Ergens volgende week..

09-02-2012 18:18 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
heb ik geen moeder meer...

Mijn moeder is ziek, zo ziek zonder kans op herstel dat ze een aantal weken geleden de wens heeft geuit om te mogen sterven.

Gisteren hebben we te horen gekregen dat dat mag, en mijn moeder is zo opgelucht dat het door kan gaan.

Ik, en de rest van ons gezin kunnen haar zo goed begrijpen, maar we moeten er niet aan denken dat we haar straks kwijt zijn.

Gerustgesteld dat ze niet langer hoeft te lijden, halen we met haar erbij herinneringen op aan wat ze altijd heeft gedaan, hoe ze was, wat ze allemaal kon. We huilen omdat we het zo erg vinden, en lachen soms ook om hilarische dingen van vroeger die ons te binnen schieten.

Zoals ze jongleerde met sinaasappels die van de markt mee naar huis kwamen voordat ze op de schaal terecht kwamen, eerst met twee, dan met drie, en dan ging het mis en dan spetterde er eentje kapot op de keukenvloer.

En zeggen we dat we het zo erg vinden dat het nu zo met haar is dat ze de dood als enige uitweg ziet. En met haar haar artsen.

Het is zo tegenstrijdig!

Ze is nog helemaal niet oud, ik zie zoveel dametjes van haar leeftijd het nog zo fijn hebben, die hebben ook hun kinderen volwassen zien worden, en gaan nu weer genieten.

Nog een paar dagen. Waarschijnlijk volgende week om deze tijd is ze er niet meer. Terwijl GTST gewoon blijft doorgaan.

Misschien een raar vergelijk, maar GTST behoorde tot haar vaste dagritme. Erna is de dag voor haar om, vaak ligt ze al in bed te kijken.

Gisteren zit ik bij haar en komt de bezorger van het weekkrantje langs, zoals vorige woensdag en zoals hij volgende woensdag ook zal doen.

En dan is mijn vader alleen. Hoe zal hij het gaan redden. Hij is de laatste jaren ingesteld geraakt op het volledig verzorgen van mijn moeder. Overdag en 's nachts.

De wereld draait inderdaad door, maar voor ons staat-ie even stil.

Wij zitten in een vacuüm met zijn viertjes.
Wat een heftige periode waar jij en je familie nu in zitten, gecondoleerd en heel erg veel sterkte.
lieve perel ik heb je topic gevonden.

nogmaals heel veel sterkte
gecondoleerd met jullie verlies
Gecondoleerd Perel
Perel, ik heb dit topic weer even opgezocht om te kijken hoe het met je gaat. Er wordt aan je gedacht in deze moeilijke tijd.

Daarom ook een flinke
Perel, ik weet helaas ook hoe het is.Wil even laten weten dat er aan je gedacht wordt. Veel sterkte!
Home is where your wifi connects automatically.
Gecondoleerd en heel veel sterkte komende periode, was het mooi? Het afscheid en de uitvaart?

Bij ons hielp het wel dat mijn vader vredig is gestorven en een mooie uitvaart heeft gehad. voor de komende periode.
Geen woorden hier, maar ik denk aan je.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
lieve perel, hoe is het vandaag met je ? elke dag gaat gewoon weer door en vandaag was er een? de wereld gaat door terwijl en jouw naasten met verdriet zitten.

Trek je het ? kun je er goed met naasten over praten? ik las vandaag je verhaal pas voor het eerst maar ik kan me zo goed in voelen hoe het moet voelen het zonder een moeder te moeten doen helaas

Ik leef mee ook al ken je me niet maar ik voel mee das denk ik een beter woord? heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.
Perel, ik ben onlangs door hetzelfde gegaan. Je berichten snijden me door mijn ziel. Je benoemt dingen die voor mij nog niet zo concreet waren, maar nu heel hard binnenkomen. Heel veel dank daarvoor, het helpt mij bij het grip krijgen op het verlies, voor zo ver dat gaat. Sterkte.
Wat schrijf je mooi over wat je nu doormaakt, Perel. Tranen in mijn ogen. Veel sterks
Ga in therapie!
Perel
Pff, sterkte Perel!
Lieve Perel, ik wens je heel veel sterkte en kracht
Ozo.
Perel, hoe gaat het met je?

Ik heb ervaren dat het juist na de begrafenis (of crematie in jouw geval) zo echt word. en zo stil.

Dan hoopte ik dat er iemand zou vragen hoe het nu was, vandaar ook mijn vraag aan jou.

Ik denk aan je
Ook even up voor jou Perel, hoe is het nu met je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven