:( Kat weg :(
woensdag 22 februari 2012 om 21:24
Onze kat is nu al vanaf vrijdagavond weg... En ik begin me nu echt zorgen te maken Hebben jullie nog tips? Ik heb al:
-Dierenarts gemeld, hij staat op vermist.
-Amivedi aangemeld.
-Op facebook en twitter gezet
-Rondgelopen met brokjes en schaaltjes
Het is een 2 jarige gecastreerde kater, samen met zijn broer hier gekomen. We wonen in een gehucht met drie straten en daaromheen weilanden. Ik kan me niet voorstellen dat hij kan verdwalen, maarja...
Had me voorgenomen vanavond in het donker/rustig te gaan lopen en roepen ( ), maar nu waait het zo hard, kan mezelf niet eens verstaan... En nu zit ik binnen me heel erg op te vreten Waar is hij nou Zal hij ergens in een schuurtje vast zitten? Hoe kom ik daar dan achter?
-Dierenarts gemeld, hij staat op vermist.
-Amivedi aangemeld.
-Op facebook en twitter gezet
-Rondgelopen met brokjes en schaaltjes
Het is een 2 jarige gecastreerde kater, samen met zijn broer hier gekomen. We wonen in een gehucht met drie straten en daaromheen weilanden. Ik kan me niet voorstellen dat hij kan verdwalen, maarja...
Had me voorgenomen vanavond in het donker/rustig te gaan lopen en roepen ( ), maar nu waait het zo hard, kan mezelf niet eens verstaan... En nu zit ik binnen me heel erg op te vreten Waar is hij nou Zal hij ergens in een schuurtje vast zitten? Hoe kom ik daar dan achter?
woensdag 22 februari 2012 om 22:21
Hier wat tips van mij:
* Flyeren in de buurt met een duidelijke foto('s) en uiterlijkheden waaraan mensen je kat kunnen herkennen.
Vraag of mensen ook in hun schuur willen kijken
* 's-nacht roepen, dan is het op straat rustig en kan hij je beter horen
* Ga alle asiel in je omgeving langs
* Niet zo leuk maar bel naar de gemeentelijke hoveniers. Mocht je kat dood in de struiken liggen dan zijn zij diegene die je kat vinden
Geef niet te snel op maar blijf zoeken!!
Heel veel serkte!
* Flyeren in de buurt met een duidelijke foto('s) en uiterlijkheden waaraan mensen je kat kunnen herkennen.
Vraag of mensen ook in hun schuur willen kijken
* 's-nacht roepen, dan is het op straat rustig en kan hij je beter horen
* Ga alle asiel in je omgeving langs
* Niet zo leuk maar bel naar de gemeentelijke hoveniers. Mocht je kat dood in de struiken liggen dan zijn zij diegene die je kat vinden
Geef niet te snel op maar blijf zoeken!!
Heel veel serkte!
woensdag 22 februari 2012 om 22:23
Bah wat naar, onze grote kater is vorig jaar een week weggeweest. Hij was nooit eerder langer dan een dag weg. Ook alles wat hierboven staat geprobeerd. Na een week kwam hij weer binnen wandelen, ik denk dat hij ergens opgesloten is geweest.
Toen hij terug was hebben we hem een dag en nacht huisarrest gegeven, daarna mocht hij weer naar buiten. Toen heeft hij mij een week lang elke dag een muis gebracht!.
Inderdaad iedereen in de omgeving vragen uit te kijken. Ik zal voor je duimen, hoop dat ie weer terugkomt.
Toen hij terug was hebben we hem een dag en nacht huisarrest gegeven, daarna mocht hij weer naar buiten. Toen heeft hij mij een week lang elke dag een muis gebracht!.
Inderdaad iedereen in de omgeving vragen uit te kijken. Ik zal voor je duimen, hoop dat ie weer terugkomt.
woensdag 22 februari 2012 om 22:32
woensdag 22 februari 2012 om 22:38
donderdag 23 februari 2012 om 00:37
donderdag 23 februari 2012 om 01:18
Nou, meer tips dan hier al staan weet ik ook niet, maar sterkte, want het is een vreselijk gevoel om je kat kwijt te zijn, weet er helaas ook alles van. Als ze eens een betaalbaar GPS systeem voor katten maken, zal ik de eerste zijn die het koopt...
Maar goed, nogmaals sterkte en houd hoop met alle verhalen van de katten die na tijden gewoon weer terug kwamen. Mijne al 3x met een max van 6 dagen, toen ik écht de hoop al had opgegeven. Volledig uitgehongerd, dus wrs ook vast in een schuur ofzo. Dus vraag op die flyer inderdaad zeker of de mensen even willen checken.
En als hij terugkomt, chip hem... Hij komt zo te lezen veel buiten en dan heb je toch meer zekerheid. Ten eerste als iemand hem gewoon levend oppikt, maar ook mocht het minder goed aflopen. Maar dan heb je in elk geval zekerheid, want juist die onzekerheid is het ergste...
Maar goed, nogmaals sterkte en houd hoop met alle verhalen van de katten die na tijden gewoon weer terug kwamen. Mijne al 3x met een max van 6 dagen, toen ik écht de hoop al had opgegeven. Volledig uitgehongerd, dus wrs ook vast in een schuur ofzo. Dus vraag op die flyer inderdaad zeker of de mensen even willen checken.
En als hij terugkomt, chip hem... Hij komt zo te lezen veel buiten en dan heb je toch meer zekerheid. Ten eerste als iemand hem gewoon levend oppikt, maar ook mocht het minder goed aflopen. Maar dan heb je in elk geval zekerheid, want juist die onzekerheid is het ergste...
donderdag 23 februari 2012 om 09:50
Even bellen met de dierenambulance(s) en asiels in de omgeving. Als de dierenambulance ergens een kat is gaan ophalen kan het zo zijn dat die in het weekend daar blijft en dan op maandagmiddag of avond (afhankelijk van de openingstijden van het asiel) pas naar het asiel gaat, voordat hij daar op de website gezet wordt ben je zo weer een week verder.
Ow, enne, amivedi is een prima organisatie, maar ook daar werken ze met heel veel verschillende vrijwilligers en diensten waardoor het ook daar (helaas maar wel begrijpelijk) weleens mis gaat. Dus ik zou hun even bellen en dan afspreken dat je een foto van je kat mailt en vragen of ze een melding hebben gehad van je kat. Dan gaat er 1 vrijwilliger direct rondbellen mailen en vragen en binnen een paar uurtjes heb je altijd reactie.
Werk zelf bij de dierenambulance en zie dus wel vaker dat door de wirwar van organisaties die zich ermee bezig houden zo'n beestje al lang "ergens" veilig is opgevangen, maar dat de hereniging met zn eigenaar dan langer duurt als nodig was geweest
Ow, enne, amivedi is een prima organisatie, maar ook daar werken ze met heel veel verschillende vrijwilligers en diensten waardoor het ook daar (helaas maar wel begrijpelijk) weleens mis gaat. Dus ik zou hun even bellen en dan afspreken dat je een foto van je kat mailt en vragen of ze een melding hebben gehad van je kat. Dan gaat er 1 vrijwilliger direct rondbellen mailen en vragen en binnen een paar uurtjes heb je altijd reactie.
Werk zelf bij de dierenambulance en zie dus wel vaker dat door de wirwar van organisaties die zich ermee bezig houden zo'n beestje al lang "ergens" veilig is opgevangen, maar dat de hereniging met zn eigenaar dan langer duurt als nodig was geweest
donderdag 23 februari 2012 om 18:01
quote:vrouwke_theelepel schreef op 23 februari 2012 @ 09:58:
Mijn katertje ben ik maanden kwijt geweest en die kwam ineens krijsend op me af toen ik de hond aan het uitlaten was. Had eigenlijk de hoop al opgegeven, dus er is altijd hoop.Wat raar, dus gewoon in de buurt... Heb net poging gedaan met andere kat rondje te lopen (ik dacht, die hoort vast meer en wie weet..) maar kat had er geen zin in, bevrijdde zich uit mijn houdgreep en scheurde de bosjes in Mislukt
Mijn katertje ben ik maanden kwijt geweest en die kwam ineens krijsend op me af toen ik de hond aan het uitlaten was. Had eigenlijk de hoop al opgegeven, dus er is altijd hoop.Wat raar, dus gewoon in de buurt... Heb net poging gedaan met andere kat rondje te lopen (ik dacht, die hoort vast meer en wie weet..) maar kat had er geen zin in, bevrijdde zich uit mijn houdgreep en scheurde de bosjes in Mislukt
zondag 26 februari 2012 om 03:35
Heb je je kater al terug? Het is al weer even terug. Zou kunnen dat meneer zich inmiddels gemeld heeft,Zo niet dan nog wat aanvulling op de tips die je al gehad heeft:
Hang je flyers duidelijk aan palen en bomen. Zit er een school bij je in de buurt of een winkel? Vraag of je daar ook een flyer achter de deur mag hangen. of op een andere duidelijk plek.
En als je s'avonds gaat roepen luister dan ook heel stil of er een antwoord komt.
Mijn kater nam toen hij jonger was ook van tijd tot tijd de benen.
Ik zat dan ook helemaal in mijn rats,Ik woon ook vlak bij de polder en daar bleek hij dan gewoon te zitten en dan net doen alsof hij je niet kent. .... Hij is wel eens 4 dagen tot een week weggeweest.Waar hij uitgehangen heeft weet ik niet.
Laat de moed niet zakken, misschien heeft hij tijdens de kou veel binnen gezeten en heeft hij behoefte aan wat vrijheid.
Je zegt dat je in een gehucht woont, zeg het daarom tegen zoveel mogelijk mensen. En vraag of ze eens in hun schuurtjes willen kijken.
Toch nog een vervelende vraag: maar loopt er een snelweg in de buurt of landweggetjes? Heel moeilijk, maar misschien moet je daar ook eens zoeken.
Maar laten we er maar met ons allen voor duimen dat hij weer veilig bij je terug komt. Het is altijd zo rot als je huisdier weg is en je hem niet kan vinden. Je voelt je dan zo machteloos. Sterkte ermee!
Hang je flyers duidelijk aan palen en bomen. Zit er een school bij je in de buurt of een winkel? Vraag of je daar ook een flyer achter de deur mag hangen. of op een andere duidelijk plek.
En als je s'avonds gaat roepen luister dan ook heel stil of er een antwoord komt.
Mijn kater nam toen hij jonger was ook van tijd tot tijd de benen.
Ik zat dan ook helemaal in mijn rats,Ik woon ook vlak bij de polder en daar bleek hij dan gewoon te zitten en dan net doen alsof hij je niet kent. .... Hij is wel eens 4 dagen tot een week weggeweest.Waar hij uitgehangen heeft weet ik niet.
Laat de moed niet zakken, misschien heeft hij tijdens de kou veel binnen gezeten en heeft hij behoefte aan wat vrijheid.
Je zegt dat je in een gehucht woont, zeg het daarom tegen zoveel mogelijk mensen. En vraag of ze eens in hun schuurtjes willen kijken.
Toch nog een vervelende vraag: maar loopt er een snelweg in de buurt of landweggetjes? Heel moeilijk, maar misschien moet je daar ook eens zoeken.
Maar laten we er maar met ons allen voor duimen dat hij weer veilig bij je terug komt. Het is altijd zo rot als je huisdier weg is en je hem niet kan vinden. Je voelt je dan zo machteloos. Sterkte ermee!
toen ik de mensen leerde kennen,kreeg ik de dieren lief
zondag 26 februari 2012 om 13:08
Nee hij is nog niet terug... Twee straten verderop hebben mensen ook een paar rode katten, bij hun is er ook vaak een de hort op in februari. We houden het daar maar op, hij is niet bij het dierenasiel of amivedi gemeld (ik heb m daar wel als vermist opgegeven), en bij de dierenarts ook nog niks gehoord. Als 'ie dood is wordt hij daar gebracht zeiden ze, maar (gelukkig) nog niks gehoord.
Ik roep 's avonds maar geen reactie.. Zal het laten weten als hij terug is maar ik weet niet hoe groot die kans is...
Ik roep 's avonds maar geen reactie.. Zal het laten weten als hij terug is maar ik weet niet hoe groot die kans is...
zondag 26 februari 2012 om 15:14
quote:AngeliqueX19 schreef op 26 februari 2012 @ 09:59:
Waarom laat je dan een kat buiten lopen?
Als ze buiten zijn kunnen ze altijd de weide wereld intrekkenTja, dat vraag ik mij ook zo vaak af als mensen weer "zeuren" om weggelopen katten. Ik kan mij daar nog iets bij voorstellen als je heel erg buitenaf woont en de buren verder geen overlast ondervinden. Maar vanwege alle risico's zou het mijn keus niet zijn inderdaad, tenzij ik een kat zou hebben die binnen echg niet te harden was.
Waarom laat je dan een kat buiten lopen?
Als ze buiten zijn kunnen ze altijd de weide wereld intrekkenTja, dat vraag ik mij ook zo vaak af als mensen weer "zeuren" om weggelopen katten. Ik kan mij daar nog iets bij voorstellen als je heel erg buitenaf woont en de buren verder geen overlast ondervinden. Maar vanwege alle risico's zou het mijn keus niet zijn inderdaad, tenzij ik een kat zou hebben die binnen echg niet te harden was.
zondag 26 februari 2012 om 16:55
maandag 27 februari 2012 om 09:35
Wij hebben ook een kater die toen ie jonger was regelmatig 5 à 6 dagen weg was. Wat ben ik vaak bang geweest dat ie niet meer terug zou komen. En elke keer weer opgeven als vermist. En dan stond ie opeens weer voor de deur. Maar 1 keerwas ie 6 weken weg, toen had ik de hoop al een beetje opgegeven. Maar nu hij wat ouder is doet hij dit niet vaak meer gelukkig.
Je kat is lekker on tour, komt vast wel weer terug.
Je kat is lekker on tour, komt vast wel weer terug.
dinsdag 28 februari 2012 om 22:50
Vorig jaar zomer waren wij een kat kwijt...na 7 weken kreeg ik een telefoontje van de dierenambulance dat ze gevonden was...meer dood dan levend. Compleet uitgehongerd en uitgedroogd (was in de vakantieperiode en we denken dat ze per ongeluk in een schuur opgesloten heeft gezeten en dat die mensen op vakantie gingen..). De dierenarts rijker, wij armer, maar die kat is aardig opgeknapt. Nooit meer de oude geworden, maar de 3,5kg die ze kwijt was, zit er al weer volop aan en ze doet ut nog
Wij hadden het ook niet gedacht, maar je kat komt vast weer terug!
Wij hadden het ook niet gedacht, maar je kat komt vast weer terug!