weg waren gelopen,maar dat wij die met Kerst hadden gegeten,oh wat was ik toen boos.
quote:charlottecharles schreef op 22 februari 2012 @ 17:25:

[...]

Maar koeien, varkens en kippen zijn niet zo schattig, dus die vreet eet ( het is eet en niet vreet dank je ( aangepast door Dunschiler ) ) je wel lekker op?

TO, smakelijk!Dank je,
quote:dunschiller schreef op 22 februari 2012 @ 17:22:

Dat ik neerzette dat ik het ook zou kunnen doen ging het om kinderen,bij een volwassene zou ik het idd niet doen.

Wat ik schreef was ook algemeen bedoelt hoor. Maar zeker bij volwassenen vind ik niet dat misleiding bij een lekker etentje horen.

En ik weet ook dat veel dingen tussen de oren kunnen zitten, wat de boer niet kent vreet die niet.

(moet nog denken aan het topic over die partner die letterlijk bijna niets lustte)

Ik heb 17 jaar paardgereden en ik had altijd zoiets, ik wil geen paardenvlees eten. Bij de stichting waar ik reed moesten de paarden die op waren helaas naar het slachthuis, er was geen geld om het op een andere manier financieel op te lossen. Dus toen is het al begonnen dat ik hoe dan ook geen paardenvlees wilde eten.

Iemand heeft mij stiekem toch paardenworst laten eten. Dat weet ik dus echt niet te waarderen.

Je hebt misschien al je biefstukje op en anders alvast eet smakelijk. Hoop dat het lekker is/was.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:manji schreef op 22 februari 2012 @ 17:52:

Later vertelde mijn vader dat de konijnen nooit weg waren gelopen,maar dat wij die met Kerst hadden gegeten,oh wat was ik toen boos.

Het bekende Flappie verhaal ....

Klik

.
@ M_V de biefstukjes liggen nu op temperatuur te komen en gaan straks de pan in,smaken gaat het zeker doen.

Ik heb in mijn jonge jaren ook paard gereden en kan me heel goed voorstellen dat er mensen zijn die daarom geen paardenvlees willen eten maar dat respecteer ik dan ook.

Dat iemand een volwassene iets laat eten wat (principieel) niet gewaardeerd word en gegeten wil worden klopt van geen kant en zou hier zeker niet voorkomen.

Ik wilde eigenlijk zomaar eens weten hoe en wat hier op het forum,en wilde geen - weetikhoeveel - topics doorspitten.
Gelijk heb je. Jammer dat er geen polletje was om in te vullen .
quote:Mylene_Valerie schreef op 22 februari 2012 @ 18:11:

Gelijk heb je. Jammer dat er geen polletje was om in te vullen .We doen het over een maandje of wat nog wel een keer over mét poll oke ? ..
Ik ben paardeneigenaar, zijn mijn kindjes ...... ben ook vegetarier .. maar ik besef dat jouw biefstukjes toch allang dood zijn, dus never mind en eet ze!

[...]

Maar koeien, varkens en kippen zijn niet zo schattig, dus die vreet je wel lekker op?

TO, smakelijk!Ten eerste, ik vreet niet. En ten tweede, heeft niks met schattigheid te maken. Ik eet sowieso niet zoveel vlees, eet het alleen omdat 't niet verkeerd is voor de voedingsstoffen. En als ik dan vlees eet, is het vrijwel alleen koe+varken en af en toe kip.
Ik zou nooit paard eten, vind dat zulke mooie dieren, die zijn gemaakt om erop te rijden maar niet om op te eten. Eet liever een koe, maar eigenlijk vind ik dat ook zielig :(
quote:Uncharted schreef op 22 februari 2012 @ 15:29:

Ik eet bewust geen paard. Ook geen frikandellen met paard erin dus, of rookvlees met paard.

Maar voor jou: eet smakelijk!

Oh ja, niet alleen geen paard trouwens. Ook geen lam, kalf, kuiken, konijn en ander (groot) wild, struisvogel, enz.

Best weinig dus eigenlijk.Ik eet net als jij

[...]

TO, smakelijk!

Ik vind struisvogels allesbehalve schattig

O en frikadel? Koeienogen zeiden ze vroeger.
quote:Ikje86 schreef op 22 februari 2012 @ 18:28:

Ik zou nooit paard eten, vind dat zulke mooie dieren, die zijn gemaakt om erop te rijden maar niet om op te eten. Eet liever een koe, maar eigenlijk vind ik dat ook zielig :(Waarom worden ze dan niet met zadel en al geboren?
Paarden, mooie beesten, maar ik eet het wel.

Het hele rijtje van Uncharted eet ik.

Leuke beesten als ze leven, op mijn bord zijn ze ook welkom.

Het enige dat ik niet eet: hond (of kat).

Ik zal nooit vegetariër worden, ik vind vlees veel te lekker.
Op paarden rijden vind ik zielig.

Arme beesten. Zijn ze daar voor gemaakt? Volgens mij niet.
ik zie geen verschil tussen koe of paard of welk dier dan ook.

Eet ze allemaal niet.
Ik eet meestal paardenworst of gekookt vlees van onze paardenslager.

Zit hier al vanaf dat ik klein was een paardenslager op de laan, ben er eigenlijk mee groot geworden, vroeger waren er bij ons in de familie geen verjaardagen zonder paardenworst.

Ik vind het lekker, net zoals ik rund, varken,kip enze lekker vind.

het is niet iets wat ik wekelijks eet, gaat soms maanden overheen, maar zo af en toe loop ik even binnen.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven