Vrekkentopic - Deel V

vrijdag 24 februari 2012 om 11:09
Met mijn budget van 30 euro (2 personen) lukt het ook best aardig moet ik zeggen. gewoon opletten, groot inkopen als dat kan, plannen en keuzes maken. Gelukkig heb ik al een flinke voorraad en die houd ik nu op peil zeg maar, zo hoef ik echt niet elke week schoonmaak-, was-, en verzorginsproducten te kopen bijvoorbeeld. Als ik zie dat van iets mn voorraad begint te slinken en er is een goede aanbieding dan sla ik weer een paar stuks in en dan kan ik weer even vooruit. Het valt me erg mee moet ik zeggen.
vrijdag 24 februari 2012 om 11:12
quote:flowerbombje schreef op 23 februari 2012 @ 23:10:
Ik ben tot mijn grote spijt nog geen ervaren vrek en heb vooral een boodschappengat in mijn hand. Ik heb nu maar besloten een maand alle boodschappen uitgaven helemaal uitgeplozen in excel te gaan bijhouden om te kijken waar het gat zich bevindt. Hebben jullie dit weleens gedaan?
Ja ik heb dat wel eens gedaan; heb twee maanden per product in excel gezet en dan expres boodschappen gedaan bij verschillende supermarkten. Want welke nou echt het goedkoopste is, is toch ook afhankelijk van welke producten je koopt dus dat verschilt per individu.
Voor mij kwam er toen uit dat de lidl ook écht de goedkopere keuze is, vergeleken met appie.
Ik ben tot mijn grote spijt nog geen ervaren vrek en heb vooral een boodschappengat in mijn hand. Ik heb nu maar besloten een maand alle boodschappen uitgaven helemaal uitgeplozen in excel te gaan bijhouden om te kijken waar het gat zich bevindt. Hebben jullie dit weleens gedaan?
Ja ik heb dat wel eens gedaan; heb twee maanden per product in excel gezet en dan expres boodschappen gedaan bij verschillende supermarkten. Want welke nou echt het goedkoopste is, is toch ook afhankelijk van welke producten je koopt dus dat verschilt per individu.
Voor mij kwam er toen uit dat de lidl ook écht de goedkopere keuze is, vergeleken met appie.
vrijdag 24 februari 2012 om 11:13
Gisteravond op de huishoudbeurs zoals het hoort allemaal gratis spullen bij elkaar geshopt
. Aantal maaltijdpakketten, activia en flyers voor gratis wasmiddel van de Lidl. Moet je wel 10 euro aan boodschappen doen maar ach die haal ik toch wel elke week. Dus ik ga de komende weken elke keer eventjes voor een tientje halen en dan een gratis fles wasmiddel scoren
.

vrijdag 24 februari 2012 om 11:15
Ik ook niet hoor blondie, echt nooit! ik heb ook een beetje in mijn hoofd wat ik voor een artikel wil betalen zeg maar, en als het daar ver boven komt vind ik dus nog de aanbieding niet goed genoeg
. Met een grote voorraad kan dat, want je hebt zelden iets meteen nodig. En dubbel koken en invriezen, vlees groot inkopen en in de aanbieding (en dan het liefst nog afgeprijst bij de appie) haha! Zo wil ik volgende week donderdag hachee eten, zag ik woensdag dat ik mn vlees daarvoor 3x goedkoper mee kon nemen. Mijn boodschappenweek loop van zaterdag tot zaterdag, en het boodschappengeld van deze week was op, dus ik moest even een voorschotje nemen, haha! Maar zo dus wel 3x goedkoper hetzelfde vlees gehaald, daar wordt ik dan weer blij van!

vrijdag 24 februari 2012 om 11:18
quote:Blondie5 schreef op 24 februari 2012 @ 11:12:
Precies zo doe ik het ook! Ik heb de laatste jaren nog nooit de normale prijs betaald voor deo, shampoo, schoonmaakmiddel, etc.
Herkenbaar
@ Eefje, vind het knap hoor met 2 pers en 2 kids en dan 60 euro per week. Wij zijn met zijn 2-en en houden 50 euro per week aan, vaak houden we daar wel van over. De ene keer wat meer dan de andere keer. Dat geld doen we in een spaarvarken en brengen we eens in de zoveel tijd naar de bank. Meestal gaan we er iets leuks van doen of zetten we het op de spaarrekening.
Precies zo doe ik het ook! Ik heb de laatste jaren nog nooit de normale prijs betaald voor deo, shampoo, schoonmaakmiddel, etc.
Herkenbaar
@ Eefje, vind het knap hoor met 2 pers en 2 kids en dan 60 euro per week. Wij zijn met zijn 2-en en houden 50 euro per week aan, vaak houden we daar wel van over. De ene keer wat meer dan de andere keer. Dat geld doen we in een spaarvarken en brengen we eens in de zoveel tijd naar de bank. Meestal gaan we er iets leuks van doen of zetten we het op de spaarrekening.

vrijdag 24 februari 2012 om 11:22
@Sunflowers
Wij merken op een gegeven moment dat we zo'n 600 euro per maand uitgaven aan boodschappen. Het liep echt de spuigaten uit. En toen dachten we van als we nou eens een klein bedrag pinnen en dan kijken hoe we uitkomen. En dat is echt prima gelukt. Heb nu deze week zelfs wasmiddel en luiers gekocht van dat geld en de hele week eten. Nu moet ik er wel bij zeggen dat zaken als blikken tomaten, ui, knoflook en allerlei kruiden ik standaard in huis heb. Dus dat scheelt ook wel in de boodschappen.
En inderdaad wat iem. anders ook al zei, als het in de aanbieding is flink inslaan!
Wij merken op een gegeven moment dat we zo'n 600 euro per maand uitgaven aan boodschappen. Het liep echt de spuigaten uit. En toen dachten we van als we nou eens een klein bedrag pinnen en dan kijken hoe we uitkomen. En dat is echt prima gelukt. Heb nu deze week zelfs wasmiddel en luiers gekocht van dat geld en de hele week eten. Nu moet ik er wel bij zeggen dat zaken als blikken tomaten, ui, knoflook en allerlei kruiden ik standaard in huis heb. Dus dat scheelt ook wel in de boodschappen.
En inderdaad wat iem. anders ook al zei, als het in de aanbieding is flink inslaan!

vrijdag 24 februari 2012 om 11:42
vrijdag 24 februari 2012 om 11:43
@Lydiam: wij zijn gisteravond via een actie van het Kruidvat naar de HHbeurs geweest, bij besteding van 10 euro kreeg je een gratis kaartje. Moet je net tijdens een wasmiddelactie doen ofzo, 10 euro besteden bij het kruidvat kan toch wel.
@Sunflowers: ik was het dus die naar de hhbeurs was Over het algemeen was het goed te doen met de drukte. Ja er zijn veel trolley's en ja er zijn veel mensen, en sommige stukken moest je over de hoofden lopen, maar in veel gedeeltes was het ook heel erg rustig. Vooral het foodparadise waar je eten kon proeven was heel druk, maar de rest van de hallen was goed te doen. Ik zou als ik jou was (en je er niet te ver vandaan woont) proberen een keer een gratis avondje te gaan. Dan is het er echt wel goed te doen.
@Sunflowers: ik was het dus die naar de hhbeurs was Over het algemeen was het goed te doen met de drukte. Ja er zijn veel trolley's en ja er zijn veel mensen, en sommige stukken moest je over de hoofden lopen, maar in veel gedeeltes was het ook heel erg rustig. Vooral het foodparadise waar je eten kon proeven was heel druk, maar de rest van de hallen was goed te doen. Ik zou als ik jou was (en je er niet te ver vandaan woont) proberen een keer een gratis avondje te gaan. Dan is het er echt wel goed te doen.
vrijdag 24 februari 2012 om 12:39
Spa rood van de Aldi of Lidl is prima.
Ik koop ook vaak flessen karvan cevitam ( huismerk), aanlengen met spa rood is heerlijk.
Mijn schoonmoeder had dat laatst met cassis siroop gemaakt, het was net ' echte 'cassis maar dan minder zoet.
Hhb ben ik 1 keer met mijn moeder geweest.
Samen heel gezellig gehad maar verder weinig aan.
Ik koop ook vaak flessen karvan cevitam ( huismerk), aanlengen met spa rood is heerlijk.
Mijn schoonmoeder had dat laatst met cassis siroop gemaakt, het was net ' echte 'cassis maar dan minder zoet.
Hhb ben ik 1 keer met mijn moeder geweest.
Samen heel gezellig gehad maar verder weinig aan.

vrijdag 24 februari 2012 om 13:28