Jongensnamentopic

13-09-2010 13:40 3216 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw deel!

Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
@ veter: Simme!
Na lang met anderen mee gedacht te hebben op dit topic, ben ik nu zelf aan de beurt Ben 18 weken zwanger en het wordt waarschijnlijk een jongetje! Man en ik zoeken een aparte, stoere naam die het liefst ook makkelijk in een andere taal uit te spreken is. Omdat we een korte achternaam hebben (zoiets als Stam) vind ik een naam met 2 of meer lettergrepen mooier. Man houdt juist meer van korte (populaire) namen. Deze namen vinden we op zich al wel leuk:

Otis

Mauro

Dex(ter)

Lennox

Finn

Till

Jack

Wat vinden jullie van deze namen en hebben jullie misschien nog andere leuke suggesties.
Missshopping, je zoekt dus wat internationale namen begrijp ik.

Dit iets:

James

Benjamin

David

Christopher

Tristan

Rowan

Arthur

Jonas

Joshua

Michael

Nathan

Noah

Owen

Philip

Samuel

Thomas

Walter
Helene, dankje voor het meedenken. Ik woon in het buitenland, dus een oerhollandse naam zoals bijvoorbeeld Thijs zit er hier niet in, maar het hoeft ook niet perse een engelse naam te zijn. Van jouw lijstje vind ik James en Josh(ua) wel leuk.
@ Kaetje, Catooo en Mup, Siemen is idd al eerder afgekeurd vanwege Siemens. Tiemen vind ik ook niet wat.

Simme vond man niks.

@ Cejo, hey dat is een leuke lijst. Weer een aantal namen die ik nog niet eerder voorbij heb zien komen. Ik zal eens even kijken wat ik ermee kan. Thanx!
@ Miss Shopping: van je lijstje vind ik Otis en Finn erg leuk.

Mauro doet me erg denken aan die jongen die graag asiel wilde hebben hier, wat een toestand was dat. Aangezien jij in het buitenland woont heb je daar waarschijnlijk helemaal geen associatie mee.
@ missshopping

Allereerst gefeliciteerd

Otis en Jack vind ik erg mooi van jouw lijstje.

Till vind ik dan weer helemaal niet leuk

suggesties

Fender

Kian

Iven

Ravi

Runar

Diaz

Vico

Vince

Birger

Lenn

Levin

Zev

Zion

Brenn

Tren

Kjell

Lewis
@ veter, ik vind Wisse wel een leuke naam! Hier in de buurt komt het alleen veel voor als achternaam, dus met die reden zou ik het denk ik niet kiezen. Misschien is Sijmen nog een optie of Fedde of Thije?

Simme is ook leuk, maar klinkt mij toch een beetje te negatief.

@MS, Dex is leuk! Misschien is Lenn ook nog een optie, vind ik persoonlijk iets leuker dan Lennox.

@ Cejo, wat een leuke namen staan er op die Vlaamse lijst! Ik ga 'm vanavond even aan manlief laten zien, misschien staat er nog iets voor ons bij :-)
@miss shopping. wauw we hebben precies de zelfde smaak. Dexter is mijn favo, maar mn man vind t niks :S hij wilt een Jimi. tot nu toe hebben we een compromis: Oscar Jimi

we hebben gelukkig nog een week of 6:)

wat vind je van Cesar, zoontje van collega heet al zo, maar ik vind m erg leuk ;)

of Morris

myles

Otto

Fender

Bass

@veter, persoonlijk hou ik al niet zo van de namen op jouw lijst, maar Wisse vind ik al helemaal niks.

andere hollandse namen

Joek

Maas

Timon

Otto

Fos

Oole

Huub

Hugo

Akke

Olaf
MisS: Dex vind ik ook heel stoer!
Veter: is Okke misschien iets? Of Jilles?
@ veter: hier idd niks van Mauro en asielaanvraag mee gekregen.

@ cejo: bedankt voor je felicitaties en lijstje, ik vind Fender en Levin ook nog erg leuk!

@ sarelle, Lenn vind ik zelf ook leuker dan Lennox.

@ June, ja heel grappig dat we dezelfde smaak hebben. Ik weet nog wel dat toen jij op zoek was ik ook alle namen steeds leuk vond. Oscar is trouwens een goede keus! Ook hier staat bij mij Dexter (samen met Otis) op nummer een. Maar man vind ze allebei te apart. En ook krijgt mijn beste vriendin in april ook een zoon en ik weet dat zij ook een hele grote Dexter fan is

Toch wel lastig hoor een naam te vinden. Man en ik hebben allebei een heel ander lijstje met favorieten. Mijn man is helemaal weg van Lennox. Ik weet zelf nog niet precies wat ik van de naam vind. Niet meteen wow, maar ook niet meteen lelijk. Hier is het op zich een naam die je de laatste tijd veel hoort. En omdat ik Lenn dan weer wel echt heel leuk vind, zou Lennox op zich een compromis zijn en dat ik het dan af kan korten als Lenn. Maar twijfel hier een beetje aan. Hoe komt de naam Lennox in nederland trouwens over, daar hoor je hem bijna nooit toch?
quote:MissShopping schreef op 22 februari 2012 @ 18:15:

Mijn man is helemaal weg van Lennox. Ik weet zelf nog niet precies wat ik van de naam vind. Wat dacht je van Lennon? Dat vind ik een leuke naam. Misschien voor jullie een goede middenweg?
Sam: goeie, ik ga Lennon zeker in de groep gooien. Alhoewel mijn eerste ingeving is dat ik iets te "engels" vind. Dat past nml niet zo heel goed bij de achternaam.
Misshopping gefeliciteerd! Zo leuk om een keer voor jou te kunnen denken ipv met jou

Fender vind ik ook zo mooi. Len (met 1 n) ook!

Dexter vind ik mwah, Otis vind ik wel grappig.

James vind ik trouwens ook erg leuk!

Wat vind je nog van; Odin, Mingus (vind ik erg leuk), Sam, Lennard.
Ik ken trouwens een tweeling: Len en Dex.
@june, jouw lijstje is leuk, maar niet 'de' naam. Namen met een O zijn sowieso afgekeurd( ivm achternaam) en met een F ook( voornaam zus).

@blogbabe; jilles, spreek je dat uit zoals je het schrijft? Of is het Djils? O ik ben terwijl ik dit typ met man aan het praten en hij vind het een 'buitengewoon lelijke naam'. Nou duidelijk dus!
Catoo, gezellig dat je er bent, ik was al met smart op je leuke namen tips aan het wachten Mingus vind ik erg leuk, alleen ik woon in het buitenland en man en ik willen liever geen naam geven die we niet hetzelfde uitspreken.

Vind het wel makkelijker om met anderen mee te denken, dan een naam voor onszelf te bedenken

Vinden jullie een korte naam bij een korte achternaam eigenlijk kunnen? Dus bv Len Stam. Of zullen het mn hormomen zijn dat ik opeens bij onze korte achternaam een korte voornaam niet meer mooi vind staan
@ veter: wat vind je (man) van Jules of Gilles ipv Gilles
Dani
quote:MissShopping schreef op 22 februari 2012 @ 20:46:

Vinden jullie een korte naam bij een korte achternaam eigenlijk kunnen? Dus bv Len Stam.

Het kán wel, maar ik vind een langere voornaam mooier.

Ik vind Valentijn Bos mooier klinken dan bv. Pim Bos.

Liefst zelfs met 3 lettergrepen, maar 2 kan ook.
Miss shopping, ik zou ook voor meer lettergrepen gaan. Dat loopt wat lekkerder in je mond.

Wij houden allebei niet zo van Engels-achtige namen. Jules valt af.

Voor jou vindik Oscar erg leuk. Die stond bij mij ook erg hoog maar viel af vanwege onze achternaam.

@sarelle, thije komt hier vaak voor in achternamen. Wisse dan weer niet. Grappig, wij wonen vast tegenovergesteld van elkaar in NL.
Misshopping; Jammer van Mingus... wat vind je misschien van Lode?

Ik vind een korte voornaam + achternaam sóms heel gaaf als het de juiste combinatie is, maar veiliger vind ik het om een langere voornaam te nemen - dat klinkt vaker mooi. (begrijp je wat ik bedoel? bijvoorbeeld Sam Stijns, dat vind ik echt wel stoer klinken of Mees Taat).

Maar goed, dan zouden we de precieze achternaam moeten weten.. dat gaat niet, dus dat puzzeltje moet je dan even zelf oplossen :D

Ik ga eens even denken over een paar andere opties voor jou.
@Miss,

Vind Dex(ter) en Lenn(ox) erg leuk! denk wel dat 2 lettergrepen mooier zijn, maar dat ligt ook aan de klinkers die in de namen zitten. Liever Job Stam dan Jan Stam.

nog meer in die richting:

Boaz

Ravi

Liam

Levi

Aiden

Micha

Jake

Alec
quote:veter schreef op 22 februari 2012 @ 20:45:

@blogbabe; jilles, spreek je dat uit zoals je het schrijft? Of is het Djils? O ik ben terwijl ik dit typ met man aan het praten en hij vind het een 'buitengewoon lelijke naam'. Nou duidelijk dus!dat spreek je op z'n Hollands uit, dus gewoon Jillus. Maar hij is dus al van de baan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven